Autosalon Paříž 2016: Volkswagen e-Golf Touch s dojezdem 300 km

Volkwagen už na CES 2016 ukázal koncept Volkswagen e-Golf Touch se zvýšeným dojezdem. Ten se aktuálně objevil i na autosalonu v Paříži, tentokrát s konkrétní číslovkou 300 km.

Už v listopadu 2016 představí koncern VW na autosalonu v Los Angeles facelift Volkswagen e-Golf s dojezdem až 300 km (NEDC), reálně tedy spíš kolem 250 km.
foto: Volkswagen

Že Volkswagen chystá zvýšení dojezdu u Volkswagen e-Golf je už nějakou dobu jasné – viz. zprávy jako Volkswagen e-Golf s dojezdem 250 km už letos nebo Nový Volkswagen e-Golf s dojezdem 300 km už koncem roku?.

Autosalon Paříž 2016 to konečně potvrdil. Nový faceliftovaný Volkswagen e-Golf s dojezdem 300 km NEDC však bude představen teprve na autosalonu v Los Angeles, který se koná od 18. do 27. listopadu. Právě tato verze se pak konečně dočká také celonárodního uvedení v .

Podle zástupců koncernu VW jde o „překlenovací“ model, který má připravit půdu na příchod Volkswagen I.D. s dojezdem 400-600 km. Auto nabídne zvýšení výkonu na 134 koní ze současných 113 koní a baterii o kapacitě 35,8 kWh.

Nový facelift Volkswagen e-Golf přinese také pozměněný design přední a zadní části auta. Do výroby půjde ke konci letošního roku a u dealerů v USA i Evropě by měl být v lednu 2017.

Volkswagen není jediný, kdo inovuje první generaci svých moderních elektromobilů. Nissan brzy představí Leaf se 40kWh baterií, chystá se i nová Kia Soul EV, na trhu už je BMW i3 s 33kWh baterií a přímo v Paříži se ukázal nový Renault Zoe s 41Wh baterií.

133 Comments on “Autosalon Paříž 2016: Volkswagen e-Golf Touch s dojezdem 300 km”

  1. Na E-Golfu mi vadí několik
    Na E-Golfu mi vadí několik věcí.
    1)nabíjecí konektor je vzadu na právé straně.
    Do garáže couvám a obcházet auto je opruz.
    Ideálně nechť je konektor v přední masce pod logem jako to má Golf GTE.
    2) retro budíky …. nuda ukazovat rychlost a výkon u EV nějakýma ručičkama v roce 2016?
    3) řadící páka a volba rekuperace. Proč sundavat ruce z volantu a kvrdlat tou pákou, když pádla pod volantem a tlačítka by to vyřešila elegantněji.
    Kdyby každý prodejce VW, Audi a Škody měl veřejně přístupnou rychlonabíjecí stanici, tak nemusí řešit baterky a dojezd EV v celé Evropě.

        1. Vsak proto jsem tam dal ty
          Vsak proto jsem tam dal ty uvozovky 🙂
          Ja nevim, nikdy jsem nemel nutkani mit na mobilu praskajici bubliny a na aute jinak poskladane budiky, to co poskytuje koncern mi prijde dostatecne vychytane a vyhovujici. Ale asi uz nejsem dost mlady, dynamicky a cool. Navic, jestli vyrobce umozni palubku preskladat na nejaky zakaznicky styl (ne jen prepinat par predpripravenych), je dost ve hvezdach. Zvlast americky zakaznik by mohl neco duleziteho odsunout z prostredka do rohu a pak zalovat vyrobce, ze ho to neupozornilo.

    1. Tento nový e-golf nemá
      Tento nový e-golf nemá retro budíky, které se mě osobně velmi líbí, ale virtuální kokpit jako Audi , takže máte multifunkční kapličku s různými funkcemi, které si podle nálady můžete zobrazovat, podívejte se pořádně. Rekuperace je naopak velmi zajímavá a když nechcete sahat na volič, tak si dáte hned na začátek jízdy rovnou Béčko a nemusíte nic dělat. Ale jak vás tak poslouchám, není pro vás náročné dojít pěšky do garáže? Nebylo by lepší ležet jen v posteli a nic nedělat ?

      1. Nový e-Golf budiky nemá,
        Nový e-Golf budiky nemá, jen mu zůstala ta páka. Jedu-li z kopce a potřebuji rekuperovat, musím řadit B. Jedu-li po rovině a chci-li plachtit musím zase sundat ruku z volantu a zase kvrdlat. Pádla pod volantem by na změnu rekuperace byla lepší. Toto řešení, které zvolil Volkswagen degraduje automat v EV na EV s řadící pákou. Například v BMW i3 někdo pochopil, že i dva pedály jsou moc a při větších zkušenostech, zjistíte, ze Vám jeden pedál „stačí“ a na nějaké řazení a změnu rekuperace tam nic nepotřebujete.
        Do garáže není problém dojít. Jen mnoho garáží je postaveno v dobách real.socialismu a tehdy nikdo neřešil velikost garáže a věcí, které budou lidé používat za 30let a co v té garáži budou skladovat(kola, motorky, sekačky, lyže….atd). A že se auta tak nějak stále
        zvětšují ? 🙂

        1. Pádla pod volantem jsou
          Pádla pod volantem jsou opravdu nejlepší – ruce pořád na volantu a ve Smartu jsem klikal pouze malíčky (2x klik levý – plachtění, jednou pravým – menší rekuperace D, podruhé pravým rekuperace B), levým zase postupně „odbržďuji“). S ostatními EV pak jedu neustále pravou rukou na páce nebo joysticku (Leaf, Soul, e-NV, …). IONIQ má také pádla.

            1. Smart má D a B, takže s
              Smart má D a B, takže s plachtěním 3. Jiná EV mají ještě např. ECO režim a tam se to také dá trochu ovlivnit. Když rekuperace nestačí, stačí se dotknout brzdy, aby se sepnul spínač a EV se snaží dále zvýšit rekuperaci. Sám bych uvítal ještě jeden stupeń (nebo 2) rekuperace. Jinak čím agresivnější jízda, tím je lepší nastavit vyšší (tvrdší) stupeń – vyzkoušeno v závodu do vrchu na srazu.

        2. Dobrý den, bmw i3 má jen
          Dobrý den, bmw i3 má jen jeden stupeň rekuperace, pakliže chcete plachtit, tak Vám to neumožňuje a když rekuperujete, tak jen silně a v některých případech je to na obtíž, ale je to jen o úhlu pohledu, mě práce s tou pákou baví, vás to obtěžuje, proto jsou různá auta a každý zákazník si může vybrat podle vkusu. Mě zase obtěžuje u BMW neustále otevírat přední dveře, když chtějí děti vystupovat. Nicméně i3 má nabíjení úplně na stejném místě jako e-Golf, to Vám nevadí ??? Já osobně si myslím, že je úplně jedno, kde máte u auta zdířku na nabíjení, podstatné je spíše to, jestli ji tam vůbec máte a důležité je, zdali na tu elektřinu vůbec jezdíte.

          1. BMW plachtit umožňuje.
            BMW plachtit umožňuje. Nicméně na BMW bych viděl víc věcí kde se šláplo vedle. Od dveří, přes pneumatiky, nepohodlné sedačeky…horší světla…atd.
            Já myslím, že Nissan a Kia moc dobře vědí, proč tu zásuvku mají v přední části.
            Neb otázka jiná. Proč Kia Soul nemá konektor v zadní části, když vychází v základu ze spalovacího auta stejně jako Golf?
            Proč si Kia dala tu práci a zrušila víčko od nádrže?

            1. BMW plachtit umožňuje za
              BMW plachtit umožňuje za předpokladu, že posunete otočným ovladačem pod volantem na pozici N a je to krkolomější, nežli šáhnout na šaltpáku. Když zmiňujete Kiu, tak zrovna to otevírání vpředu trochu blbne – když nabouráte zepředu, tak máte potom problém, i Tesla to má vzadu, asi je zbytečné o takové blbosti polemizovat, at si každý dá zdířku kam chce, hlavně at se to všechno hýbe a jezdíme na elektřinu

        3. když jezdím s egolfem nebo
          když jezdím s egolfem nebo leafem tak prostě dám B a jezdím s max. rekuperací, kdy ovládám auto pouze jedním pedálem. Ničím potom nemusím kvedlat, přepínat atd. To jsem dělal zpočátku, když jsem si chtěl jízdu „užívat“ a vše zkoušet. Dnes dám B a jedu.

    2. Souhlasím.
      Já bych místo

      Souhlasím.
      Já bych místo všech těch budíků a čudlíků, viděl raději pouze co nejméně.
      Když se nad tím zamyslíte a popřemýšlíte co vlastně člověk při jízdě potřebuje, tak je to jen a pouze ukazatel rychlosti a maximálně navigace. To by bylo ideálně zobrazované na HUD display. Vše ostatní jsou podružné informace, které při jízdě nejsou až tak potřeba a můžou být odsunuté na vedlejší kolej. Aby zbytečně nerozptylovali řidiče.

      Ad 3) přesně to si také myslím, bohužel je to železná koule co převzali ze spalováku a tak si myslí, že auto bez řadící páky nemůže existovat. A přitom je podle mne nejlepší ovládání jako mají např. Citroen Saxo, Paegot 106, které žádnou páku nepotřebují a kupodivu fungují? Jak asi? Pro ovládání eauta stačí jen tlačítko pro start. To určuje směr vpřed, pak tlačítko pro zpátečku a jako doplněk může být na volantu plus/mínus pro řízení rekuperace, nebo zapnutí „plachtění“. Víc není potřeba. Proč zadělávat místo pro posádku když to není potřeba? Ještě hrůzněji vypadá „řadící“ páka u Kia Soul. Ta je tak obrovská, že člověk o ní pořád rukou zakopává.

      O ergonomii u VW vživotě neslyšeli.

      Ergonomie je když je to jednoduché a čisté řešení. Když si do auta poprvé sednete a okamžitě víte kde co máte a jak to ovládat aniž byste museli 2 hodiny číst manuál.

        1. No vidíte a mě třeba to
          No vidíte a mě třeba to číslo nezkutečně vadilo. Rychlost si mnohem raději zkontroluji na klasickém budíku.
          Příklad tohle je kokpit a380
          https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Airbus_A380_cockpit.jpg

          I když mají displej tak i přesto zanechali budíky rychlosti otáček motorů.
          Pokud dojde k poruše tak ihned vědí který zlobí.
          A teď si tam představte 4 čísla v řadě.
          Ale není to jen u otáček, Talk oleje, tlak hydraulické kapaliny, teplota oleje…. Tohle vše se jim zobrazuje s klasickou ručičkou… A doufám že ručičky zůstanou i v autech.

            1. Dobry ekvivalent by mohl byt
              Dobry ekvivalent by mohl byt treba odebirany proud – pokud zacne poskakovat, znamena to problem (treba, ze se prehriva menic a omezuje vykon). Samozrejme u auta nejsou ukazatele tak kriticke, protoze „mrtvy“ stav je bezpecny (auto stoji), kdezto u letadla ne (spadne).

          1. v podstatě tyto položky v
            v podstatě tyto položky v EV kontrolovat nemusíte, protože je jednoduše EV nemá. Kromě rychloměru jsou ostatní údaje pro sledování jen statické a více méně pouze informativní – a to nemluvím o těch nesmyslných stromečkách a kytičkách… 🙂 Každopádně osobně bych se přimluvil za grafické znázornění všeho jen na displayi. Nejdříve jsem byl zvyklý na analog, ale dnes vidím, že je to jen o zvyku

    3. Nabízet elektrovozidla a
      Nabízet elektrovozidla a nemít u prodejce rychlonabíjecí stanici alespoň pro své zákazníky je další maličkost, proč si myslím, že to VW s elektromobilitou nikdy nemyslel vážně a kope jen z donucení. Někdy vidím úsměvná řešení, kdy nabíječka Mennekes u BMW je zamčená uvnitř v servise a venku Vám natáhnou prodlužovačku z běžné domácí. Nebo když krásná designová nabíječka před autosalonem Porsche je tam jen na parádu a nikdy jsem tam neviděl nikoho nabíjet. Ani personál se k ní nezná. Je to celé takové podivně legrační.
      Nissan – částečně i v ČR – má rychlonabíjení CHAdeMO například všude a často pro své zákazníky zdarma.

      1. Nissan nemá všude
        Nissan nemá všude rychlonabíjení pro své zákazníky, byl jsem ve spoustě autosalonu a nebylo tam nic, zrovna v Praze má rychlonabíječku jen Autobond, ale naopak tu máme 2 autosalony VW, kde rychlonabíječku mají. Problém je v tom, že každá značka, která prodává elektromobily má vyčleněné pouze některé dealery, kteří je mohou prodávat a ti potom vždy nějakou nabíječku mají. Např. v sousedním německu když si kliknete na mapu prodjeců a zaškrnete ty, kteří prodávají EV, tak se u všech můžete nabít, ne všichni mají rychlonabíjení, ale mennekes ano. problém je ale s tou otevírací dobou, nechme tomu čas, ono to bude lepší, Tesla má v CZ také jen jednu nabíječku, ale víte sám, že v celé čr se už dá nabíjet velmi dobře, jediná Olomouc a Liberec ještě chybí a potom už by to mohlo být v pohodě, nebo co si o tom myslíte Vy ?

        1. ČR je v tomto velmi
          ČR je v tomto velmi specifická a u Nissanů jsou nějaké škatulata hejbejte se u importéra a prodejci s ním moc spokojeni nejsou. Sami jsme to v APEL pocítili, když jsem se chtěli na něčem domlouvat. Jen část prodejců Nissan prodává elektromobily a jen část z nich má rychlonabíječku. Vzorní jsou v tomto ohledu třeba Auto In Pardubice nebo Autobond Praha. Tam je mimo plot a veřejně přístupná či dokonce v nabíjecí síti. Vždy by to měl být tak – pokud to myslí s EV vážně – že jejich zákazníci mají přístup automaticky a zvýhodněný nebo zdarma, ostatní za poplatek též. Protože podporou nabíjení podporuji celou elektromobilitu a i své prodeje.
          Tesla není žádné měřítko, je to úplně jiná liga, prodává přes internet, nemá autosalon v ČR a Superhargery má celosvětově zdarma. Kupodivu i v ČR, SR či Polsku, kde má jen zákazníky, ne zázemí.
          Ovšem kdyby politiku Tesly od počátku měl PSA s elektrickými Iony, Zery, Berlingy a Partnery a dával CHAdeMO jenom ke svým dealerům (oficálně elektriky nabízejí všichni, servis k ním poskytují Praha, Brno, Ostrava), tak už 5 let není v ČR dojezdově co řešit a jsme elektromobilní ráj.

            1. Je fakt, že prodávám, jak
              Je fakt, že prodávám, jak jsem nakoupil v Peugeotu a o dalších netuším. Dokonce nevím ani to, kdo přesně z dealerů Peugeotu je to v Brně. V Praze Domanský a v Ostravě Auto Tichý. Možná je to tak, že kdo Iony nabízí, i třeba na sauto.cz, a je dealer Peugeot, tak servis dělá taky. Auto Kalný ho tam na jaře nabízelo a nabízí i nyní.

          1. Velmi zajímavá info: na
            Velmi zajímavá info: na konferenci Efektivní elektromobilita v organizacích nám bylo sděleno, že pouze ČR je jediná země, kde Nissan vybírá peníze za dobíjení Nissana. Skutečnost: Auto In Pardubice: zdarma dobíjení pro Nissany zakoupené u nich, ostatní Nissany za 5 Kč/kWh a ostatní EV 10 Kč/kWh. Jiné dobíjení v Pardubicích není a tak se snažím vždy dorazit do H. Králové.
            Něco jsem si nedávno uvědomil: ať si říká kdo chce, co chce o Tesle, že třeba krachuje apod. Zapomeňte na to!!! Největší kapitál a síla je v síti Superchargerů! Představte si, že ať jedete kam jedete a víte, že neřešíte, jestli nabíječka bude nabíjet nebo nebude, ale vždy přijedete a nabíjí, tak pochopíte, že my tady pořád řešíme něco, co v principu už někdo vyřešil a my se tím budeme zabývat, až nás to samotné zničí.

      2. Muzete nejak rozvest tu
        Muzete nejak rozvest tu myslenku, pro by VW delal nejaka EV „z donuceni“, ze to ostatni automobilky nedelaji? osobne mi prijde, ze z dlouhodobeho hlediska na to jde VW nejlepe (u levnejsi aut, tesla je trochu jiny segment trhu). Misto aby narychlo spichli nejake orignalni EV, tak predeli Golfa a UP (coz jsou mimochodem dost zdarile „prestavby“, technicky za cistymi EV nijak nezaostavaji), a postili se do vyvoje univerzalni platformy pro EV (tj stejny vyrobni postup jaky pouzivaji s uspechem u spalovaku). Jedine tak dosahnou toho, ze ta vyroba bude opravdu masova (sdilene dily mezi EV modely, ale nejspis i sposuta stejnych dilu a vyrobni postupy pro EV i spalovaky) a to muze posunout cenu dolu…. EV jsou sice drahe primarne kvuli baterce, ale ten cenovy rozdil se rohodne neda vysvetlit jen tou baterkou…

          1. No tak ono vyrobit
            No tak ono vyrobit pouzitelne EV neni zadny problem, vyrobit je tak, aby se daly ve velkem prodavat za pozutelnou cenu a jeste na to vydelat problem je (proto s tim historicky nikdo ve vetsim nezacal, protoze baterky (ktere jsou i dneska pekelne drahe) byly v te dobe jeste nekolikanasobne drazsi….
            Kolik je to velke spozdeni? 4 roky? To je pulka zivostnosti jednoho modelu.
            A to ze je neco prestavba asi nevadi – Golf je rekl bych lepsi auto nez leaf a za podobnou cenu (akorat holt leafy se daji sehnat s vyraznou slevou lehce jete, golfy moc ne, to je hlavni rozdil)…
            Co predvedly jine automobilky? Nissan ma jedno osobni auto se stejne velkou cenou jako golf, BMW dela mestskou stylovku za jeste vyssi cenu, renault miniauto za podobnou cenu a tesla dela sice paradni auta, ale za nekolikasobne ceny…

            1. Mitsubishi je prodává, od
              Mitsubishi je prodává, od nich PSA, Renault jede jako divý, Nissan má čtvrt milionu v terénu, takže si to jde, jen chtít.
              Ty 4 roky jsou velmi dlouhá doba, pro mě např. reprezentují je na úspoře za benzín 144 tisíc Kč elektromobilem.
              Přestavba nevadí, je to možná mezičlánek, ale bohužel popírá výhody elektromobilu z hlediska rozmístění a využití prostoru. Moc hezky je to vidět na Kia soul, kde je nesmyslně dlouhý prázdný přední kufr. Prostě elektromobil se má dělat jinak. Maximum prostoru pro lidi a náklad, minimum pro technologii. To je kromě ticha, čistého vzduchu kamkoliv se hne a nulových vibrací další z jeho velkých přínosů.
              Nebudu s Vám souhlasit, že Nissan dělá Leaf za stejnou cenu jako VW eGolf. Je tam minimálně 200 tisíc rozdíl v neprospěch Golfu a když do něj nacpu to, co má Leaf ve standardu, tak ještě více. A že to nedělají jiné spalovací automobilky jinak taky není žádný argument. Každá se spalováků drží jako klíště, protože má nainvestováno a známý obchodní model, nesoucí jim vysoké budoucí zisky v desítkách let.

                1. Tak nějak. Pro mě je
                  Tak nějak. Pro mě je zásadní možnost bezproblémového ovládání auta přes mobil. Už jsem to několikrát využil a je to super.

                2. Sedl jsem si do Tesla 3 a
                  Sedl jsem si do Tesla 3 a egolf nesel pryc, ale rovnou do pr..le:))

                3. Je fakt ze v te Tesle ani
                  Je fakt ze v te Tesle ani nemusel sedet a egolf s tou cenou tam kazdy soudny posle taky.

                4. No tak v USA stoji zakladni
                  No tak v USA stoji zakladni verze golfu presne stejne jako zaklad leafu.
                  V CR je zakladni leaf levnejsi, ale ma horsi dojezd a celkove je to jak srovnani treba skodovky i dacie, muzou byt podobne velke, ale rozdil je tam propastny…

                5. Ceníkové ceny v ČR vč.
                  Ceníkové ceny v ČR vč. DPH nyní (10/2016) vidím tyto:
                  Nissan Leaf Visia 24kWh 199km NEDC … 730tis.
                  Nissan Leaf Accenta 30kWh 250km NEDC … 860tis.
                  Nissan Leaf Tekna 30kWh 250km NEDC … 930tis.

                  VW Golf 24kWh 190km NEDC … 930tis.

                  Tj. s výbavou máte možná pravdu, to jsem nezkoumal, ale v ostatním za ČR nemohu souhlasit. Mně naopak vychází z u nás ofiko dodávaných BEV Golf jako 2. nejpředraženěnjší vzhledem k baterce (1. je BMW i3 22kwh, ale 33kWh i3, díky minimálnímu zdražení, se v poměru Kč/kWh už dotáhlo na úroveň Nissana…).

                  V USA je to jinak, to máte pravdu, myslím, že vloni, tam VW srazil cenu na úroveň Leafa (asi by si tam jinak neškrtli 🙂 )

                6. Prusvih je, ze v zakladni
                  Prusvih je, ze v zakladni cene eGolfa nejsou podstatne veci jako vyhrivane sedacky/volant nebo tepelne cerpadlo, za oboji se dost tezce priplaci (kdyz jsem si pred casem hral s konfiguratorem, tak jsem se po pridani par veci dostal skoro na 1.1M).

                7. To je dobrá info. Leaf má
                  To je dobrá info. Leaf má vyhřívané sedačky i volant už v základu (Visia), tepelné čerpadlo a dálkově ovládané nabíjení a topení je v ceně od prostřední výbavy Acenta…

                8. i3 staré verze vám ovšem
                  i3 staré verze vám ovšem dnes při troše snahy prodají už od 750000,-

                9. Ceníkové ceny Nissan jsou
                  Ceníkové ceny Nissan jsou takové. Při provozu jsem pochopil, co má cenu pořizovat: min 30 kWh baterii, tepelné čerpadlo (pak neřeším snížení dojezdu při vytápění či klimatizaci) a hlavně silnější palubní nabíječku (6 kW Kia Soul ve standardu; 6,6 kW za příplatek cca 25 tis u všech verzí vč. e-NV200, …). V nejvyšší výbavě Tekna, najeto do 2tis. km jsem už viděl za 729tis. Pokud to něco nemá, co je výše uvedeno, cena musí být o hodně níže (třeba do 400tis a i to považuji za moc).

                10. Vážený pane, vy jste mne
                  Vážený pane, vy jste mne opravdu rozesmál a pobavil. Kdepak jste v něm seděl ? Mohu Vás poprosit o adresu, abych si to mohl také vyzkoušet? Jel jste vůbec někdy v e-golfu ? Mimochodem jsem měl zapůjčenou na několik dní Teslu Model S a když mluvíme o sedačkách, tak tedy žádná sláva na to, kolik to auto stojí. BMW, Audi nebo Mercedes i VW úplně jiná liga. A ted to nejdůležitější pro všechny Tesla fandy … Model S je skvělé auto, dá se s ním jezdit úplně po celé evropě, ale záruka na vozidlo jako takové je pouze 80 tis km a když se autu něco stane, tak máte velký problém. Auto Vám na dálku vypnou a pokud auto neopravíte v originál servisu, tak už Vám nebude jezdit. Už se těším, až budu v novém e-Golfu za pár měsíců jezdit, zatímco Vy budete v pr….

              1. Mitsubishi prodavala z
                Mitsubishi prodavala z podstaty letitou plecku, nissan/renault toho prodaji vic a tim to tak konci ne?
                Co se tyce prestaveb, cim to, ze reseni prostoru v leafu (origo EV) je horsi ne v golfu (prestavba)? Predpokladam, ze zrovna vy jste obe auta realne videl. FYI auta maji velky cuma kvuli bezpecnosti pri havarii…

              2. Máte pravdu v tom, že
                Máte pravdu v tom, že Nissan je levnější, ale tím to asi končí. Paradoxem je, že i když je Leaf dělaný jako elektromobil a ne přestavba, tak oproti e-Golfu využitelnost místa, ergonomie, materiály katastrofální. Mám stejný názor jako ti pánové, co zde také píší. E-Golf je prostě lepší auto nežli Leaf a logicky také dražší. Když si kupuji auto, tak od něj chci, abych se cítil za volantem pohodlně, jelikož ho řídím. Jediná vada je absence silnější palubní nabíječky, kterou Leaf má a to je jediné plus. Navíc srovnávací test jasně ukázal, že e-Golf ujede delší vzdálenost nežli Leaf. Bráno že obě auta mají stejnou baterku 24KW.

                1. Na převoz sebe sama na
                  Na převoz sebe sama na vzdálenost 20-100km nepotřebuji žádný luxus (za příplatek 200 tisíc).

                2. Když ono je to
                  Když ono je to diskutabilní. Já také nepotřebuji na převoz sebe sama do 100 km luxus. Jenže když i ten nejlevnější moderní elektromobil stojí 700000,-, tak už se sakra rozmýšlíte, jestli nedat těch dalších 200 za lepší výbavu a komfort, protože v celkovém součtu už to není až taková částka a to auto se pak bude za 5 či více let případně mnohem lépe (dráž) prodávat.

                3. S tím naprosto souhlasím,
                  S tím naprosto souhlasím, ale je otázkou, zda tu „přirážku“ investovat do komfortu „využitelnost místa, ergonomie, materiály“ u Golfa, nebo do o čtvrtinu větší baterky, vyhřívání volantu/sedadel, tepelného čerpadla apod. u Leafa.

                  Nijak nerozporuji, že vestavby elektropohonu do spalováků od VW jsou velmi zdařilé a pokud příští rok Golf Touch 36kWh zdraží jen o pár desítek tis. Kč., tak, jak to udělalo BMW, tak neřeknu ani popel. Ale teď, letos, je 24kWh Golf prostě moc drahý…

                4. Beru. Já jsem řídil Leafa
                  Beru. Já jsem řídil Leafa a v porovnání s BMW mi to přišlo jak nebe a dudy. Nechápu hlavně ten jejich nesmyslný systém napodobování automatické převodovky. Koho tohle mohlo napadnout? Proč to nemají naprosto logicky jako v BMW?

                5. Pokud jezdíte denně
                  Pokud jezdíte denně takové krátké vzdálenosti, tak to chápu. Já najedu více. Doma máme s manželkou 2 elektromobily – Já jezdím e-Golfem a manželka Leafem. Prodali jsme klasická spalovací auta a jsme úplně spokojeni, nicméně mi manželka neustále krade e-Golfa, hádejte proč asi ? Dnes již oba víme, které auto je lepší a to podotýkám, že oba vozy vlastníme.

                6. Musím přiznat, že pro mě
                  Musím přiznat, že pro mě velmi určující silnější palubní nabíječka. Každý to ale máme jinak. Prostě jsem v praxi vyzkoušel 3fázovou nabíječku na Smartovi (má i Zoe; 22kW) a silnější (6,6 kW) ale jednofázovou na Leafovi a Soul (6 kW). Třeba pro mě je toto naprosto určující, ale máme to každý jinak (priority a podmínky …). Se Smartem s dojezdem 100+ jsem bez problémů za noc dal 500 km po ČR. Všechno jen díky tomu úžasnému výkonu, co je auto schopno přijmout z každého pětikolíku nebo Mennekesu. To s Leafem mě zajímají jen CHAdeMA a už jsem svázanější.

  2. Celkem by me zajimalo,
    Celkem by me zajimalo, jestli kdyz se spalovakem umim jet v zasade bez problemu za tabulkovou spotrebu dle NEDC, tak jestli bych stejnym stylem jizdy mel o dojezd v EV tabulkovy dle NEDC. Dle clanku to totiz vypada, ze dostat se na dojezd podobny normovanemu je temer nemozne, zatimco svym autem muzu je vicemene normalne….

    1. NEDC neni primarne urcen pro
      NEDC neni primarne urcen pro uvadeni realneho dojezdu. NEDC slouzi pro porovnani EV mezi sebou. Dulezite je, ze vsechna EV jsou merena podle stejneho protokolu. Auto s dvojnasobnym dojezdem dle NEDC bude mit pravdepodobne dvojnasobny realny dojezd. Podle toho muzete spolehlive urcit ktere EV vam vic vyhovuje. Absolutni pravda neexistuje ani absolutni spravedlnost a proto mame normy. Berte to tak.
      Je to jako vse ostatni v zivote, nejaka hloupa norma nam nuti nase stesti proti nasi vuli.

        1. A co jineho to je? Proste si
          A co jineho to je? Proste si predstav, ze km znamena Kukoti multiplikator (s hodnotou cca 0.7 kilometru pro letni a 0.5 pro zimni provoz). A timhle multiplikatorem se porovnavaci koeficient NEDC vynasobi, pokud me zajima realny dojezd za danych podminek. Na stanoveni presnych hodnot by se samozrejme muzela zalozit dobre financovana KUK (Komise pro Urcovani Kukotin). Konec patecniho OT

              1. A jak jinak byste to chtěl
                A jak jinak byste to chtěl dělat? Stačí se podívat na spritmonitor.de, jaké jsou rozptyly řidičů u těch samých aut. NEDC definuje přesně podmínky testu a to číslo, co z toho vyleze, je především určeno k porovnání aut mezi sebou. Jinak to prostě udělat nelze, aby to bylo „spravedlivé“ pro věechny auta stejně. Pokud do přesných podmínek zanesete měkká pravidla typu „auto musí jezdit týden v reálném provozu ve městě nad 1 milion obyvatel“, tak testy z Paříže či Londýna, v zimě nebo v létě, dají jistě rozdílná čísla.

        2. Jak ten koeficient bude
          Jak ten koeficient bude definovany? Nekde musi byt zakladni hodnota na kterou odkazujete. Navrhnete reseni nebo prosty priklad at se poucime…
          Dobry odkaz by byla jednotka 1 Tesla. Bohuzel je uz rezervovana pro magnetickou indukci. Presto by treba Nissan mel 0,4 Tesla. A hned by jste se ptal kolik km je jedna Tesla. Takze lepsi je kdyz se uvadi pocet km dle NEDC.

    2. Ak dokážeš bez problémov
      Ak dokážeš bez problémov jazdiť spalovakom za tabulkovu spotrebu tak si len výnimočná výnimka. Každý test ukazuje aké sú to nereálne spotreby hlavne tie auta 3. 7 až 4 litre 🙂 Zatiaľ co u spalovaku ide v zime spotreba hore len mierne u elektromobilu o desiatky percent, to isté diaľnica.

    3. U spalováku máte vždy
      U spalováku máte vždy uvedené 3 druhy spotřeby, město – mimo město a průměrnou. U elektromonbilů
      Se udává dojezd, ale když si prostudujte některé brožury, tak se někteří výrobci rozepíší a uvádějí dojezdy v zimě, v létě atd. Ty dojezdy dle NEDC jsou možné v létě při pohybu ve městě, kde se primárně elektromobil pohybuje a každý elektromobilista ví, že zima je horší a dálnice též, je to jen vždy o tom, kam jedete. Když chcete ujet více, tak tomu přizpůsobíte rychlost a pokud méně, tak si můžete jezdit jak chcete a neohrozí vás to při cestě do cíle a pak se stejně nabijete.

      1. Sice eauto ještě nemám,
        Sice eauto ještě nemám, ale co jsem pochopil tak podle mne není nikdo kdo by dokázal v běžném provozu a možná i v „neběžném“, ujet vzdálenost udávanou podle NEDC. To je snad jen nějaká vzdálenost která je dosažena v laboratoři za ideálních podmínek. Naprosto nesouvisející s praxí.

        Kdyby raději udávali pouziželnou kapacitu baterie plus spotřebu město/dálnice. Bylo by to nejlepší a každý si z toho hned udělá obrázek kolik s tím autem ujede.

        Nebo alespoň použili tu americkou normu, která se už hodně blíží realitě a dá se celkem vpohodě v běžném provozu dosáhnout.

        1. No tak ono ty automobilky
          No tak ono ty automobilky nemuzou pouzit jinou normu nez NEDC – v EU proste vsichni musi uvadet spotrebu / dojezd podle aktualni platne normy. Je fakt, ze nektere automobilky, mimo oficialni dojezd uvadi i prakticky dojazd podle ruznych typu provozu…
          Jinak na zavedeni noveho cyklu mereni se pracuje, uvedeni do praxe je ale ve hvezdach (neni to uplne jednoducha zalezitost, predevsim kvuli spalovakum a pokutam za emise CO2)

        2. Plha se hlásí, Plha to
          Plha se hlásí, Plha to dal, dokonce Plhovi po najetí 140 a něco km hlásil auto dle počítače i dle dílků baterky ještě skoro 20 rezervy. Takže 10 m ad150 km udávaných výrobce. Ovšem to jsem s ním jezdil po 14 dnech, kdy se v něm o letních prázdninách po městě rámci testů vozili odborníci z FEI VŠB-TUO, kterým jsem ho půjčil a nabíjeli výhradě pomalým 230V 10A. Už když mi ho vraceli, tak jsem nevěřícně koukal na displej dojezdu, hlásící při plném nabití dojezd 144 km. Já tam mívám max. 136, což je mimo mrazy běžná hodnota mého ježdění po a mimo město. Manželka jezdí 40 km denně a nabíjí co 3 dny, obvykle když jí zbývá dílek či dva z 16 dílků baterie kapacity 16 kWh (tedy 1 dílek = 1 kWh = max. 9 km dojezdu, po zhasnutí všech dáte ještě zhruba 4 km na symbol rezervy želva).

        3. Hlásí se Hujer, takže
          Hlásí se Hujer, takže dám Vám několik příkladů a upozorňuji, že nejezdím v laboratoři, ale ve městě. Kia Soul EV udává, že auto ujede dle NEDC 212 km a mě se podařilo v létě po Praze ujet 230 km a počítač ukazoval 1% stavu baterie. VW e-up udává, že ujede 160 km a ve městě v létě najeto 161 km.

          1. Aha tak to je zajímavé.
            A

            Aha tak to je zajímavé.
            A opravdu jste to jel normální jízdnou a ne jako jsme jednou jeli ve 3 dospělích lidech v IONu kdy jsme ujeli cestu asi 90 km, ale jízdou připomínajícího šneka, jen abychom dojeli do cíle. Na začátku jsme byli plní optimismu, tak jsme to „kalili“ 80-tkou, ale postupně jsme zpomalovali a jízda 40 km/h už není nic moc. Před cílem cesty nás navíc čekal doooos velký kopec. Naštěstí nás auto nenechalo na holičkách a dojeli jsme do cíle se zbývající kapacitou baterie asi 5%.
            Ale vůbec se nedá říct, že to byla normální jízda. Poslední kopec asi 2 km jsme jeli doslova krokem a málem jsem měl chuť vystoupit, že bych možná šel rychleji. Ale ten prudky kopec prostě nešel rychleji.

            Pak jsem ještě měl pujčený Leaf, který měl ujet 199, ale nikdy neukazoval na displey vic jak 145 km. Tak nevím, moje zkušenost je prostě opačná. Proto NEDC nevěřím a na internetu je většina lidi co má elektromobili, také udává, že NEDC minus 30-40% rovná se dojezd v reálu.
            Ale je fakt, že jsou i majitelé jako vy, kteří uvádějí, že ujedou skoro tak jako NEDC, jen se mi to nechce věřit, že je to „normální jízdou“.

            Se spalovákem s disl-fuj fabii, jsem také jednou zkoušel jet na spotřebu. Bezproblémů jsem dosáhl 3,6 l/100km. Ale opět normální jízda to nebyla. I když zas tak moc jsem provoz nebrzdil. Jen jsem hooodně využíval setvračnosti a jízdy za nákladáky atd.

            1. Jezdim tez Ionem a domnivam
              Jezdim tez Ionem a domnivam se, ze pomala jizda do kopce muze byt energeticky narocnejsi, nez trochu sviznejsi. Elektromotor ma nejakou vykonovou krivku ale i take krivku efektivity. Urcite ta krivka neni tak strma jako u spalovaku, ale neni porad stejna. Bohuzel Ion nema zadny (presny) ukazatel momentanniho vykonu ani spotreby a proto jsou to jen teoreticke uvahy. Ale existuje aplikace pro mobilni telefony CanIon kde je mozne provezt zkusebni jizdy do kopce s ruznou rychlosti a vyhledat nejefektivnejsi spotrebu.
              Muj dojezd je 110-120 km v dost kopcovitem terenu ale vetsinou bez spolucestujicich. Mam novejsi Ion s 80-ti clanky. Starsi Iony mely 88 clanku jako i-Miev. Udajne diky efektivnejsimu motoru by dojezd mel byt u obou stejny.
              Jinak s plachtenim se da snizit spotreba o nekolik procent neboli zvysit dojezd o nekolik km. Staci rozjet a zaradit na neutral.

    4. Se spalovakem jezdim podle
      Se spalovakem jezdim podle NEDC (atmosfera 1,8l Honda Civic 6,1l/100km), najezdil jsem asi 500 km s novym (tedy baterie na max kapacite) leafem 24 kwh a realny dojezd 150-160 km (v Norsku, takze maximalni povolena rychlost 80 km/h, v cechach by dojezd byl o neco mensi), takze pro me osobne realny bezpecny dojezd = NEDCx0.75

        1. Moje konstanta splnuje
          Moje konstanta splnuje zadani „jezdi podle NEDC ve spalovaku“, je overena v realnem provozu, a tu konstantu uvadim „pro me“, coz specifikuje styl moji jizdy, tak nevim, co na tom kdo chce rozporovat. Zkusenosti jinych se samozrejme mohou lisit, ale rekl bych, ze to „moje, me, mou, moji“ dostatecne zduraznuje subjektivitu uvedenych udaju.

  3. Němci jsou s navyšováním
    Němci jsou s navyšováním kapacity akumulátoru velmi opatrní
    Leaf i Zoe mají akumulátor o vyšší kapacitě, i tak budme vděční i za to.
    Vyšší výkon el.motoru bude hlavně využit při rekuperačním brzdění.
    Mě se e-golf velmi líbí, je nenápadný Nevybočuje s řady.
    Spoustu náhradních dílů půjde použít s normálního golfa
    https://www.youtube.com/watch?v=c-atotGbFJU

      1. Jak jste na to
        Jak jste na to přišel?
        Elektronika tam samozřejmě je ale napsat, že je to složitější než ve spalováku je podle mne nesmysl.

        Saplovací motor je o dost složitější, tak se podívejte co tam všechno musí být aby se vůbec spalovák roztočil a pak udržel v rozumných otáčkách. Těch čidel tlaku, lambda sond, čerpadel, turb, teplot, olejů atd. je tam milión o proti systému elektromotoru. Kde máte asi jen 3 hlavní součásti. Eletromotor, měnič, baterii. To vám ovládá řídící jednotka. Kdežto ve spalováků, kde máte samozřejmě neméně složitou a neméně drahou řídící jednotku, máte navíc elektronicky řízený milión dalších součástí. Jako například spojka, převodovka, olej v převodovce, katalizátor, filtry pevných částic, řízení a kontrola močůvky, řízení a kontrola turba, vstřikování, čerpadla oleje, benzínu, a dalších , řízení a ovládání vývěvy vzduchu, lambda sondy a milión dalších věcí o kterých ani nnikdo neví.

        příklad – obrázek benzínového motoru

      2. Na to mívám pro laiky
        Na to mívám pro laiky jednoduchou odpověď. Spalovací motor obsahuje v kompletu v průměru 800 součástek, elektromotor desetinu. A zatímco ve spalováku používáte elektromotor k tomu, aby se vůbec spalovací motor rozjel a nemuseli jste ho nahazovat klikou, v elektromobilu na něj rovnou jezdíme. A laici jsou spokojení a odborníci se dožadují dalších detailů. Třeba zda beru v potaz i výfukový systém vstřikovací čerpadla nebo jen spalovací motor jako takový, da k elektromotoru připočítávám invertor a nabíječ atd. atd.. Takže pak diskutujeme jestli nabíječ je nutná součást elektromotoru pro jeho funkci a jestli by se ke spalováku neměl připočítat i čerpací stojan z benzínky a bavíme se podobnými absurditami.
        I když ono stačí jednoduše postavit elektromobil vedle jakékoliv běžné domácí zásuvky a pojede, kdežto tamtéž postavený spalovák (byť baterii má taky z stejné zásuvky nabitou) se bez dalšího paliva derivátu ropy nehne. 🙂

    1. Dojezd 200ks reálně je to
      Dojezd 200ks reálně je to co hledám. Auto této velikost, co vypadá trochu normálně taky. Jen ta cena bude pořád 3x vyšší než co hledám :). Takže to vidím na 3 roky pořídit ojetý Leaf a pak nějaký upgrade. Máte někdo nějaký jiný typ co koupit teď za Elektro / plug-in hybrid v ceně kolem 400tis. ?

      1. Prosimte pouzij mozek a
        Prosimte pouzij mozek a nevyhazuj 400k za predrazene ev hracky. Trochu financni gramotnosti by to chtelo. 400k si dej dneska do prasatka ,dal jezdi s tou sunkou co mas, nebo si jednu kup za 50k nebo nejlepe jezdi mhd. A pak za 3 roky misto kupovani ojetiny si kup teslu 3. Podekuj mi potom.

            1. To já bych musel dělat
              To já bych musel dělat stejně. 🙂 Na dlouhé trasy používám pohodlný rodinný bus – MB-V Klasse a v této kategorii se asi rozumného EV za mého života nedočkám nikdy.
              Nicméně i pro zbytek populace Tesla 3 bude stále kompromis. Dokud to nebude mít kufr jako Octávka, tak to bude mít stále výrazný hendikep. :-)))

      2. Díky všem za zajímavé
        Díky všem za zajímavé názory. 3 roky na lepší auto určitě počkám, ale do té doby už chci jezdit na Elektřinu. Aspoň si zvyknu. Prius Plug-in mě napadl taky, ale nějakých 25km na nabití není moc a s cenou se tam vejdu tak tak. Ale ano, i to je varianta.

    2. Se současnou verzí jsem
      Se současnou verzí jsem bez problémů ujel 180 km, takže s touto úplně v pohodě 250 i více. Mě se u nového e-golfu líbí jedna věc, nikdo o ničem nepíše, bum je tady a hned si ho budete moci koupit. Ne jako Tesla Model 3, kterým ještě minimálně 2 roky nikdo nepojede. Taková nenápadná novinka, jediné o čem nikdo nepíše je palubní nabíječka, pokud bude alespoň 7,2 kW tak hned objednávám

        1. Tesla model S a X stojí
          Tesla model S a X stojí několikanásobně více, zmínil jsem právě Model 3 kvůli každodenní mediální masáži, neboť se o ní neustále něco píše, ale nikdo v ní neseděl, nemůžete se v ní svézt a ani nevíte, pokud jste si jí objednala, kdy k vám dorazí. Tento článek je snad první na hybridu ohledně nového e-golf touch a můžete si ho hned na začátku roku fyzicky koupit a jezdit s ním ty 2-3 roky než bude model 3 opravdu fyzicky k mání. Takže tak, nemůžete cenově srovnávat auto za 900 tis a za 4 miliony (model x)

          1. Tesla rozhodne zadnou
            Tesla rozhodne zadnou medialni masaz nedela. Musk uz o T3 mesice nepromluvil ani slovo. To ze T3 lidi nadchla a nemuzou se ji dockat je 2.vec. Nejaky posrany e-golf samozrejme nikoho nezajima. Predelany spalovak na EV, predrazeny kram co nikam nedojede, s cenou jak T3. O tomhle aute se opravdu zadne medialni masaze nedockame, a proc asi….

            1. Nevím tedy kdo dělá tu
              Nevím tedy kdo dělá tu masáž, ale neustále jsou nějaké články. Vratˇme se tedy k tomu posranému golfu, jak říkáte. Pakliže vy tedy obhajujete M3, tak zatímco já budu vesel jezdit golfem, tak nežli vy se dočkáte M3, tak já budu mít najeto 200 tis km a budu se vám smát. Až bude M3 k mání a budu si ji moci koupit, tak bude VW a další automobilky modely, které dojedou dále a nebudou stát miliony. A diskuze o tom, že E-Golf touch nikam nedojede je trošku milná, s tímto autem úplně bez problému dojedu kamkoliv, ale to ostatně napovídá spíše o tom, že asi elektromobil nevlastníte a nemáte zkušenosti, takže se mějte a přeji bezstarostné čekání na vytoužený sen. Já si budu radši jezdit hned v posraném Golfovi.

              1. Ty clanky a diskuze
                Ty clanky a diskuze vytvareji lidi, protoze se o to auto zajimaji, libi se jim, tesi se na nej, tak o nem radi diskutuji a pisou, coz se o golfovi rict neda. Proc taky? Jinak ano, kup si golfa a bud vysmaty, vporadku. Holt jsi to dite co ten marshmallow sezere hned a nepocka si na 2. pozdeji, proto budes vzdycky jezdit v posrananem golfu zatimco ja v Tesle 🙂

                1. Mohu se Vás zeptat, když
                  Mohu se Vás zeptat, když jsem to dítě, jakým elektromobilem jezdíte Vy? Jak dlouho ho vůbec vlastníte, pokud vůbec a kolik máte najeto km ? Děkuji za Vaši odpověd. A ještě jsem se chtěl zeptat, jaké máte zkušenosti s vozy Tesla, kolik km jste v nich najel a s kolika majitely jste se osobně potkal ?

                2. A jakou velikost spodku
                  A jakou velikost spodku nosim a kdy sem byl naposledy vysrat vedet nechces?

                3. Tyto informace jsem po Vás
                  Tyto informace jsem po Vás nechtěl. Nicméně jste mi spíše tímto naznačil, že to co Vám asi občas zůstane ve spodním prádle máte asi i v hlavě. Kdyby jste trošku viděl do elektromobility a konkrétně Tesly, tak toto psát nebudete. Zkuste trošku více invence. Je mi celkem jasné, že žádný elektromobil nevlastníte.

          2. Kdyz zminujete Teslu 3, tak
            Kdyz zminujete Teslu 3, tak ja zase VW I.D. Tesla 3 je existujici auto v testovaci serii, ktere se bude vyrabet 2017. VW I.D. je pouha papundeklova krabice ktera neujela ani metr. A kdyz kouknu na ruzne stranky autocasopisu, vsude je I.D. oslavovan jako zabijak Tesly 3. Hahaha.

            1. asi jsme se úplně
              asi jsme se úplně vzájemně nepochopili. Mě jde jen o jednu jedinou věc a to je to, když něco nabízím k prodeji a vybírám na to zálohy, tak bych rád to zboží v brzké době používal a ne čekal 2-3 roky, nežli se tak vůbec stane. A právě to se mi na politice ohledně Modelu 3 nelíbí – 400 tis lidí, kteří budou čekat a čekají několik let než se jim splní sen.
              VW ID od nikoho žádné zálohy nevybírá – je to jen studie
              VW e-Golf touch auto, kterým můžete začátkem příštího roku bez problémů jezdit.
              Nehaním tu Teslu globálně, jelikož odvedla určitě dobrou práci a Model S a X si můžete hned koupit a to je v pořádku, ale u modelu 3 se mi to fakt nelíbí.

      1. Tesla není moloch, kterej
        Tesla není moloch, kterej se ještě snaží prodat maximum spalováků dokud to jde. Takže musej lákaj na to co ještě nemaj aby získali investice, případně jich část vybrali na zálohách. To že si lidi často počkaj dýl je mínus, to že to nakopne konkurenci je plus. Obě značky jsou v totálně jiný pozici.

Napsat komentář