Test: Opel Ampera – první dojmy

Dnes v dopoledních hodinách jsme přebrali ke krátkému redakčnímu testu (téměř) vskutku luxusní. Futuristickému designu bílá sluší a na sněhu to platí dvojnásob.

Na test plug-in hybridu Opel Ampera máme pouhé dva dny. Je jasné jak strávíme následujících 48 hodin. Právě finišujeme dobíjení a vyrážíme na cesty.
foto: Hybrid.cz

Zima však zřejmě nesvědčí jako takovému. Namísto 60 až 80 km dojezdu na elektřinu auto ukazovalo pouze 42 km. To je ovšem pochopitelné. V desetistupňovém mrazu s sebou vyhřátí interiéru na kýžených 21 stupňů nese nezanedbatelnou energetickou zátěž.

Po rozjetí jsme ale rázem úvodní nižší deklarovaný odpustili. akceleruje s hbitostí vlastní a ani v rychlostech kolem stovky do auta neproniká nežádoucí hluk. Přitom i ve stokilometrové rychlosti dokáže střelhbitě reagovat na „proudový“ pedál.

Dálniční stotřicítku provází pouze lehký aerodynamický šum, který je ale pod rozlišovací úrovní běžného „spalovacího“ motoristy. Na 22km trase naskočil spalovací motor pouze jednou, počítač přitom akt zažehnutí omluvil textem, že důvodem je nízká teplota.

Celkový první dojem z auta předčil očekávání. Pro další informace zůstaňte naladěni.

10 Comments on “Test: Opel Ampera – první dojmy”

  1. Práve som sedel v Ampere –
    Práve som sedel v Ampere – pekné vozidlo, ineriér tiež, len nechápem pre koho je určené. Možno pre číňanov. Ak toto vozidlo je určené pre 4 osoby, tak tento údaj treba upresniť na: Pre dvoch dospelých a dve deti.
    V prospekte sa dočítam, že má spotrebu 1,5litra/100km – to tiež treba upresniť na: Spotreba prvých 100km jazdy.
    No a opäť mi skalopevne tvrdili, že je to elektromobil, pritom evidentne má motor mechanické spojenie s kolesami.

  2. Pár dotazů
    Jelikož jsem

    Pár dotazů

    Jelikož jsem stále v očekávání dodání mého Voltu mám pár dotazů:
    – protože je k vozu pouze nabíječka na 240V, existuje (či se dá koupit) „nabíječka“ na 380V ?
    – můžete odměřit spotřebu po úplném vybití baterie?
    – má vůz dálkově ovládané „topení“-neboli „nastartování“
    – jaký je skutečný čas nabití vozu na 100% přes dodávaný kabel?

    Díky

    1. – pokud víme, tak nikoliv

      – pokud víme, tak nikoliv
      – ano, Volt/Ampera nabízí velmi podrobné informace o spotřebě. Pokud je auto dobité, jede pouze na baterii a ukazuje kolik jste ujeli na baterii a kolik za tu dobu spotřebovali kWh. Jakmile se baterie vybije, na desetiny litru počítá objem spotřebovaného benzinu a ujetou vzdálenost a z toho vycházející statistiky.
      – ano
      – zatím jsme auto dobíjeli jednou, a to za přibližně 4 hodiny (displej auta ukazoval čas dokončení dobíjení po připojení do zásuvky velmi přesně)

    1. My bychom samozřejmě byli
      My bychom samozřejmě byli také rádi za dloiuhodobější test, bohužel, zatím je Opel Ampera v ČR značně nedostatkové zboží. Toto konkrétní auto je vypůjčené z Německa a jde z ruky do ruky, měli jsme štěští, že se nám ho vůbec podařilo získat. Nicméně doufáme, že během následujících měsíců se dlouhodobější test podaří dohodnout.

Napsat komentář