Outlander Plug-in hybrid slaví úspěchPRODEJ
Outlander Plug-in hybrid slaví úspěch
Semper Vivus - hybrid z roku 1900HISTORIE
Semper Vivus - hybrid z roku 1900
Rychlejší Model S díky updatu softwaruTESLA
Rychlejší Model S díky updatu softwaru
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7AUTO
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7

Přelomové české 3D baterie budou vyrábět Číňané

Jan Horčík - 15 Březen 2016

Výzkum 3D baterií českého vědce Jana Procházky sledujeme už od roku 2009. Nyní se dlouhá cesta dostává do další fáze. Technologii zainvestovali Číňané a začne se vyrábět.auto baterie HE3DA superodolná baterie čeští vědci

Prototyp baterie společnosti HE3DA, který jsme mohli vidět v běhu
foto: Hybrid.cz

Německá společnost DCD Investment čínského miliardáře Chu Jüan-pina investuje do technologie společnosti HE3DA celkem 100 milionů eur. Investice by měla přijít ve dvou kolech.

"První etapa je 50 mil eur se zaměřením na Stop-and-Start baterie pro automobily a vyrovnávací baterie pro energetiku. Druhá etapa je také 50 mil eur se zaměřením na výrobu trakční baterie pro elektromobily," potvrdil nám Jan Procházka.

První továrna vyroste v obci Horní Suchá nedaleko Ostravy. Půjde jak o výzkumné centrum, tak i továrnu na výrobu výrobních linek pro baterie a přímo i výrobu samotných baterií.

ZAJÍMAVOST: Byli jsme se podívat v Procházkově laboratoři

Technologie HE3DA odstraňuje z baterie balast, optimalizuje
vlastnosti nanomateriálů
a morfologie elektrod a umožňuje daleko větší tloušťky elektrod a s tím spojených nových velmi výhodných konstrukčních řešení.

Prvními produkty budou 0,6-1kWh stop-and-start baterie pro auta (48V provedení pro novou generaci vozidel) a vyrovnávací baterie pro energetiku (základní provedení článků s kapacitou 1 kWh, 5 kWh a 8 kW - stavebicový základ).

Konstrukce základního 1 MWh modulu pro energetiku sestává z 125 ks 8 kWh článků a objem tohoto modulu je 8,6 m3. Moduly mohou být jednoduše kombinovány do velkých systémů. Díky nízkému počtu článků a inovativnímu konceptu BMS je instalace bateriového systém HE3DA velmi jednoduchá a celý systém je prakticky bezúdržbový.

"Jednali jsme s úplně jinými zájemci, ale cesty Boží jsou nevyzpytatelné," přiznal Procházka na dotaz jak se podařilo získat čínský kontakt. Hovoří se o tom, že mezi zájemci byl také investoři z Tchajwanu, Německa či Slovenska.

vlastní
 

Oficialne parametre HE3DA baterie prezentovanej na konferencii NZEE p. Jiřím Pavlíkom su gravimetricka 75Wh/kg a volumetricka kapacita 85Wh/l. Predajna cena podla diskusie na konferencii je 650€/kWh.

http://www.nzee.cz/program/workshop_2016.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tedy ještě jednou:
BATERIE HE3DA = PODVOD.
V REÁLU NIC TAKOVÉHO NEEXISTUJE, CELÁ TAHLE STORY STOJÍ NA FIKCÍCH!!!
Pokud chce někdo oponovat, ať ukáže, kde je ta baterie ve skutečném ověřovacím provozu.
Zatím se objevilo jen srandovní video, které vůbec nic nedokazuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidé bděte a neblbněte.
Baterie HE3DA jsou jen podvod, firma byla založena za účelem praní špinavých peněz a vycucnutí dotace z programu OPPIK na nákup zařízení.
Zatím nikde nebyla prezentována žádná baterie, nikde neexistuje v provozu jediný prototyp.
Bublina splaskne koncem tohoto roku, žádná výroba zahájena NEBUDE...!

Obrázek uživatele Jan Horčík

Baterie byla prezentována novinářům i investorům, viz. náš článek.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Baterie byla prezentována laikům z řad novinářů a možná obchodníků, kteří nemají odborné znalosti.
Takovým stačí ukázat škatulku polepenou nápisy a budou psát, jak viděli test baterie.
Skutečností zůstává, že žádná baterie HE3DA s těmi zázračnými vlatnostmi nikde v provozu není.

Obrázek uživatele honza.t

http://karvinsky.denik.cz/podnikani/cinane-chteji-v-horni-suche-proinvestovat-miliony-eur-20160331.html

Separator je bezpecnostny prvok baterie co znamena ze je nutne jeho pretavenie pri skrate pretoze to je ochrana baterie v battery packu. Tym ze si separator zatavi pory tak vyblokuje Li+ tok co okamzite vypne celu. Akonahle je separator keramika tak nie je schopny vyblokovat Li+ a nie je schopny internal shut-off takze baterie nevyhovuje EU bezpecnostnym protokolom.

Ako priklad SEPARION co je keramika/polymer/keramika separator 3 vrstvovy takze jasne tam je definovany polymer ktory sa pri zvysenej teplote roztavi a interne vypne celu.

Tak pan Procházka mě vůbec nepřesvědčil. Držím palce, ale už moc nedoufám.
http://video.aktualne.cz/dvtv/nase-baterie-je-revoluci-v-ukladani-energie-jsme-levnejsi-ne/r~319b8cbaeb9b11e5a6b7002590604f2e/

Obrázek uživatele honza.t

Super. Mě přesvědčil .Hlavní použití Trakční akumulátory pro energetiku .

Obrázek uživatele ozana

Ano, jedině tam je jedno, jestli to váží 3x více a zabírá 4x větší objem než akumulátory jiného typu.

Ale klidně ať z nich postaví náhradu za další blok JE Dukovany. Uloží do článků přebytky energií z FVE a tu pak prodá (vybije) večer.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 45 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

HE3DA je pekny bluff
Vypis z obchodniho rejstriku:
Předmět činnosti
- pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor

Pan Prochazka uz nekolik let slibuje ale neplni...
Podle meho to je kombinace Li-Ion spojena se superkondensatorem. Tak ohromi vysokym nabijecim/vybijecim proudem a vetsi kapacitou nez samotny superkondensator.

Co dela jeho kolega Zaluda, puvodne sef CD. Dostal dotaci 100 milionu korun na inovativni startovaci akumulatory do spalovaku. A ted uz ticho po pesine. Sestavil nekolik superkondensatoru do krabice a prohlasit to jako inovaci...
olife-energy.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Účast Pruse stíhaného pro podvody taky svědčí o tom, že HOrní Suchá se bude i nadále muset spokojit pouze s výrobnou nudlí a skládkou komunálního odpadu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty seš stíhanej... :-D Prus byl osvobozenej v plným rozsahu.. a podle mne je to týpek co má vize a nebojí se.. to že v okolí jsou přízdisráči a závidí.. je jen jejich mínus a vlastně z toho i vzešla ta celá kauza...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Copak Prus dokázal? Podvody, nic víc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi to bude len bluf, lebo ten ich 1MWh modul má objemovú hustotu energie 116,3 Wh/L. Pričom na stránke uvádzajú 530 Wh/L.
To by ma zaujímalo ako tento rozdiel niekto vysvetlí. V tých šiestich kubíkoch je BMS?
Pre elektromobil úplne nevhodné. Pri 90kWh-ovej baterke ako má Tesla by zabrala objem 770 litrov !!!
... na prívesnom vozíku by to šlo :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co kdyby třeba 2kwh baterie nahradila alternátor (a s tím spojený balast) u spalovacích motorů? Vyplatí se to? Myšleno jednoduší výroba motoru, servis, úspora paliva...

Obrázek uživatele honza.t

Existují tzv. chytré alternátory, které vyrábějí více energie , když auto nepotřebuje tolik výkonu pro pohyb nebo začne brzdit .
Také je zařízení jménem startér generátor dvě zařízení v jednom obalu. Je to namontované přímo na klikové hřídeli motoru. Výborně se hodí pro >Stop START< systém
(Honda PCX)
Snížení váhy automobilu lze docílit změnou palubního napájecího napětí s 12v na 48v vyšší napětí>nižší proud- Menší průřez vodičů = nižší váha elektroinstalace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co to píšeš za blbosti? Odstranit alternátor? A čím je nahradíš? Po vybití baterky zahelpuješ asistenčku?
:DDD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je pravda, ze maju reaktívny toxicky elektrolyt senz. na vodu ?
Resp. ze ide o obdobu toxickej NiCd bez memory efektu ?

Technologicky posudok HE3DA vlastni a moze s nim nakladat len ten kto si ho objednal takze sa treba upokojit skoncit z googlovanim a spytat sa spravnej osoby na VUT.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta osoba, pokud něco takového dělala tak asi bude vázána mlčenlivostí, tedy jen tak někomu něco neřekne, to by to jaksi pozbývalo smyslu věci nepublikovat.

Nevím jestli se nepletu, ale nebyl jste náhodou loni na ABAF?

Ano spravne ABAF konferencia v Brne

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nejdal jsem se dostal na google pattents:
google.co.in/patents/WO2013005135A1?cl=en
google.co.in/patents/CN103828090A?cl=en

je mozne ze je to to stejne, necetl jsem to cele.

ad link na FEKT

kdo mate cas, zkuste treba bude neco ve starych projektech:
uete.feec.vutbr.cz/modules.php?name=News&new_topic=10

Pravoplatny patent je iba ten co ma status "GRANTED" pricom kvalita patentu vyjadrena ako inovativna idea sa da odvodit od casu uplynuteho od podania patentovej prihlasky po ziskanie "GRANTED".

HE3DA sa v claims vyhranuje na elektrody nad 500um co nie je mozne realne vyrobit na existujucich vyrobnych LI-ion linkach preto po cca 5 rokoch ziskali patent.

US9203123 toto je aktivny patent ale neriesi funkcnost tzv. proof of concept kde musite dokladovat testami a popisom ze ste realne tieto baterie vyrobili a podrobili ich testom. Nic take tento patent neobsahuje takze jeho podstatou je ochrana usporiadania elektrod a hlavne hrubky elektrod nad 500um.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Šlo mi o to že se tu od rána šermovalo naprosto vším možným, aniž by se objěvilo něco trochu víc o dané technologii.

Jak jsem říkal, v originálním příspěvku, nečetl jsem je, jelikož jsem v tn moment neměl čas.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo ví, co je v tom za sračku.

Gravimetric energy: Wh/kg
Volumetric energy: Wh/l
Specific power: W/kg
Cycle life: priklad 2000x pri 1C - degradacia v % na cyklus alebo zostatkova kapacita
Coulombic ucinnost: %

Zakladne data potrebne k hodnoteniu baterii

Obrázek uživatele PaRi

V konfiguraci pro EV:
520 Wh/litr (potenciálový strop někde u 1kWh/litr)
125 Wh/kg
účinnost 98%
životnost >5000 cyklů (o zůstatkové kapacitě nic, ale asi klasicky 80%)

520 Wh/l pri 125Wh/kg nie je mozne pretoze HE3DA pouziva toxicky extremne senzitivny elektrolyt ktory pri ppm mnozstve H2O generuje reaktivne produkty ako HF, PF5, POF3 v praxi sa degradacia zvysuje pri zvyseni teploty clanku nad 50°C. HE3DA ma elektrody ponorene v akvariu naplnene kvapalnym elektrolytom pricom elektrolyt v klasickej Li-ion NMC/Grafit zabera cca 34% objemu a cenou sa podiela 21% takze HE3DA objemom elektrolytu presahuje 60% co realne pri utilizacii aktivnej hmoty pod 50% pri tak hrubych elektrodach dosiahne 180 - 220Wh/l pricom ako porovnanie teoreticka volumetricka kapacita Pb-acid je 740Wh/l.

http://www.uete.feec.vutbr.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4

Nezavisle testy baterii HE3DA ako aj posudok pre potencialneho investora a osobna nasteva VUT tymu v HE3DA.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odkaz vede na zamestnance ustavu. O baterii HE3DA jsem tam nenašel ani slovo. Zkuste dát opravený odkaz kde se píše něco o tom co zmiňujete.

To prave ten problem dnesnej google doby namiesto osobneho kontaktu tu chce kazdy vsetky informacie najst z pohodlia svojho PC. AMPER uz zacal takze mate dovod navstivit Brno a pripadne stretnut sa na VUT.

Obrázek uživatele PaRi

Tak ne každý může a chce na AMPER. A když už dáte odkaz, měl by fungovat.

Tady máte odkaz na testy baterií - haha, to byl vtip, vy přetechnizovaný hlupáčci, to musíte osobně do Brna a ne jen dřepět u počítače.
Vy jste fakt obr kokot.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vy jste mi hrdina. Ani nemusite chodit do hospody, muzete si ulevit primo u pocitace.

Obrázek uživatele ozana

asi mluvíte osobě

---

Jezdím na proud, najeto prvních 45 tisíc km.

Možná o to pan Švarc nebude stát. Ale přikláním se zcela na jeho stranu. Perfektní reakce.

Děkuji, jsem rád za Vaší reakci, že to takto nevidím jen já :).

Dopadl jsem stejně

no nechci moc krotit nadseni, ale vzhledem k rozmerum co uvadi u te 1MWh varianty me ta baterka prijde cca 3x vetsi nez jsou dnesni lionky, cos me neprijde jako neco extra vhodneho pro EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Navyse pri EV mi ako dolezitejsi parameter pride gravimetricka kapacita nez objemova. Objemnu bateriu mozte v aute nejak schovat to je otazka designu a strojneho inzinierstva ale hmotnost nijak neschovate a vzdy vam bude hrat velmi velku ulohu. Ako staticke ulozisko moze byt tato bateria fajn ale pre EV je uplne nevhodna. Inak by uz Tesla klopala na ich dvere.

no v tomto pripade je myslim problem i ta velokost, nejak si nedovedu predstavit kam by treba do Tesly schovali 3x tak velkou baterii, a ze nez se tohle dostane realne do sveta tak jeste par let ubehne, a za tech par let jiz budou kapacity nad 50-60kWh u EV zcela bezne

O žádnou revoluci se samozřejmě nejedná. Na slovo "revoluční" a "přelomová" už jsem nějakou dobu alergický. V mainstreamových médiích se používají téměř výlučně jako lákadlo na ubohé nevědoucí čtenáře. Kapacita baterií se každý rok zvyšuje o několik procent a baterie pana Procházky nevybočují, což samozřejmě neznamená, že jsou bezcenné. http://connect.zive.cz/clanky/elon-musk-zadne-revolucni-baterie-nejsou-pouzitelne/sc-320-a-180500

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Buď je použijí a rozmnoží anebo to koupili k útlumu dání do trezůrku na možné pozdější použití anebo taky ne :) Každopádně v Číně potřebují elektromobily jako sůl ;)

Doporucujem zajst na FEKT VUT Brno a hodit rec o tejto akvarijnej HE3DA baterie nakolko tam prebehli nezavisle testy. O tom ako dopadli sa radsej spytajte osobne pretoze tu nechcem rusit tu euforiu okolo tejto "palacinkovej baterie" :-)

Obrázek uživatele ozana

Vy víme, že to, alespoň pro EV, žádný zázrak není.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 45 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek S. - buď to viacej špecifikujte, alebo nič nehovoriace vety si nechajte. Inak to potom vyznieva ako táraniny do vetru

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co to má jako znamenat "palacinkovej baterie" ?? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ven s tim. Kontakt na nekoho na VUT by take byl dobry :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jestli akademici nemaj koule ty svoje výsledky veřejně publikovat a tímpádem tu baterku dehonestovat, tak ať jdou sami do prčic.

Souhlas!

Ak si investor objedna posudok tak to nie je o publikacii vysledkov ale o jeho bezpecnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v tom budou asi
velký prachy
velký tlaky
velký manévry
velký dezinformace
velký zájmy
prostě spousta lidí baterky chce aby axistovali a spousta lidí nechce aby existovali. A ted se to musí mezi sebou poprat :)
Faktem je že je načase zbourat celý prohnilý ekonomický ropný systém to jo. Ale co bude pak? Co se stane pak? Kopnout bolšána do análníhověnečku nestačilo :D

Už se téším na první komerčně využitelné baterie, ale cesty Boží jsou nevyzpytatelné,

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články