Elon Musk: výrobu aut dokážeme zvýšit 20x

Elon Musk se v aktuálním interview opět rozpovídal. Samu Altmanovi ze společnosti Y Combinator, která podporuje start-upy, řekl, že dokážou navýšit výrobu elektromobilů v továrně Tesla ve Fremontu až dvacetinásobně.

Tesla v současné době vyrábí přes 2000 aut za týden a toto číslo neustále stoupá. To znamená asi 100 000 aut za rok. Aby ale Tesla Motors mohla vyrábět skutečně konkurenceschopně a profitabilně, musí produkovat alespoň 500 000 aut ročně.

Že Tesla chce vyrábět až 500 000 aut ročně ostatně zástupci automobilky dali dříve několikrát jasně najevo. Elon Musk, ve své typické přehánivosti, dokonce jen u elektromobilu Tesla Model Y očekává možnou roční výrobu půl milionu až milion.

Klíčové je pro Teslu nyní zvýšit výrobu na půl milionu ročně s tím, že 4/5 produkce bude tvořit Tesla Model 3. Časem by měla ale výroba dále růst a Musk v rozhovoru řekl, že ve Fremontu je možné výrobu zvýšit až dvacetinásobně.

V rámci stavby gigatovárny Tesla se totiž Musk a jeho tým ponořil do tajů průmyslové výroby a zjistil, že i tam (stejně jako v oblasti elektromobility, letů do vesmíru, domácích úložišť energie nebo solárních elektráren) existují obrovské možnosti zlepšování.

Přinese tedy Musk a jeho tým v Tesle revoluci i do další oblasti průmyslu – samotné výroby? Nepochybujeme. Mrkněte na celý rozhovor, je to zajímavých a informacemi nabitých 20 minut.

47 Comments on “Elon Musk: výrobu aut dokážeme zvýšit 20x”

  1. Hele soudruzi a BRANGELINU
    Hele soudruzi a BRANGELINU jak jedou k rozvodu už ste viděli ;)))

    media.super.cz/images/gallery/0000000012490832/bSuUUyFBMOsd_P22w4Y7lg/57e23e835c56afe451c00200-192980?size=1078

    super.cz/454044-12-let-brangeliny-obrazem-jak-sel-cas-s-nejkrasnejsim-parem-hollywoodu-pitt-sedivel-jolie-hubla.html

  2. Jasně zní to jako
    Jasně zní to jako bláznivina, ale na druhou stranu, Musk přišel do oboru odjinud, kde se věci dělají jinak. Není zatížený takovou tou rutinou „budeme to dělat tak, protože se to vždycky dělalo tak“. Takže od dob Forda je určeno, že auta se dělají na sériovém automatu a dochází jen inkrementálním vylepšením (některé úkony dělají roboty, omezují se prostoje, …), ale rychlost zvýšit moc nejde, dopadlo by to jako tady.
    Třeba fakt existuje jiný způsob, jak ty věci dělat rychleji a líp.

      1. Pořád lepší přehánět
        Pořád lepší přehánět než lhát jako VW, porovnávající dojezdy modelu 3 v EPA a dojezdem svého budoucího modelu v NECD (345 vs. 400km s možností zvětšení až na 600). Prezentovali 345km v EPA (cca 403km v NECD) jako 345 v NECD a by jejich model v grafu dojezdu vynikl.

      2. Elon si to ale môže
        Elon si to ale môže dovoliť, už niečo dokázal… Na rozdiel od slubotechny VW.
        Pokiaľ sa dobre pamätám, tak keď bola Tesla v „plienkach“ slúbil, že urobí elektromobil s dojazdom cez 300 míľ. A tiež mu nikto neveril… (mne tiež nešlo do palice, ako je možné urobiť dojazd 500km, keď sa všetci ostatní trápia so 100km, ale nejak som mal pocit, že to dokáže)
        Veril som mu vtedy a verím mu aj teraz…
        Každý človek, ktorý chce napredovať, musí mať nejaký sen, inak by si ho nemohol splniť. A keď sa podarí len časť, tak je to vždy viac, ako nič…

          1. „Chytrej a úspěšnej
            „Chytrej a úspěšnej člověk“ nemá potrebu si niečo dokazovať tým, že podceňuje druhých.
            A v histórii je veľa príkladov ako chytrí a úspěšní verili len sami sebe a nedopadlo to pre nich vôbec dobre D-)
            Keby nebolo Elona Muska, tak by ste si nemohli kúpiť Teslu, aj keby ste na to mali a niečo podobné by tu bolo, Bohvie kedy… Takže za toto má moje uznanie. A nemá to nič spoločné s modlou. To si pletete výklad!

    1. Jak moc čistá je podle
      Jak moc čistá je podle pana ministra ta „čistá CNG mobilita“?
      Dá se to vyjádřit procentuelně, třeba že autu na CNG lítá z výfuku o 50 % sraček míň než když spaluje benzín? Co je vůbec eko na provozu CNG, že není rafinace apod.?

      Klasika jak se v rétorice o ekoautech na prvním místě řeší naše kapsa čili za kolik jezdim (to se ale s větší rozmachem může nepříjemně změnit) a pak hlavně emisní povolenky na CO2, ale o tom že nám to neposílá žádný jedovatý sračky do plic a že se rapidně sníží emise prachu z brzd ani slovo. To nejdůležitejší, naše zdraví je odsunutý až za naši peněženku a státně politický zájmy 🙁
      To samý malosměštácký myšlení jak u dízlgejtu. Vůbec nikoho (natož politiky) nezajímalo, že díky vyfukovaní několikanásobně většího množství sraček jde o zločin na našem zdraví a na větší devastaci životního prostředí, ale každej jen řešil jestli náhodou nebude bitej jako majitel TDi na tom že mu třeba snížej výkon nebo jestli náhodou a jak moc by ho VW mohlo uplatit nějakejma náhradama. Ale na to aby se všichni sjednotili a hromadně VW žalovali je to jen banda velkejch přizdisráčů. Všem bylo naprosto úplně u prdele že díky VW, Škodě, Audi, Seatu tu dejcháme ohromný množstvý sraček než jsme si vůbec mysleli. Stát se jen bál aby náhodou nemusel svou dojnou krávu Škodovku žalovat a to že mu pomře víc produktivního obyvatelstva a zbytek bude muset léčit vůbec žíly netrhá…

          1. Jen tak pro zajimavost,
            Jen tak pro zajimavost, ktery „starsi elektromobil za rozumne penize“ je urcite lepsi nez „starý smradlavý dízel, ktorý jazdí za 4l“, ktery se opravdu pouziva jako „dízel“ a ne jako mestske auto?
            EDIT: Pokud takovy neni, spokojim se i s takovym, ktere lepsi neni, ale dokaze ho smysluplne nahradit.

            EDIT2: jen, aby nebyly spory, jeta TS za bezmala dve mega neni „za smysluplnou cenu“ a osmihodinova cesta Praha-Ostrava neni „smysluplne nahradit“.

            Predem dik za odpoved.

            1. Môžem hovoriť len za
              Môžem hovoriť len za seba.
              Fosil používam iba na dlhé trasy a to iba vtedy ak sa z bodu A do bodu B musím dostať v nejakom časovom limite, inak všetky cesty riešim elektromobilom. (má skoro 20 rokov).
              A nemyslel som zrovna TS.
              Ak je vôla, tak sa dá… Ak nie je, tak sa stále vymýšla ako to nejde….

                1. 130Kč/100km bezprašně :
                  130Kč/100km bezprašně : Pro chudýho čecha je nejlepší levný JETÝ ATMOSFERICKÝ BENZIN 1995-2005 na LPG

                  kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

                  seznamlpg.cz

                  mylpg.eu/stations/

                2. jj
                  mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v

                  jj

                  mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/bmw/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:3500__,ful:lpg

                3. Mám Citroen saxo, ale
                  Mám Citroen saxo, ale plánujem ho vymeniť za leafa alebo soul.

      1. Jo tak o lidi nám vůbec
        Jo tak o lidi nám vůbec nejde. Lidí je jako sra…k. Copak nesledujete politiky v TV?? Slibují, teď přidat důchodcům, učitelům…. postaví dálnice…..slibují a slibují. Nikdo z nich nemá představu jak bude svět vypadat za deset, padesát nebo sto let. Nikdo z nich nepochopil, že ten velký průser teprve přijde. Že se v Evropě nenarodilo a už nenarodí 50milionů lidí, kteří nevytvoří spotřebu.

        1. jo hošíí… když už sme
          jo hošíí… když už sme u těch dálnic…
          Porovnejme Dálnice v Chorvatsku:

          cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_Chorvatsku

          a Dálnice v Česku:

          cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_%C4%8Cesku

          … a NENECHTE SE ZMÁST MAPOU a vemte na to kilometrovník … 😉
          V HR je každých 60-80km je „LUXUSNÍ ČERPACÍ STANICE s kvalitním servisem a čistýma hajzíkama v ceně“, nikoli benzínka nebo dízlačka jako v český díře… U každý je součástí standartní LPG 2j-stojan kde se nečeká na obsluhu jako u šelky v Mikulově s analogem snad ještě z 80tých let … :))

          Já vůbec nechápu jak jim můžete skočit na špek s nějakým CNG když LPG je v čechách za 13Kč/1litr = 130Kč/100km s dojezdem minimálně 300km pohodadžez s nádrží místo rezervy ;))

          kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

      2. ho ho ho, tady se někdo
        ho ho ho, tady se někdo rozvášnil .. 🙂
        Ale za mě OK – souhlas.
        Jen bych u toho už nepoužíval termín „stát“ (jako územní útvar) – to je jen bublina, která nic neřeší tzn bublině je jedno, co budou lidi dýchat nebo jestli bude mít ve svém rozpočtu o pár kaček víc nebo míň. Ovšem politik, ten chce peníze do státní kasy velice, protože k penězům ve státní kase se dostane mnohem jednodušší cestou než do soukr. peněženky.

      3. Ahoj taťko, víš, já si
        Ahoj taťko, víš, já si myslím, že jsi moc málo radikální. Navrhovala bych zatknout všechny ty, kteří ty děsivé sračkomety používají. Víš co, když někdo někoho zastřelí brokovnicí, také za to nebude stíhán výrobce brokovnice, nýbrž viník, který ji použil. Když si to tak vezmeš, pokud by byly žalovány automobilky, vlastně by se tím problém ani moc nevyřešil. My prostě budeme muset velice razantně zakročit a potlačit poptávku. Pokud zavřeme všechny ty miliony mizerů, zmizí poptávka a tím pádem i nabídka. Má to i spoustu výhod.

        Zaprvé by bylo potřeba pro ty miliony lidí postavit tisíce vězení a spousta lidí by tím získala práci na stavbě (nebo ještě lépe – mohli bychom využít ty mizery jako otroky a bylo by to v podstatě za hubičku (to už bychom však dořešili později na zasedání, která varianta by byla lepší)).
        Zadruhé by se stavbou vězení vytvořila spousta pracovních míst pro naše zelené bratry, kteří by v lágrech pracovali jako bachaři.
        Důsledkem toho všeho by bylo rozproudění ekonomiky, byla by spousta peněz na zelené dotace pro naše bratry, kteří by si mohli nakoupit EVs zdarma.
        No a nakonec bychom se všichni měli krásně sluníčkově. Tedy kromě mě, já zatím jezdím také na sračkomet, takže bych taktéž asi skončila v lágru, ale co já bych pro dobro planety neudělala – sama bych se udala, aby nám všem bylo líp. To se prostě nedá nic dělat.

        Samozřejmě nesmíme zapomenout na omezení (zpočátku) a následný zákaz brzdových kotoučů, destiček, ložisek, a všeho, kde probíhá tření.
        Také bych zakázala sex, při němž taktéž vzniká tření a prach z odřených kožních buněk, který pak dýcháme. Povolen by byl jen ve vaně plné lubrikantu.

        Nevím, taťko, nejsem na takové věci odbornice, takže jsem určitě nedomyslela všechny výhody. Nevýhody to však nemá žádné, tím si jsem naprosto jistá. Další detaily bychom, jak už jsem psala, domysleli na zasedání zeleného ministerstva.

        Měj se krásně a promysli to.

        Green love & Green peace <3 =) :-*

        Edit: Zapomněla jsem na jednu obrovskou výhodu. Do každé cely bychom dali jedno kolo s generátorem. Každý mizera by musel povinně denně najet určitý počet "kilometrů". To by bylo, aby se ty miliony mizerů flákaly a nevygenerovaly denně alespoň několik GigaWatt. Nejlépe v noci, aby vykompenzovali nedostatky v dodávkách energie z fotovoltaiky. 😉

Napsat komentář