Tesla zachraňuje v Evropě další automobilku, tentokrát pomůže Hondě

elektromobil Honda E

Tesla a Honda potvrdili, že v Evropě spojí statistiky svých prodejů tak, aby Honda plnila emisní limity .

Už v dubnu 2019 uzavřela Tesla podobnou dohodu s Fiat Chrysler. Jako kompenzaci by měla údajně od americko-evropské automobilky získat až $2 mld.

Podobnou dohodu má nyní Tesla také s japonskou automobilkou Honda. Ta sice aktuálně uvedla v Evropě svůj nový elektromobil Honda e, ale jeho prodeje dozajista nedokážou firmě zajistit významné snížení pokut za neplnění emisních limitů.

Naopak elektromobily Tesla se v Evropě prodávají velmi dobře, zejména díky příchodu Tesla Model 3. Americká automobilka tak umně využívá příležitosti ještě víc profitovat ze svého technologického náskoku.

Finanční okolnosti dohody nebyly zveřejněny. Za uplynulé čtvrtletí nicméně prodej regulatorních kreditů přinesl Tesle $400 mil. Zároveň není jedinou automobilkou, která jde touto cestou. Stejnou dohodu uzavřely například automobilky Volvo a Ford.

46 komentářů u “Tesla zachraňuje v Evropě další automobilku, tentokrát pomůže Hondě”

  1. Tyť to jsou jen podvody. Proč vůbec automobilky mají
    Tyť to jsou jen podvody. Proč vůbec automobilky mají možnost něco takového dělat. Pochopil bych to ještě u koncernu, ale takto? Smysl mi uniká.
    Pokud má honda problém, tak holt na tu hondu e musí nasadit trošku normálnější cenovku.

    Jo a mercedes vzdal autonomní řízení. Takže ta předpověd, co jsem kdysi četl, že tesle nejde ani tak o výrobu automobilů, jako potom později o to, že bude za težké peníze pronajímat autonomní SW ostatním automobilkách, protože v tom bude tak na před, že ji ještě dlouho nedokážou dohnat.

    1. Presne, tak. Davaju do toho prachy aj ked nechcu. Toto z nich
      Presne, tak. Davaju do toho prachy aj ked nechcu. Toto z nich robi peknych hlupakov, lebo tie iste prachy mali dat do vyvoja vlastnych EV. Ja len zelam Tesle len nech ich vsetkych pekne skasiruje. Smiali sa dost dlho, teraz je na case platit. Platit by mal aj ten pupkac z Fiatu co povedal zeby EV aj mohli vyrabat ale nechcu. Tak teraz nech platia. Pocujete? Cink,cink,cink… takto sa sypu peniazky Tesle za nic. Pozdravujem shortera runnera aby sa nakoniec nestal tym vozickarom, ktorym pohrdal.

    2. A dobře jim tak kdo jiný by měl umět vyrobit levné a
      A dobře jim tak kdo jiný by měl umět vyrobit levné a úspěšné EV než Japonci. Nějak jim ujel vlak. Přikladem je Škodovka, která se léta poctivě připravovala a letos uvedla na trh 2 elektrifikované modely a příští rok další. Ti nemají potřebu něco tesle platit, naopak musí uměle omezovat nabídku .

        1. Odkud jste přišel, vzbudil jste se ze zimního
          Odkud jste přišel, vzbudil jste se ze zimního spánku?

          Škoda uvedla na trh tak uspěšný model, že se okamžitě vyprodal a májí emisně vystaráno na zbytek roku . Dokonce se i jako ojetina s nájezdem 13000 Km prodává o 20% dráže než nový.

          Takže nechápu proč se musí Japonci spojovat s Teslou. Stejně tak Mitsubishi radeji přestali auta v evropě prodávat vůbec, přitom mají z čeho vycházet.

          http://www.hybrid.cz/za-leden-se-v-cesku-prodalo-384-elektromobilu-alternativy-maji-43-podil

          Statistiky prodeje nových aut v Česku za leden 2020 jsou neúprosné. Elektromobil Škoda CitigoE iV si připsal rekordních 254 kusů.
          Kromě elektromobilu Škoda CitigoE iV se v Česku za leden 2020 prodalo také 13 elektromobilů značky Tesla, 6 elektromobilů značky Volkswagen, 5 Nissan, 4 Audi e-tron, 6 BMW i3, 1 elektromobil značky DS, 77 elektromobilů Hyundai, dva kusy Jaguar I-Pace, pět kusů elektromobilů Kia, 2 plně elektrické Mercedesy, 7 Renaultů a 6 Volkswagenů.

          1. Jste fakt mimo 🙂 Citigo byla levna mestska taska. Byla tak
            Jste fakt mimo 🙂 Citigo byla levna mestska taska. Byla tak uspesna, ze se prestala vyrabet 😀 Premyslel jste proc? Kvuli emisim to rozhodne nebylo. Jestli bude Enyaq uspesny se teprve uvidi. Evidentne teto problematice vubec nerozumite, tak se prosim nezesmesnujte.

            1. Ta Honda co pod ní diskutujeme je snad taky městská taška,
              Ta Honda co pod ní diskutujeme je snad taky městská taška, ale drahá a moc se prodávat nebude a tak si musejí kupovat emise od tesly.

              Škodovka na těch autech asi pravděpodobně prodělává, místo aby dala peníze američanům, tak raději ty auta zlevnila na přijatelnou úroveň a nějaké v evropě prodala a tím i zlepší životní prostředí a vlastně nepřímo ty auta dotuje, psal jste to tak přece na začátku článku.

              Aut se kvůli koroně prodá méně a tak není potřeba tak velký počet EV, tak to trochu omezila, nicméně mám ve svém okolí dva případy lidí co se v zaří pro Citigo IV rozhodli a za ceníkovou cenu ho sehnali.

              Za mě Škodovce díky, já bych si třeba jiné nové plnohodnotné EV nemohl/(ekonomicky i nechtěl) dovolit . To auto má na svoji cenu výbornou elektrickou výbavu, nebo chcete udělat závod Praha-Ostava a zpět proti Japonci?

              1. Za co prosím Škodovce děkujete?
                Za auto vyráběné v

                Za co prosím Škodovce děkujete?
                Za auto vyráběné v Bratislavě, které už nedělá?
                Za auto z ČR, které ještě nedělá?
                Za autosalony bez elektrických vozidle v nabídce?
                Za chrlení spalováků a pokrytecké chvástání se už 11 let jak dělají do elektromobility a skutek utek?
                Jste z píár oddělení Škodovky?

                1. Za to, že uvedla na trh cenově dostupné elektrické auto ,
                  Za to, že uvedla na trh cenově dostupné elektrické auto , sice pod tlakem legislativy a v omezeném počtu ,ale uvedla ho, znáte jinou automobilku, která to udělala? (mimo koncern)
                  Snad jedno kde se vyrábí, u nás se zase dělají jiná auto na vývoz.
                  Ne
                  Ne
                  Ne

          2. Možná Vám PetrVins odpověděl jasně. Vy tady
            Možná Vám PetrVins odpověděl jasně. Vy tady glorifikujete Škodu, tak se vydejte do jejich autosalonů. Najdete tam elektrické kulové. A už vůbec nechoďte na web Škody na jejich skladové vozy a nevolte elektromobil. Tam jich sice bylo skoro dvacet, ale všechny rezervované nebo už rovnou prodané. Prostě jen marketing a lži.

            1. Vyrábí a prodávají přesně tolik, kolik potřebují, aby
              Vyrábí a prodávají přesně tolik, kolik potřebují, aby nemuseli platit pokuty za vysoké emise. Co je na tom k nepochopení? Tržní chování, je to v pořádku. Já vím, že jako fanda EV byste po nich chtěl víc, ale to máte asi smůlu, oni se řídí vlastním rozumem co je pro ně výhodné prodávat. A momentálně je to ten mix spalováků a EV. Enyaq už se dá objednat a bude i na salonech, jako každý model, který má Škodovka v nabídce.

              1. Ale v tom já jsem zcela konzistentní. To ať si klidně
                Ale v tom já jsem zcela konzistentní. To ať si klidně dělají. Je to tržní a vyhýbají se poškození jiných svých investic, které jim výrobou a prodejem elektromobilu vznikají. Nevýroba spotřebních a náhradních dílů, neprovádění servisu…. Ale ať mi tady nekecají o tom, jak elektromobilní gerojové a jak pro to dělají první poslední. Ne, Dělají jen to co musí. Lháři prolhaní. Říká se tomu totální ztráta důvěry. Pak můžete začít říkat pravdu a už Vám neuvěří nikdo. Jenže to oni nedělají, jen vrší další lži a jsou mezi námi tací, co jim na to skáčí.

      1. Ale to nemate pravdu. Je nutne snizit emise celkove a ne
        Ale to nemate pravdu. Je nutne snizit emise celkove a ne individualne. Stejne jako se meri emise na urovni statu, tak logicky i na urovni smluvne dohodnutych automobilek. Emisni povolenky si muze koupit i elektrarna, ktera svuj limit nedodrzi. Neni to nic noveho. Kdyby to musel dodrzet kazdy vyrobce zvlast, tak by se automobilky urcite bourily.

        1. a právě to je ta chyba – než honit ujeté hodnoty co napsal
          a právě to je ta chyba – než honit ujeté hodnoty co napsal nějakej ekologistickej úředník v nějakém super duper cyklu, tak dát rozumnou, ale tvrdou laťku pro všechny a hned bude výsledek reálný a skutečný a ne takové, tady a možná a když ne, tak to někdo prodá, kdo to splnil lépe..

          1. Vsichni meli dost casu zacit vyrabet EV nebo PHEV. Nekteri se
            Vsichni meli dost casu zacit vyrabet EV nebo PHEV. Nekteri se na to uplne vys… a nekteri to zase vypocitali blbe a Ford zase ma jen jedno EV ktere nemuze prodavat, protoze hori a musi zpet na predelani. Kdyby to delali poctive, nikdo by nemusel platit. Ale kdo ma takovy uzasny management, ten musi trpet. Dobre jim tak.

                1. A Vás do nich kopat, sprostý dlaždiči.
                  A Vás do nich kopat, sprostý dlaždiči.

            1. jenže rozdíl jeden – já říkám, že jsou blbě normy a
              jenže rozdíl jeden – já říkám, že jsou blbě normy a tedy všechny reakce na ně, vy normy nerozporujete a říkáte – oni to neřešili.To jsou dva problémy. Ano výrobci se na to vykvajzli. A ano ryba smrdí od hlavy – takovéhle limity a normy vůbec neměly vzniknout, protože jsou postavené tak, že papírové a skutečné hodnoty jsou od sebe na míle vzdáleny. Tedy je není možné prakticky validovat a to je u fyzikálního problému dost průšvih, když realita se laboratoři ani nepřibližuje.
              Výsledek populisticky jsou auta fuj – proti papírovému nesmyslu a elektromobil bylo určeno, že je super s spasí svět – ale proti čemu? proti papírovému nesmyslu.

              1. To není o normách. To je o tom, že lidé chtějí čistý
                To není o normách. To je o tom, že lidé chtějí čistý vzduch. Normy jsou jen prostředek.
                To fuj auto Vás v garážovém testu zabije vždy, bez ohledu na normu. A město je jen větší garáž. S elektromobilem vždy přežijete. Bez ohledu na normy.

                1. a uvědomujete si, že pokud by se stalo co píšu, tak by
                  a uvědomujete si, že pokud by se stalo co píšu, tak by byly reálně nižší emise všech aut bez dovážení elektromobily? a tedy čistější ovzduší všude? a že tématem v případě flotily jsou globální emise a ne to, že někdo něco čuchá v garáži?

                2. Muzete to prosim jeste jednou prezvykat. Co jste vlastne chtel
                  Muzete to prosim jeste jednou prezvykat. Co jste vlastne chtel rici?

                3. aha moc komplikované.
                  dneska máme auta – požadavek normy 95

                  aha moc komplikované.

                  dneska máme auta – požadavek normy 95 g CO2 km na flotilu, realita průměrného auta 120 g CO2 km v papírech ta auta dosahují ve skutečnosti něco kolem 150 – 200 g CO2 km podle stavu zatížení u nového auta. papírově se emise flotily splní buď pokutou, nebo tím, že si koupí emise třeba od Tesly – a spousta lidí se plácá po ramenou.

                  efektivnější a reálně čistější řešení

                  norma povolí 130 g/CO2 bez výjimky pro vozidla s testovací hmotností do 1300 kg při dosažení nájezdu 100 000 km. Cokoli přes tvrdě danit, jak hmotnost, tak emise. A překvapivě je to nejrychlejší a nejlevnější cesta.

                4. A ty SUV, Mercedesy a bmw vazici 2 tuny? Ty muzou smrdet jak
                  A ty SUV, Mercedesy a bmw vazici 2 tuny? Ty muzou smrdet jak chteji, nebo jak si to predstavujete? Kdyz to rozdelite podle vaseho navrhu, tak zacementujete smradochy na dalsich 20 let. Pokus dobry, ale nastesti jen zbozne prani.

                5. aby auto bylo energeticky efektivní musí být lehký, s
                  aby auto bylo energeticky efektivní musí být lehký, s nízkým odporem vzduchu a malou čelní plochou… SUV je typický ekologismus, plivající ochraně přírody do obličeje…je na tom krásně vidět jak to je s ochranou přírody ve skutečnosti…

                6. A prave ty limity maji zafungovat aby se ty auta se spotrebou
                  A prave ty limity maji zafungovat aby se ty auta se spotrebou pres 10 litru omezily az nakonec vyhubily. Nebo chcete vydat narizeni, ze Mercedes smi vyrabet auta do 1300kg? Vy se nezdate.

                7. Víte pro z USA přišla móda SUV ? Protože na SUV (ty
                  Víte pro z USA přišla móda SUV ? Protože na SUV (ty původní) se jakožto na „náklaďáky“ limity spotřeby pro osobní auta nevztahovali. Tak se toho automobilky chytli a udělali z toho módu.

                  Takže ekologisti si teď mohou říkat. Mysleli jsme to dobře a dopadlo to jako vždycky.

                  Mohli jsme mít na silnicích přirozeným vývojem malá a úsporná auta a máme místo toho módu nestabilních krabic s velkou spotřebou.

                8. Jo jasne, a zavinily to elektromobily. Vlastne by byl podle
                  Jo jasne, a zavinily to elektromobily. Vlastne by byl podle vas svet asi nejlepsi, kdyby existovaly jen JE a spalovaci auta.

                9. mimochodem mohl by jste se podívat, že těch 1300 v pohodě
                  mimochodem mohl by jste se podívat, že těch 1300 v pohodě zvládne auto velikosti Octavie – jaký je důvod, aby byla větší auta?

                10. Ne. Pro mně je vždy košile bližší než kabát. Takže
                  Ne. Pro mně je vždy košile bližší než kabát. Takže čisto před vlastním prahem, u mne v garáži. Co je mi do flotilových emisí, když se dusím a moje děti mají astma. A když to udělá většina lidí, nebude ani poptávka po těch smradlavých jedovatých hlučných řešeních.

Napsat komentář