Tesla vyrobila první kusy elektromobilu Model 3 ve své čínské gigatovárně, staví v Číně nový tým

Je tomu zhruba rok, co Tesla začala stavět Gigatovárnu číslo 3 v Číně. Aktuálně v Šanghaji z výrobní linky sjíždějí první testovací kusy šasi elektromobilu Tesla Model 3.

První kusy elektromobilu Tesla Model 3 vyrobené v Číně
foto: BATTERY KING _/WEIBO

Že se v šanghajské Tesla Gigatovárně 3 pilně pracuje víme prakticky od začátku. Během srpna dokončovala Tesla samotnou stavbu a už během té doby uvnitř instalovala i výrobní linky.

Aktuálně z tamní linky padají první testovací šasi elektromobilu Tesla Model 3 v bílé barvě. Naplno by se výroba měla rozběhnout v polovině října!

V Tesla Gigafactory 3, první automobilové továrně v Číně plně vlastněné zahraniční společností, bude Tesla vyrábět levnější čínskou variantu svého best-selleru Tesla Model 3. Později by se tam měla rozjet také výroba Tesla Model Y.

Souběžně s tím Elon Musk potvrdil, že Tesla v Číně sestavuje velký inženýrský tým, nejen pro Gigatovárnu 3. Tým by měl fušovat i do vývoje klíčového Tesla softwaru/firmwaru jak pro auta, tak továrnu.

Další potvrzení toho, že se výroba elektromobilů Tesla Model 3 v Číně brzy rozběhne naplno, přichází od jihokorejské společnosti LG Chem. Ta začala s velkovýrobou bateriových článků formátu 2170 a typu NMC811 ve své čínské továrně v Nankingu.

49 Comments on “Tesla vyrobila první kusy elektromobilu Model 3 ve své čínské gigatovárně, staví v Číně nový tým”

  1. Marně přemýšlím, která z našich automobilek do roka a
    Marně přemýšlím, která z našich automobilek do roka a do dne začala vyrábět. Škoda, TPCA, Hyundai? Ten rozdíl maká se versus kecá se je u USA a Číny versus zbytek zeměkoule brutální. Ale tak nějak si pořád v EU hrajeme na technologické lídry. Ale čeho?

  2. já vám nevím soudluzi, amerikánská fabrika uvnitř rudý
    já vám nevím soudluzi, amerikánská fabrika uvnitř rudý číny navíc plně vlastněná amerikáncem… to je krejzi kombinace 😉 jim de vo vysátí technologijí 😉 i epl táhne už domů… Že by potřeba elektrifikace číny přebyla infitraci amerických elkár do číny?? 😉

    1. Samozřejmě, že mu bratr číňan ukradne všechny
      Samozřejmě, že mu bratr číňan ukradne všechny technologie. Naštěstí sem Čína nikdy auta dodávat nebude, to by totiž znamenalo konec pro evropské automobilky a takovou krizi, jaká tu ještě nebyla. Ale stejně je to krásná ironie, průkopník v „čisté“ osobní dopravě si nechává vyrábět auta u největšího znečištovatele planety.

        1. Četl jsem a přemýšlel – žití nad poměry a plýtvání
          Četl jsem a přemýšlel – žití nad poměry a plýtvání ok – to je špatně a je to fakt, s emisema nesouhlasím, bohužel si je vyžíráme za okolí – jednak tu máme spoustu výroby, co jinde nechtějí (nicméně ji objektivně lidstvo potřebuje) a pak jim dodáváme energie (jak by vypadal bilance, kdyby se výkon Temelínu nevyvážel, ale zůstával tady a další uhelky šly do Stand by emergency režimu?), ohledně Číny – tam je třeba udělat bližší dělení – číňan žijící „západním stylem ve městech“ a číňan z rejžového pole – oba jsou potřeba, oba mají svoji práci, ale jejich emisní stopa je diametrálně jiná – tak diametrálně, jako teplá a studená voda – to co je v tom článku je mytí nohou ve dvou lavorech, jeden s vařící a druhej s ledovou vodu, v průměru je to příjemně teplé.

          Oledně Tesly – čína je pro auta obrovský trh, je tam moře peněz, je to šance, jak se po letech dostat k zisku a Tesla není charita, je to podnikatelský subjekt – zisk musí v dlouhodobé horizontu generovat

          1. Mohl byste být konkrétnější s tou výrobou, co jinde
            Mohl byste být konkrétnější s tou výrobou, co jinde nechtějí? Z hlediska emisí (ZL i CO2) je opravdu problematických jen pár průmyslových technologií (hutnictví, těžká chemie, výroba cementu) a energetika. Třeba ve Francii, Rakousku nebo Německu si své hutě a chemičky drží, patří k nejlepším a nejčistším na světě a vydělávají jim kopec peněz.
            Se zbytečných pálením uhlí pro export souhlasím, tohle vyřvávám kudy chodím min. posledních 5 let.

                1. Neskutečně blbě se likvidují lázně, takže pokud se to
                  Neskutečně blbě se likvidují lázně, takže pokud se to nevhodně zlivkiduje spodní voda z toho radost nemá.
                  pokud chcete procesy – tak např tvrdochrom je obecně znám neekologičností – přitom se těžko hledá náhrada (mající stejné odolnosti a vlastnosti v čase) – během procesu vzniká šestimocný chrom – vysoce toxická záležitost, jsou potřeba kyselinové lázně…nic pěkného.

                2. Tyhle záležitosti se týkají ochrany vod a problematiky
                  Tyhle záležitosti se týkají ochrany vod a problematiky odpadů. Tohle je sice „vopruz“ pro provozovatele, ale z hlediska životního prostředí jde „jen“ o to, aby jim neutíkal bordel z fabriky, to se dá ošéfovat.
                  Už jsem se profesionálně ochomýtal okolo několika projektů, kde se podobné problémy řešily (zaolejované procesní kaly, úniky chlorovaných uhlovodíků, úniky merkaptanů, apod.). Vždycky to šlo nějak rozumně vyřešit do té míry, že se problém proměnil v nicotnost, často to mělo dokonce nakonec i ekonomickou návratnost (úspora rozpouštědel, vracení surovin zpět do procesu, apod.).
                  Podstatně větší problémy jsou se zdroji znečištění a skleníkových plynů, kde něco takového už z principu nejde, hlavně jde o emise do ovzduší se spalovacích procesů. Tam je sice u znečištujících látek taky pokrok neuvěřitelný (100x menší emise SO2 z výroby elektřiny při obdobné produkci v uhelných elektrárnách 2018 x 1988), ale třeba CO2 jen tak pochytat nejde.

                3. Naprosto zásadně nesouhlasím.
                  Není to žádný problém

                  Naprosto zásadně nesouhlasím.
                  Není to žádný problém „jen“ – tohle je prostě následek manipulace ekologistické inkvizice, která se zamilovala do skleníkových plynů. Problémy vzduchu, půdy a vody jsou propojené a je třeba řešit všechny důsledně a se stejnou péčí, jinak je to zbytečné – a jen ekologisticky populistické.

                4. Hele, princip je úplně jednoduchý. U sebe ve fabrice si
                  Hele, princip je úplně jednoduchý. U sebe ve fabrice si dělej co chceš pokud nebudeš pouštět jedy ven a nebudeš trávit lidi uvnitř. Tečka.
                  V reálu se všechno řeší, odpady, půdy, vody, ovzduší. Všude se průběžně dosahuje lepších a lepších výsledků. To jak se třeba Ostrava proměnila z Mordoru na příjemné místo k žití je téměř neuvěřitelné. Přitom je tu pořád těžká chemie, hutě, koksovny, doly, velká papírna, …
                  Problém je, že s CO2, což je skleníkový plyn (dokázáno v roce 1898), který rozesírá tepelnou bilanci naší planety, se tohohle pokroku nedaří dosahovat dostatečně rychle a ta mrcha nemá lokální efekt. To, že si někde nějací kreténi otráví řeku a lidi u ní žijící je fakticky jen jejich problém, rozdrbaný klimatický systém si odskáčeme všichni.
                  A nejsmutnější na tom je, že špinavá hra fosilního byznysu (přece si nenechají kecat do svého výnosného špinavého kšeftu) má takovou odezvu u neodborné veřejnosti, viz to hanlivé nálepkování s „ekoteroristy“ nebo „ekologistickou inkvizicí“.

                5. Jediné s čím mohu souhlasit je to, že problém emisí je
                  Jediné s čím mohu souhlasit je to, že problém emisí je globální, se vším ostatním opět zásadně nesouhlasím….a považuji to za tendenční ekologistické názory… ale to je v pohodě…většina lidí nechápe souvislosti a není schopna koncepční úvahy…ta otrávená řeka jaksi není izolovaný systém…pokud bude špatně voda a půda, nebude zeleň, nebude hmyz, nebude jídlo…pak jsou vám zachráněné emise k… je to stejné jako článek tady o FVE na Lidlu…všem vadí auta a jejich emise, ale stánky konzumu, nadprodukce, z toho emise…už tolik ne…tam se totiž nelehce sbírají kladné body a tleskání a navíc by se třeba mohla stát i fronta u pokladny (to přece položí svět ta fronta)

                6. Souhalsim s Vami, jen chci podotknout muj jiny pohled na
                  Souhalsim s Vami, jen chci podotknout muj jiny pohled na prispevek pana Veseleho. ochopil jsem, u znecisteni mimo CO2 jsou videt orbovske pokroky, takze mnozstvi vypousteneho znecisteni klesa (a nekde razantne). U CO2 je to presne obracene, tam uroven emisi stoupa.
                  Idealni by bylo, aby emise vseho skodliveho klesaly, na tom se, verim, vsichni shodnete. 🙂

                7. Ano, ale je otázka proč stoupají…
                  podívejme se jen na

                  Ano, ale je otázka proč stoupají…
                  podívejme se jen na dopravu:

                  stoupají množství vozidel (potřebujeme jich tolik? nevozíme věci zbytečně? potřebujeme všichni co pět let nové auto? není lepší
                  dojezdit to starší do mrtě? nejsou naše cesty zbytečné?)

                  požadavky na auta – potřebujeme opravdu všichni pojízdné almary typu SUV nebylo by efektivně (a stejnou službu udělá) menší a aerodynamicky příznivější auto, potřebujeme všichni ty šílené výkony? za to vše platíme emisemi, a to nejen v provozu, ale i při vývoji toho auta a jeho výrobě..a nakonec i jeho likvidaci.. a vlastně i tím, co stojí vydělat peníze na to si ho koupit..

                  šíleným konzumem – opravdu všichni potřebujeme krámy v tom množství, co jsou? Potřebujeme banány, pomeranče a nevím co stále k dispozici, potřebujeme 50 druhů zboží aby každý měl doma 15tery body, šest bund…

                  A co je nejhorší, po tomhle honu za mamonem – kvalita všeho se výrazně zhoršuje, takže tu drobnost, co nakonec možná ušetříme na přímých emisích našeho nového auta, proti tomu, kdybychom si nechali to starší, tak vlastně nahradíme emisema nepřímýma – co vznikly na likvidaci/výrobu auta, na vydělání peněz na koupi…větší technologickou složitostí auta…
                  a nakonec i větším konzumem, protože vlastně to nové auto, stejně jako většina jiných věcí je více společenský status, než něco, co nutně k životu potřebujeme

                  A samozřejmě tenhle proces se podepisuje na půdě a vodě.. protože si pro to přetváříme krajinu, svými činnosti bez znalosti souvislostí měníme ráz lokální přírody a jejího počasí…a to vše je špatně, což se nám nakonec vrací i na těch emisích.. i na tom CO2

                8. Souhlas. Me uz unavujou ty specifikace za kolik co zrychli a
                  Souhlas. Me uz unavujou ty specifikace za kolik co zrychli a kolik set KW ma jakej motor. Muj EV poda maximalne 37kW a i v peti lidech to jede do kopce v pohode. Ale chapu ze to lidi chteji a tak se to vyrabi. Otazka je jestli si to muzeme z hlediska ekologie dovolit. Asi uz ne. Se Skodou 1000 MB jsme byli nekolikrat v Jugoslavii a Bulharsku a nikdy zadnej problem. A bez klimatizace, dovede si to dneska nekdo z mladych vubec predstavit?

                9. Bez klimatizace si to dokazi jeste predstavit (nejsem mlady
                  Bez klimatizace si to dokazi jeste predstavit (nejsem mlady clovek), ale ze nesly stahnout okenka (jen vyklopit trojuhelnicky vepredu) a nemelo to topeni, to uz bych nedal 🙂
                  Jinak sami moc dorbe vime, ze 1 kW vykonu v elektrice je pocitove vice jak 1 kW spalovaciho motoru. Takze maximalni vykon ve spalovaku je tak nejak papirovy a realne jen texzko vyuzitelny.

                10. Trojúhelníky byly geniální.
                  Když se stáhne okno, tak to

                  Trojúhelníky byly geniální.
                  Když se stáhne okno, tak to většinou v autě začne dělat bordel. Trojúhelníkama šlo krásně větrat při jakékoliv rychlosti.
                  No to že nešli stáhnout okna, to je jiný příběh 🙂
                  Mám to ve starém obytném autě na nemůžu si je vynachválit. Jediné co to předčí je pěkný šíbr co mám v osobáku.

                11. Taky nechápu tu honbu v elektromobilech za kW.
                  80kW musí

                  Taky nechápu tu honbu v elektromobilech za kW.
                  80kW musí úplně stačit pro jakékoliv auto.
                  Projev elektromotoru je úplně jiný. Člověk se mu nestydí šlápnout na krk a využít maximálního výkonu a kroutícího momentu.
                  Kdežto spalovací motor se nikomu nechce vytáčet do červeného, aby z něho těch 100kW dostal. Stejně se většinou jezdí do 1/2 výkonu. Stačí se podívat na křivky výkonu v poměru k otáčkám.

                12. Asi si nejel dobrým spalovacím motorem, ten se vytáčí s
                  Asi si nejel dobrým spalovacím motorem, ten se vytáčí s velkou chutí.

                13. Dovolim si byt chytlavy za slovo, ale neda mi to, nahral jste
                  Dovolim si byt chytlavy za slovo, ale neda mi to, nahral jste mi.
                  Dobrych spalovacich motoru je jak safranu. Zato dobry elektromotor je kazdy elektromotor 🙂

                14. To je věc názoru. Osobně mi u elektrického auta chybí
                  To je věc názoru. Osobně mi u elektrického auta chybí pocit nějaké zábavy. Pokud berete auto jako prostředek přepravy z a do b tak to nemusíte řešit. Já rád řídím a u elektra jsem pocit z dobré jízdy asi nezažil. Uvidíme jaký bude taycan.

                15. Chapu, kazdy to mame jinak. Me hluk nikdy nebavil, TV mam na
                  Chapu, kazdy to mame jinak. Me hluk nikdy nebavil, TV mam na minimum, bydlim na vsi, kterou docela casto priochazi zajici, obcas je na navsi srnka. Priserne mi vadi cvrcci a jsem alergckej na umelej zvuk v EV (musim jej vypinat, jak mi trha usi. U BEV se konecne tesim na jizdu. Pro me bude nejvetsi pozitek, az bude klid a bude to za me ridit 🙂

                16. Já jsem zase cimprlich na vibrace, třeba motorku pod zadkem
                  Já jsem zase cimprlich na vibrace, třeba motorku pod zadkem nebo elektrický zubní kartáček v hubě prostě nejsem schopný snést. EV jsou v tomhle super.

                17. Já sem nenapsal že motor nechce, ale uživatel nechce.

                  Já sem nenapsal že motor nechce, ale uživatel nechce.
                  Mě to třeba osobně nedělá problém. Klasika je předjíždění nebo nájezdy na dálnici a pod.

                18. No vždyť jo. Oba mluvíme o tom samém.
                  No vždyť jo. Oba mluvíme o tom samém.

                19. Máme-li se bavit o autech, fajn. Přes všechny negativní
                  Máme-li se bavit o autech, fajn. Přes všechny negativní jevy, které tu popisujete (růst počtů aut, SUV, …) se znečištění z dopravy snižuje. I při produkci, i při výrobě. Já taky s tím křečkováním zbytečných krámů nesouhlasím, ale to jsou prostě lidi a chování lidí změníte jen tím, že se budou chtít změnit, musíte jim nabídnout něco lepšího.
                  Všiml jste si některých těch změn, které za posledních cca 20 let nastaly?
                  Třeba kvůli muzice už si lidi nekupují 200 g CD + krabičku. Hudba už je soubor nebo, stále častěji jen záznam v databázi. Ekologický důsledek je obrovský, globálně min. statisíce tun plastů, které jsou zbytečné. Velmi často taky nemají extra přístroj na přehrávání hudby. Nutil je do toho někdo? Ne, jen je to úžasně pohodlné a levné.
                  A když už jsme u vynálezů Steva Jobse, nejspíše máte v kapse tu kouzelnou věcičku, která svou funkčností nahrazuje cca 50 jiných přístrojů, které díky ní nepotřebujete, včetně metráku potištěného papíru (noviny) na domácnost a rok.
                  Stejně tak je třeba stimulovat takový vývoj, který zlepší pohodlí cestování a zároveň bude skokově lepší pro životní prostředí. Pro mě to jednoznačně znamená nejcennější firmy světa. Prvních 8 nemá jako hlavní byznys výrobu věcí. Microsoft, Apple, Google, Amazon i Facebook ve velkém nakupují elektřinu z OZE, protože to pro ně má hluboký finanční smysl.

                20. vím kam míříte, mainstreamově asi správně, akorát mi
                  vím kam míříte, mainstreamově asi správně, akorát mi to ukazuje, jak žiju naprosto mimo mainstream.
                  Muziku, kterou mám rád a poslouchám mám stále na gramodeskách – ale chápu, to už jsme jinde, střední proud má z hudby „data“,
                  o přehrávači jde polemizoat – ostatně spěcháním lidé obecně hudbu méně poslouhají, takže nejčastěji poslouhají v autě – doma nemají čas – i tak zbytečný přehrávač mají – v autě

                  zajímavé je ten vynález Jobse- ano mám ho, ale proč? co z něj využívám.
                  SMS, volání a nahrazuje mi notebook – mimochodem nikdy jsem si počítač ani ntb nekoupil nový – tedy žádný kvůli mě zbytečně nevznikl.
                  Noviny – vidíte, ano babička je kupovala a vždy je důkladně využila -na podlad, na balení, na sušení…je to divné, ale z tiskovin si jen dvacet let kupuji odborný časopis (včachna čísla mám a velmi často se k nim vracím), který na netu není a noviny jsem si v životě nekoupil – již od konce 90. let mám k tomu internet.

                  Cestování – potřebujeme tak šíleně cestovat?

                  Cena firem? díky za motivaci koukl jsem a radost úplně nemám – Muicrosoft, Goolge, Apple chápu – Facebook mě děsí, je to vlastně snadné ovlivnění názorů mas – nevidím technologický přínos, Alibaba a Amazon – jen konzum, Berkshire Hathaway – finance devátý Johnson a desátý Exxon – ropa nic moc…
                  Že firmy kupují elektřinu z OZE? Ano na první pohled hezké – dotaz jednoduchý, mají za to něco (daňové odpisy, úlevy, image…), nebo to dělají z přesvědčení?

                  Za mě se dá v byznysu věřit jediné věci a to nevěřit ničemu a nikomu a vždy je něco za něco – na to jsem v tvrdém tržním prostředí moc dlouho, abych si nechal aspoň trochu iluzí a víry v byznysovou lidskost

                21. Plne s Vami souhlasim (az me to desi, protoze mam prece jen
                  Plne s Vami souhlasim (az me to desi, protoze mam prece jen radeji nesouhlasne nazory), ale i presto doplnim par veci.

                  1) myslim si, ze emise ostatnich skodlivin klesa natolik, ze i pri zvyseni poctu lidi a jejich „potreb“ (sam jste to sparne napsal ze jsou to chtice a ne potreby) klesa. U CO2 sice klesaji dilci emise, ale je tak mala, ze s narustem lidi a „potreb“ nedokaze drzet krok. Samozrejme tomu dle meho napomaha i recyklace

                  2) Osobne bych rad koupil auto, ktere mi vydrzi 50 let pri rozumne udrzbe (napr 2.000 kc rocne), i kdyz bych za nej mel dat trilety plat. Vlastne to zobecnim na vse (krom chleba 🙂 ), jenze kde mam tu zaruku? A kdo ji prevezme po krachu vyrobce? 🙂 Ani Bata uz nevyrabi strevice na cely zivot. 🙁 Jo a jeste podotykam, ze byste musel „vymitit 50 % populace“, ktera prahne po vsem modnim a novem. Mozna by to bylo horsi, zazil jsem i malujici se pany 🙂

                  2,5) Nekde jsem navic cetl, ze nejnovejsi mraznicka A+++ na sebe vydela za par let, tak proc udrzovat mrazak 30 let stary, kdyz by jeho provoz byl vetsi zatezi jak jeho likvidace (nejlepe recyklace) a porizeni a provoz noveho? Na vojne jsme byl ridic V3S, brala prazdna 37 litru nafty a nejela rychleji jak 70 km / hod. Verim, ze se najdou nakldni auta s uzitecnou nosnosti 5 tun, ktere i s vyrobou budou za par set tisic km ekologictejsi.

                  3) s tema obchodama plnyma „vseho“ je dle me dost citlive tema. Nedavno tu byla doba, kdy regaly znely prazdnotou a my jsme nakupovali vse, co bylo. Tim chci rici, ze zatim neznam nic lepsiho nez trh (castecne regulovany ohledne etiky, zdravi.. – napr. drogy, zbrane), ktery rekne, co se ma vyrabet – to, po cem je poptavka, nez aby to urcil vseznaly a genialni prognostik (a ze v CR mame takove polobohy 🙂 minimalne 2).

                  Souhlasim, ze idealni by bylo udelat, co pisete. Jenze byste musel nahradit trh necim lepsim, touhy lidi po necem novem ve vyzivani si ve starozitnictvi, vymitit kulturu, touhu cestovat, proste vsem co umoznuje nas blahobyt. Toto je z meho hlediska nemozne (i kdyz ne dle fyzikalnich limitu 🙂 ). Proto s emi zda realnejsi, aby prisla hora k Mohamedovi a tudiz jsme nasli a provozovali takovou technologii, ktera vyvazi neekologicnost nasich hrichu – hrichy udela ekologicky neutralni nebo znecistujici unosnou merou. Nechci jit za cilem preziti zivota na Zemi pres vymiceni lidstva. 🙂

                22. Obecně souhlas. s 2,5 můžu dát zkušenost:
                  odešla nám

                  Obecně souhlas. s 2,5 můžu dát zkušenost:

                  odešla nám doma archaická myčka nádobí – 18 let a neodešla myčka jako taková, odešel ten magneticky zavíratelný nápustný kabel.
                  koupili jsme novou (kabel nebyl), při koupi nám tvrdili, jak super levný provoz, že proti té staré, za sedm let se vrátí na cenách energií..tak jsem se hloupě zeptal a jak dlouho ta myčka vydrží, no tak těch sedm let byla odpověď…

                  V3S je nesrovnávatelná záležitost – ano moc nejede a žere, ale projede všechno, spraví ji každý a byl to vojenský speciál – nicméně myšlence rozumím a chápu, byť ne úplně souhlasím – ta návratnost v realitě tak růžová nebývá, fungovalo by to, kdyby nové auto bylo stejně kvalitní, správně zvolené a spolehlivé, jako to předchozí a to nebývá

                23. Pokud se spolu máme bavit, tak si prosím, abyste přestal
                  Pokud se spolu máme bavit, tak si prosím, abyste přestal používat hanlivé nálepkování vůči mojí osobě.
                  Základní princip ochrany životního prostředí je jednoduchý. Lidi si chtějí cpát panděra, lidi si chtějí vozit prdel, lidi si chtějí kupovat nové věci, lidi si chtějí žít pohodlně v suchu a teple. Pokud po nich budete chtít, aby se toho vzdali, tak vás akorát pošlou do háje (my od Ostravy obvykle používáme expresivnější výrazy). Lidi taky chtějí mít kolem sebe čisté životní prostředí, nechtějí se nechat trávit kvůli něčímu byznysu, moc dobře chápou důležitost ekosystémových služeb, bez kterých se neobejdeme (jak dlouho vydržíte bez kyslíku?).
                  Cesta není v omezování populace, cesta není ve skromnosti lidí, to se zkoušelo mockrát a nefunguje to.
                  Jediné, co funguje, je snaha docílit toho, že se systematicky pracuje na snižování negativních vlivů naší lidské činnosti na životní prostředí. Pokrok, jakého se dokázalo dosáhnout je při zpětném pohledu naprosto neuvěřitelný, ale rozhodně není ještě dostatečný a musí se na tom tvrdě makat dál.
                  Já chápu proč třeba majitelé galvanoven frflají, když jim stát kecá do toho co a jak mají dělat, ale dokud nebudou všichni rozumní a ohleduplní k ostatním, tak to asi jinak nepůjde.
                  Jinak to totiž má tendence dopadat takhle. Korporace mají jediný cíl vydělávat majitelům prachy, vše ostatní je vedlejší, pokud taky nejde o prachy.

                24. Základní omyl dnešního lidstva je v tom, že si lidé
                  Základní omyl dnešního lidstva je v tom, že si lidé myslí, že musíme přírodu chránit.
                  My ji chránit nemusíme, my ji hlavně nemáme bezdůvodně měnit a ničit a jestli před něčím potřebuje chránit, tak před námi

                  Základní omyl lidstva před staletími byl v tom, že předpokládali, že právě to jejich náboženství je to jediné pravé

                  Ekologismus pro mě není nic jiného než nová forma filosofického směru (nebo klidně víry, politické rétoriky , chcete-li), která už je vzhledem k masovosti zcela relevantní. Analogicky pak jsou využívány nástroje a odnože, jež využívali různé filosofické směry v minulosti. Masové směry mají své přínosy a negativa – nicméně, nevím, co je na tom urážlivého… jestli je to pro vás něco urážlivého, je mi líto, ale třeba tohle vysvětlení pochopíte…

                  A že lidi se soustředí na jeden problém, který se stal mantrou (např. CO2), protože se zrovna na tom dobře sbírají body a utíká spousta věci je také realita, v dnešní době často, ráda a důkladně nadužívána..

                25. Pozastavuji se nad prvním odstavcem…
                  Pan Veselý nepsal nic

                  Pozastavuji se nad prvním odstavcem…

                  Pan Veselý nepsal nic o ochraně přírody.
                  „Jediné, co funguje, je snaha docílit toho, že se systematicky pracuje na snižování negativních vlivů naší lidské činnosti na životní prostředí.“

                  Což je v překladu totéž co říkáte druhou větou prvního odstavce.

                  To jen tak bokem. Že v diskusi je celkem zdravé nezabředávat do domělých konfliktů (neboli nedorozumění).

        2. Neviděl bych to tak tragicky
          Čechy (10.58 miliónů)
          1990 –

          Neviděl bych to tak tragicky

          Čechy (10.58 miliónů)
          1990 – 162835
          2000 – 130686
          2010 – 120691
          2017 – 109755 – 10373/osoba rok

          Němci (82.7 miliónů)
          1990 – 1018097
          2000 – 871124
          2010 – 815945
          2017 – 796528 – 9631/osoba rok

          Rakousko (8.77 miliónů)
          1990 – 62917
          2000 – 68091
          2010 – 75307
          2017 – 72248 – 8238/osoba rok

          A u nás je stále klesající tendence (a během několika let přijdem o výrazný výkon uhelných elektráren – což je energie, co nakupují rakušané ačkoli se tváří jak jsou zelení), takže opět klesnem. Rakousko už nastoupilo opačný trend – jeho emise rostou a Němci se jakžtak drží na nulové změně

          1. Jen, aby to s těmi uhelnými elektrárnami nedopadlo jako
            Jen, aby to s těmi uhelnými elektrárnami nedopadlo jako okolo roku 2000. Tehdy se taky odstavilo okolo 2 GW uhelných elektráren, jakože Temelín. Výroba elektřiny z uhlí ovšem zůstala stejná, prostě se více začaly využívat jiné uhelné elektrárny. ČEZ například potřebuje uživit úplně novou uhelnou elektrárnu Ledvice. Proto od té doby vyvážíme přibližně ekvivalent výroby JE Temelín. Předtím měla ČR vyrovnanou bilanci (-1 – +1 TWh/rok).

            1. Toho bych se tolik nebál.
              Viděl jsem kolik by stálo ty

              Toho bych se tolik nebál.
              Viděl jsem kolik by stálo ty elektrárny udržet při životě.

              Horší je, že nás je EU nenechá odstavit – ani Rakousko, ani Německo nemá systémové rezervy a v dohledné době je ani mít nebudou.

              Takže na ekologické straně se budou chlubit, že jsou na tom líp než my a říkat, že to děláme špatně
              a na druhé straně nám budou vyhrožovat, pokud jim ty rezervy nebudeme držet v provozu

              1. Takhle konkrétní energetická politika není v rukou EU, to
                Takhle konkrétní energetická politika není v rukou EU, to si státy dělají samy. A o systémové rezervy se nebojte, jsou pořádně nafouknuté a podle analýz, co jsem viděl s nimi mají největší potíže „uhelné“ Polsko a „jaderná“ Francie.
                V ČR je 10 GW uhelných elektráren, 4 GW jaderných, 2 GW plynových a 1 GW vodních elektráren. To je celkem 17 GW výroby nezávislé na počasí, odběrové špičky jsou někde okolo 11-12 GW, včetně exportů.
                Navíc, případná kritická období (špičky spotřeby během mrazů v zimě) se dají řešit velice rychle s minimem investic. Suprové jsou na to třeba plynové motorgenerátory. Stojí málo, takže jim nevadí že by vyráběly 1-2 týdny v roce, a dají se instalovat fakt rychle. A že bude během špiček bude silová elektřina 2-3x dražší, no Bóže, ekonomicky to nikoho nezabije a bude to stimulovat vymýšlení lepších a levnějších řešení.

        3. Hodne me v tom clanku zaujal graf emisi v doprave. Nekolikrat
          Hodne me v tom clanku zaujal graf emisi v doprave. Nekolikrat jsem cetl, ze nejhorsi ma lodni doprava a to, ze se4 snazime o ekologizaci silnicni dopravy je naprosta zbytecnost, protoze je to kapka v mori vuci te lodni.
          Je vysledek v grafu jiny vuci tem recem proto, ze se meri jen CO2, nebo ze se jedna o graf Evropske agentury ro zivotni prostredi a je tam zahrnuta jen evropska doprava? A nebo to s lodni dopravou neni tak horke, jak se tvrdi, protoze lodni neovlivnime tak, jako osobni prepravu, takze nas presunuti odpovednosti tak neboli, jako resit tu vlastni?

          1. Jsou to emise CO2 v EU. Tady je původní text publikovaný EU
            Jsou to emise CO2 v EU. Tady je původní text publikovaný EU parlamentem. Je tam i podobná grafika srovnávající emise CO2 z různých pohonů osobních aut.
            Já už bohužel četl mockrát ten hoax o lodní dopravě, který je založený na tom, že mamlasové neznají rozdíl mezi SO2 a CO2.

Napsat komentář