Tesla upraví asistenční systém Autopilot, aby vyhovoval zákonům EU

Tesla vydá v Evropě update pro svůj asistenční systém Tesla Autopilot, který upraví jeho schopnosti. Bohužel tak, že ve výsledku bude o něco málo horší.

Systém Tesla Autopilot patří k nejpokročilejším asistečním systémům na trhu. Dohání ho ale pomalu konkurence, například ProPilot od Nissanu.
foto: Tesla

Nové nařízení UN/ECE R79, které minulý rok přijala také Evropská unie, omezuje možnosti točení volantem asistenčních systémů. To ovlivní současnou verzi systému Tesla Autopilot, ale pouze v elektromobilech Tesla Model S a Tesla Model X.

Nejnovější Tesla Model 3 už novým regulacím odpovídá. Pro evropské majitele elektromobilů Model S/X to bude znamenat brzký update Autopilota, který poněkud „zkrouhne“ jeho možnosti v režimu Autosteer.

Elektromobily tak v tomto režimu nebudou schopny automaticky projet prudšími zatáčkami. Pokud navíc budete chtít automaticky změnit jízdní pruh (Auto Lane Change), bude potřeba déle držet páčku směrového ukazatele.

158 Comments on “Tesla upraví asistenční systém Autopilot, aby vyhovoval zákonům EU”

  1. Stačil jeden další den a situace kolem Autopilota
    Stačil jeden další den a situace kolem Autopilota přerůstá ve slušnou celkovou krizi autonomního řízení.

    V synergii s krizí Tesly vzniká pěkné momentum, které má potenciál pořádně zamíchat kartami v automobilovém průmyslu.

  2. OT: Recenze TMS po nájezdu 720+ tisíc km (video)
    TLDW:
    Tesla

    OT: Recenze TMS po nájezdu 720+ tisíc km (video)
    TLDW:
    Tesla Model S z června 2015 firmy Tesloop
    Celkové náklady na údržbu: $27 000 (~620 000 Kč) = 86 hal/km
    Aktuálně se třetí baterií:
    1. výměna při 312 212 km kvůli chemii baterie(?) a nedbalosti při užívání (každý den na SC z 0 na 100 %)
    2. výměna při 521 427 km (po 209 215 km) kvůli montáži baterie(?)
    Obě výměny v rámci 8leté neomezené záruky
    3. baterie (upgrade na 90 kWh) je po 202 777 km stále v pořádku s degradací 9 % (grafy degradace co 3 měsíce ve videu)
    Motor:
    1. výměna po 30 000 km
    2. motor je po téměř 700 000 km stále v pořádku
    Zbytek videa o popisuje hlavně interiér – stav sedaček, volantu, páček, displeje…

                1. Já jsem jen v presu informací které do nás vy fanoušci po
                  Já jsem jen v presu informací které do nás vy fanoušci po léta hustíte v konfontaci s realitou.

                2. Nikdo nikdy neřekl, že od prvního vyrobeného kusu bylo
                  Nikdo nikdy neřekl, že od prvního vyrobeného kusu bylo vše dokonalé. A tento konkrétní kus byl vyroben blízko samotného počátku a ještě extrémně zatěžován.

                3. Čtu to tady pořád. Tesla je dokonalá, nebude vás stát
                  Čtu to tady pořád. Tesla je dokonalá, nebude vás stát žádné peníze za údržbu ani servis narozdíl od fosilů…

                4. To tady nikdo nepíše, to si jen cucáš z prstu abys mohl
                  To tady nikdo nepíše, to si jen cucáš z prstu abys mohl trolit svýma žlučovitýma komentama. Za to tady pořád nějakej anonym píše když má Tesla jakýkoli problém i když je to třeba v rámci automobilového průmyslu běžné. No a když se jim něco povede tak ten anonym je za to ani nepochválí. Zajímavé, že? 🙂

                  Z půl milionu vyrobených aut nikdy nebudou baterie tak ideální aby vydržely ve všech případech celou životnost vozu. Ale jen třeba v 99%. Navíc v tomto případě je vždy zmíněno že baterie byla přetěžována neustálým rychlonabíjením do 100% bez přestávky a vychlazením. I tak jim drží několik set tisíc kilometrů. A hlavně se každým rokem zlepšuje, který jiný konkurent Tesly nabízí stejné parametry? A ne všichni mají dobrý systém chlazení. Kdo jiný aktuálně navrhuje pohonné ústrojí na životnost milionu kilometrů? Rád bych viděl kdo nabízí lepší a hlavně bezúdržbové vozy za lepší cenu.

          1. Rok 2015 byl z hlediska kvality problém, motor i baterie po
            Rok 2015 byl z hlediska kvality problém, motor i baterie po roce 2017 jsou už vypiplané téměř k dokonalosti a téměř 1 mil. km prostě už vydrží

            Tesla je nová firma, takže i takto v podstatě malé problémy, kde si i věří, dává obrovské záruky, takže se chce sama posunout. I tak mnohem méně poruchová než zavedení fosilní teroristi.

            Naopak nové fosily umírají už po 200 tis. km dnes.

            Jen Tesla nyní vyrábí auta, která mají kvalitu tahačů, tedy 1 mil. už dají narozdíl od šmejdů fosilů.

          2. protože ten problém je dávno 4 roky automaticky Teslou
            protože ten problém je dávno 4 roky automaticky Teslou záručně vyřešený, u fšech starších tesel se záručně měnili motory po krátký době za vylepšený typ a ty slouží fpohodě dodnes. To není žádný tajemství ale historie posledních 4 let

            http://www.hybrid.cz/tesla-ma-problem-motor-rannych-verzi-modelu-s-odchazi-uz-po-100-000-km

            https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-s/

            http://www.hybrid.cz/elektromobil-tesla-model-s-najel-uz-724-000-km-zname-jeho-presnou-historii#comment-200974

      1. Heleť jestli je pro tebe přirozenější vést si náklady v
        Heleť jestli je pro tebe přirozenější vést si náklady v dolarech za míle, prosím, ale myslím, že jsem opravdu nikomu neublížil, když jsem si dovolil to orientačně přepočítat na kilometry a koruny. Jestli se ti to nelíbí, podívej se na originální video.
        Už mě skoro připadá, že máš koníček se vším nesouhlasit.

        1. Protože v tabulce je především cena za díly, není
          Protože v tabulce je především cena za díly, není problém přičíst CLO a DPH, ať se to přiblíží českým reáliím, protože o to ti šlo. Nebo ne?

          PS: Našel jsem diskuzi, kde mě zmiňuješ a s kámošema si notujete, jakej jsem exot, když v listopadu předpovídam kolaps Tesly.
          Takže speciálně pro tebe a kámoše – Hahahaha!

          1. Ne, šlo mi o to, že si pod nějakejma centama za míli
            Ne, šlo mi o to, že si pod nějakejma centama za míli nepředstaví u nás nikdo nic. Přičítej si a násob čím chceš, já tu nepíšu odborný článek za peníze, jen jsem chtěl zjednodušit ty podané informace ve videu a jestli se ti to nelíbí, tak to nečti a nepruď.
            A schválně sem hoď tu diskuzi, zaprvé jsem rozhodně nepoužil slovo exot, zadruhé opravdu nemám na diskuzích žádné kámoše, zatřetí ty tvé zaručené předpovědi krachu Tesly á la „letos už to vyjde“ se daj dohledat v diskuzích pár let dozadu. Ještě nekrachla, tak aby ses nesmál zase další rok předčasně.

  3. off
    Odhaduje se, že SpaceX mělo v roce 2018 celkové

    off

    Odhaduje se, že SpaceX mělo v roce 2018 celkové příjmy 2 miliardy dolarů, což je nejvíce z ostatních konkurenčních společností, jako jsou například ULA, Arianespace, ISRO, Northrop Grumman nebo Mitsubishi Heavy Industries. O celkové příjmy 8 miliard se dělilo osm subjektů a SpaceX si uzmulo rovnou čtvrtinu.
    https://www.cnbc.com/2019/05/20/spacex-revenue-2-billion-from-rockets-last-year-jefferies-estimate.html

          1. Jak přesně bylo podporováno dostání se mezi dodavatelé
            Jak přesně bylo podporováno dostání se mezi dodavatelé NASA? NASA prostě vyhláila veřejné výběrové řízení na komerční dopravu nákladu do vesmíru a SpaceX to vyhrálo.

            NASA nedává žádné zálohy, ale platí za konkrétní program a ta stejná NASA si pochvaluje jak moc díky SpaceX ušetřili.

    1. Tezko rict, to by se musely porovnat ty dve normy, co se
      Tezko rict, to by se musely porovnat ty dve normy, co se povolenych uhlu zatacek tyce. Ale treba ty na novem useku D4 pred Pribrami (Dubenec?) jsou celkem ostre. Tahle cast vlastne ani (zatim?) neni dalnice, ale je to „divided road“ (oddelene smery), takze podminky, kde je AP povoleny vyrobcem.

      1. A proč M3 může projet ostrými zatáčkami a S a X nemohou?
        A proč M3 může projet ostrými zatáčkami a S a X nemohou? V čem konkrétně je ten rozdíl? Museli by získat novou homologaci, nebo je to v počtu senzorů či jiných technických rozdílech? To v článku není vůbec vysvětleno.

            1. Je to presne jak rika e-Ryc.
              Trojky uz jsou omezene.
              Duvod je

              Je to presne jak rika e-Ryc.
              Trojky uz jsou omezene.

              Duvod je jasnej, zamezit tomu aby mela Tesla nejakou vyhodu resp. aby jejich autopilot (kdyby ho nahodou dodelali) neovlivnoval rozhodnuti alespon Evropskych zakazniku jestli si koupi Teslu a nebo nejakou Evropskou parodii na elektromobil.
              Jakmile budou mit nejakeho autopilota Evropske automobilky zase to povoli.

                1. Tenhle socialistickej skanzen jmenem Evropska unie zkrachuje
                  Tenhle socialistickej skanzen jmenem Evropska unie zkrachuje drive nez ta Tesla.

                  A tenhle znate?

                  Ptá se paní učitelka dětí, jak si představují Evropskou unii.

                  Přihlásí se František a říká:

                  „Já si představuji Evropskou unii jako mrakodrap!“
                  „No, tak nám to, Františku, trošku rozveď!“
                  „Paní učitelko, představte si obrovský mrakodrap, jeho velikánské pevné základy. Přijde zemětřesení, on se chvěje, ale stojí stále pevně na svém místě!“
                  „Výborně, Františku, píši ti jedničku s hvězdičkou!“

                  Přihlásí se Janička a říká:

                  „Já si představuji Evropskou unii jako strom!“
                  „No, tak nám, to Janičko, zase pěkně rozveď!“
                  „Představte si obrovský strom, jeho rozložitou korunu, silný kmen, široké pevné kořeny. Vítr fouká, strom se ohýbá, ale nepovolí, stále stojí pevně na svém místě!“
                  „Výborně, Janičko, píši ti jedničku s hvězdičkou!“

                  Pak se přihlásí také Pepíček:

                  „Já si představuji Evropskou unii jako loď na rozbouřeném moři!“
                  „Tak na tohle vysvětlení jsem vážně moc zvědavá!“
                  „Paní učitelko, představte si rozbouřené moře, dvacetimetrové vlny, vítr fouká, liják bičuje palubu, loď se kymácí, lidi blejou, je jim zle, ale vystoupit nemůžou!!!“

                2. No trochu slabší. 🙂
                  Podle mne pozitiva členství v EU

                  No trochu slabší. 🙂

                  Podle mne pozitiva členství v EU převažují. I když je to opravdu levicová záležitost. A levici (v Čechách jim říkám rozkrádači lidového majetku) volit nikdy nebudu. Vadí mi jejich způsob žití na dluh.

                  Moje máti mi říká jak je super, že je vlak skoro zadarmo. Tak jí říkám, že to není zadarmo, že jí to platím já. Ona na to: a to bys své matce nezaplatil vlak? Já říkám, své jo, ale těm dalším ne. EU je v pohodě. U nás to není v pohodě. Doufám, že to jednou tomu prime minister zlomí vaz.

                3. A ona nekde realne funguje pravice nezijici na dluh? Teda
                  A ona nekde realne funguje pravice nezijici na dluh? Teda pokud za ne nebudeme pocitat nejake ropne diktatury.

                4. Někde není u nás. Takže jak si žijou jinde je mi šumák.
                  Někde není u nás. Takže jak si žijou jinde je mi šumák.

                5. No a u nás se zase zadlužení jasně nejvíc zvedalo za
                  No a u nás se zase zadlužení jasně nejvíc zvedalo za pravicového Kalouska.
                  Naopak teď dvě vlády v nichž je ČSSD reálný dluh všude vyjadřovaný jako %HDP klesá nejrychleji v EU.

                6. Tehdy byla krize a DPH klesalo. Dnes DPH stoupá a levice
                  Tehdy byla krize a DPH klesalo. Dnes DPH stoupá a levice rozhazuje plnými hrstmi. A reálný dluh byl snížen fintou se splacením dlouhodobých závazků s velmi nízkými úroky a novými kratšími závazky za vyšší úroky. Ty čísla dobře jen vypadají, reálně je to horší než předtím – zrychluje se tempo zadlužení.

              1. Chci videt jak velke omezeni toto je a rozdily mezi US a EU
                Chci videt jak velke omezeni toto je a rozdily mezi US a EU verzi. Nicmene pro me a myslim ze pro mnoho dalsich je autopilot jeden z hlavnich duvovdu proc Teslu porizovat. Takze tyhle byrokraticke EU sracky jsou nejvetsi Teslakiller. Pro EU autodebilky je toto mana z nebes, kdyz se jim nedari dotahnout na Teslu zlepsovanim svych aut, zkusime to obracene, zkriplime Tesly aby se degradovaly na nase hovna co cpeme ovcim do krku.
                Doporucuji jeste nejakym EU narizenim omezit zrychleni vozu, to je taky nebezpecne a pitoma EU ovce se musi chranit. Nasledne bych doporucil zakazat nabijeni EV doma, EU ovce by si mohla ublizit el. proudem. A pri te prilezitosti zakazat Tesla SCH, protoze nejsou verejne dostupne a jelikoz si lidi nemohou nabijet doma, musi byt maximum verejnych nabijecek. A je to hotovo, chvili to trvalo ale slibovany Teslakiller konecne dorazil na trh…

                1. Dneska mi dorazila nejaka aktualizace. Predpokladam, ze je to
                  Dneska mi dorazila nejaka aktualizace. Predpokladam, ze je to “ona”.
                  Tak uz jsem zacal testovat jak se chova ap v ostrych zatackach. Az to zaktualizuji otestuju ty stejne useky a pripadne hodim link na nejake video.

                2. Tak jsem provedl pár testů a zdokumentoval je.
                  Pak jsem

                  Tak jsem provedl pár testů a zdokumentoval je.
                  Pak jsem nechal nainstalovat aktualizaci a právě mi přišla notifikace, že je hotovo. Je to verze 2019.16.2, přičemž to omezení má být od verze 2019.16.1.
                  Cestou z práce projedu stejná místa jako dopoledne a natočím rozdíl.
                  Pak vyberu ty kde bude rozdíl neznatelnější, nahraji je na youtube a hodím vám odkaz.

                3. Michelin jede! Horcik by z toho mohl udelat mensi clanek. Diky
                  Michelin jede! Horcik by z toho mohl udelat mensi clanek. Diky za snahu!

                4. No jsem sam na ten rozdil zvedavej. Na dalnici se tolik
                  No jsem sam na ten rozdil zvedavej. Na dalnici se tolik ostrych zatacek nenajde tak jsem se soustredil i na najezdy a sjezdy. Tam je to casto vracak a ap se u toho obcas zapotil. V jednom pripade hlasite upozornil at si vezmu volant. Jen jsem s nim trochu pohnul a nechal ho jet dal a dal to.

                5. Díky Michelinovi za spoustu informací, které bych jinak
                  Díky Michelinovi za spoustu informací, které bych jinak nezískal. Třeba i ty špatné jsou poučné. Dnes vím, že bych Teslu nekoupil. Ale fandím jí, protože bez ní by asi žádné jiné EV nebylo.

                6. Snazim se byt objektivni, i kdyz to mozna obcas pusobi
                  Snazim se byt objektivni, i kdyz to mozna obcas pusobi schizofrene a obcas mi to nekdo vmete.

                  Krome dlouhych dovolenych se uz da odjezdit vse neteslou. Kdybych, ale ja musel ted koupit nove auto byla by to zase Tesla.

                7. A jak to dopadlo (alespon shrnuti, pokud se detaily setri do
                  A jak to dopadlo (alespon shrnuti, pokud se detaily setri do clanku)? Dik

                8. Článek jsem už sepsal a před obědem odeslal panu
                  Článek jsem už sepsal a před obědem odeslal panu Horčíkovi.
                  Zatím neodpověděl.

                9. ok, dik. Az to vyjde, tak to vyjde.
                  ok, dik. Az to vyjde, tak to vyjde.

                10. Akorad ja rano odjizdim do uterka na motorce do bohem a
                  Akorad ja rano odjizdim do uterka na motorce do bohem a mobilnimi operatory povetsinou opustenych koncin, takze jestli to pan Horcik shleda jako zverejnitelne tak se asi nezucastnim diskuze.
                  Snad me tu moc nepomluvite. 🙂

                11. No, to je otazka, kteru posledni dny intenzivne resime.
                  No, to je otazka, kteru posledni dny intenzivne resime. Rozhodnuti vyrazit padlo az dnes rano s tim, ze holt asi i zmokneme.

                12. Hezky pěkně! Dobrej nápad. Konečně zajímavě téma k
                  Hezky pěkně! Dobrej nápad. Konečně zajímavě téma k počtení. Tak jsem zvědavej. To je to co mě zajímá, praktické srovnání v reálu. Jen tak dál. Já to říkám pořád, měl by si udělat YT kanál. Najezdíš toho víc než Bjorn a zkušeností máš nad hlavu. Když k tomu dáš i english titulky a tak si pošmáknou i v zahraničí 😉

                13. No nevim jestli to bylo tak zajimave. Pan Horcik bud nekde
                  No nevim jestli to bylo tak zajimave. Pan Horcik bud nekde testuje nejake pekne ev a nebo vydejchava moje narazky na mocipany z Bruselu v tom clanku…:-)

                14. Aha. Copak je tam zajimaveho?
                  Aha. Copak je tam zajimaveho?

                15. Predstavovaly se e-Skodovky?
                  Predstavovaly se e-Skodovky?

                16. A jeste jeden zamrznutej rybnik a na nem par mladiku s
                  A jeste jeden zamrznutej rybnik a na nem par mladiku s klackama, co se snazi trefit cernou placku 🙂

                17. A k tomu půl národa, který vědej nelíp ze vśech jak se
                  A k tomu půl národa, který vědej nelíp ze vśech jak se to mělo hrát :)))

                18. Jaký stroj sedláš? Elektro na tyto cesty žádné zatím
                  Jaký stroj sedláš? Elektro na tyto cesty žádné zatím není a podle destinace předpokládám GS nebo Afriku.

                19. Byl jsem uz pred rokem ve Zline testovat Zero, ale nezaujalo
                  Byl jsem uz pred rokem ve Zline testovat Zero, ale nezaujalo me to. Chybi DC nabijeni.
                  Takze zatim stale vyckavam, vyhlizim a jsem verny sve Yamaze Virago 750.

                20. Ja na ne koukal letos na moto-neco v Letnanech. Ale 120km pri
                  Ja na ne koukal letos na moto-neco v Letnanech. Ale 120km pri 110km/h rychlosti u nejvetsi baterie je dost bida (a to je jeste otazka, jestli to ma i v realu s jezdcem, ktery nema 50 kilo).

                21. Jj. Myslim, ze s pridavnym battery packem to melo byt o neco
                  Jj. Myslim, ze s pridavnym battery packem to melo byt o neco vice, ale i tak je to bida. Zase plati jako u aut, kdyby to melo rychlonabijeni tak nemam problem si udelat na dalnici cestou do Alp i cestou zpet klidne i pulhodinovou zastavku treba kazdych 100km. V Alpach pak jezdime pomaleji a vic nez 350km za den tam nedame, takze dve az tri zastavky za den uplna pohoda. To jich delame i vic.
                  Ovsem bez rychleho nabijeni je to draha hracka na sobotni odpoledne.

                22. Tak nejak. Snad se neco rozhoupe (a snad stromek do te doby
                  Tak nejak. Snad se neco rozhoupe (a snad stromek do te doby vydrzi). I kdyz na motorce to asi bude vetsi orisek, narvat tam poctive chlazeni, aby rychlonabijeni baterky moc nerasilo.

                  Jen poznamka pro ty, co nejezdi, na motorce je zavislost spotreby na rychlosti znat snad jeste vic nez u auta. Bezne jezdeni mimo dalnice podle predpisu mi vychazi tak 4-4.2, predpisove na dalnici (kolem 130 realnych) to jde klidne na 8.

                23. Jezdím na motorkách celý život ale s takovým rozdílem
                  Jezdím na motorkách celý život ale s takovým rozdílem spotřeby podle tvých kritérií jsem se nikdy nesetkal.

                24. Takze jsem si to vymyslel? To jsem rad, ze to vim…
                  Takze jsem si to vymyslel? To jsem rad, ze to vim…

                25. Ne. Je to přesně tak jak uvádí můj text. O tom že byste
                  Ne. Je to přesně tak jak uvádí můj text. O tom že byste si to vymyslel jsem nikde nepsal.

                26. Protože na babetě je stejná spotřeba ve městě i mimo
                  Protože na babetě je stejná spotřeba ve městě i mimo město. Ledaže si trochu přišlápneš :))

                27. Nevim, na babetě jsem nikdy nejel. Teď jezdím na
                  Nevim, na babetě jsem nikdy nejel. Teď jezdím na šestiválci.

                28. Moje si umi taky vzit na dalnici jak auto…
                  Moje si umi taky vzit na dalnici jak auto…

                29. Nedávno tu byl článek o nějaké americké firmě co
                  Nedávno tu byl článek o nějaké americké firmě co vyrábí něco obstojného, myslím že ty si tam právě reagoval. To by bylo zajímavé. Stejně jako v úplných začátcích Tesla, dovozy přes louži komplikované, při tom množství bude problém homologace.
                  Ale na motorce mít ten čistý přenos okamžitého krouťáku bez vibrací a ztrát při řazení by byl skvělý pocit. Bohužel se obávám, že toho se ještě dlouho nedočkáme. Spotřeba u mimoměstského provozu srovnatelná s autem, ale prostor na baterie omezený a problém s váhou nejde tak lehce skrýt jako u auta. Tady bych souhlasil s realistou. Navíc rychlonabíjení po 100km není časový problém, ty pauzy taky v Alpách děláme i po kratších úsecích, ale bohužel na obvyklých místech kde staví motorkáři těch nabíječek moc není. Zkoušel jsem aplikovat elektromotorku s dojezdem 200km na naše místní projížďky po Moravě a vždycky by to byly velké zajížďky, navíc s pauzami na místech kde nechceš a tam kde chceš stát není energie. K tomu pět motorek potřebuje pět nabíječek, nechceš tam stát pětkrát půl hodiny na nabití. Samozřejmě by se to rozrůstalo postupně jako u aut, ne každý by hned měl el motku, ale už vidím bandu jak se mnou zajíždí 50km k nabíječce, tam čeká půl hodiny až nabiju a pak zase cesta nuceně směrem k další nabíječce. To by mi příště nikdo nezved telefon.

                30. Jj, ta Americka me taky zaujala.
                  Jinak mate bohuzel ve vsem

                  Jj, ta Americka me taky zaujala.

                  Jinak mate bohuzel ve vsem pravdu.

                  PS: Tak ja valim.

                31. To mohl, pokud bude mít Michelin zájem.
                  To mohl, pokud bude mít Michelin zájem.

    1. Povinná registrace tady byla, vydrželo to asi den-dva.
      Povinná registrace tady byla, vydrželo to asi den-dva. Patrně ubylo příspěvků a zobrazení stránky a tím pádem i příjmy z reklam. Ono by stačilo mazat vulgární příspěvky, ale to by tady některým uživatelům (i registrovaným) zbyl tak jeden příspěvek z pěti 🙂

        1. Na to není ze strany redakce vůbec vůle. Možná i proto,
          Na to není ze strany redakce vůbec vůle. Možná i proto, že ti nejaktivnější přispěvatelé (i díky kterým je diskuse „živá“ a tím pádem je více pageview pro reklamu) jsou zároveň i ti nejvulgárnější. A jsou to registrovaní uživatelé. Prostě pokud nebude vůle redakce, tak tady budou nadále exhibovat se svou frustrací různí jenjové a spol, bohužel.

          1. To je skoda, protoze takhle vetsina slusnych odejde. Vlastne
            To je skoda, protoze takhle vetsina slusnych odejde. Vlastne pozoruji, ze z vecnych a neosocujicich prispevatelu uz tu zustalo poskromnu, driv jsme tu hltal kazdou diskuzi, dnes se mi chce obcas i blejt, velebnosti.
            Jednohnidopistvi: Jenja neni registrovany 🙂

            1. Mareček je novej. Dřív strašil na Autorevue. Strašně
              Mareček je novej. Dřív strašil na Autorevue. Strašně rád říká lidem jak se maj chovat, zakazuje jim používat smajlíky a moc rád by všude nastolil ten svůj správnej „pořádek“. Proto taky žije v Německu, které je mu vzorem a vždy nás neopomene informovat v čem jezdí jeho šéfové a v čem tedy rozhodně ne a pak tuto okresní optiku používá pro celý svět. Nemá rád náhle a revoluční změny a za každou cenu se snaží vše znormalizovat. Svoji průměrnost zakrývá upjatou rádoby slušnosti. Je to prostě takovej nemastnej neslanej slušnočlověk, kterej nerad vyčuhuje z davu a o to hůř snáší, když vyčuhuje někdo jinej. Snaží se prostě proplouvat. Včera bránil svůj naftový rakovinomet, zítra bude bránit svůj elektromobil. Je rád, že mu aspoň někdo věnuje pozornost. Svou omezeností mi připomíná Babiše.

                1. Všimněte si, že diktaturu nejradši prosazují omezenci.
                  Všimněte si, že diktaturu nejradši prosazují omezenci. Těm vyhovuje. Snažej se tak ovládnout svět, který nechápou.

                2. Každý máme nějaký to omezení.
                  Každý máme nějaký to omezení.

            2. Chodím sem krátce, to je pravda. A snažím se bavit
              Chodím sem krátce, to je pravda. A snažím se bavit slušně, jako člověk. Proto už na některé méně inteligentné jedince, které si myslí, že jsou nejmoudřejší a které se chovají jako primitivy, radši nereaguji. Naštěstí je tady dost lidí, se kterými se bavit dá, normálně.

              PS:
              Věděl jsem, že jedna z těch „potrefených“ se ozve a v mém příspěvku se najde 🙂

        2. Hrubé urážky se snažíme průběžně mazat, ač třeba i
          Hrubé urážky se snažíme průběžně mazat, ač třeba i pár dnů zpětně. Vzhledem k vzrůstajícímu dennímu objemu diskusí samozřejmě není v našich možnostech pokrýt vše, nemůžeme vyhradit člověka, který bude celý den jen kontrolovat diskusní příspěvky. Co se týká povinné registrace, neprokázala se být účinnou.

          1. A nestačil by přidat jednoduchý filtr, při ukládání
            A nestačil by přidat jednoduchý filtr, při ukládání příspěvků do diskuze, na určitá „vyjmenovaná“ slova? Bude-li příspěvek jedno z předem zakázaných slov obsahovat, prostě se text do diskuze neuloží? Rychlé snadné efektivní. Těch slov není zase tolik.

                1. Za mne bych navrhoval, aby příspěvky s „vyjmenovanými
                  Za mne bych navrhoval, aby příspěvky s „vyjmenovanými slovy“ podléhaly předchozí akceptaci (schvalovací proces). Pisatel si jejich užití příště rozmyslí, bude li PŘI ODESLÁNÍ varován, že takové nežádoucí slovo užil a zobrazení (jestliže obsah u korektora projde) bude opožděno.

                  Na podobném principu by mohl být vytvořen i seznam IP adres se zvýšeným požadavkem na prověření obsahu = historicky nespolehlivé příspěvky (založeno na seznamu IP, ze kterých byl obsah častěji mazán).

                2. IP adresy nejsou spolehlive. Ne vsichni maji verejnou IP,
                  IP adresy nejsou spolehlive. Ne vsichni maji verejnou IP, tudiz hodne stroju ma na venek stejnou IP, protoze stejny poskytovatel internetu a ten si routuje pozadavky v interni siti. Zda se mi lepsi to dat na emailove adresy, koho bude bavit kvuli kazdemu prispevku vytvaret novy email?

                3. … To by ale ten email musel být zde zaregistrovaný a
                  … To by ale ten email musel být zde zaregistrovaný a následně ověřený, jinak to nemá smysl = registrace nutná.

                  Dobře, aby se omezila šílená pruda administrátorů se čtením nesmyslů, pak bych ještě navrhoval omezit těm co spadnou do filtrovaných/zablokovaných i počet vkládaných příspěvků. Vše co by bylo nad limit by už ani nebylo možné vložit do systému = odeslat ke kontrole. Tím by se prudičům umožnilo se slušným způsobem projevit, ale zároveň nezahltit administrátory zkoumáním nevábného obsahu.

                  Cílem je, aby se znesnadnil jednoduchý způsob prudění těm příspěvkům, které zde rádi nevidíme a zároveň bychom autory tímto přinutili raději dodržovat jistý kodex online slušnosti.

                  Zároveň bych se přikláněl k možnosti označovat nevhodné příspěvky. Zjednodušilo by to práci adminům (při splnění určitých kritérií by to mohlo fungovat až polo-automaticky vzhledem k filtrům = navrhovat neslušné blokování-hodné autory).

                4. Vidite, ja si myslel, ze kdyz se p[ie nekdo neregistrovany,
                  Vidite, ja si myslel, ze kdyz se p[ie nekdo neregistrovany, tak prispevek potvrzuje emailem (tam by stacilo poslat link, na ktery by klikl a prispevek by byl zverejnen. Ae to jsme ais zbytecne zeslozitil (nebo zkombinovat Vase a me, takze z nevhodnych IP provest vkladani anonymnich prispevku pomoci potvrzeni mailem).
                  Vejs jsem napsal svuj nazor, jak na to. Zatim bych nic neblokoval ani nezakazoval, jen javascriptem poslal link na nevhodny prispevek (obsahuje slova ze slovniku) a redakce by mohla na dotycneho apelovat diky sve prirozene autorite.
                  Podbarvit prispevky s nevhodnym obsahem je skvely napad. Clovek by je preskocil a prolitl by jen ty slusne.

                5. Problém je asi právě to, že se příspěvek od
                  Problém je asi právě to, že se příspěvek od neregistrovaného vůbec nepotvrzuje přes email. Kdyby byla alespoň povinná registrace, mohl by admin zjistit, zda se nejedná o další z řady fake mailů založených ze shodné profláknuté IP, apod. Jednoduše bych řadou snadných, ale zároveň i jednorázových opruzů (a zdržování) znesnadnil získávání nových kont (zejména pro IP adresy s historickou nedůvěrou). Aby to pro nově příchozí nebylo diskvalifikující, tak bych takový první příspěvek nového autora „pozdržel v zobrazení“ do úplného schválení účtu.

                  Jinak s příchodem IPv6 s IP adresami nebude zase takový problém.

                6. Jak jsem psal, kdyz bude nejaky sprostak prispivat o 3 vesnice
                  Jak jsem psal, kdyz bude nejaky sprostak prispivat o 3 vesnice dal, ja budu mit smulu. Abych ji nemel a mohl prispivat, musim potvrdit prispevek linkem, ktery mi posle Hybrid na email.
                  IPv6 uz prichazi temer 20 let (v te dobe nas na skole ucili, ze se nasazuje). Od te doby se ale udelala revize, udelalo se spousta podsiti a zatim IPv^ nebyla potreba.

                7. Ale kolego, vy mne nechápete. Pokud budete registrovat nový
                  Ale kolego, vy mne nechápete. Pokud budete registrovat nový email z některé nebezpečné adresy, může se administrátor rozhodnout a na něco banálního se Vás zeptat, nebo Vás požádat o potvrzení registrace i přes telefon, apod. Jednoduše znesnadnit útočníkovi možnost založení konta. Jakmile bude konto ověřeno, pak by bylo možné přispívat běžným způsobem. Vaše emailová adresa by pak byla použita pro reputační ověření a zároveň by ji šlo lehce pozastavit (a nesnadno změnit/zmnožit).

                8. +100000000000000000000000000000000
                  +100000000000000000000000000000000

              1. Nemyslim si, ze filtr na vkladani prispevku neco zmeni, lide
                Nemyslim si, ze filtr na vkladani prispevku neco zmeni, lide zacnou davat hvezdicky nebo mezery. Ja bych spis napsal javascript, ktery proveri obsazena slova se slovnikem a upozorni Vas na takovy prispevek mailem.
                Pak by mozna stacilo diskuzi moderovat a na takovy prispevek co nejdrive reagovat, ze takova slova tu nebudete tolerovat. Prece jen zde mate nejvetsi autoritu.

                1. Nemam Teslu, mam bohuzel Forda, takze i pernamentku na vlak 🙂
                  Nemam Teslu, mam bohuzel Forda, takze i pernamentku na vlak 🙂

                2. A proč ho teda máš? Zamyslel ses někdy nad tím?
                  A proč ho teda máš? Zamyslel ses někdy nad tím?

                3. Tady je festavil zamindrákovanejch trollů co maj potřebu se
                  Tady je festavil zamindrákovanejch trollů co maj potřebu se vymezovat.

                4. Festavil? To je nějaký setkání u vás v blázinci?
                  Festavil? To je nějaký setkání u vás v blázinci?

                5. Festa, festa, festavil,
                  Kuk se tady přizabil!

                  Festa, festa, festavil,
                  Kuk se tady přizabil!

                6. No jo když jim pořád dává někdo žrát…
                  No jo když jim pořád dává někdo žrát…

                7. Mam jej proto, ze kdyz jsme se rozsirili na ctyrclennou
                  Mam jej proto, ze kdyz jsme se rozsirili na ctyrclennou rodinu, uz mi bylo male predchozi auto a kolega z prace zrovna prodaval sve. Vim, ze je puntickar a ma vse v naprostem poradku.
                  Jinak to samozrejme byla narazka na zname rceni o Fordu (Fordem tam, vlakem zpet), nikoliv muj pripad.
                  Nad cim jsem se mel vic zamyslet? Co bych mel dle Vas delat? 🙂

                8. Nemohl jsme tušit že jde o narážku a ne shrnutí
                  Nemohl jsme tušit že jde o narážku a ne shrnutí spolehlivosti vozu.

                9. Omlouvam se. Kdyz Vas priste rozlisim od jinych anonymu, dam
                  Omlouvam se. Kdyz Vas priste rozlisim od jinych anonymu, dam za smajlika do zavorky vysvetleni, ze se jedna o vtip.

                10. Taky jsem dost zklamaný z Fordu. VW zatím u mne vede.
                  Taky jsem dost zklamaný z Fordu. VW zatím u mne vede. Dílenské zpracování prostě o třídu lepší.

                11. Ja na nem resim drobne opravy (kade 2 roky vzpery
                  Ja na nem resim drobne opravy (kade 2 roky vzpery stabilizatoru. To hlavni poresil kolega, ood ktereho jej mam (vstriky, spojka). Ja zase docela cumim na Skodu. Minimalne pulce lidi odesel motor pri docela malem najezdu (< 100.000 km) ale po zaruce.

                12. Dnes je to vše loterie. 🙁
                  Dnes je to vše loterie. 🙁

          1. Zeptam se Vas, jakou metriku jste pouzil pro bezpecnost a
            Zeptam se Vas, jakou metriku jste pouzil pro bezpecnost a ekologicnost, pripadne s jakymi vozy srovnaval? Co se tyce zpracovani, jde Vam o estetiku nebo funkcnost (tj., statisticky po kolika tkm je auto nepojizdne?
            Doufam, ze ted nastane zabava (vasniva diskuze), kterou jste si jiste pral 🙂

            1. Ta masivní konstrukce, kterou montují na videu rozhodně
              Ta masivní konstrukce, kterou montují na videu rozhodně není naše evropská zábrana proti podjetí. Ta by zastavila maximálně cyklistu. Ale kamery AP by ji vidět mohly, i když jsou to mnohdy jen dva vodorovné alu jeckely cca 10x3cm.

        1. Mozna by neskodilo si dat nejakou prezdivku, protoze nejaky
          Mozna by neskodilo si dat nejakou prezdivku, protoze nejaky anonym nas tady informaci o dalsi nehode Tesly zasobuje posledni dny stale dokola.
          Kdyz jste liny napsat do prezdivky alespon “abc”, tak holt vas mam za toho stejneho prispevatele.

        2. Uvědomte si, že na světě jezdí již 600 tisíc Tesel,
          Uvědomte si, že na světě jezdí již 600 tisíc Tesel, tedy 1/10 vozového parku v ČR. Toto jsou kupříkladu statistiky za loňský rok v ČR vydělené deseti:
          počet nehod: 10476
          z toho následky na životě a zdraví: 2189
          usmrceno: 56
          těžce zraněno osob: 246
          lehce zraněno osob: 2521
          A to ani nepočítám, že Tesly mají minimálně 3x větší průměrný nájezd než je průměr v ČR.
          Nemyslím si, že těch „mnoho podobných nehod v minulosti“ by se jakkoli blížilo těmto číslům.

            1. Ano, autopilot funguje skvěle. Výborně udržuje trajektorii
              Ano, autopilot funguje skvěle. Výborně udržuje trajektorii a rychlost, resp. vzdálenost od jedoucích aut před ním a nikdo kvůli němu neumřel. FSD je ještě minimálně 2 roky daleko, abychom tu mohli vést debatu, zda za nehody může „auto“.

Napsat komentář