Elektromobil Tesla Model S najel už 724 000 km, známe jeho přesnou historii

Jan Horčík - 23 Květen 2019

Americká společnost Tesloop využívá elektromobil Tesla Model S 90D z roku 2015 pro přepravu zákazníků po jižní Kalifornii. Dosud najel 724 000 km.auto elektromobil Tesla Model S

eHawk, elektromobil Tesla Model S s opravdu bohatou historií a výjimečným nájezdem.
foto: Tesloop

Během oněch 724 000 km (450 000 mil) prošel elektromobil Tesla Model S pojmenovaný eHawk několika zásadními servisními úkony. Po prvních 58 586 km musel být vyměněn přední elektromotor, na 312 594 km musela být vyměněna baterie a znovu pak na 521 498 km. Všechno proběhlo v rámci záruky.

Mezi lednem 2015 a lednem 2018 ujelo auto průměrně 27 358 km měsíčně a 3-4 nabíjeními na stanicích Tesla Supercharger denně. Třetí baterie už ujela asi 202 777 km a díky změnám v jízdním profilu (už neslouží jako shuttle, ale auto na výpůjčky s mnohem nižším měsíčním nájezdem) je její degradace nižší, než v předchozích případech.

Vývoj (pokles) kapacity baterií elektromobilu Tesla Model S eHawk eHawku

Vývoj (pokles) kapacity baterií elektromobilu Tesla Model S eHawk. (klikněte pro zvětšení)
foto: Tesloop

TIP: Podrobné statistiky servisních nákladů elektromobilů společnosti Tesloop najdete v této tabulce.

Tesloop samozřejmě podrobně sleduje také veškeré náklady. Pravidelná udržba zatím vyšla na $12 782, obecné opravy na dalších $14 823 (ty většinou hradili samotní zákazíci, šlo nejčastěji o ztrátu klíčku, apod.). Protože auto bylo koupeno s doživotním nabíjením zdarma na Superchargerech, byly i náklady na palivo minimální. V tabulce se přesto počítá s částkou $46 800.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off

Tesla M3 kraluje ve špaňelském losím testu.
https://youtu.be/XRCWBFSQsp4

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele runner42

Jojo, los ve Španělsku :-D počkáme na nezaplacený severský.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Doporucuji nastudovat, co je losi test. Z Vasi poznamky bych usuzoval, ze netusite. A jak se dela losi test, ktery se neplati? Kdo da drahu, auta, jezdce, apliva, merici pristroje a nebude podezrely, ze bude chtit ovlivnit vysledky? Poradite, prosim?

Obrázek uživatele Kuk

off

Může se hodit
Do It Yourself - Model 3
https://www.tesla.com/support/do-it-yourself-model-3

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

vypadá to že v číně jsou jiný pravidla pro přelety dronů nad TESLA GF3 ;) 22.05.2019

https://www.youtube.com/watch?v=qSXmPZUJ3Yo

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Všimli jste si že na tipcars jsou k prodeji dvě tesly model 3? Jedna už je tam delší dobu. Druhá nově. Cena 2.039 a 2.250 mil Kč. Musím říct, že mi to přijde jako dost peněz.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

na mobile.de jich furt okolo 50ti

Máte pravdu. Aktuálně 37 a za výrazně nižší ceny. Mylně jsem se domníval že to je nedostatkové zboží.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Zrovna jsem jí prolejzal. Nechcete jí někdo koupit?

https://www.autapooperaku.cz/vozy-na-prodej/velke-a-uzitkove-vozy/tesla-model-x-90d-premiumautopilot-6mist

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele runner42

Dvouletá ojetá obludka s baterkou v půlce životnosti za 2.7 míče? Chachachaaaaa.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

tak ta cena je prestrelena o tom žádná (v DE jsou i půl míče níž),ale baterka v polovině životnosti ? po dvou letech a 70t km ? runnere neblbni ta už je dávno po smrti, budeš si muset koupit v hračkářství novou uhehe :)

Jsem zvědav kdy se podá. Posledně tam Tesla S stála rok. Obecně se jim tam ty auta ale moc netočí. Bratr tam kdysi chtěl koupit auto, všichni mu tvrdili že auto po operáku je nejlepší. Ale tak strašně dobitá auta jsem snad nikdy neviděl. A to jim většinou bylo jen dva až tři roky.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele runner42

S touto cenou se neprodá nikdy, to je jistota. Reálná cena je tak 1.700.000 maximálně.

Jinak v Praze autobazary elektromobily berou pouze do komise, nic nevykupují. Pak to tam stojí, protože je to za ceny požadované majitelem absolutně neprodejné.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

tak to nejen EV auta, ty tisíce vozu z operaku co čekají marně na nové majitele a nikdo je nechce ???

Obrázek uživatele runner42

To je pravda, ale ty ležáky mají o hodně vyšší nájezdy.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

po roce dvou to nebude zase taková rychta, a hlavně jak tu vypisujes, že jsou ekologické ekonomické a mají budoucnost, tak bych čekal že půjdou jak housky na krámě

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tak pojď runnere, teď máš příležitost se opřít do Horčíka, jak to hrozně špatně spočítal. Nebo se vymezuješ jen proti diskutujícím?

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele runner42

Já nic špatně spočítaného nevidím, můžeš být konkrétní?
Pokud si pamatuji, ty jsi prováděl nesmyslnou konverzi na české koruny.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Aha, takže přepočítat dolary na koruny podle kurzu je nesmysl. No jak jsem psal - prudič profesionál :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele runner42

Ano, je to nesmysl.
Stejný nesmysl, jako přepočítávat cenu 35.000$ za Model 3 na koruny.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Jiří, vybízím Vás ke klidu.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

A jejda, moralista nám tu scházel. Můžu poprosit o seznam zakázaných slov, když už i prudič je moc? Za chvíli to tu bude jak ve školce.
Tak ano Pepíčku, máš pravdu, když už se tu nemůže v diskuzích ani s někým nesouhlasit.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Já vás přece za žádná slova nekritizoval. Zkoušel jste někdy meditovat? Mě to hrozně uklidňuje. Berte mě trošku s nadhledem.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jste tu sotva den, tak prosím nechte všechny, ať si píšou jakým stylem chtějí. Pokud to bude porušovat podmínky dané zákonem či vlastníkem webových stránek, ať si s tím udělá něco sám.
A nebojte, omezil jsem reakce již na tři diskutující začínající na malé r, rád tam přidám čtvrtého :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Já začínám na velké A. Nedovolil bych si omezovat váš styl. To skutečně ne.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

S áčkem jsem v pohodě :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Takže druhá baterie po zhruba 500 cyklech ztratila kapacitu o 23%. Teda nic moc. Zajímalo by mne, co způsobilo rozdíl oproti první. Jestli třeba dobíjení do více % nebo jen náhoda kus od kusu. Každopádně kupovat si ojetinu před koncem záruky na baterii je hodně velký risk.

Mě spíš přijde zajímavá náhoda, že se tahle informace (tahle recenze od Tesloop) objevila jen několik dní po té, co u obdobných modelů S Tesla obnovila benefit doživotního dobíjení na SC zdarma. :-) Kolikpak managerů vozových parků si teď asi v USA řeklo, že by nebylo špatné si tu flotilu aut co vydrží přes 400tis mil s doživotním dobíjením zdarma pořídit? To jsou to ale náhody co?

Ale jinak to Tesle přeji, a navzdory tomu, že zde fanoušci fosilů budou vyzdvihovat dvě drahé výměny baterií, si myslím, že jsou dvě jen díky způsobu využívání auta. Zátěž jaké byly vystaven klienty půjčovny Tesloop, se nedá srovnat s tím jak by se k baterii choval soukromý vlastník. Troufám si tvrdit, že při slušném zacházení individuálním vlastníkem by ta výměna byla jen jedna. Což by znamenalo, nájezd na jednu baterii okolo 350 tis km. To je pro běžného soukromého uživatele (tím myslím nájezd ročně okolo 20tis km) víc než 17 let spíš až někde k 18ti letům. Pokud nebude hysterický na pokles kapacity baterie má auto životnost 20 let. Mít 20 let auto a celou dobu s dobíjením na SC zdarma rozhodně nemůže být špatná koupě. Kdybych na to měl, tak do toho jdu.

Obrázek uživatele Michelin

Pěkně jste to shrnul.
Jen doplním, že ta výměna baterie není zdaleka tak drahá jak by se mohlo zdát. Tesla totiž nemění baterie za nové, ale za repasované s podobným nájezdem kilometrů. V praxi tedy i v té, kterou jim vyndali (většinou kvůli jednomu vadnému článku, kterému klesá napětí rychleji než ostatním) vymění jen jeden nebo více vadných článků a zase ji někomu nadělí. Někomu kdo má podobný nájezd. Což bude vlastně zrovna v jejich případě oříšek. Takže možná ty jejich opravené baterky čekají někde ve skladu až jí bude potřebovat někdo kdo najel tolik kilometrů.
Že by na mě? :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Spis bych rekl, ze vymeni cely jeden modul a z nej zbyle dobre clanky pouzijou nekde jinde. Alespon podle obrazku to nevypada, ze jeden konkretni clanek by sel nejak snadno vymenit (nekdo tu snad dokonce psal, ze pri tozebirani kazdy dostaval ven 8 minut, pocitam, ze je to vsechno pribodovane).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Máte pravdu.
Děkuji za upřesnění.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zdá se, že výměna motoru při malém nájezdu není úplně vyjimečnou situací. Už je to po několikáté co se s tím setkávám.

Sousedovi jej měnili při 36000 km u Tesly S.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Tomáš

U tak draheho a luxusniho auta to zamrzi. Myslim ze dost lidi kteri by na Teslu meli ale nejsou vylozene elektrofandove tohle proste odradi. Snad je ta kvalita ted uz lepsi.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Michelin

Oni často měnili ty motory i v případech kdy přesně nevěděli jaký je problém. Opět jako u baterií se nemění za nové, ale za repasované a patrně si spočítali, že je levnější a rychlejší vyměnit celý motor, pak ho opravit a zase poslat do světa než učit každý servis jak vyměnit jednu součástku v motoru...

Ono člověku zvyklému na spalovací motor, který také podléhá různému opotřebení podle zacházení, a na který nemá záruku osm let, a který vyměnit není zrovna jednoduchá záležitost to zní divně, ale u elektromotoru je to zkrátka jiné.
Takže mě třeba nedělá problém, že jsem dostal motor používaný již někým jiným, když je v pohodě.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Tomáš

Dik za vysvetleni. To mate pravdu ze neni motor jako motor. Pokud by na ten repasovanej motor byla zaruka a byl by kvalitni, tak by me to nevadilo. Stejne si kupuju jen ojetiny a zatim zadny vetsi problemy nikdy nenastaly.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Michelin

Ja mam jeste v zive pameti, kdyz jsem s ojetinami obrazel vrakoviste a shanel levneji pouzite dily, takze s tim, ze mi daji motor po generalce fakt nemam problem. Je to vlastne lepsi nez kdyby mi vymenili jen jeden vadny dil v tom motoru a ostatni take opotrebovane diky nechali byt.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Hm, to je zajímavé že jde o repasované díly. Mě by tedy dost vadilo kdyby mi někdo v 36tis vyměnil nový motor za repasovaný. Ale každému dle jeho gusta.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Michelin

No tak jasne, ze je trochu svazujici, kdyz loziska v tom motoru uz nevydrzi 964tis.km, ale treba jen 915tis.km. Jak jsem, ale napsal me to nevadi.
Ne vazne. Dali mi motor, kterej temer neslysim, olej nezere, startuje i za studena dobre, takze co bych mel resit. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Já respektuju že vám nevadí dostat repasovaný motor. To popichování je zcela zbytečné.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Michelin

Teď úplně vážně.

Můj původní motor si se mnou vytrpěl divoké začátky v podobě neustálých akcelerací, takže patrně utahaný diferák už byl o něco hlučnější. Mohli mi vyměnit jen součástky v měniči, ale vyměnili mi ho za kompletně zrepasovaný, který byl zase tichý jako když byl nový.

Tedy analogická situace. Když přijedete do servisu na nějakou opravu spalovacího motoru a oni vám nabídnou, že ho vymění za motor po kompletní generálce, tak to odmítnete? Já tedy ne.

Mimochodem kolegovi třeba měnili motor jen kvůli vyššímu hluku. Navíc ten vyšší hluk se projevoval až při rychlostech kolem 180km/h. Přesto mu jej bez řečí vyměnili.
Předpokládám, že podobný důvod mohl být příčinou více výměn, o kterých tak často čteme. Přitom s podobnou závadou přijet do servisu jiné automobilky asi by se vám vysmáli.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Doufal jsem, že to je na ty prudké akcelerace stavěno.

Dosud jsem s motorem nikdy neměl problém, tak se do toho úplně neumím vžít. Pokud by to bylo ve 36tis km, tak bych patrně chtěl nový motor, nebo nový díl.

Kdybych chtěl vyměnit motor kvůli subjektivnímu vyššímu hluku, tak to bych asi vážně nepochodil, to máte pravdu.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Michelin

S tím výkonem to přehnali. Kdyby žádnou performance verzi neudělali bylo by to nejlepší. Na druhou stranu jim to dělá reklamu.

Nám třeba měnili motor u Yetiho po 33tis. a nebyla to kompletní výměna. Blok zůstal.

Pak v 60tis.km měnili převodovku, to už bylo auto krátce po záruce a nutno přiznat, že jí i tak vyměnili zdarma.

Vlastně, ale i Tesla mi vyměnila polosy krátce po záruce také ještě zdarma. Až teď po dalších 40tis. jsem to už platil, ale mám na ně prý dva roky záruku, patrně tentokrát bez omezení kilometrů. A navíc by už měli být odolnější.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Tomáš

Chce to porad tak brutalne nezrychlovat :-) .

V Nagoji jsem vyuzil nabidky Tesla soru a asi 15 minut ridil po meste Model S (nevim presne jakej). No to zrychleni je fakt sileny a taky sileny musi bejt namahani vsech dilu co jsou do toho zapojeny. Kdyby na to 100% vsechno dimenzovali, asi by to auto bylo zase o trochu (dost?) drazsi...

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Michelin

Ja uz jezdim davno jen v rezimu sport a plny plyn potrebuji minimalne. K memu prekvapeni, i kdyz jsem se nedavno urval na nemecke dalnici a prohanel to docela dlouho rychlostmi daleko za dvoustovkou jsem zjistil, ze k tomu potrebuji plny vykon (v rezimu sport 400kW) jen zridka.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Michelin

To nebylo popichovani, ale pokus o vtip.
Asi se teda moc nepovedl.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

11 Prosinec 2015
http://www.hybrid.cz/tesla-ma-problem-motor-rannych-verzi-modelu-s-odchazi-uz-po-100-000-km

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Tomáš

Dik za odkaz.

---

Prius PHV (2012)

Firma vlastní nebo vlastnila 11 octávií a pouze jedna přežila 300tkm bez zásadní opravy motoru. Tři passaty ze tří se odepsaly na součástky díky neekonomické možnosti opravy motoru po 330tkm.
Kolik se mezitím vyměnilo spojek, rozvodů, svíček a oleje nebudu počítat, tolik času nemám.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele M.Krupka

Vítejte ve světě zahoď a kup.

Obrázek uživatele Michelin

Přesně tak. Životnost dnešních aut se spalovacím motorem je výrobci nastavena většinou někde kolem 150tis. km.
Některá z fatálních závad spalovacího motoru je pak natolik drahá, že je lepší auto odespat.
Na rozdíl od toho oprava elektromotoru je poměrně levná záležitost a to, že se mění neznamená, že se vyhazují, ale opravují se a jdou opět do oběhu.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

No ono oprava te tesly bude taky neekonomicka nejspis ne? Tady se to opravovalo proto, ze to meli v zaruce (ktera uz dneska takova neni)

Obrázek uživatele Michelin

Nemáte pravdu viz moje příspěvky výše.

Na motorech se často vymění jen kondenzátor v měniči, ale protože to nebudou učit každý servis a protože výměna motoru zabere asi tři hodiny, tak je pro ně snazší a levnější vyměnit ho za repasovaný a ten původní odeslat na opravu.
Stejně tak v bateriích se mění jen vadné články a opět se někomu nadělí.
Takže to sice zní šíleně "výměna motoru" nebo "výměna baterky", ale ve skutečnosti to není jako měnit spalovací motor a ten starý doložit do sběru...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Máte tušení kolik tedy stojí výměna motoru a baterie?

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Michelin

To netusim. Zatim to delaji jen na zaruku zdarma.
Jestli dobre pocitam tak pristi rok by mohli byt na svete prvni Ska s motory a baterkami po zaruce, tak uvidime.
Kazdopadne Teslu ty opravy podle meho nazoru zase tak moc nestoji jak by se mohlo zdat.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Motory možná moc nestojí pouze vaším pohledem. Když jsem četl, kolik stojí výměna poloos, šel jsem do vývrtky. Když sleduju, kolik majitelů Tesel jsou kolenovrti a nabijí do poslední kWh u Lidlu apod, tak ty to bude hodně bolet.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Michelin

Mluvilo se o baterkách a motorech.
Poloosy jsou věc jiná, ovšem i u těch je otázka za kolik je Tesla nakupuje, tedy kolik to stojí jí když je mění na záruku.

Jinak samozřejmě, i ty opravy/výměny motorů nebo baterek si asi po záruce nechají zaplatit. Nemyslím si, ale že by za to chtěli cenu nové baterky, resp. nemuseli by chtít. Jak to bude v reálu se teprve ukáže.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Otazka je, jestli opravdu majitele nebo ridici auta z pujcovny. Ale je fakt, ze lidi jsou ruzni.
Koneckoncu, nekde se na ty nahradni dily usetrit musi... /s

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Mě určitě nešlo o to poměřovat si pindíky, je mi líto že jste si to vzal osobně. Nicméně, když už to zmiňujete...přijde mi rozdíl 36tis, nebo 300tis.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

11 Prosinec 2015
http://www.hybrid.cz/tesla-ma-problem-motor-rannych-verzi-modelu-s-odchazi-uz-po-100-000-km

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

u fšech starších tesel se záručně měnili motory po krátký době za vylepšený typ, to není žádný tajemství ale historie posledních 4 let kterou nemáš dostudovanou ty hejtere houksáku a ropácký populisto nebo spíš negramote?? ;))

http://www.hybrid.cz/tesla-ma-problem-motor-rannych-verzi-modelu-s-odchazi-uz-po-100-000-km

https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-s/

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

No jo, ale toto auto je z 2015 a tam už by to mělo být pořešené, nebo ne? Jak se uvádí v článku, na který dáváš odkaz:

"Elektromotory v autech vyrobených jako modelové řady rok 2014 a výš už by tak měly být víceméně v pořádku."

A když tak koukám na VIN, tak na 10.místě je F, to by opravdu znamenalo modelový rok 2015, pokud se nepletu.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

mělo být pořešené, nebo ne??? a je z 01/2015 nebo 12/2015 ??? tak asi néé no, nic mimořádnýho néé když to zadára záručně mění v servisech automaticky

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

To já nevím, jestli to bylo nebo nebylo pořešeno. V tom článku na který odkazuješ se uvádí, že to pořešeno bylo.

A modelový ročník 2015 neznamená, že to auto bylo vyrobeno od 01/2015 do 12/2015 :-) Obvykle (klasické automobilky) je to tak, že modelový ročník začíná někdy koncem léta - začátkem podzimu, ve Škodovce třeba po celozávodní dovolené někdy na konci srpna, pokud se nepletu.

Jinak, datum výroby by se dal přibližně zjistit z VIN, z posledních číslic, to je pořadové číslo v tom modelovém roku.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

I kdyby bylo z ledna 2015 - to tím chcete říct, že to nalítalo 724tis km za 4 roky??? tj. 181 000 km / rok tj. cca 495 km / den včetně víkendů svátků atd...
To by byla dávka. Když vezmu v potaz doby nabíjení, tak by to v podstatě bylo KAŽDÝ den celou pracovní dobu v pohybu.
I když ujet 500km v USA je asi "snazší" než v Evropě - ale stejně.

To já neříkám, to říká majitel, firma Tesloop :-)

"Mezi lednem 2015 a lednem 2018 ujelo auto průměrně 27 358 km měsíčně a 3-4 nabíjeními na stanicích Tesla Supercharger denně."

Dle této informace by ten nájezd měl být ještě vyšší, takže to asi nebude úplně přesně. Prostě to auto pořád lítalo, aby si na sebe vydělalo, co je na tom divného?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Vám to divné nepřijde?
Jako neberte to negativně - já EV a tedy i Tesle veskrze fandím, ale pohybuji se v oboru dopravy a logistiky už hezkou řádku let, ale tohle je tedy pro autopůjčovnu (a vlastně pro kohokoliv) snová vytíženost.
Tyhle nájezdy mívají hotelové shuttly (či jiné smluvní přepravy). A tím nemyslím na letiště v Ruzyni, ale když mají přílet nebo odlet třeba z Drážďan nebo Vídně. Mají na to auta tipu VW Caravelle a ty jsou určeny = stavěny na podobné vytížení (cestování). Přesto bývají u půl milionu km slušně řečeno vytěžené... některé na odpis (záleží na šoférovi a nebo zda se jich střídalo vícero).

No vždyť taky Tesloop nabízí (nabízela) právě shuttle servis v oblasti LA, San Diego, Orange County. Nasadili velmi nízkou cenu, protože náklady jsou nízké, nabíjení zdarma, takže ta auta lítala skoro nonstop.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Proč jsou "náklady na palivo" 46.800 USD? To mi vychází na cca. 6,5 centu na km. Vždyť se to nabíjelo téměř výhradně na SC zdarma. Ale ta cena spíš odpovídá tomu, jako kdyby to pořád nabíjelo někde doma, v garáži... nebo kde je chyba?

Edit:
Teď koukám na cenu za kWh v Kalifornii - 0,152 USD. Pokud by měl spotřebu 30 kWh/100 km (což asi může být reálné, když s tím lítá), tak pak by za tech cca. 720.000 km potřeboval 219.000 kWh a při té ceně by za to zaplatil necelých 33.000 USD. Ale když většinou nabíjel na SC, tak kde se vzaly ty náklady 46.800 USD?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele ozana

Jednoduše kolik by to stálo, kdyby neměli nabíjení zadarmo.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

OK, už to tam vidím v tabulce. Počítají se spotřebou 25 kWh/100 km a cenou 0,26 USD/kWh:

MSRP Fuel Costs, 2.5 miles/kw, @ $0.26/kw for 450,000 Miles

PS:
Těch 2.5 miles/kw má být zřejmě správně 2.5 miles/kWh, to odpovídá dojezdu 4 km na 1 kWh a teda těch 25 kWh/100km.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Teslůp je klasický vysávač Tesly. Na zarucním servisu prodělala gatě a supečerdžry zadára to byl panečku vejvar. Trosku nevhodný v současný době ;) Jinak opravený střídavý eletromotory vydrží věčnost tojoo. Otazkou je kolik vydrží ted ty nový s permanent magnety ze vzacnych hornin ;)

https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-s/

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Nove motory tesly nie su klasicke s permanentnymi magnetmi v rotore, ako u vecsiny dnesnych elektromobilov, ale spinane reluktancne s permanentnycmi magnetmi v statore.
Teslacke reluktancne motory maju sice permanentne magnety, ale magnety v nich su mensie, s mensim magnetizmom a su umiestnen na statore, pricom sluzia len na zjemnenie krutiaceho momentu v ramci otacky. Klasicke reluktancne motory bez permanentnych magnetov maju pri nizkych otackach nepokojny priebeh. Reluktancne motory sa pouzivaju v modernych klimatizacnych zariadeniach, pretoze maju lepsiu ucinnost ako motory s kotvou nakratko. Spinane reluktancne motory pouziva tiez toyota vo svojich hybridoch.
Reluktancne motory boli vyvinute v roku 1838 t.j. davno pred asynchronnymi motormi s kotvou nakratko v r. 1892, no dokedy neboli k dispozicii moderne invertory, reluktancne motory sa nepresadili, lebo maju velmi zly priebeh pri nizkych otackach -
maju premenlivy krutiaci moment v ramci otacky sprevadzany aj neprijemnym zvukom.
Pekna studia Zilinskej univerzity o simulacii spinaneho reluktancneho motora s permanentnymi magnetmi (v anglictine) je tu: http://advances.utc.sk/index.php/AEEE/article/view/372

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

1* dík

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

PS: jak se posílá doprr trapnej fosil mrož ;))

https://www.youtube.com/watch?v=9rx7-ec0p0A

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele M.Krupka

A tohle video je fakt dobrý.

No, na to jak maji nekteri tendence prezentovat EV jako zazrak s temer neomezenou zivotnosti (vcetne mne obcas), tak v realu to tak uplne nevypada. Vymena motoru u tesly mi prijde ze neni zadna mimoradnost (coz uprimne nechapu proc, ten motor by mel to auto nekolikanasobne prezit), zivotnost baterek taky zadny extra odvaz - jasne u tohoto extremniho pripady, kdy ta baterka stihne dvakrat umrit jeste v zaruce je to z pohledu zakaznika "v pohode", ale pri normalnim pouziti kipne zrejme kratce po uplynuti zaruky....
Kdyz si vemu ze u blbe octavie neni az takova vzacnost najezd pres pul milionu km, tak jsem cekal trochu vice ... a to tesla ma z meho laickeho pohledu docela kvalitni komponeny, jak co do baterek, tak do pohonu....

No, ještě jsem neslyšel o BEV s nájezdem 500t km co by mělo za sebou třetí výměnu rozvodů, 20 výměn motorového oleje, minimálně druhé turbo, nějaké ty řemeny, filtry.... Mit ten elektromotor přece jenom připadá tak nějak ( o dost) jednodušší zařízení.

V článku ale není napsáno že by se musel elektro motor měnit poprvé v 500tis km. Je tam napsáno 58tis km. Nechme toho dětinského poměřování.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

To taky nebyla poznámka k článku, ale Bob-anově srovnání spolehlivosti BEV a Octavie po 500t km.

Pravda, moje chyba. Nicméně na podstatě mého příspěvku to nic nemění.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Tím samozřejmě skutečnost závady Tesly nepopírám, ale chci poukázat na skutečnost, že spalovák se bez náročné a nákladné údržby (vzhledem k pořizovací ceně) velmi rychle “rozsype”. O tom, co z něj pak uniká do okolí ani nemluvě. Naproti tomu v průmyslu i domácnostech slouží miliony elektromotorů, které (v případě asyncronních, bezkomutátorových, ...) jsou fakticky bezúdržbové. To u spalováků je velká část obratu právě servis a náhradní díly.

Obrázek uživatele UDA

Tesláci,

povězte jak to je stou zárukou to na baterku není omezena KM?

Zrovna tahle Tesla se asi Tesle moc nevyplatila.

Pubodne zaruka na pohon a baterii kilometry omezena nebyla, klidne to muze byt auto jeste z te doby.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jan Horčík

8 let nebo 125 000 mil. Viz. Tesla Warranty

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Evidentně mají jiné záruční podmínky, protože baterie měnili později.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele UDA

Předpokládám podle toho co nastane dříve.

Ale v článku je napsáno že byla vyměněna baterie 2x v rámci záruky po 125 tis. mílích. Tak to máte buď špatně přeložené, nebo se jednalo o nějakou mimořádnou opravu ze strany automobilky.

Dle informací od majitelů byla kdysi v počátcích Tesla stran záruky vstřícnější a uznala záruku i když by už nemusela. To se změnilo (alespoň v Evropě) a už se jede striktně dle záručních podmínek.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Asi ano nechci do toho rejpat. Teslu nemám a asi na ni nikdy mit nebudu, ale jen mě zajímají reálné náklady na kilometr po započtení cen těch baterií, jestli to je výhodnější než třeba Kona co má záruku třeba jen 200 tis. Km

Obrázek uživatele Jan Horčík

Spíš si asi připlatili za rozšířenou záruku.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Myslíte, že se tedy dá tato záruka rozšiřovat do nekonečna? Protože i když by měnili 1 baterii v záruce, pak ta druhá baterie by nemohla spadat pod záruku (tak jako u všeho ostatního přebírají díly záruku původní), jedině že by Tesla udělala zcela ve světě ojedinělý krok, že poskytuje záruku na každou vyměněnou baterii jako by byla u nového auta.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Jan Horčík

Viz. výše komentář od "Marek_".

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Je vidět, jak v takovém provozu dostává baterie zabrat, a jak se chová každá trochu jinak. Na prvním nájezdu 300 tis. km je pokles kapacity 9%, na další baterii na 209 tis. km už 23% a poslední baterie na 202 tis. km je pokles 10%.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele M.Krupka

Pokles kapacity je jedna věc, druhá věc jak se to projevuje na době nabíjení, teploty baterie při nabíjení.... atd. Faktem je, že díky těmto vozům můžou vyhodnocovat jak se baterie chová v různých klimatických podmínkách.

Obrázek uživatele Kuk

off

Elektroéro eFlyer s LG baterkou 260 Wh/kg
https://youtu.be/REdh3Q4cPuE

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?