Elektromobil Tesla Model S najel už 724 000 km, známe jeho přesnou historii

Americká společnost Tesloop využívá elektromobil Tesla Model S 90D z roku 2015 pro přepravu zákazníků po jižní Kalifornii. Dosud najel 724 000 km.

eHawk, elektromobil Tesla Model S s opravdu bohatou historií a výjimečným nájezdem.
foto: Tesloop

Během oněch 724 000 km (450 000 mil) prošel elektromobil Tesla Model S pojmenovaný eHawk několika zásadními servisními úkony. Po prvních 58 586 km musel být vyměněn přední elektromotor, na 312 594 km musela být vyměněna baterie a znovu pak na 521 498 km. Všechno proběhlo v rámci záruky.

Mezi lednem 2015 a lednem 2018 ujelo auto průměrně 27 358 km měsíčně a 3-4 nabíjeními na stanicích Tesla Supercharger denně. Třetí baterie už ujela asi 202 777 km a díky změnám v jízdním profilu (už neslouží jako shuttle, ale auto na výpůjčky s mnohem nižším měsíčním nájezdem) je její degradace nižší, než v předchozích případech.

Vývoj (pokles) kapacity baterií elektromobilu Tesla Model S eHawk eHawku

Vývoj (pokles) kapacity baterií elektromobilu Tesla Model S eHawk. (klikněte pro zvětšení)
foto: Tesloop

TIP: Podrobné statistiky servisních nákladů elektromobilů společnosti Tesloop najdete v této tabulce.

Tesloop samozřejmě podrobně sleduje také veškeré náklady. Pravidelná udržba zatím vyšla na $12 782, obecné opravy na dalších $14 823 (ty většinou hradili samotní zákazíci, šlo nejčastěji o ztrátu klíčku, apod.). Protože auto bylo koupeno s doživotním nabíjením zdarma na Superchargerech, byly i náklady na palivo minimální. V tabulce se přesto počítá s částkou $46 800.

95 Comments on “Elektromobil Tesla Model S najel už 724 000 km, známe jeho přesnou historii”

      1. Jsem zvědav kdy se podá. Posledně tam Tesla S stála rok.
        Jsem zvědav kdy se podá. Posledně tam Tesla S stála rok. Obecně se jim tam ty auta ale moc netočí. Bratr tam kdysi chtěl koupit auto, všichni mu tvrdili že auto po operáku je nejlepší. Ale tak strašně dobitá auta jsem snad nikdy neviděl. A to jim většinou bylo jen dva až tři roky.

        1. S touto cenou se neprodá nikdy, to je jistota. Reálná cena
          S touto cenou se neprodá nikdy, to je jistota. Reálná cena je tak 1.700.000 maximálně.

          Jinak v Praze autobazary elektromobily berou pouze do komise, nic nevykupují. Pak to tam stojí, protože je to za ceny požadované majitelem absolutně neprodejné.

      2. tak ta cena je prestrelena o tom žádná (v DE jsou i půl
        tak ta cena je prestrelena o tom žádná (v DE jsou i půl míče níž),ale baterka v polovině životnosti ? po dvou letech a 70t km ? runnere neblbni ta už je dávno po smrti, budeš si muset koupit v hračkářství novou uhehe 🙂

          1. A jejda, moralista nám tu scházel. Můžu poprosit o seznam
            A jejda, moralista nám tu scházel. Můžu poprosit o seznam zakázaných slov, když už i prudič je moc? Za chvíli to tu bude jak ve školce.
            Tak ano Pepíčku, máš pravdu, když už se tu nemůže v diskuzích ani s někým nesouhlasit.

              1. Jste tu sotva den, tak prosím nechte všechny, ať si píšou
                Jste tu sotva den, tak prosím nechte všechny, ať si píšou jakým stylem chtějí. Pokud to bude porušovat podmínky dané zákonem či vlastníkem webových stránek, ať si s tím udělá něco sám.
                A nebojte, omezil jsem reakce již na tři diskutující začínající na malé r, rád tam přidám čtvrtého 🙂

                1. Já začínám na velké A. Nedovolil bych si omezovat váš
                  Já začínám na velké A. Nedovolil bych si omezovat váš styl. To skutečně ne.

                2. S áčkem jsem v pohodě 😀
                  S áčkem jsem v pohodě 😀

  1. Takže druhá baterie po zhruba 500 cyklech ztratila kapacitu
    Takže druhá baterie po zhruba 500 cyklech ztratila kapacitu o 23%. Teda nic moc. Zajímalo by mne, co způsobilo rozdíl oproti první. Jestli třeba dobíjení do více % nebo jen náhoda kus od kusu. Každopádně kupovat si ojetinu před koncem záruky na baterii je hodně velký risk.

  2. Mě spíš přijde zajímavá náhoda, že se tahle informace
    Mě spíš přijde zajímavá náhoda, že se tahle informace (tahle recenze od Tesloop) objevila jen několik dní po té, co u obdobných modelů S Tesla obnovila benefit doživotního dobíjení na SC zdarma. 🙂 Kolikpak managerů vozových parků si teď asi v USA řeklo, že by nebylo špatné si tu flotilu aut co vydrží přes 400tis mil s doživotním dobíjením zdarma pořídit? To jsou to ale náhody co?

    Ale jinak to Tesle přeji, a navzdory tomu, že zde fanoušci fosilů budou vyzdvihovat dvě drahé výměny baterií, si myslím, že jsou dvě jen díky způsobu využívání auta. Zátěž jaké byly vystaven klienty půjčovny Tesloop, se nedá srovnat s tím jak by se k baterii choval soukromý vlastník. Troufám si tvrdit, že při slušném zacházení individuálním vlastníkem by ta výměna byla jen jedna. Což by znamenalo, nájezd na jednu baterii okolo 350 tis km. To je pro běžného soukromého uživatele (tím myslím nájezd ročně okolo 20tis km) víc než 17 let spíš až někde k 18ti letům. Pokud nebude hysterický na pokles kapacity baterie má auto životnost 20 let. Mít 20 let auto a celou dobu s dobíjením na SC zdarma rozhodně nemůže být špatná koupě. Kdybych na to měl, tak do toho jdu.

    1. Pěkně jste to shrnul.
      Jen doplním, že ta výměna baterie

      Pěkně jste to shrnul.
      Jen doplním, že ta výměna baterie není zdaleka tak drahá jak by se mohlo zdát. Tesla totiž nemění baterie za nové, ale za repasované s podobným nájezdem kilometrů. V praxi tedy i v té, kterou jim vyndali (většinou kvůli jednomu vadnému článku, kterému klesá napětí rychleji než ostatním) vymění jen jeden nebo více vadných článků a zase ji někomu nadělí. Někomu kdo má podobný nájezd. Což bude vlastně zrovna v jejich případě oříšek. Takže možná ty jejich opravené baterky čekají někde ve skladu až jí bude potřebovat někdo kdo najel tolik kilometrů.
      Že by na mě? 🙂

      1. Spis bych rekl, ze vymeni cely jeden modul a z nej zbyle dobre
        Spis bych rekl, ze vymeni cely jeden modul a z nej zbyle dobre clanky pouzijou nekde jinde. Alespon podle obrazku to nevypada, ze jeden konkretni clanek by sel nejak snadno vymenit (nekdo tu snad dokonce psal, ze pri tozebirani kazdy dostaval ven 8 minut, pocitam, ze je to vsechno pribodovane).

    1. u fšech starších tesel se záručně měnili motory po
      u fšech starších tesel se záručně měnili motory po krátký době za vylepšený typ, to není žádný tajemství ale historie posledních 4 let kterou nemáš dostudovanou ty hejtere houksáku a ropácký populisto nebo spíš negramote?? ;))

      http://www.hybrid.cz/tesla-ma-problem-motor-rannych-verzi-modelu-s-odchazi-uz-po-100-000-km

      https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-s/

      1. No jo, ale toto auto je z 2015 a tam už by to mělo být
        No jo, ale toto auto je z 2015 a tam už by to mělo být pořešené, nebo ne? Jak se uvádí v článku, na který dáváš odkaz:

        „Elektromotory v autech vyrobených jako modelové řady rok 2014 a výš už by tak měly být víceméně v pořádku.“

        A když tak koukám na VIN, tak na 10.místě je F, to by opravdu znamenalo modelový rok 2015, pokud se nepletu.

        1. I kdyby bylo z ledna 2015 – to tím chcete říct, že to
          I kdyby bylo z ledna 2015 – to tím chcete říct, že to nalítalo 724tis km za 4 roky??? tj. 181 000 km / rok tj. cca 495 km / den včetně víkendů svátků atd…
          To by byla dávka. Když vezmu v potaz doby nabíjení, tak by to v podstatě bylo KAŽDÝ den celou pracovní dobu v pohybu.
          I když ujet 500km v USA je asi „snazší“ než v Evropě – ale stejně.

          1. To já neříkám, to říká majitel, firma Tesloop 🙂
            „Mezi

            To já neříkám, to říká majitel, firma Tesloop 🙂

            „Mezi lednem 2015 a lednem 2018 ujelo auto průměrně 27 358 km měsíčně a 3-4 nabíjeními na stanicích Tesla Supercharger denně.“

            Dle této informace by ten nájezd měl být ještě vyšší, takže to asi nebude úplně přesně. Prostě to auto pořád lítalo, aby si na sebe vydělalo, co je na tom divného?

            1. Vám to divné nepřijde?
              Jako neberte to negativně – já EV

              Vám to divné nepřijde?
              Jako neberte to negativně – já EV a tedy i Tesle veskrze fandím, ale pohybuji se v oboru dopravy a logistiky už hezkou řádku let, ale tohle je tedy pro autopůjčovnu (a vlastně pro kohokoliv) snová vytíženost.
              Tyhle nájezdy mívají hotelové shuttly (či jiné smluvní přepravy). A tím nemyslím na letiště v Ruzyni, ale když mají přílet nebo odlet třeba z Drážďan nebo Vídně. Mají na to auta tipu VW Caravelle a ty jsou určeny = stavěny na podobné vytížení (cestování). Přesto bývají u půl milionu km slušně řečeno vytěžené… některé na odpis (záleží na šoférovi a nebo zda se jich střídalo vícero).

          1. To já nevím, jestli to bylo nebo nebylo pořešeno. V tom
            To já nevím, jestli to bylo nebo nebylo pořešeno. V tom článku na který odkazuješ se uvádí, že to pořešeno bylo.

            A modelový ročník 2015 neznamená, že to auto bylo vyrobeno od 01/2015 do 12/2015 🙂 Obvykle (klasické automobilky) je to tak, že modelový ročník začíná někdy koncem léta – začátkem podzimu, ve Škodovce třeba po celozávodní dovolené někdy na konci srpna, pokud se nepletu.

            Jinak, datum výroby by se dal přibližně zjistit z VIN, z posledních číslic, to je pořadové číslo v tom modelovém roku.

    2. Firma vlastní nebo vlastnila 11 octávií a pouze jedna
      Firma vlastní nebo vlastnila 11 octávií a pouze jedna přežila 300tkm bez zásadní opravy motoru. Tři passaty ze tří se odepsaly na součástky díky neekonomické možnosti opravy motoru po 330tkm.
      Kolik se mezitím vyměnilo spojek, rozvodů, svíček a oleje nebudu počítat, tolik času nemám.

        1. Nemáte pravdu viz moje příspěvky výše.
          Na motorech se

          Nemáte pravdu viz moje příspěvky výše.

          Na motorech se často vymění jen kondenzátor v měniči, ale protože to nebudou učit každý servis a protože výměna motoru zabere asi tři hodiny, tak je pro ně snazší a levnější vyměnit ho za repasovaný a ten původní odeslat na opravu.
          Stejně tak v bateriích se mění jen vadné články a opět se někomu nadělí.
          Takže to sice zní šíleně „výměna motoru“ nebo „výměna baterky“, ale ve skutečnosti to není jako měnit spalovací motor a ten starý doložit do sběru…

            1. To netusim. Zatim to delaji jen na zaruku zdarma.
              Jestli dobre

              To netusim. Zatim to delaji jen na zaruku zdarma.
              Jestli dobre pocitam tak pristi rok by mohli byt na svete prvni Ska s motory a baterkami po zaruce, tak uvidime.
              Kazdopadne Teslu ty opravy podle meho nazoru zase tak moc nestoji jak by se mohlo zdat.

              1. Motory možná moc nestojí pouze vaším pohledem. Když jsem
                Motory možná moc nestojí pouze vaším pohledem. Když jsem četl, kolik stojí výměna poloos, šel jsem do vývrtky. Když sleduju, kolik majitelů Tesel jsou kolenovrti a nabijí do poslední kWh u Lidlu apod, tak ty to bude hodně bolet.

                1. Otazka je, jestli opravdu majitele nebo ridici auta z
                  Otazka je, jestli opravdu majitele nebo ridici auta z pujcovny. Ale je fakt, ze lidi jsou ruzni.
                  Koneckoncu, nekde se na ty nahradni dily usetrit musi… /s

                2. Mluvilo se o baterkách a motorech.
                  Poloosy jsou věc jiná,

                  Mluvilo se o baterkách a motorech.
                  Poloosy jsou věc jiná, ovšem i u těch je otázka za kolik je Tesla nakupuje, tedy kolik to stojí jí když je mění na záruku.

                  Jinak samozřejmě, i ty opravy/výměny motorů nebo baterek si asi po záruce nechají zaplatit. Nemyslím si, ale že by za to chtěli cenu nové baterky, resp. nemuseli by chtít. Jak to bude v reálu se teprve ukáže.

      1. Přesně tak. Životnost dnešních aut se spalovacím motorem
        Přesně tak. Životnost dnešních aut se spalovacím motorem je výrobci nastavena většinou někde kolem 150tis. km.
        Některá z fatálních závad spalovacího motoru je pak natolik drahá, že je lepší auto odespat.
        Na rozdíl od toho oprava elektromotoru je poměrně levná záležitost a to, že se mění neznamená, že se vyhazují, ale opravují se a jdou opět do oběhu.

      1. Oni často měnili ty motory i v případech kdy přesně
        Oni často měnili ty motory i v případech kdy přesně nevěděli jaký je problém. Opět jako u baterií se nemění za nové, ale za repasované a patrně si spočítali, že je levnější a rychlejší vyměnit celý motor, pak ho opravit a zase poslat do světa než učit každý servis jak vyměnit jednu součástku v motoru…

        Ono člověku zvyklému na spalovací motor, který také podléhá různému opotřebení podle zacházení, a na který nemá záruku osm let, a který vyměnit není zrovna jednoduchá záležitost to zní divně, ale u elektromotoru je to zkrátka jiné.
        Takže mě třeba nedělá problém, že jsem dostal motor používaný již někým jiným, když je v pohodě.

          1. No tak jasne, ze je trochu svazujici, kdyz loziska v tom
            No tak jasne, ze je trochu svazujici, kdyz loziska v tom motoru uz nevydrzi 964tis.km, ale treba jen 915tis.km. Jak jsem, ale napsal me to nevadi.
            Ne vazne. Dali mi motor, kterej temer neslysim, olej nezere, startuje i za studena dobre, takze co bych mel resit. 🙂

              1. Teď úplně vážně.
                Můj původní motor si se mnou

                Teď úplně vážně.

                Můj původní motor si se mnou vytrpěl divoké začátky v podobě neustálých akcelerací, takže patrně utahaný diferák už byl o něco hlučnější. Mohli mi vyměnit jen součástky v měniči, ale vyměnili mi ho za kompletně zrepasovaný, který byl zase tichý jako když byl nový.

                Tedy analogická situace. Když přijedete do servisu na nějakou opravu spalovacího motoru a oni vám nabídnou, že ho vymění za motor po kompletní generálce, tak to odmítnete? Já tedy ne.

                Mimochodem kolegovi třeba měnili motor jen kvůli vyššímu hluku. Navíc ten vyšší hluk se projevoval až při rychlostech kolem 180km/h. Přesto mu jej bez řečí vyměnili.
                Předpokládám, že podobný důvod mohl být příčinou více výměn, o kterých tak často čteme. Přitom s podobnou závadou přijet do servisu jiné automobilky asi by se vám vysmáli.

                1. Doufal jsem, že to je na ty prudké akcelerace
                  Doufal jsem, že to je na ty prudké akcelerace stavěno.

                  Dosud jsem s motorem nikdy neměl problém, tak se do toho úplně neumím vžít. Pokud by to bylo ve 36tis km, tak bych patrně chtěl nový motor, nebo nový díl.

                  Kdybych chtěl vyměnit motor kvůli subjektivnímu vyššímu hluku, tak to bych asi vážně nepochodil, to máte pravdu.

                2. S tím výkonem to přehnali. Kdyby žádnou performance verzi
                  S tím výkonem to přehnali. Kdyby žádnou performance verzi neudělali bylo by to nejlepší. Na druhou stranu jim to dělá reklamu.

                  Nám třeba měnili motor u Yetiho po 33tis. a nebyla to kompletní výměna. Blok zůstal.

                  Pak v 60tis.km měnili převodovku, to už bylo auto krátce po záruce a nutno přiznat, že jí i tak vyměnili zdarma.

                  Vlastně, ale i Tesla mi vyměnila polosy krátce po záruce také ještě zdarma. Až teď po dalších 40tis. jsem to už platil, ale mám na ně prý dva roky záruku, patrně tentokrát bez omezení kilometrů. A navíc by už měli být odolnější.

                3. Chce to porad tak brutalne nezrychlovat 🙂 .
                  V Nagoji jsem

                  Chce to porad tak brutalne nezrychlovat 🙂 .

                  V Nagoji jsem vyuzil nabidky Tesla soru a asi 15 minut ridil po meste Model S (nevim presne jakej). No to zrychleni je fakt sileny a taky sileny musi bejt namahani vsech dilu co jsou do toho zapojeny. Kdyby na to 100% vsechno dimenzovali, asi by to auto bylo zase o trochu (dost?) drazsi…

                4. Ja uz jezdim davno jen v rezimu sport a plny plyn potrebuji
                  Ja uz jezdim davno jen v rezimu sport a plny plyn potrebuji minimalne. K memu prekvapeni, i kdyz jsem se nedavno urval na nemecke dalnici a prohanel to docela dlouho rychlostmi daleko za dvoustovkou jsem zjistil, ze k tomu potrebuji plny vykon (v rezimu sport 400kW) jen zridka.

          1. Ja mam jeste v zive pameti, kdyz jsem s ojetinami obrazel
            Ja mam jeste v zive pameti, kdyz jsem s ojetinami obrazel vrakoviste a shanel levneji pouzite dily, takze s tim, ze mi daji motor po generalce fakt nemam problem. Je to vlastne lepsi nez kdyby mi vymenili jen jeden vadny dil v tom motoru a ostatni take opotrebovane diky nechali byt.

  3. Proč jsou „náklady na palivo“ 46.800 USD? To mi vychází na
    Proč jsou „náklady na palivo“ 46.800 USD? To mi vychází na cca. 6,5 centu na km. Vždyť se to nabíjelo téměř výhradně na SC zdarma. Ale ta cena spíš odpovídá tomu, jako kdyby to pořád nabíjelo někde doma, v garáži… nebo kde je chyba?

    Edit:
    Teď koukám na cenu za kWh v Kalifornii – 0,152 USD. Pokud by měl spotřebu 30 kWh/100 km (což asi může být reálné, když s tím lítá), tak pak by za tech cca. 720.000 km potřeboval 219.000 kWh a při té ceně by za to zaplatil necelých 33.000 USD. Ale když většinou nabíjel na SC, tak kde se vzaly ty náklady 46.800 USD?

      1. OK, už to tam vidím v tabulce. Počítají se spotřebou 25
        OK, už to tam vidím v tabulce. Počítají se spotřebou 25 kWh/100 km a cenou 0,26 USD/kWh:

        MSRP Fuel Costs, 2.5 miles/kw, @ $0.26/kw for 450,000 Miles

        PS:
        Těch 2.5 miles/kw má být zřejmě správně 2.5 miles/kWh, to odpovídá dojezdu 4 km na 1 kWh a teda těch 25 kWh/100km.

  4. Teslůp je klasický vysávač Tesly. Na zarucním servisu
    Teslůp je klasický vysávač Tesly. Na zarucním servisu prodělala gatě a supečerdžry zadára to byl panečku vejvar. Trosku nevhodný v současný době 😉 Jinak opravený střídavý eletromotory vydrží věčnost tojoo. Otazkou je kolik vydrží ted ty nový s permanent magnety ze vzacnych hornin 😉

    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-s/

    1. Nove motory tesly nie su klasicke s permanentnymi magnetmi v
      Nove motory tesly nie su klasicke s permanentnymi magnetmi v rotore, ako u vecsiny dnesnych elektromobilov, ale spinane reluktancne s permanentnycmi magnetmi v statore.
      Teslacke reluktancne motory maju sice permanentne magnety, ale magnety v nich su mensie, s mensim magnetizmom a su umiestnen na statore, pricom sluzia len na zjemnenie krutiaceho momentu v ramci otacky. Klasicke reluktancne motory bez permanentnych magnetov maju pri nizkych otackach nepokojny priebeh. Reluktancne motory sa pouzivaju v modernych klimatizacnych zariadeniach, pretoze maju lepsiu ucinnost ako motory s kotvou nakratko. Spinane reluktancne motory pouziva tiez toyota vo svojich hybridoch.
      Reluktancne motory boli vyvinute v roku 1838 t.j. davno pred asynchronnymi motormi s kotvou nakratko v r. 1892, no dokedy neboli k dispozicii moderne invertory, reluktancne motory sa nepresadili, lebo maju velmi zly priebeh pri nizkych otackach –
      maju premenlivy krutiaci moment v ramci otacky sprevadzany aj neprijemnym zvukom.
      Pekna studia Zilinskej univerzity o simulacii spinaneho reluktancneho motora s permanentnymi magnetmi (v anglictine) je tu: http://advances.utc.sk/index.php/AEEE/article/view/372

  5. No, na to jak maji nekteri tendence prezentovat EV jako zazrak
    No, na to jak maji nekteri tendence prezentovat EV jako zazrak s temer neomezenou zivotnosti (vcetne mne obcas), tak v realu to tak uplne nevypada. Vymena motoru u tesly mi prijde ze neni zadna mimoradnost (coz uprimne nechapu proc, ten motor by mel to auto nekolikanasobne prezit), zivotnost baterek taky zadny extra odvaz – jasne u tohoto extremniho pripady, kdy ta baterka stihne dvakrat umrit jeste v zaruce je to z pohledu zakaznika „v pohode“, ale pri normalnim pouziti kipne zrejme kratce po uplynuti zaruky….
    Kdyz si vemu ze u blbe octavie neni az takova vzacnost najezd pres pul milionu km, tak jsem cekal trochu vice … a to tesla ma z meho laickeho pohledu docela kvalitni komponeny, jak co do baterek, tak do pohonu….

    1. No, ještě jsem neslyšel o BEV s nájezdem 500t km co by
      No, ještě jsem neslyšel o BEV s nájezdem 500t km co by mělo za sebou třetí výměnu rozvodů, 20 výměn motorového oleje, minimálně druhé turbo, nějaké ty řemeny, filtry…. Mit ten elektromotor přece jenom připadá tak nějak ( o dost) jednodušší zařízení.

            1. Tím samozřejmě skutečnost závady Tesly nepopírám, ale
              Tím samozřejmě skutečnost závady Tesly nepopírám, ale chci poukázat na skutečnost, že spalovák se bez náročné a nákladné údržby (vzhledem k pořizovací ceně) velmi rychle “rozsype”. O tom, co z něj pak uniká do okolí ani nemluvě. Naproti tomu v průmyslu i domácnostech slouží miliony elektromotorů, které (v případě asyncronních, bezkomutátorových, …) jsou fakticky bezúdržbové. To u spalováků je velká část obratu právě servis a náhradní díly.

      1. Předpokládám podle toho co nastane dříve.
        Ale v článku

        Předpokládám podle toho co nastane dříve.

        Ale v článku je napsáno že byla vyměněna baterie 2x v rámci záruky po 125 tis. mílích. Tak to máte buď špatně přeložené, nebo se jednalo o nějakou mimořádnou opravu ze strany automobilky.

          1. Myslíte, že se tedy dá tato záruka rozšiřovat do
            Myslíte, že se tedy dá tato záruka rozšiřovat do nekonečna? Protože i když by měnili 1 baterii v záruce, pak ta druhá baterie by nemohla spadat pod záruku (tak jako u všeho ostatního přebírají díly záruku původní), jedině že by Tesla udělala zcela ve světě ojedinělý krok, že poskytuje záruku na každou vyměněnou baterii jako by byla u nového auta.

          1. Asi ano nechci do toho rejpat. Teslu nemám a asi na ni nikdy
            Asi ano nechci do toho rejpat. Teslu nemám a asi na ni nikdy mit nebudu, ale jen mě zajímají reálné náklady na kilometr po započtení cen těch baterií, jestli to je výhodnější než třeba Kona co má záruku třeba jen 200 tis. Km

  6. Je vidět, jak v takovém provozu dostává baterie zabrat, a
    Je vidět, jak v takovém provozu dostává baterie zabrat, a jak se chová každá trochu jinak. Na prvním nájezdu 300 tis. km je pokles kapacity 9%, na další baterii na 209 tis. km už 23% a poslední baterie na 202 tis. km je pokles 10%.

    1. Pokles kapacity je jedna věc, druhá věc jak se to projevuje
      Pokles kapacity je jedna věc, druhá věc jak se to projevuje na době nabíjení, teploty baterie při nabíjení…. atd. Faktem je, že díky těmto vozům můžou vyhodnocovat jak se baterie chová v různých klimatických podmínkách.

Napsat komentář