Tesla Semi nabíjí z pěti Superchargerů, pickup příští rok a Model Y v roce 2020?

Páteční podvečer si žádá pravidelný přísun novinek značky Tesla. Elektrický tahač Tesla Semi viděn opět u Superchargeru, nabíjí z pěti! A další zajímavosti.

Elektrický tahač Tesla Semi se má začít vyrábět už příští rok. Model Y o rok později a časem by měl jít na trh také nový elektrický pickup.
foto: Tesla

Na nabíjecí stanici Tesla Supercharger v Kettleman City aktuálně Nader Assemi, majitel elektromobilu Tesla Model X. natočil černý prototyp elektrického tahače Tesla Semi. Jde podle všeho o jeden z prvních dvou kusů, které Tesla v listopadu 2017 představila.

Assemi tvrdí, že tahač nabíjel z celkem pěti stojanů Supercharger, které se připojí k pěti konektorům na tahači. Podobné informace, ač bez přesného počtu, se objevily od očitých svědků už dříve.

Tesla Semi má jít do výroby už příští rok, a to s dojezdem 480 km nebo 800 km a v cenách od $150 000 do $180 000. Obecně se ale očekává cena vyšší, a to v blízkosti $250 000. Nejvyšší model totiž bude potřebovat zhruba 1MWh baterii.

Už příští rok by mohla Tesla také představit svůj dlouho očekávaný pickup. Elon Musk k tomu na svém Twitteru řekl doslova: „Umírám touhou udělat pickup – možná už příští rok bychom mohli mít prototyp.“ Ani se mu nedivíme, když do hry vstupují draví noví hráči jako Rivian. A pickupy jsou jeden z nejprodávanějších segmentů v USA.

A nakonec by se mohl příští rok, možná už v březnu, objevit také Model Y, menší a levnější crossoverý bratranec Tesla Model X. Podle nejnovějších informací by jeho výroba mohla začít v roce 2020 v Gigatovárně 1 a o pár měsíců později také v Gigatovárně 3 v Šanghaji. Business Insider si dokonce myslí, že auto nabídne i třetí řadu sedadel.

Magazínu se podařilo získat podrobné časové plány, podle kterých by měla být pilotní výrobní linka pro Tesla Model Y v Gigatovárně 1 hotova do 1. června 2020. Na 2000 kusů týdně by mohla být do srpna 2020. A do konce roku má výroba dosáhnout 7000 kusů týdně, což je současný objem výroby Tesla Model 3.

V čínské Gigatovárně 3 by měla výroba dosáhnout 5000 kusů do února 2021 s výrobní linkou hotovou už v říjnu 2020. V čínské gigatovárně se bude auto vyrábět společně s Tesla Model 3.

Electrek, InsideEVs, Tesla

70 Comments on “Tesla Semi nabíjí z pěti Superchargerů, pickup příští rok a Model Y v roce 2020?”

  1. Až na to, že v čr nemají dostatečnou kapacitu parkovišť
    Až na to, že v čr nemají dostatečnou kapacitu parkovišť pro obyčejné kamiony, natož pro kamiony s nutností nabíjet.

    A druhá věc co by mě zajímalo. Ke kolika SC na světě tento tahač vůbec bude schopen dojet (ve smyslu rozměrů)?

      1. Zas ale ten trouba měl štěstí, že si ji koupil. Ted si
        Zas ale ten trouba měl štěstí, že si ji koupil. Ted si něco poleží a posedí, ale žije. A to je hlavný, ne?
        Ta samá situace s fosilem a na hřbitov by šli voba dva.
        Co tam po autě, von si někdo z něj ještě udělá uložiště z FVE. Sračkomet by šel rovnou do drtičky.

                1. Zatim v Evrope tech trojek moc nejezdi, ze.
                  Zatim v Evrope tech trojek moc nejezdi, ze.

                2. Nejsem odbornik na technicke stranky veci.Jezdim po Evrope,
                  Nejsem odbornik na technicke stranky veci.Jezdim po Evrope, dobijim u SuC, divam se kolem a vnimam.V Norsku jsem byl kdysi s Kiou Opirus a cepoval jsem tenkrat LPG.

                3. Vodorovné dopravné značenie ukazuje ako sa tam má
                  Vodorovné dopravné značenie ukazuje ako sa tam má parkovať. A potom je jasné ktorý stojan je pre ktoré auto. Stojany sú párované tak, že rovnaké číslo a A/B je pár (napr. 1A a 1B zdielajú spoločný výkon spravidla 125kW)

                4. Výkonová elektronika je mimo stojan a další kabel ke
                  Výkonová elektronika je mimo stojan a další kabel ke stojanu netahali, takže je to jen „rozdvojka“.

            1. Ne, není to technicky možné z jednoho nabíječe (myšleno
              Ne, není to technicky možné z jednoho nabíječe (myšleno AC/DC nabíječe – elektroniky ve stojanu který stojí mimo) nabíjet současně 2 auta s různým stupněm (stavem) nabité baterie.
              Nabíječ vyrovnává výkon vždy podle stavu jedné baterie a neumí nabíjet dvě baterie s různým stavem nabití.
              Je to stejné jako u stávajících stojanů čezu, kde nelze současně nabíjet na CHAdeMO a CCS.

              Představ si, že bys měl cisternu s vodou a jeden ventil se dvěma hadicemi a napouštěl bys dvě stejně velké nádoby ale s různou výškou hladiny. Jak bys ureguloval tok vody stejnéma hadicemi a jedním ventilem do nich, když jedna už je plná a druhá je třeba v polovině!
              Ono je to ještě složitější ale pro reálnou představu a pochopení by to mělo stačit.

              1. Teďs mu to nandal, ale řekl si o to sám 🙂
                Teoreticky by

                Teďs mu to nandal, ale řekl si o to sám 🙂

                Teoreticky by to šlo, ale jak bylo již správně uvedeno, muselo by se kopnout do země a ke každému stojanu přitáhnout nový kabel a pak také znásobit počet skříní s výkonovkou. Ani jedno se pokud vím nikde nestalo.

                1. Nešlo by to ani teoreticky, ani prakticky. Z jedneho meniča
                  Nešlo by to ani teoreticky, ani prakticky. Z jedneho meniča sa nedajú nabíjať dve rôzne batérie. To, že by ste tam pridal další menič je uplne iná situácia.

                2. Sice jsem napsal úplně to samé co vy, ale máte pravdu je
                  Sice jsem napsal úplně to samé co vy, ale máte pravdu je to úplně jiná situace. 🙂

              2. Tesla z jedne vykonove elektroniky nabiji 2 auta a deli mezi
                Tesla z jedne vykonove elektroniky nabiji 2 auta a deli mezi ne vykon. Vsimnete si ze treba SC v Olomouci ma 4 napajeci stanice ale 8 stojanu a je schopen tak nabijet az 8 aut soucasne. Kdo prijde driv dostane vetsi vykon nez ten kdo prijde pozdeji.

                Samozrejme to plati na urovni stojanu, nikoli na urovni kabelu CCS/SC. Neni tedy mozne z jednoho stojanu nabijet 2 auta – ostatne neni mozne zaparkovat 2 aute na jedno parkovaci misto 😀

                1. No kdybys věděl, že v jednom stojanu jsou dvě výkonové
                  No kdybys věděl, že v jednom stojanu jsou dvě výkonové elektroniky, tak bys toto nenapsal.

                  Obě jednou současně pokud je obsazen jen jeden stojan a ten vedle ne. Pokud přijede k druhému stojanu druhé auto, tak se ta druhá odpojí a začne napájet to druhé. Dodávaný výkon není podle toho kdo přijede dřív ale podle toho jak je kdo prázdnější, tedy spíš plnější.

                  Všimni si že když přijede druhé auto tak se nestaví vedle ale vždy ob jeden stojan, aby nabíjely oba naplno, tedy z obou elektronik do jednoho auta.

                  Není to tak jednoduché, jak jsem to už dříve psal. 🙂

                2. Ja cetl jeste neco jineho – uvnitr skrine (pro par stojanu) je
                  Ja cetl jeste neco jineho – uvnitr skrine (pro par stojanu) je 7 nebo 8 20kW modulu, ktere jde nezavisle pripojit k jednomu ze dvou stojanu (A/B). Prvni auto dostane, kolik zvladne, druhe zbytek. A jak prvnimu klesa odber, uvolnene moduly dostane ten druhy.

                3. Dobře, nerozepisoval jsem to dopodrobna.
                  Jinak téměř

                  Dobře, nerozepisoval jsem to dopodrobna.
                  Jinak téměř stejné jak jsem výše psal, odběr klesá pokud má auto nabitější baterii.

                  Odpověď byla na to, že z jedné výkonové elektroniky nelze nabíjet dvě auta současně a to ani u Tesly.
                  :))

                4. Z jednej výkonovej elektroniky sa napája iba jeden stojan a
                  Z jednej výkonovej elektroniky sa napája iba jeden stojan a iba keď je obsadený len jeden z páru, tak vtedy napájajú jeden stojan dve výkonové jednotky. Ak príde k druhému stojanu auto, tak sa jednotky rozpoja a napájajú každá len jeden stojan.

                5. To som sice ešte nikde nečítal, ale zmysel to dáva a ešte
                  To som sice ešte nikde nečítal, ale zmysel to dáva a ešte to aj vysvetluje fakt prečo mi neklesol výkon nabíjania (mal som asi 85kW), ked sa pripojilo druhé auto.

                6. Pokud jsem spravne pochopil, ten 150kW stojan, co byl
                  Pokud jsem spravne pochopil, ten 150kW stojan, co byl vystaveny na eSalonu, ma stejnou architekturu. Ono to dava smysl, pouziji se levnejsi moduly a skalovani je vpodstate bezbolestne (slibovany SCh3 bude znamenat pridani dalsich krabic a natazeni novych kabelu).

                7. Ten 150kW Siemens je poslední dobou prezentován „jen“ jako
                  Ten 150kW Siemens je poslední dobou prezentován „jen“ jako 2x75kW v jedné skříni. Původně se mluvilo, že půjde objednat i jako 1x150kW, ale teď je trochu ticho po pěšině.

                  Varianta podobné Tesle, tj. 2 konektory s možností přepínat buď 1x150kW pro jeden vůz nebo rozdělení na 2x75kW pro dva vozy je podle mne stále hvězdách, neb to vyžaduje změnu vnitřního zapojení.

  2. Nový hotel v Dubaji má stropy ze zlata pokoj vyjde na
    Nový hotel v Dubaji má stropy ze zlata pokoj vyjde na 160.000 CZK

    novinky.cz/cestovani/491964-novy-hotel-v-dubaji-ma-stropy-ze-zlata-nejdrazsi-pokoj-vyjde-na-160-000-korun.html

    Free Latifa a žádná dubajská ropa

    freelatifa.com/

    a TESLA JEDÉÉÉ … 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

    1. To by se čínani museli zbláznit kdyby čínská
      To by se čínani museli zbláznit kdyby čínská Gigatovárna 3 měla prodávat 5000 kusů 2021 společně s Tesla Model 3. To jako myslíte že jejich elektromobilky budou zahálet?

      hybrid.cz/cinsky-start-xiaopeng-motors-uvadi-na-trh-presnou-kopii-elektromobilu-tesla-model-x

      Houby, budou se s vydatným přispěním vlády teslu vycucnout a převálcovat a
      Tesla tam bude vyrábět na export z číny ven do Evropy Austrálie páč s dovozem do Ameriky Japonska Koreje si u trumpety neškrtne, teda pokud tam ještě bude 🙂

  3. A stojanu stál,
    a porád dobíjel
    – hejhula,
    u stojanu

    A stojanu stál,
    a porád dobíjel
    – hejhula,
    u stojanu stál,
    a porád dobíjel!

    A jedna Tesla Semi,
    a všichni vokrouhaj,
    – hejhula,
    jedna Tesla Semi,
    a všichni vokrouhaj!

    Haj, haj!

    Pět konektorů plonk,
    a všichni hudrujou,
    – hejhula,
    pět konektorů plonk,
    a všichni hudrujou!

    Jo Tesla to je žrout,
    nadproudovky jsou out,
    – hejhula,
    Tesla to je žrout,
    nadproudovky jsou out!

    Tfé, tfé!

        1. A že by tak opravil i gramatické chyby ve Vašich ostatních
          A že by tak opravil i gramatické chyby ve Vašich ostatních příspěvcích byste pane nechtěl? Taky bych ocenil, kdyby se alespoň pravidelní přispěvatelé přestali schovávat za anonymy, přestože zrovna Vás lze rozpoznat celkem dobře.

              1. Kdepak, ani jeden nick nesedí. Použil jsem úplně
                Kdepak, ani jeden nick nesedí. Použil jsem úplně jiný.
                Tak si to dáme znovu a chybu opravím sám, když Hořčík nemá čas…

                A u stojanu stál,
                a porád dobíjel
                – hejhula,
                u stojanu stál,
                a porád dobíjel!

                A jedna Tesla Semi,
                a všichni vokrouhaj,
                – hejhula,
                jedna Tesla Semi,
                a všichni vokrouhaj!

                Haj, haj!

                Pět konektorů plonk,
                a všichni hudrujou,
                – hejhula,
                pět konektorů plonk,
                a všichni hudrujou!

                Jo Tesla to je žrout,
                nadproudovky jsou out,
                – hejhula,
                Tesla to je žrout,
                nadproudovky jsou out!

                Tfé, tfé!

                1. Navstiv Chocholouska ty joudo a nebo si pis ty tvoje hovna
                  Navstiv Chocholouska ty joudo a nebo si pis ty tvoje hovna nekde jinde…

                2. Práskni do stromu a vyeliminuj se z populace, šmejde!
                  Práskni do stromu a vyeliminuj se z populace, šmejde!

            1. Omlouvám se Anomyme/ Ten autore (no vidite, že ta registrace
              Omlouvám se Anomyme/ Ten autore (no vidite, že ta registrace by nebyla od věci), já si to počínající básnické střevo nějak automaticky přiřadil k Cipískovi/ Anonymouši/ Fr. Koudelka… Ale na tom se nestydět za sebe a registrovat se trvám. A platí to pro vás oba. Myslím, že tohle fórum není až tak ultra levicovo-anarchistické apod., že bychom se museli bát sledování bedlivým okem bůhví koho.

              1. Takových básniček či odrhovaček už jsem spáchal, že
                Takových básniček či odrhovaček už jsem spáchal, že ani nevím kolik.
                Registrace?
                Stejně se tam kdo chce pojmenuje jak chce.
                A třeba bude mít jedna osoba i víc registrací či bude pod jedním nickem psát víc osob.
                Hlavně jsem chtěl zesměšnit tu bláznivou hysterii, že Tesla Semi je nějaký pokrok a že jde o ekologický přínos.
                Na dobíječce zabere pět konektorů, nasere majitele menších akuvozítek.
                A stejně začně brzy docházet k bitkám u stojanů, záblafům kvůli přehřátí, explozím batere a krádežím kabelů (zejména na severu Čech, na Ostravsku).

                1. Podle sebe soudím tebe. Takže ty kradeš a mlátiš jiný
                  Podle sebe soudím tebe. Takže ty kradeš a mlátiš jiný lidi, ty si teda pěknej vejlupek. Radši si hlídej ať ti nezablafne tvůj čínskej robertek chechto :)))

                2. Nevšimnul jsem si, že by zde byl problém, máš nějaký
                  Nevšimnul jsem si, že by zde byl problém, máš nějaký tip na okradený stojan?

              2. To že Ty se nebojíš neznamená že po Tobě bůhvíkdo
                To že Ty se nebojíš neznamená že po Tobě bůhvíkdo nejde. Takže Smolík. Soukromá data pouze až mi někdo za ně zaplatí. Socialismus skončil. Nyní je na pořadu dne business ranného kapitalismu. Na city si brnkej bližním doma s rodinou a případně přáteli.

                1. No tak jestli si fakt myslíš, že tím, že se tady
                  No tak jestli si fakt myslíš, že tím, že se tady nepřihlásíš, ukryješ sebe i svoje data před Velkým bratrem, ať je to kdokoliv, tak je mi tě líto.
                  A je velkou otázkou, jestli zrovna tobě by vůbec chtěl někdo zaplatit za tvoje soukromá data.
                  Jsi porofláklej jako my všichni, jen tady plaveš v žumpě s ostatními anonymy.

                2. A je mojí věcí co s tím budu dělat. Takže jestli
                  A je mojí věcí co s tím budu dělat. Takže jestli nezaplatí ať si moralizuje jak chce. Zbytek jsou jen kecy. Jo a co si myslím po tom je Ti celkem trus. Zaplať tlusťochu.

          1. Kolik tedy dáš? Když jsi to ocenění již nakousnul? Nebo
            Kolik tedy dáš? Když jsi to ocenění již nakousnul? Nebo jako za soudruhů bys oceňoval pochvalou? Na to Ti zvysoka a hádej kam.
            Proč pořád někdo potřebuje kádrovat po soudružsku místo aby se zajímal psaným textem nechápu.

      1. Byl jste potrollen. Prohrál jste.
        Cílem trolla je bavit se

        Byl jste potrollen. Prohrál jste.

        Cílem trolla je bavit se rozvracením diskuse. Pokud jej diskusní komunita bude ignorovat, přestane jej jeho činnost bavit. V angličtině pro vyjádření tohoto postoje existuje několik ustálených rčení a zkratek, například:

        DNFTT. – Do not feed the trolls. – v češtině nekrmte trolly, smyslem je nedělejte to, co troll chce (tj. reakce, které troll očekával).
        YHBT. YHL. HAND. – You have been trolled. You have lost. Have a nice day. – Doslova Byl jste potrollen. Prohrál jste. Pěkný den. Používá se jako odpověď na příspěvek diskutéra, který se nechal trollem vyprovokovat k reakci.

Napsat komentář