Elektrický tahač Tesla Semi bude stát skoro stejně jako Model S!

Jan Horčík - 23 Listopad 2017

Tesla zveřejnila "očekávanou" cenu elektrického tahače Semi. Ta se má pohybovat mezi $150 000 až $200 000.auto Tesla Semi elektrický tahač elektrotahač

Když si dnes nakonfigurujete nejnadupanější, nejvýkonnější verzi Tesla Model S, bude vás stát skoro stejně, jako nejlevnější verze elektrického tahače Tesla Semi. A teď babo raď!
foto: Tesla

Nově zveřejněná cena elektrického tahače Tesla Semi je výrazně nižší proti původním očekáváním analytiků. Cena výrobní verze Tesla Semi s dojezdem 480 km by měla být $150 000, pro verzi s dojezdem 800 km to bude $180 000.

K dispozici bude ještě verze ‘Founders Series’ s cenou $200 000. V přepočtu se tak pohybujeme od 3,3 mil. Kč do 4,4 mil. Kč. Pro srovnání, v USA se podobné dieselové trucky prodávají od 2,65 mil. Kč.

Původní rezervační poplatek na elektrotahač Tesla Semi byl $5000. Nyní ovšem Tesla přitvrdila a zvedla jej na $20 000. Známka vysokého zájmu?

Řada amerických firem už oznámila, že má o Tesla Semi zájem. Celkově se během pár dnů od oznámení mohlo Tesle sejít už hodně přes 50 rezervací.

ZAJÍMAVOST: Odhaduje se, že dobíjecí výkon speciálních nabíjecích stanic Megacharger určených pro Tesla Semi bude muset být někde mezi 0,5 MW až 1 MW. Spotřeba má být <1,25 kWh/km.

Tesla Semi bude vybaven čtyřmi nezávislými elektromotory (původem z Tesla Model 3, podobně jako většina komponent tahače), které umožní zryclení 0-96 km/h s plným nákladem během 20 sekund. Očekává se, že kapacita baterie u takového trucku s dojezdem 800 km bude kolem 1 MWh.

Několika návštěvníkům slavnostního odhalení Tesla Semi minulý týden se podařilo natočit některé detaily, jako třeba pohonné jednotky nebo interiér. Podívejte se na videa:

Pohonný systém

Interiér

Dobíjecí port Megacharger

Tesla, InsideEVs, Electrek.co
Zpět na HybridPřidat komentář

Úvaha: Mne spíše překvapuje cena baterii na kwh. Při jednoduchém počítání a přibližném odhadu z dat co jsou v článku, mi vychází velice hrubá cena 1500Kč/Kwh. Což by znamenalo že cena baterie už není tak enormní jak všechny automobilky tvrdí. 40Kwh baterie pro novýho Leafa by tak mohla stát 60 tis. Kč. bez DPH. Spíše lehce o něco výše. Žeby tedy docházelo k úmělému držení cen nahoře? Důsledky proč to tak je, si snad všichni domyslí.

Obrázek uživatele Jolinar

K = kelvin
k = kilo
Kwh = nesmysl
kWh = kilo.Watt.hodina

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak ružové to obávam sa nebude.
1500 kč je cca 70 USD za 1 kwh.

Začiatkom minulého roka Musk tvrdil, že Tesla je na cca 190 usd/kwh (industry average bol vtedy cca 230), a že s 2170 baterkami sa dostanú ešte o nejakých 30% dole (čiže na 135).
Tam by mali byť dnes.
Cieľ je dostať sa na 100 USD z kwh do 2020.

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla Semi s 600kWh = $150.000
Tesla Semi s 1000kWh= $180.000
400kWh = $30.000 = 75$/kWh

Tohle je ten vypocet z oficialnich dat Tesly pro rok 2019. Kdyz uvazime obvykle zdrzeni Tesly, tak pro rok 2020.

Ty čísla o kapacitě baterií jsou JPP nebo už to někdo potvrdil?

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla uvadi "<2kWh/mile" a minimalne "500 mile range @ 80.000lbs"

500x2 = 1000kWh

pane horkciku, propanajana premyslejte nad tim co pisete. nekopirujte tady kazdy pr blabol a alespon se snazte o trochu seriozni zurnalitiku. kamion s megawathodinou baterek bude stat stejne jako limuzina s diesetinovu kapacitou. baterky jsou to hlavni co dela cenu elektrickych vozu ale ne. rekl to velky elon, tak to tam prskneme. to je dost hloupe to se bude libit. jak rika klasik.

Obrázek uživatele Jolinar

Coz o to, ta cena aspon ma realny zaklad/zdroj informaci.
Kde redakce vzala ten nabijeci vykon mi neni jasne. Mezi zdoji je uveden Electrek, ale tam se psalo 1,6MW.

EDIT: konec koncu, dieselove nakladaky stoji kolem $120.000, co jsem cetl. Takze kdyz vyhodi motor, blbosti kolem a pridaji vlastni motor + baterku, tak by to tak klidne mohlo byt...
Nutno uvazit, ze Tesla zrejme ma v rukavu nove baterky, protoze pokud ne, tak do Roadsteru tech 200kWh rozhodne nenacpou. Baterka se soucasnou technologii by byla prilis objemna na 200kWh.

Pokud Tesla lze a novy typ baterii nema, pak je zrejme ze brzy zkrachuje. Ovsem to si nemyslim, Tesla vzdycky mela nejlepsi technologie a svuj naskok si zatim drzi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Urcite ich uz ma. Este asi nebudu na masovu vyrobu, ale keby ich nemala ako by potom dokazala na testovacich jazdach predviest 1.9s zrychlenie? 100kWh bateria by to nedala.

Současná 100kWh baterka by to dala s prstem v nose. Celkový proudový odběr, respektive moment na kola má nový Roadster v podstatě stejný jako TMS v Ludicrous režimu. Roadsteru pomáhá, že je možná až o půl tuny lehčí a především díky dvěma motorům na zadní nápravě ten moment lépe přenese z kol na vozovku.

O 1/2 tuny lehčí i s dvojnásobnou baterkou. Jo to je zajímavý.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ona je to hlavně pouze základní cena. I k těm $150k se pak budou přidávat další options a kdo ví co vůbec bude v základu, jako třeba to superodolný čelní sklo. Takže běžná cena klidně bude $250k, což je ale stále velmi výhodné, protože se to za pár let zaplatí jen úsporou paliva, zvlášť tady v Evropě.

Stejně tak Model 3 se v té základní verzi za $35k ještě nevyrábí a nějakou chvílí vyrábět nebude. $50k u přednostních objednávek není výjimkou.

Obrázek uživatele Josef.

Zajímalo by mě spíš recenze kamioňáka, který má za sebou milion km jak by se tvářil na takové auto se sedačkama, které jsou jak z osobního auta, s prostorem bez možnosti spaní apod. Z videa se nic moc nepozná.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Tak kabina bývá vždy modulární podle potřeb klienta. To je normální i dnes. Někdo chce dvě postele, někdo žádnou.
Spíš by mě zajímal prostor pod přední kapotou. Místo na věci řidiče, lednice...

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

150-200tis USD je to ale BEZ DANE! Pozor na toto nezabudat, tak aok TM3 je za 35tis, ale BEZ DANE!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A vy si myslite ze si tie tahace budu kupovat sukromne osoby ?
Teda neviem kto z zo spedicnych firiem kupuje nakladaky s DPH.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ide o to porovnanie cien, Semi bez DPH a Tesla S s DPH...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla S stojí bez Dph aj 147 000 €.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

0,5 MW až 1 MW nabíječka bude mít velké a těžké kabely. Už nyní není váha kabelu superchargeru nejlehčí. Na zapojení nabíječky budou potřeba pořádné svaly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vsechno zavisi "jen" na tom, jakou voltaz bude mit mit palubni bateriovy system ze jo....

Na tom přímo nezáleží. Pokud jen pro potřeby kabelu napětí zvýšíte a v autě pak např. nabíjite paky v sérii...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomu uplne nerozumim, jakoze baterie by pro nabijeni mela jiné usporadani nez pro provoz?

Přesně.

Svaly na zapojení kabelu? A co když řidič mění kolo! Na kamionu nejezdí děti.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zeby prisel jiz na radu roboticky kabel? Ty videa jsou myslim jiz tak rok stara a ze by to nekdo vyrobil a hodil nekam do supliku se mi nezda. Byl to roboticky kabel pro model S, ktery komunikoval s autem, otevrel si vicko konektoru a sam kabel se navedl a zaclo se nabijet. Idealmi pomocnik pro tyto tezke kabely. Tak uvidime.

Obrázek uživatele Jolinar

ty MegaChargery mate teda dost spatne...
- 1000kWh celkova baterka
- 80% za 30 minut = 800kWh za 30 minut
- vykon tedy musi byt minimalne 1,6MW pokud by se nabijeni nijak nezpomalovalo
- predpokladejme tedy 2MW kdyz je baterka prazdna a postupne snizovani vykonu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A teď k daleko pravděpodobnější realitě.
Nejčastěji prodávané baterie tam budou do 500 kWh, a nabíječku "MegaCharger" nejspíš vytvoří na spojení dvou evropských 350 dohromady, takže bude mít maximum 700kW.

Což vychází na to reálně použitelné nabíjení 1 hodinu při vykládce.

Obrázek uživatele Jolinar

nedostatech znalosti vas neomlouva... Podivejte se na ten konektor prosim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co uvidím na novém konektoru?
Že to bude další patentovaná nekompatibilní překážka všem ostatním bylo jasné od začátku.
Hlavní je, že jak říkám to bude při oficiálním zveřejnění cca 700 kW a né ty vaše hausnumera.

Obrázek uživatele Jolinar

a jak jinak chcete nabit cca 800kWh za 30 minut nez pomoci techto "hausnumera" ?

Obrázek uživatele Zetti

Na tomhle webu s matematikou prvniho skolniho stupne - to snad nemuzete myslet vazne ...

---

Elektromobilismus je náboženství, ve kterém je Bohem auto na baterky

Obrázek uživatele Jolinar

nj, asi bych po nem chtel moc :-/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A teď k ještě víc daleko pravděpodobnější realitě:
Tohle se nikdy vyrábět nebude a když, tak ne za tuhle cenu.
Je to stejně jako TM3 "auto, jaké svět neviděl" a jde především o PR masáž, která má oddálit krach Tesly a získat další investory.
Tesla není automobilka, ale ekonomický experiment. Peníze, vydělané jinde byly vloženy do ztrátového, ale hrozně populárního podniku.
Funguje to jako hra letadlo.

Člověče, vy jste debil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nie debil, ale uplný zúfalec. Stále tu básni o krachu Tesly, a stále mu to nevychádza. Raz sa z toho, chudák, zblázni :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak se nazývají lidé, co trolují diskuse a místo argumentů ostatní urážejí?
Zajímalo by mě, zda by si tihle hrdinové, ukrývající se za poprskaným monitorem, dovolili mě nebo někoho jiného urážet osobně.
Pokud máte odlišný názor, napište jej. Pokud se chcete ukájet, najděte s jiné servery. Ideálně se urážejte mezi sebou.
PS. Všimněte si, že přestože na Vás mám vyhraněný názor, nenazval jsem Vás žádným hanlivým výrazem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomiqu,
Ad Tesla: nesouhlasím.
Ad trolové: plně souhlasím.
Nechápu, proč zamindrákovaní chudáci, kterým se včera nepostavil vytvářejí ze slušné diskuse žumpu místo toho aby se postavili před zrcadlo a pořádně si nafackovali.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nieco podobne ludia vraveli u Tesla Roadster. Lenze Tesla zatial nema znaky firmy na PR masaz. Vyraba a predava realne auta. Nemylte si Teslu s FaradayFuture ktora ukazovala max. koncepty. Tesla je tiez vyrobca baterii. Nie Nie Tesla porastie a to ovela vyznamnejsie nez teraz.
Ovela zaujimavejsia info by bola kedy bude Tesla schopna pokryt naklady na vyvoj cisto zo svojho zisku. Ja to odhadujem niekde na rok 2030. Potom uz bude Tesla uplne sebestacna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvidíme.
Ropa tiež nebude taká lacná večne, takže uvidíme, či Musk je blázon alebo dobrý stratég.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja som zas pocul ze zem je pocha.

vidím, že je naozaj plochá, akurát sa mi nedá nahliadnuť zdola, či je tam slon, alebo čo ju nesie.

Obrázek uživatele Radovan

Zeměplochu vždycky nesly 4 želvy. Psal o tom už ňákej Tery Pračet neboť tak nějak.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedna želva na které stojí čtyři sloni a podpírají zem.

Tedle to hned dokáže až se vystřelí vlastnoručně vyrobenou raketou :))))
https://www.theguardian.com/us-news/2017/nov/22/self-taught-rocket-scientist-plans-launch-to-test-flat-earth-theory

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

veď to, stále sú to iba hypotézy, videl to niekto? za seba môžem tvrdiť iba to, že spôsob ako dokázať guľatosť je vyjsť na kopec. a nech vystúpim na ktorýkoľvek, vidím iba, že zeměplocha je KRUHOVÁ, hrbolatá, ... ale guľatá vôbec nie!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Boli predsa zverejnene fotky nabijacieho konektoru - 8 pin, ktory zodpoveda 4 x CCS teda 1,4 MW.

Obrázek uživatele Jolinar

z cehu usuzujete ze to bude mit vykon jen jako 4xCCS?
Z oficialnich dokumentu od EPA vime, ze pres ten jejich americky 2 pinovy konektor se da dostat 525A.
Pokud bych usoudil ze ten jejich kamion pojede na 1000V, pak ve vybitem stavu treba 800V * 525A * 4 piny = 1,68MW.

A to nepocitam pripadne vylepseni do roku 2019, ale jen soucasnou technologii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kokso, to uz sa oplati kupit len kvoli tym baterkam. 1MWh za 180.000$ to je 180$/kWh. Kde kupite baterky lacnejsie ?

To ale počítáte s cenou celého kamionu. Kupte si holou baterii jako náhradní díl a jste s cenou pod 100$/kWh :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to viže jo jen že MODEL S začíná na €71.000 ;))

tesla.com/en_EU/models/design

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% online

Newsletter


185.66.36.26