Tesla se ve svých elektromobilech zbaví radaru, spolehne se už jen na kamery

Tesla potvrdila, že u elektromobilů Tesla Model 3 a Tesla Model Y postupně přejde na systém „Tesla Vision“. Jinými slovy, auta už nebudou vybavena předním radarem.

Tesla už léta slibuje plně robotické řízení svých elektromobilů. Zároveň ho také už skoro stejně dlouho odkládá. Nyní Elon Musk řekl, že tolik očekávaný software Full Self-Driving Beta v9 začne distribuovat majitelům vozů Tesla v polovině letošního června.

Prozatím novou generaci softwaru pro autonomní řízení testuje několik tisíc vybraných uživatelů a zaměstnanců Tesly. Zároveň Tesla vydala zprávu, že všechny v USA nově vyráběné elektromobily Tesla Model 3/Model Y už nebudou vybaveny předním radarem.

Asistenční systém Tesla Autopilot a balíček Full Self-Driving se tak nově bude spoléhat pouze na systém „Tesla Vision“, který je plně založený na zpracování vizuálních dat.

Zároveň s tím ale Tesla ohlásila, že zpočátku budou některé dnes dostupné funkce omezeny. Takže Autosteer bude omezeno na max. rychlost 120 km/h a delší minimální vzdálenost mezi vozy. Funkce Smart Summon a Emergency Lane Departure Avoidance budou prozatím zcela vypnuty.

Tesla slibuje, že tyto funkce vrátí zpět do původního stavu během několika týdnů následujících po vydání Full Self-Driving Beta v9. O radar pak postupně přijdou i Tesla Model S, Tesla Model X a elektromobily Model 3/Y vyráběné v Číně.

Vypuštění radaru z elektromobilů Tesla může na první pohled vypadat jako ztráta důležitého senzoru. Jak si pak auto poradí např. v dešti, mlze, vánici a podobně? Tesla by se nicméně k podobnému kroku neodhodla, pokud by vše neměla podloženo intenzivním testováním.

Jisté je, že absence radaru bude znamenat o něco málo levnější a jednodušší výrobu, tedy potenciálně i vyšší marži pro Teslu. Zlevnění aut je spíš nepravděpodobné, protože v posledních měsících Tesla své elektromobily spíše postupně a po malých krocích zdražuje.

31 komentářů u “Tesla se ve svých elektromobilech zbaví radaru, spolehne se už jen na kamery”

      1. Ono je to predevsim o soubehu vstupnich dat. Pokud ti vision
        Ono je to predevsim o soubehu vstupnich dat. Pokud ti vision rika vse ok jedeme a radar bacha zastav a naopak tak co mas pak delat? Je jedno jak dobrou mas AI, pokud jsou vstupy do systemu v rozporu sami se sebou tak nelze spolehlive urcit spravne rozhodnuti. Proto se podle me zbavuji radaru a chteji jen vision. AI musi spolehat jen na nej a natrenovat ho tak aby byl pouzitelny, pokud se mu to podari tak je to lepsi nez verze s radarem. Tak to vidim ja, nejsem na toto nejaky expert ovsem. Pochybuju ze je za tim snaha usetrit par $ za blby radar. Koneckoncu pokud by bylo nejlepsi mit co nejvice vstsupnich dat tak proc nemit radary, lidary, vision, sonary, GPS, user input a vsechno ti do vseho kafra a vysledek je total gulas imo

    1. Zaslezi na vlnove delce, jsou casti infracerveneho spektra,
      Zaslezi na vlnove delce, jsou casti infracerveneho spektra, kterym mlha, dest,… (proste vodni kapky v atmosfere) nevadi – klicove slovo je „atmosfericke okno“.

      Ohledne radaru, vzhledem k tomu, ze ho zastavi trocha snehu na narazniku, tak to vsespasne bohuzel taky nebude.

      Osobne mi zbavovani se (resp. obecne odmitani) fungujicich senzoru jen kvuli fanaticke vire ve vision-only prijde jako blbost.

  1. Myslim si ze jde ze strany Tesly o chybny krok. Spolehat se
    Myslim si ze jde ze strany Tesly o chybny krok. Spolehat se jen na kamery bude znamenat ze auto nebude moci jet nikdy o moc bezpecneji nez s lidskym ridicem. (Lepsi je jen to ze kamery monitoruji cele okoli vozu coz clovek nedokaze.) Tzn. v mlze atd. Absolutne to nechapu. Musk je nekonecna slibotechna i s FSD. Jiz nescislnekrat byl termin jeho spusteni posunut, presto za nej uctuje nehorazne penize. Nyni dokonce prave diky udstraneni radaru se Autopilot zhorsil. Panove kdo z vas to ma? Vim ze vyvinout funkcni Autopilot nerkuli FSD neni jednoduche ale Tesla pouziva sve ridice castecne jako pokusne kraliky (ano, vim ze vetsina smrtelnych nehod byla zpusobena tim ze se ridici nevenovali rizeni). A to uz vubec radsi nekomentuji Muskovy manipulace s BTC.

    1. Takže ty vlastně jen kritizuješ to, že Tesla vše plní a
      Takže ty vlastně jen kritizuješ to, že Tesla vše plní a jde dopředu narozdíl od dinosaurů, jen trochu později, což mně osobně nevadí. Vím, že to stejně přijde.

      Buď jsi placená socka, troll nebo jen virtuální trouba 🙂

  2. Je to logický krok.
    Další bude odebrání některých kamer

    Je to logický krok.
    Další bude odebrání některých kamer a postupně se z autonomního řízení vycouve.
    Proč produkt prodražovat něčím, co nebude fungovat.

    Mimochodem, ještě autonomní řízení někdo další řeší, nebo tuhle chiméru po loňském a předloňském „ukončování testování“ zařízli už všichni?

    1. Ten co se vždy mýlí, Jolanda42, Nostradamus, Investor roku,
      Ten co se vždy mýlí, Jolanda42, Nostradamus, Investor roku, vykladač pravdy, vůdce jednozávitů. (můžeš si to přidat do zápatí lépe tě to vystihuje)
      Další předpověď která se nevyplní… Nemáš nějakou tutovku na akcie rád bych vsadil obráceně…

              1. Podle mě bude plně zvládnuté autonomní řízení něco
                Podle mě bude plně zvládnuté autonomní řízení něco jako plně zvládnutá jaderná fůze. Tedy i koncem desetiletí se bude tvrdit že bude zvládnutá do konce desetiletí (tj. toho dalšího).

                Ne každý problém lze vyřešit tím, že se zasype penězi.

                1. Coz o to, autonomni rizeni s nejakou mirou spolehlivosti asi
                  Coz o to, autonomni rizeni s nejakou mirou spolehlivosti asi zvladnute driv nebo pozdeji bude (pozor, nemluvim o „robotaxi“). Ale na co si jeste chvili pockame je prevzeti zodpovednosti vyrobcem za veskere nehody/prestupky/… v autonomnim modu.
                  Cili technicky nejaka autonomie sice bude, ale porad budeme pred aktivaci klikat, ze zodpovednost je nase.

                2. Ad fůze, před hodně lety prohlásil nějaký ruský fyzik
                  Ad fůze, před hodně lety prohlásil nějaký ruský fyzik (Landau, Kapica?):Až bude lidstvo skutečně potřebovat neomezené množství energie, tak bude fůze do deseti let::Pokud máte peníze, máte odborníky, technologie atd., pokud je nemáte ta si můžete maxímálně „pouštět draka“.To byl také jeden z hlavních důvodů, proč byli američané první na měsíci, nebo proč byly vakcíny tak rychle na trhu.

                3. Ještě větší motivace než peníze je strach o život.
                  Ještě větší motivace než peníze je strach o život. Když si Hitler něco usmyslel tak mu vědci říkali, že to nejde. Tak je nechal zastřelit pro vlastizradu a ti ostatní to vymysleli i když to nešlo.

                4. To je podle mě dogma, což pochopili už v Egyptě, při
                  To je podle mě dogma, což pochopili už v Egyptě, při stavbě pyramid.

    2. Ty si myslíš, že svým hloupým komentem Teslu zastavíš,
      Ty si myslíš, že svým hloupým komentem Teslu zastavíš, když už se stala nejhodnotnější automobilkou na světě a jako jediná roste i v prodejích v krizi, protože pro nás vytváří budoucnost jako jediná automobilka? Ty musíš mít velmi nízkou schopnost chápání. Jestli to děláš zdarma, tak jsi ještě hloupější než vesnický iD… 🙂

    1. No, že zvládneš řídit v mlze neznamená, že vidíš a
      No, že zvládneš řídit v mlze neznamená, že vidíš a dokážeš předvídat, co před sebou máš. To je spíše spoléhání na štěstí. Od Autopilota budeš spíše očekávat, že v mlze uvidí, než se spoléhat na štěstí.

Napsat komentář