Automobilka Tesla Motors vyrábějící elektromobily Model S, oznámila vybudování svého evropského distribučního v Tilburgu v Nizozemsku. Začala tam navážet komponenty svých elektromobilů Model S a Tesla Roadster předtím, než v březnu 2013 začne distribuovat Model S v kontinentální Evropě.
foto: Tesla Motors
Tesla Motors vybudováním evropského distribučního centra úspěšně pokračuje v uvádění elektromobilů Model S do prodeje po celém světě. Sklad v Tilburgu bude sloužit jako překladiště dílů, ale i jako servisní, distribuční a montovací centrum pro Model S prodávaný v Evropě.
Výroba evropské verze elektromobilu Model S s levostranným řízením se má rozběhnout během března 2013. Nové centrum vytvoří asi 50 pracovních míst.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: jak zvládá elektromobil Tesla Model S pálit pneumatiky? Na výbornou!
Tesla Model S v 60kWh verzi: oficiálně dojezd 335 km; rekord 681,6 km!
Softwarový update pro Tesla Model S zvýší dojezd elektromobilu až o 13 km!
Jeho spuštění je výsledkem dva roky trvající spolupráce mezi Tesla Motors, nizozemskou agenturou pro zahraniční investice, městem Tilburg a dalšími partnery.
Mimochodem, v uplynulých dnech byl Model S také poprvé představen v Hong-Kongu.
Tesla dosud prodala zákazníkům již 2400 vozů Tesla Roadster po celém světě. Na sedan Model S, který se začal vyrábět letos v červnu a již stihl získat ocenění Motor Trend Car of the Year, firma obdržela již 13 15 tisíc objednávek.
Automobilka Tesla Motors roste výrazným tempem. Příští rok navíc společnost z kalifornského Silicon Valley oslaví jubilejních 10 let své existence. Přejeme mnoho úspěchů do dalších let!
Musím se opakovat. Už je
Musím se opakovat. Už je lépe vyřešena recyklace lithia z aku nebo ho stále vyhazují někam do betonu? Nezlobte se na mě, ale tohle nemá s ekologií vůbec nic společného a nemá to budoucnost.
Nedávno jsme měli možnost
Nedávno jsme měli možnost zúčastnit se školení o bateriích od spol. Toyota. Tato automobilka má podle svých tvrzení recyklaci lithia a potažmo celých baterií již zcela vyřešenou.
Co to znamená vyřešenou?
Co to znamená vyřešenou? Byl tady někde článek o tom jak má tu recyklaci vyřešenou Tesla Motors a bylo to přesně to plýtvání, kdy se lithium vyhodí jako odpad a ne jako materiál pro další aku. O toyotě vím, že to zvládli u NI-MH akumulátorů.
Toyota už ví kdo jí bude
Toyota už ví kdo jí bude recyklovat li-ion akumulátory v Evropě
Dobrá práce, pane
Dobrá práce, pane Horčíku.
Tak toyota to dělá u
Tak toyota to dělá u stejný firma jako Tesla. U umicore, takže nic vyřešeno není. Lithium se nepoužije….
Nic se do betonu nevyhazuje
Nic se do betonu nevyhazuje a nevyhazovalo. Recyklace je dávno zmáknutá a kromě toho, lithium v akumulátoru dělá jenom sotva 2% celkové hmoty. V dvoumetrákovém akumulátoru Leafu jsou to pouhé 4kg Lithia.
Ale vyhazuje a vyhazovalo. V
Ale vyhazuje a vyhazovalo. V prezentaci od Umicoru je to jasně vidět. Lithium jde do strusky a struska je využita jako stavební materiál.
V Umicoru se likvidují
V Umicoru se likvidují baterie z elektromobilů? Od kdy, když se sotva začaly vyrábět? Je možné, že se tímto způsobem likvidují nějakou všehochuť článků z notebooků a mobilů.
Ano likvidují a není tak
Ano likvidují a není tak těžké si to zjistit. Má s nimi smlouvu Toyota i Tesla Motors. No aspoň tam mají zmíněno, že pokud by se to vyplatilo, tak z té strusky to lithium začnou recyklovat, ale dnes se to prý nevyplatí. Jak si zmínil je tam toho lithia celkem málo. Tak pěkně jsem si nakonec odpověděl na svoji původní otázku anebo co si člověk neudělá sám, to nemá:).
No vždyť o tom to je.
No vždyť o tom to je. Jestliže kilogram vytěženého Lithia stojí 70$ a recyklování by vyšlo výrazně dráž (v případě článkové všehochuti nejspíš i na několikanásobek), je neekonomické i neekologické takovou věc dělat. A vůbec, proč se upínat zrovna na lithium a ne třeba na plastové díly, kterých je na každém autě několikanásobně větší množství?
Možná to souvisí i s
Možná to souvisí i s tím, že z některých zdrojů vyplývá, že lithia, jako suroviny pro výrobu akumulátorů je v současnosti dostatek. Některé odborné studie např. Centrum pro sluneční energii a výzkum vodíku ze Stuttgartu uvádí kapacitu možné výroby až 10 miliard akumulátorů pro elektromobily, což při roční výrobě přibližně 50 mil. vozů s elektrickým pohonem odpovídá zásobě asi na 200 let dopředu, praví studie. Problémem však podle uvedeného centra zůstává fakt, že lithium se těží hlavně ve dvou latinsko-amerických zemích s politicky nestabilním vývojem a to v Bolívii (zásoba cca 5,4 mil. tun) a Chile (cca 3 mil. tun).
To znamena ze uz ma tesla
To znamena ze uz ma tesla prodanou skoro celou produkci na rok 2013.
Tak je treba dalsi hala.
tech 13 tisic obednavek bylo
tech 13 tisic obednavek bylo na konci minuleho kvartalu, ted uz jich je zase vic… na foru Tesly si uzivatele vedou statistiku rezervaci, aktualne (14.12.) tam pisou 17480 obednavek celosvetove, kdyz z toho odecteme zhruba 2000 jiz dodanych aut tak nam vyjde asi 15000 zatim nevyrizenych obednavek po celem svete.
Díky za upřesnění,
Díky za upřesnění, upravil jsem to i v článku.