Tesla Model Y: zachyceny další prototypy elektrického crossoveru s dojezdem 482 km

Elektromobil Tesla Model Y se má do výroby dostat už na podzim příštího roku. Vypadá to, že už probíhá intenzivní testování prototypů.

Elektromobil Tesla Model Y bude soupeřit s konkurencí v podobě Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC nebo Audi e-tron.
foto: Mario Borisov/Facebook

Zejména v okolí továrny Tesla ve Fremontu, ale také Palo Alto či ve Washingtonu byly v nedávné době zachyceny prototypy elektromobilu Tesla Model Y.

Ten vychází z Tesla Model 3, ale je větší a prostornější. Tesla už nyní ve své továrně ve Fremontu dosáhla roční výroby kolem 400 000 vozů a Model Y jí má pomoct překonat hranici půl milionu.

Očekává se, že o Model Y by mohl být ještě vyšší zájem než o Tesla Model 3, který je momentálně nejprodávanějším elektromobilem na světě (i díky více než 400 000 předobjednávek).

Objevily se už dokonce spekulace o tom, že vývoj a testování Modelu Y jde lépe, než se čekalo, a Tesla by mohla s autem přijít na trh o něco dříve, než byly původní plány.

V továrně ve Fremontu se momentálně dokončuje pátá výrobní linka určená právě pro elektromobil Model Y.

53 Comments on “Tesla Model Y: zachyceny další prototypy elektrického crossoveru s dojezdem 482 km”

              1. Právě naopak. Dokud má Tesla dost peněz na účtech a
                Právě naopak. Dokud má Tesla dost peněz na účtech a generuje další přes Cash Flow, tak nepotřebuje mít zisk. A to ještě dlouhá léta. Tím neříkám, že by to nebylo fajn, ale prostě to nepotřebuje z pohledu existence společnosti.

                Nejdůležitější parametr je provozní Cash Flow. Tedy zda je schopná generovat hotovost přes svojí hlavní činnost. Minulý kvartál byl provozní cash flow +860 miliónů dolarů.

                Čistý zisk je pouze jeden z parametrů pro výpočet schopnosti společnosti generovat peníze.

    1. Mě naopak přijde, že ty tvary, byť jsou podobné, v Tesle
      Mě naopak přijde, že ty tvary, byť jsou podobné, v Tesle obrušují k dokonalosti. Minimalistický přístup je často nejlepší. Jde nejen o vzhled, ale i o pohodlí a hlavně o odpor.
      Když si představím Model S, 3 a Y, tak mi proporcionálně Y vychází nejhezčí. Jsou tam malé rozdíly, ale jsou tam a hrají roli.
      P.S. Proč jste prodal S tak brzo?

      1. Byl jsem na prodejně zkusit převést rezervaci z Modelu 3 na
        Byl jsem na prodejně zkusit převést rezervaci z Modelu 3 na Y – což u nás nejde, takže zrušit a až to půjde tak zaplatit, ikdyž nevím, jestli to má smysl. Nicméně, prolezl jsem si tam vystavenou trojku v Performence verzi. Pokud bych teď chtěl sedan, nemá konkurenci (v elektrosvětě), parametry, tvar, funkčnost…nemám připomínek. Zkoušel jsem i ony „strašné spáry“ na karoserii a nenašel jsem nic, co by nebylo na jiných, stejně drahých autech, sorry chlapci, je to tak. Jediná designová chyba bylo sklo na střeše, kdy jim nesedly v prostředním spoji k sobě přesně tvarem – to by mě asi vadilo, věřím vada tohoto kusu. Cestou z prodejny jsem potkal Leafa a za ty peníze se prostě s Teslou nedá srovnávat…. Na Model Y se těším, líbí se mě čím dál víc.

          1. Možná jsem Vaši odpověď špatně pochopil, ale Model 3 je
            Možná jsem Vaši odpověď špatně pochopil, ale Model 3 je pro mě prostě za 1.2milionu jasná volba oproti Leafu 2 s 60kWh baterkou. Nicméně bych se rozhodně Leafa neštítil, pokud by mě teď hned kleklo auto, pořídil bych si do dodání Modelu Y jetého Leafa 1 s 30kWh baterií – nemám nic proti. Aporpo, podle Vás, co by bylo lepší volba, nová Škoda Citigo EV za 420tisíc, nebo jetý Leaf s 30kWh baterkou za podobné peníze…?

            1. to snad zalezi zda by ti Citigo stacilo prostorove, Citigo
              to snad zalezi zda by ti Citigo stacilo prostorove, Citigo jako takove je dobre auto a v elektricke podobe jiste horsi nebude, E-UP ve kterem jsem mel moznost jet byl super, jen ta jeho cenovka byla proste silena, za 430k je ale Citigo-e iV vytecna volba

              nove je nove, mas na par let vystarano a vesmes resis jen platbu pojistky a palivo

                1. Jak psali, jiz leaf1 je vetsi a prostornejsi auto. Leaf2 jeste
                  Jak psali, jiz leaf1 je vetsi a prostornejsi auto. Leaf2 jeste vic; a az na kufr jsou vetsi nez octavka.
                  Z me strany po 5ti letech s leafy je to jen o pylovem filtru jednou za rok v servisu, nic jineho. Pneu a listy steracu a voda do ostrikovacu a mycka jsou jako u jineho auta.
                  L30 bych se nebal, ale musel bych si ji hodne „prolezt“.

                2. OK, kdyby náhodou došlo na věc, tak vím, na koho se
                  OK, kdyby náhodou došlo na věc, tak vím, na koho se obrátit, díky 😉

            2. Záleží na tom, jaký je obvyklý charakter Vašich
              Záleží na tom, jaký je obvyklý charakter Vašich jízd.

              A) Jezdíte sám, sem tam ve dvou a třetího či čtvrtého naberete jednou max dvakrát za rok? Jezdíte hlavně po městě, nebo max ráno z bydliště do práce, z práce nakoupit, sem tam zajedete na poštu a žádná z tras není nad 20 km? Párkrát za rok jedete někoho nebo něco navštívit přes půl republiky? – pak volte CitiGo iV.

              B) Přes týden jezdíte do práce MHD, ale v pátek odpoledne sednete do auta s rodinou a jedete 150 km na chatu? Jste obchodní zástupce, který má od sídla firmy v PO jednání ve 100 km vzdálené destinaci, v ÚT ve 150km vzdálené destinaci, ve středu zpracováváte v kanclu materiály, ve čtvrtek si zopáknete pondělní destinaci, a v pátek objíždíte co jste přes týden nestihl? – pak volte Leafa.

              Sám si „racionálně“ rozhodněte kterému z uvedených modelů odpovídáte víc. Technické parametry (baterii, nabíjení atd…) poměřujte u ekvivalentních aut. Jedná-li se o auta se zcela odlišným určením je daleko důležitějším parametrem než jsou ty technické – jaké jsou Vaše potřeby.

              Ale znovu upozorňuji – buďte racionální. Většinou lidem doporučuji si své přepravní potřeby zaznamenávat do nějakého notýsku. Když se lidí ptám, na první dobrou z paměti mi většina odpoví, no potřebuju kombíka, protože pořád někam jezdíme s rodinou a co kdybych potřeboval něco odstěhovat atd… pak si to půl roku (až rok) píšou do notýsku a za rok přijdou že s celou rodinou jeli 3X a stěhovali tak maximálně mikrovlnku. Zvažte dnešní alternativy. Kdejaký internetový obchod, prodejce nábytku, či hobby dům nabízí dopravu (od určité sumy obvykle zdarma), někdy i s vynesením do patra a sestavením / uvedením do provozu. Na dovolenou se dá letět, nebo jet vlakem. A když už bude jo nejhůř – tak na těch pár potřeb přes rok, se dá to auto s potřebnými parametry půjčit třeba na HoppyGo.

              1. Hezky jste to sepsal, děkuji 🙂 Uvažuji stejně, nicméně
                Hezky jste to sepsal, děkuji 🙂 Uvažuji stejně, nicméně budu potřebovat nahradit Hondu CRV, protože se v zimě potřebuji v kopcích dostat přes závěje a ještě k tomu v létě stěhuji nástavky se včelami. Jinak jezdím přes léto na ZERO SR. Takže buď Model Y, nebo Volvo XC40 v elektrice, to by se mě taky líbilo díky vyšší světlé výšce.

                1. No podle Vašeho popisu (původně jsem myslel, že už jen
                  No podle Vašeho popisu (původně jsem myslel, že už jen volíte mezi CitiGo a Leafem II) tak jsem to nechtěl vytahovat, ale podle toho popisu zauvažujte nad tímhle autem:
                  http://jacauto.cz/showroom/iev7s.html
                  Mohu Vám na něj zprostředkovat nějaký dealerský bonus – buď třeba první dvě garanční prohlídky zdarma, nebo možná nějakou MALOU slevu, protože po novém roce je plánovaná nová katalogová cena, a již teď ji lze po dohodě individuálně nabízet.

                2. Jako ano, proč ne, ale u nového auta bych ocenil 4×4 pohon,
                  Jako ano, proč ne, ale u nového auta bych ocenil 4×4 pohon, články jsou jen 2800mAh, o spolehlivosti nic nevím. Ten Leaf byl brán jen jako jetá alternativa, než bude plnohodnotná náhrada – cca na dva roky. Ale to je jen „kdyby“, řešit to teď naštěstí nemusím. Každopádně děkuji za konkrétní nabídku. A nechystají se udělat něco s tou baterií? Vždyť jen použitím lepších článků 3400mAh by získali o 10kWh větší baterku při minimálním nárůstu ceny ?

                3. Pokud za něj pořád chtějí cca. 800 tisíc, tak je to,
                  Pokud za něj pořád chtějí cca. 800 tisíc, tak je to, podle mě, drahé. Pokud je potřeba EV hned, šel bych radši do nějaké prověřené ojetiny, která se bude dát po čase i relativně slušně prodat, na rozdíl od tohoto. A pak bych už bude lepší výběr…

                  Tady malá recenze:
                  http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=13&t=598

                4. O tom, proč používají tyto články, nebo zda je změní
                  O tom, proč používají tyto články, nebo zda je změní fakt vůbec nic nevím.
                  Mohu se něco osobně subjektivně domnívat – ale nemám pro to sebemenší zdroj informací nebo dokonce důkaz.
                  Takže pokud budu teoretizovat (lépe řečeno si pustím fantazii na špacír), tak bych řekl, že to bude mít něco společného s účastí VW v JAC motors, podle mě je tam VW jako škodná, ale opakuji, je to jen můj subjektivní a zaujatý pohled.

                5. Normálně už sem nepíšu a skoro ani nečtu, nepotřebuju
                  Normálně už sem nepíšu a skoro ani nečtu, nepotřebuju číst lidi jako runner42 apod., ale tohle mi fakt nedá.

                  Jo, tak tohle JAC auto jsme tuhle potkali na rychlonabíječce ČEZ v Ostrovačicích. Řidič byl z něho doslova nešťastný. Po fyzickém ukončení DC nabíjení totiž auto zůstalo v režimu nabíjení, takže ani po odpojení DC konektoru nešlo zapnout, dokonce mu pořád jelo chlazení, jako kdyby nabíjelo. Po četných marných pokusech o zapnutí přišly pokusy znovu připojit, zapnout a vypnout DC nabíjení – bezvýsledně. Odpojení baterky 12V – taky bez efektu. Nakonec musela být odpojena hlavní baterka. Ještě štěstí, že zrovna jel kolem jeden z největších machrů na elektromobilitu v okolí Brna (Marku ahoj :-)). To, že to mělo displej okopírovaný od Leafa 24/30, jen místo prohnutých ukazatelů byly lineární – to už byl naprosto bezvýznamný detail. Z 0% na 80% to na DC nabíjí 60 minut – taky super.

                  Možná někdo namítne, že to bylo testování, ale jestli se toto někdo odvažuje prodávat, tak na to musí mít fakt žaludek. Ne nadarmo novinky solidních automobilek najezdí desetitisíce a často i miliony testovacích kilometrů, než přijdou na trh. Vůbec si netroufám tipnout, kolik testovacích km najel tento JAC. A taky crash testy jsem nikde na netu nenašel.

                  Ale možná to vidím moc černě, tak sorry jako. 😉

                6. Jo jo, na pána si pamatuji, sice jsem to neřešil já, ale
                  Jo jo, na pána si pamatuji, sice jsem to neřešil já, ale byl to tak neobvyklý problém, že si o tom povídali všichni. Je to tak 6 týdnů že? V ČR byl naštěstí jediný, ale pak jsme se následně dozvěděli od výrobce, stalo se to vícero kusům v jiných zemích – šlo o chybu softwaru, a už jsme obdrželi aktualizaci.
                  To víte, ladí se to za pochodu…
                  Stejně tak nastavení nabíjení již bylo v softwaru odemčeno, a dobíjecí časy už jsou lepší, i když stále ne dobré. Auto sice začne nabíjet (při stavu baterie 10% a méně) na 49kw, ale už už 30ti % padá na 40kw u 50ti % je někde na 30ti kw, a nad 75% se přes 25kw nikdy nedostane – jinými slovy kontinuálně během nabíjení klesá nabíjecí příkon. Je to prostě ideální pro lidi, co převážně nabíjejí přes noc AC a stačí jim 250km na den a DC využijí jen občas když se vydají dál, nebo toho mají v plánu víc. Sice příčinu nevím, ale osobně bych tipoval neideální poskládání jednotlivých článků baterie. Ono třeba právě to Know How jak poskládat jednotlivé články je to co má Tesla tak špičkové. Na druhou stranu to jak mají poskládanou baterii, může být příčinou toho, proč má baterie tak „velikou“ záruku – tedy velikou – je to 2000 nabíjecích cyklů. Ale když si vezmete že jet o 40 kWh (využitelných cca 38) a ujede to na to 250km, tak je teoreticky záruka na 500 000 km – což samozřejmě praxí není ověřené, protože auta jsou v ČR od Června.

                  Osobně auto používám, a pozornostihodné problémy se mi vyhýbají, ale možná to vidím moc světle… 🙂

Napsat komentář