Tesla Model 3: objednávky překročily 400 000

V polovině května Tesla potvrdila 373 000 rezervací na Tesla Model 3. Od té doby se o tomhle čísle objevily různé spekulace. Z finančních výsledků za 2. čtvrtletí 2016 plyne, že teď už je rezervací přes 400 000.

Tesla musela kvůli obrovskému zájmu o elektromobil Tesla Model 3 přehodnotit výrobní plány a navýšit kapacitu gigatovárny trojnásobně na 150 GWh
foto: Tesla

Tesla za 2. čtvrtletí 2016 ve své finanční zprávě přiznala cash-flow z rezervací v hodnotě $398 mil. Ve zprávě pro americkou burzu cenných papírů pak doplnila, že šlo převážně o rezervace na Tesla Model 3.

Jakkoliv je tedy podezřelé, že Tesla Motors nechce nijak dál komentovat počet rezervací Tesla Model 3 a nadále operuje se starým číslem 373 000, z finančních zprávy se dá vyčíst, že rezervací může být už hodně přes 400 000. Je možné, že si Elon Musk prostě všechno to mediální rodeo schovává až na kulatější čísla jako je 500 000 – a to by mohlo přijít co nevidět.

Rychlost růstu počtu rezervací nicméně podle všeho bude spíše zpomalovat. Je to dáno i tím, že Tesla mezitím uvedla levnější Tesla Model S s 60kWh baterií (následně také u Modelu X) a přesvědčuje zájemce spíše k nákupu Tesla Model S místo čekání na Tesla Model 3.

Electrek.co

34 Comments on “Tesla Model 3: objednávky překročily 400 000”

  1. Schaubel se v německém
    Schaubel se v německém rádiu podřekl a přiznal 325 000. NYT uvedly 315 000. TESLA mlčí. Pochybuji ale, že je to 400 tisíc. Rezervační poplatky zahrnují i model X, kde zákazníci složili zálohu 40 000. Hybrid přebral nadšený, ale ničím nepodložený článek s úvahou, že 400 mil. USD = 400 tisíc rezervací modelu 3. Jak to je, nikdo neví, protože TESLA zarytě mlčí.

    viz koment z pod originálního článku:

    Tesla booked ZERO Model 3 deposits in Q1– that was revealed in its filings and also makes sense, as it takes a couple of days to get paid by the credit card companies. The increase in total deposits from the end of Q1 to the end of Q2 was only $289 million, which had to include ALL the net Model 3 deposits as of June 30th. And you can’t blame much of that low number on Signature Model X deliveries „consuming“ deposits at $40,000 a pop because the U.S. versions were almost all delivered in Q1. Of the 4625 Model Xs delivered in Q2 let’s say 3000 of them consumed $5000 each in Q1 deposits– that’s a total of just $15 million.

    I bet the 315,000 Model 3 deposit number the NY Times published and checked TWICE before Tesla forced them to go back to the old 373,000 number was in fact the RIGHT number.

    EDIT: It turns out that Tesla booked around $100 million of Model 3 customer deposits on 3/31 without having received the cash; i.e., it booked the asset under „accounts receivable.“ So one can’t say (as I originally wrongly did above) that the only place the M3 deposits could be was in the $289 million customer deposit increase during Q2; the correct number was that plus the 3/31 bookings, plus or minus any differential in the Model S & X deposits. While presumably the X deposits declined, if Musk is so sure they’ll sell 50,000 cars among this quarter and next (which I doubt, by the way), a large chunk of the $289 million increase should theoretically be S&X deposits. So without that number, we just can’t know the number of Model 3 deposits.

        1. to je co by kdyby. Kolem
          to je co by kdyby. Kolem roku 2009-10 spadly ceny aut v průměru o cca 25%. Nevšiml jsem si nějakého nárůstu objednávek a už vůbec ne pořadníků a už úplně vůbec ne na ještě nevyrábějící se model. Tzn. nějaký příklad obdobného pořadníku /jako na TM3/ by nebyl, když na to má kdejaký benziňák?… 🙂
          Prostě jde tu technologii pohonu, která spalováky předčí po všech směrech a je jedno jestli ji bude dělat Tesla nebo kdokoli jiný.

  2. Všimněte si jak Toyota
    Všimněte si jak Toyota Prius plugin už naprosto nikoho nezajímá. Když v US prodaj 4 kusy za měsíc tak musej samým blahem odpalovat rachejtle.
    Todle Toyota podělala na plný čáře. Příliš pozdě a příliš málo. Škoda, technologii maj nejlepší, ale vedení je naprosto zabedněný ve svý zlatý kleci a myslí si, že svět se točí kolem nich 😀

    http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

    1. No já bych se moc nesmál.
      No já bych se moc nesmál. Zaprvé se jedná o výběhový model, který se už nevyrábí. Zadruhé Toyota nikdy o plug-in moc nestála, protože to pro ni není lukrativní, prodeje stojí za prd. A za třetí má Toyota v USA asi 30 000 závazných objednávek na nový Prius. To není zase tak špatné…

      1. nebyla tu nedavno nahodou
        nebyla tu nedavno nahodou zprava kde nejaky manazer z Toyoty prohlasil ze zaostali za konkurenci a musi to napravit a prijit v dohledne dobe s nejakym lepsim plug-in hybridnim a elektrickym autem?

        a 30 tisic objednavek je rekl bych dost male cislo, v porovnani s modelm 3 doslova smesne cislo, a zavaznych nezavaznych, zavazne nejsou temer zadne

          1. Vy se divíte? Loni na trh
            Vy se divíte? Loni na trh dostali asi 30-100 „nových“ vozů s r.v. 1950-1960 s nájezdem <50 mil, no nedivte se, NOS jede na dračku i jinde než v elektronkách (a některé ty Teslácké EL34ky stojí pomalu víc než nové JJčka nebo Electro-Harmonixy)

            Někdo to měl prostě na skladu tak to pořád jde sehnat.

                1. Vratných 400 milionů.
                  Vratných 400 milionů. Když vám, s jistou podloženou historií člověka, schopného dělat velké věci, slíbím, že vyrobím osobní elektrické VTOL letadélko pro každého za rozumnou cenu, s AI řízením apod. a dodám, že zálohy jsou vratné, tak mi lidé narvou ještě víc.

                2. zkus to, pdole me nevyveres
                  zkus to, pdole me nevyveres ani mego

                3. Jaksi nemám tu auru
                  Jaksi nemám tu auru pánaboha jako Musk.

                4. ono se tohle nepovedlo ani
                  ono se tohle nepovedlo ani treba Jobsovi, a ze meli dokonce startup kde vybirali penize od lidi, stejne tak Google se o podobnou vec pokusil s GoogleGlass kdy prvni kit byl zafinancovanej fanouskama, v obou pripadech ale neslo o miliony, ale jen desitky tisic dolaru, proste vybrat na neco neni tak snadny jen diky „aure“

                5. Víte jak se startovala
                  Víte jak se startovala krize ve 30. letech, ne? To byla podobná půjčka, no a pak se to začalo v jistý moment řetězově vybírat a systém se položil.

                  Já mám pořád pocit, že Vy a někteří jiní zde trochu pozapomínáte na povahu lidí a jejich chování, na to že může stačit drobnost a celý ten domeček z karet zvaný Tesla Motors se může položit. Jeden nebo druhý konec, buď se naštvou zákazníci a poruší objednávky, pak se spustí lavina a bude další problém, protože se začnou prodávat akcie, a i při velmi nedobrém mechanizmu omezujícím práva vlastníků akcii ohledně prodeje, jejich cena může být někde u protinožců za půl hodiny. Nebo investorům dojde trpělivost a nebudou kupovat akcie a to bude také problém.

                6. Tesla ma podle financnich
                  Tesla ma podle financnich zprav k dispozici cash prez 3.2 miliardy dolaru a otevreny uver pod 200 miliony dolaru, tedy penize maj a dluzej celkem malo, takze nez by doslo ke zhrouceni, tak to jeste par let potrva

                  kryze jsou spise dusledek statnich jednani, treba ted hrozi kryze diky Cine, jeji dluh strmne stoupa o vice nez 10% rocne (v 2015 prez 260%) a naopak ekonomika ji oslabuje, a tim ze je na Cine zavislej dnes vpodstate celej svet, tak jeji problemy budou mit dnes mozna vetsi dopady nez nedavna „financni“ kryze co prisla z USA

                  jinak My a ja, ja na kryzi vydelal, nakoupil jsem celkem levne akcie a ac to nevydelava zrovna obri penize, tak v zisku jsem, holt mam to vystudovane tak proc bych to obcas nevyuzil 🙂

                7. Já si často pokládám
                  Já si často pokládám tytéž znepokojivé otázky jako Vy. Souhlasím s Vámi, že investoři na burze snadno podléhají hysterii a pro firmu tudíž představují m.j. značné riziko. Naštěstí se zdá, že Musk tohle dobře ví a ohledně burzy se snaží být co to jde opatrný…

                  Ovšem, krize na burze nevznikají jen tak, ale vždy jako důsledek souboru jevů, které se v burzovním slangu nazývají „nafouknutá bublina“, což je souhrnný výraz pro nereálná, nepodložená očekávání. A v tomto ohledu o Teslu nemám strach.

                  Od dubna jsem ve svém Modelu S nalítal už skoro 30.000km. Třikrát jsem v pohodě projel celou západní Evropu, aniž bych zaplatil cent. Auto bez problému, dojmy z jízdy mohutné, srovnatelné snad jenom s leteckou akrobacií. Ale i tak se dodnes občas probudim s pocitem, že se mi to asi zdálo.

                  Ne, nezdálo. Tesla je jenom natolik dobrý auto, že to jen můj rozoumek občas těžko pobírá. Ale však on si časem zvykne…))) Tohle není bublina. Tu jsme zažili na burze v roce 2008. Tu zažívají kluci s Leafy a podobnými EV, když na poslední elektrony přijedou k nabíječce a ona nejede. Nebo jede, ale chce napřed vidět něčí pošahanou kartu nebo přiblblý čip… Ve světě, kde se cokoliv jiného než Elektrika do auta pořizuje normálně za hotové nebo bankovní kartou… prostě normálně, za prachy, k čemuž tyto byly vytvořeny. TOTO je bublina….. Jinak řečeno, podvod na lidi. Podvod v tom smyslu, že děláme, jako že podporujeme EV, a přitom dbame, aby to v reálu nešlo, nebo aspoň ne tak, jak by mohlo, kdyby se chtělo.

                  A tohle je to, co vědí všichni, kdo okusili svět Tesly: že za ní stojí lidé, kteří upřímně(!) chtějí a dělají vše, abyste mohli jezdit v pohodě, normálně, jako lidi….. Přeju všem co nejdříve zažít totéž a jdu plánovat další výpravu 😉

    2. Hezký postřeh…
      Přiznám

      Hezký postřeh…
      Přiznám se, že pro mne je úspěch Priusu záhadou od samého počátku. Vysvětluji si ho jen ve své době totálním hladem obyčejných lidí (myslím tím bez technické formace) po něčem alternativním. Zbytek je o mediální masáži. Jenže jak přibývají lidé, co okusili Teslu, nebo s ní už za pomoci sítě Supercharger normálně cestují v měřítku celého kontinentu, je stále těžší prodávat tyto parodie na elektropohon od světových (zatím pořád ještě) gigantů, co ujedou na elektriku pár km a pak se to hodiny nabíjí ze zásuvky 220V….. :-)))

      …a ostatně, nebýt Muska, neměli bychom dodnes ani ten Prius. Toyota a všichni další by nám jistě periodicky vysvětlovali, že to prostě pořád ještě nejde ((.

            1. Taky mne to mohlo napadnout,
              Taky mne to mohlo napadnout, ale 3f pračky a sušičky jsou trošku, hmm, něco si kompenzují myslím.

              Nevíte jestli to tam dávají na fázi, nebo na silný kabel a asi autotrafo, že?

              Krátký popis trafa, sekundáru:
              Transformátor má 3fázová vinutí trvale zapojená do trojúhelníka, jedno z těchto vynutí má vyvedenu středovou odbočku, z tohoto je veden vodič „N“ zbylá napětí nejsou půlena, systém dodává 3 napětí. 2x115V (ev. 100-125V dle místních podmínek atd.) mezi fázemi připojenými k půlenému vinutí (a,c), zvané také „legs“, 3x230V (asi 220-240V zase jak kde, i u nás to létá dle trafa zátěže…) na vinutích a pak mezi „N“ a třetí fází, značenou „b“ zvanou taktéž „high leg“ je pak asi 208V.

              Pak jsou ale také místa kde na místní 3f VN rozvod (snad 2.4kV) navěší krabičky mezi fáze a z toho krmí domy jednofázově zase tímto způsobem, ale bez „vysoké nohy“

              Jen mne tak napadlo, neví někdo o té kuriozitě jak udělali u nás trafo pro jednu jedinou žárovku kdesi na zastávce?

      1. To myslíte vážně s tím
        To myslíte vážně s tím posledním tvrzením? Prius se prodává od roku 1997! Musk byl v té době neznámým člověkem.

        A pro mne tedy úspěch Priusu vůbec záhadou není. Proslavil se hlavně extrémní spolehlivostí ve spojení s automatickou převodovkou a nízkou spotřebou.

        1. Samozřejmě s nadsázkou.
          Samozřejmě s nadsázkou. Ale nevelkou.

          Toyota prostě ve své opatrnosti jenom nechtěně stvořila mýtus ekologického auta pro masy neznalé věci a zažila s ním boom. Což je jistě zcela v pořádku.

          Tatáž Toyota, dotlačena vládou Kalifornie k nutnosti použít mozek a překonat hrůzu z něčeho nového, stvořila v oné době z mého pohledu prostého inženýra i mnohem zajímavější věc – totiž plně elektrickou RAV4. O té se moc neví, protože se tu neprodávala a dodnes je jich je v Evropě zhruba co prstů na jedné ruce. Jedná z těchto unikátních krasavic však bývá k vidění v Praze a v Táboře. To byl skutečně krok vpřed k čisté dopravě budoucnosti.

  3. malá rekapitulace MODEL 3
    malá rekapitulace MODEL 3 událostí 😉

    31.12.2016 00:00 = 500.000 ???????
    03.08.2016 00:00 = 444.000 rezervací
    19.05.2016 00:00 = 373.000 rezervací
    14.04.2016 00:00 = 400.000 rezervací
    07.04.2016 07:20 = 325.000 rezervací
    03.04.2016 11:30 = 276.000 rezervací
    02.04.2016 07:00 = 253.000 rezervací
    01.04.2016 19:26 = 232.000 rezervací
    01.04.2016 10:42 = 198.000 rezervací
    01.04.2016 09:11 = 180.000 rezervací
    01.04.2016 00:00 = 133.135 rezervací
    31.03.2016 21:00 = 115.000 rezervací

    twitter.com/elonmusk
    twitter.com/teslamotors
    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
    teslamotorsclub.com/tmc/attachments/compare-sx-jpg.88992/

  4. pokud je to za Q2 $398 mil,
    pokud je to za Q2 $398 mil, tak to zcela jiste nebude prez 400 tisic rezervaci, spousta rezervaci pochazi i z EU kde se platila rezervace v eurech, tedy na dolary je to pak vyssi castka, vpodstate kazdy kdo zaplatil v EU 1000€ tak Tesle poslal vpodstate prez $1100

    da se spise ocekavat ze ty objednavky mirne klesli o ty kdo nechteji cekat, o ty co to zrusili, o ty co si z Tesly jen vystrelili a poslali na par dni litr, a objednavky spise stagnuji do doby nez Tesla ukaze zas neco dalsiho ohledne modelu 3

Napsat komentář