Tesla Model 3 - elektromobil zachycen ve výrobní verzi

Jan Horčík - 07 Duben 2017

Po kalifornských silnicích se prohánějí minimálně dva prototypy elektromobilu Tesla Model 3 ve verzi "release candidate". Tedy verze připravené pro výrobu.auto elektromobil Tesla Model 3

Tesla Model 3 se má začít vyrábět už v červenci. Vypadá to, že to Tesla nakonec stihne. Jak rychle se ale podaří uspokojit stovky tisíc zájemců o auto, toť otázka.
foto: Brian Williams – SpiedBilde, Motor1.com

Elektromobil Tesla Model 3 bude podle nejnovějších informací vybaven až 10 kamerami pro systém Tesla Autopilot. Release candidate verze také naznačují, že velikost otvoru kufru se skutečně zvětšila, jak sliboval Elon Musk.

Dále také víme, že první dodávky Tesla Model 3 budou pouze verze s náhonem na zadní nápravu. Dual-motor verze s pohonem všech čtyř kol by se mohly objevit do konce letošního roku.

Podle letmých pohledů do interiéru release candidate verzí to vypadá, že auto bude skutečně vybaveno pouze jedním centrálním displejem na ležato. Zda v autě bude nějaký HUD nebo ne, o tom aktuálně probíhají líté diskuse díky nejednoznačným vyjádřením Elona Muska.

Datový výzkumník Ben Sullins také přišel s názorem, že většina těch, kdo si Model 3 zarezervovali, se připravují zaplatit něco mezi $45 000 a $55 000.

Startovní cena auta přitom má být $35 000, ale Elon Musk už před časem naznačil, že očekává, že většina lidí si řekně i o příslušenství a vytlačí tak pořizovací cenu elektromobilu k $42 000.

Elektromobil Tesla Model 3

Release-candidate verze Tesla Model 3
foto: Brian Williams – SpiedBilde, Motor1.com

Sullins své informace zakládá na datech od 8000 lidí, kteří si Tesla Model 3 rezervovali a dali své informace k dispozici na webu Model3Tracker.info. Většina z nich si chce prý připlatit hlavně za větší baterii, aby auto zvládalo dojezd až 500 km.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

První várka TM3 prostě bude vypadat tak jak jsme jí viděli před rokem. Nic víc, nic míň. Prvotním úkolem je dostat jí včas na trh a tak nelze očekávat žádné kosmické kokpity a jiný překvápka ;)
Auto se základní funkčností solidní zmenšeniny modelu S, vnitřek holobyt s tabletem. Doufám, že aspoň přidaj držáky na pití :) Díra do kufru bude asi pořád stejná :(
Kosmický kokpity a další vylepšení přijdou časem, ale to už to bude stát 50 000 $ a více.

https://youtu.be/ffFH6kmnPn8

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Off On

Teslabjørn jede po Evropě a asi to lízne přes Třinec a Žilinu, ale určitě se zastaví v Bratislavě. Tak si ho odchytněte kdo budete moct.
Itinerář má trošku divokej.

trasa
http://bit.ly/2o7tptD

FB
I have some good news and some bad news. The bad news is that road trip #39 won't be finished until after Easter. The good news is that wifey and I will be going on a 6000 km/3700 mi Europe road trip this Easter.

We will stop at the most important superchargers so our followers can meet us and Optimus Prime. This time I won't bring any Nimber tasks. So all seats will be available for testing. I will post our position on Glympse so people don't have to sit and wait all day for us to arrive.

The plan is:
09.04.2017: Oslo - Hamburg
10.04.2017: Hamburg - Katowice
11.04.2017: Katowice - Budapest
12.04.2017: Budapest - Bratislava
13.04.2017: Bratislava - Vienna
14.04.2017: Vienna - Paris
15.04.2017: Paris - Brussels
16.04.2017: Brussels - Amsterdam - Hamburg
17.04.2017: Hamburg - Oslo

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Blíží se k Berlínu.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Proc ?

---

heros

Obrázek uživatele Kuk

Nikdy nepochopíš svět EV otaku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tvuj urcite ne, nastesti..

---

heros

Obrázek uživatele Kuk

Mluvím o Bjornovo životě ne o svým ;P

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

...ditto...

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Upadavani kol bude taky ve standardu,jako modelu S,nebo jen za priplatek? Nevite nekdo?

Obrázek uživatele Radovan

Samozřejmě že za příplatek. Snad by jste nechtěl jezdit bez kol na vzduchovém měnitelném polštáři ve standardu!

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

OT (vypadlo z jine diskuze) - uplne novy model S s prasklym A sloupkem - to musi poradne na*rat...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jan Rýznar

Při pohledu na místo obvyklého nabíjecího portu je zřejmé, že krytka je poněkud větší než obvykle. Dle nedávného členství Tesly a asociace CharIn bychom mohli očekávat konektor CCS Combo. To znamená zachování AC nabíjení a DC nabíjení (tesla supercharger) přes konektor Mennekes Typ 2, jak je v současných teslách + DC Combo +- konektory. Při využití CHAdeMO adaptéru by byl Model 3 nejuniverzálnějším elektromobilem v oblasti možnosti nabíjení.

Bylo by to od Tesly velice rozumné, protože pro EU to je jediné logické a rozumné řešení.

Jinak z aktuálních fotek testovacího prototypu nového Leafu v EU je vidět že si ponechal kombinaci CHAdeMO s Yazaki. Tudíž očekávání 3f. nabíječky se vzdaluje.

Které fotky nového Leafa máte na mysli? Všechny weby kopírují fotky, které jsou např. na https://www.motor1.com/news/140512/2018-nissan-leaf-spy-photos a tam konektory vidět nejsou.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

http://pushevs.com/2017/04/05/photos-second-generation-nissan-leaf/

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Hezkýýýýý!!! :-)
So let’s hope that the AC socket is type 2...

EDIT:
Dnes jsem porovnával fotku se svým Leafem a víčko AC konektoru na fotce je očividně větší než je u současného Leafa - bráno vzhledem k velikosti konektoru CHAdeMO ve skutečnosti a na fotce. Takže bych řekl, že by to opravdu mohl být Typ 2 a eventuálně i 3fáz.nabíjení. To by byla bomba!

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

No budeme doufat... ono další vysvětlení je že použili prostě větší víčko :-)

Ano, je to tak, je to další možné vysvětlení. Ale naděje umírá poslední.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Obrázek uživatele Kuk

"Release candidate verze také naznačují, že velikost otvoru kufru se skutečně zvětšila, jak sliboval Elon Musk."

Zdroj těchto informací?? Z těchto fotek mi to není moc jasný.
http://jalopnik.com/this-is-the-full-tesla-model-3-way-before-youre-suppose-1794073497
Panty jsou ve stále stejné výši jako loni, takže jedině že by se zkrátilo sklo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nekde rozebirali, ze podle toho, kudy vedou spary, se pravdepodobne zadni svetla presunula na otviraci cast kufru (to by melo pomoct na sirku) a panty vys po sloupcich (to uplne nevim, cemu pomuze, porad je tam to sklo az dolu).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Velikost otvoru určuje konec zadního skla, ale ať na to koukám jak chci tak mě připadá pořád stejně dlouhý jako loni.
Rozhodně panty se neposunuli, tedy aspoň spára, mechanismus může být možná trochu šouplej.
http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2016/03/Tesla-Model-3-rear-side-view-from-above-in-red.jpg

Nevim zda nějaký posunutí světel něco řeší? Možná do šírky?
http://insideevs.com/wp-content/uploads/2016/06/0X2xwBB.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Jen šířka :(

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

"Jak rychle se ale podaří uspokojit stovky tisíc zájemců o auto, toť otázka."

Celkem slušnou porci chtěj stihnout do konce roku 2018.
Otázka bude v jaké kvalitě. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Ak to situácia dovolí chcem väčší akumulátor a 4x4, autopilot sa dá dokúpiť dodatočne ? Hardver v aute bude a dokúpim len softvér ?

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

To je otazka, na kterou nejspis nikdo mimo Teslu nevi odpoved - pokud vim, nikdo zatim ani nezkusil otevrit schranku na "superpocitac" u noveho modelu S bez zaplaceneho alespon zakladniho AP, aby se podival, jestli jsou tam jen prazdne sloty nebo i deska.

Muj tip je, ze u 3 primarne odbavi zakazniky s AP (tam neni co resit) a jinak tam nebude bud nic nebo jen neco "za par korun" co vypocetni silou staci na safety features" a sbirani dat.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Kolik ta mašina stojí u eSka? 2000 $? U TM3 bude možná levnější, ale stejně asi ne za pakatel.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nekde probehlo $1700, ale nakolik je to duveryhodne cislo...
Kazdopadne byc necekal rozdilnou cenu zeleza u S a 3 vzhledem k tomu, ze to bude chroupat data ze stejne sady senzoru a ridit stejne rychle se pohybujici auto. Ja bych necekal zasadni rozdil v cene ani u software, ale zda se, ze rezervanti v to doufaji...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Kdyby ten HW byl zásadně levnější tak bych mělo smysl to dávat do každýho a pak jenom dálkově aktivovat po doplatku, ale při těchto cenách to je docela dost peněz co lezou do nákladů. Senzory nejspíš budou ve všech.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Ono se to dá snadno spočítat. Ty výpočetní karty, které tam jsou, stojí jedna v maloobchodních cenách asi 25000 Kč. Dopočítejte si k tomu cenu softwaru, kamer, instalací a kabelů a odpočítejte množstevní slevy... Cena nebude pakatel.

Proto jsem zminoval ten hw "za par korun" - pokud budeme predpokladat stejny pomer rustu ceny a vykonu jako u jinych pocitacovych komponent, tak pocitac s polovicnim vykonem nebude stat pulku, ale treba desetinu a na jednodussi ulohy nez "full auto" bude s prehledem stacit - napr. upocita sice jen jen 4 kamery misto osmi, ale na "asistenta jizdy v pruhu a adaptivni tempomat" to bude stacit.

Ale cim vic nad tim premyslim, tim spis myslim, ze to resit nebudou - na velkych trzich bude jezdit (a sbirat data) dost aut, u kterych majitel za vypocetni silu zaplatil a male nikoho nezajimaji.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SW už tam taky bude, jen ho za velké peníze aktivuješ přepisem nuly na jedničku :)
Budoucnost se blíží, rakovová auta už nebudou schopni konkurovat svou 100 let starou koncepcí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pamatuju si, jak Elon říkal, že to nebude jen zmenšená verze modelu S. Ejhle, vypadá to že bude. Jinak se ceklem bojím toho, že vzhledem k výrobní kapacitě a počtu objednávek budou za základ prodávat očesanou holotu a schopný auto se bude prodávat výrazně dráž.

Takhle to dělají všechny automobilky,nic nového pod sluncem.

"Jinak se ceklem bojím..." - môžem sa spýtať aký je dôvod Vášho strachu? Máte pred-objednané?

Obrázek uživatele honza.t

Jak to bude s palubními přístroji ?
Tesla Model 3 nebude mít head-up displej ani přístrojový štít
http://www.auto.cz/tesla-model-3-nebude-mit-head-up-displej-pristrojovy-stit-104946

tak krátky článok a toľko chýb...očividne autorovi záležalo na tom čo píše :D

Obrázek uživatele Michelin

Auto cz tam se nedivte nicemu. Je to banda dinosauru, kteri jsou prisati na ceciky stavajicich automobilek. Takze koho chleba jis toho pisen zpivej.

To vite, kdyby Tesla pustila chlup a zaplatila si u nich nejakou tu reklamu, taky by o ni umeli napsat pekny clanek.

Diky bohu za Hybrid. Uz bych jinak pomalu nemel co cist.

---

Více než 150tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdybyste nebyl tak zaslepeny, vsiml byste si na auto.cz redakcnich testu, ve kterych Teslu velmi chvali. Jeden z redaktoru ma take i3.
Fanatiku, kteri nesnesou opravnenou kritiku, jsou plne minarety. Ale koho chleba jis, toho pisen zpivej, ze?

Obrázek uživatele Michelin

Mate pravdu. Koukam, ze ty stvave clanky jsem cetl ve Svete motoru.

Mimochodem me prijmy nemaji s elektromobilitou zhola nic spolecneho. A uvahy (ktere jsem tu zminoval) o vystavbe nabijecich stanic nejsou o prijmech, ale o nenavratnych investicich.

Co se tyka me zaslepenosti tak zvazuju napsat clanek o tom jak jsem objednal Teslu a prvnich kruccich s ni. A k tomu napsat jej me vede prave spousta negativnich zkusenosti.
I tak je, ale zatim muj postoj k elektromobilite pozitivni.

---

Více než 150tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

goingelectric(tecka)cz ;) bez reklam a sem tam je tam i neco driv nez tady...

Obrázek uživatele Michelin

Zajimave. Dekuji.

---

Více než 150tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

zaujímavý blog, vďaka za info

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

super, díky


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol