Volkswagen chystá útok na spotřebu

Německý se chystá ještě více angažovat v bolasti vozů s nízkou spotřebou. Kromě toho, že připravuje přímou konkurenci pro Smart ForTwo, chystá také následníka modelu Fox, který má být malým ekonomickým automobilem se spotřebou kolem tří litrů na 100 km. Do výroby se měl dostat během následujících 30 měsíců. Kromě toho se proslýchá, že VW začne také s výrobou modelů a .

Volkswagen se chce zbavit ropy

Německá automobilka Volkswagen vydala plán vývoje pohonu svých automobilů pro následující dekádu. Cílem je zcela se zbavit závislosti na ropě. Fosilní paliva nicméně v krátko- a střednědobém výhledu zůstanou i nadále hlavním zdrojem energie, takže je nutné je využít co nejšetrněji. K tomu mají automobilce Volkswagen pomoci nové technologie přímého vstřikování benzínu (TSI), turbo-diesely (TDI) a dvojité převodovky (DSG). Tyto moderní spalovací motory budou také kombinovány s elektrickými motory v nových hybridních automobilech. Dieselové motory budou navíc vylepšeny o technologii BlueTec licencovanou od značky Mercedes.

Volkswagen Nanospyder

Některé nápady jsou fantastické a některé ještě fantastičtější. Volkswagen Nanospyder patří do té druhé kategorie. Další účastník soutěže L.A. Design Challenge jakoby pocházel z velmi daleké budoucnosti. Jeho autory je designérský tým Audi, konkrétně Patrick Faulwetter, Daniel Simon a Ian Hunter.
Volkswagen Nanospyder je automobil, který je možné skládat, rozkládat a znovu skládat na mikroskopické úrovni. Jeho koncept vychází z toho, že v roce 2015 vyhlásí Ministerstvo dopravy požadavek, že veškeré automobily musí být 100% recyklovatelné. Navíc, aby všechna auta šla s dobou, jejich maximální životnost bude pět let.

Volkswagen představel vysokoteplotní palivový článek

Výzkumníci německé automobilky představili první vysokoteplotní (high-temperature fuel cell – HTFC) určený do osobních vozidel. Měl by být méně ekologicky závadný a účinnější nežli klasický nízkoteplotní palivový článek. Běžné nízkoteplotní palivové články pracují za teploty kolem 81°C, zatímco vysokoteplotní palivové články pracují za teploty 120°C. Navíc jsou levnější, menší, lehčí a stabilnější než nízkoteplotní palivové články. Volkswagen očekává, že nové palivové články by mohly být v praxi v osobních automobilech využívány kolem roku .