Volkswagen představuje projekt C3World

Na druhém národním německém IT summitu představila automobilka Volkswagen vůj výzkumný projekt C3World. „Connected Cars in a Connected World,“ neboli „Propojená auta v propojeném světě“. Jde o propojení nejen v pravém smyslu slova, tedy pomocí elektronických zařízení (telematika), ale o také o pomyslné propojení mezi automobily a životním prostředím. Telematická zařízení samozřejmě přímo nesnižují spotřebu, ale výrazně pomáhají plynulosti a bezpečnosti provozu. Podobný systém vyvíjejí například Mazda nebo Nissan. C3World od Volkswagenu patří mezi první evropské projekty.

Volkswagen Viseo

Volkswagen Viseo

Německý Volkswagen nehodlá zaspat. Nejen, že investuje do palivových článků a lithium-iontových baterií. Přichází také s moderními a velmi zajímavými koncepty. Jedním z nich je i koncept elektromobilu Volkswagen Viseo. Sportovně laděný design tohoto třímístného elektromobilu připomíná současné trháky jako Tesla Roadster nebo britský Lightning GT. Hlavní rozdíl mezi těmito elektromobily a Volkswagen Viseo je v tom, že Viseo je zatím skutečně pouze koncept. Jeho autorem je Marc Kirsch, který se nebojí využívat moderních technologií. Elektromobil Viseo je například vybaven OLED displejem, který posádce vozidla zobrazuje užitečné informace o aktuálním počasí nebo poloze pomocí GPS.

Volkswagen Space-Up!

Volkswagen představí Space-Up! na palivové články

Už 16. listopadu 2007 se má na autosalonu v Los Angeles představit nová verze konceptu Volkswagen Up! pojmenovaná Space-Up! Mělo by jít o pětidveřovou verzi, o jejíž pohon se budou starat pokročilé vodíkové palivové články. O palivové články se ostatně Volkswagen už delší dobu zajímá, stejně jako o lithium-iontové baterie. Volkswagen to zjevně s alternativními palivy myslí vážně. Nebo se jen drží módních trendů?

Volkswagen investuje do výzkumu lithium-iontových baterií

Baterie. Jediný zádrhel, na kterém je dnes zaseknutý rozvoj nejen elektromobilů a dalších nových způsobů dopravy, ale i přenosných počítačů a dalších zařízení. Uvědomují si to i velké společnosti, a tak investují do výzkumu. Německý koncern Volkswagen aktuálně spojil své síly s celou řadou dalších německých průmyslových gigantů s cílem vyvinout nové, lepší typy lithium-iontových baterií. Součástí aliance, kterou podporuje i německá vláda, jsou dále společnosti jako BASF, Bosch, Evonik Degussa, Li-Tec a STEAG. Společně v průběhu následucjících let investují zhruba €360 milionů do vývoje vysokokapacitních lithium-iontových baterií.

zdroj: autobloggreen

Volkswagen

Volkswagen: spotřeba 1 l/100 km

Podle magazínu Motor Authority hodlá automobilka Volkswagen do roku 2010 vyrobit auto se spotřebou 1 l/100 km. A to nikoliv jako koncept nebo testovací auto, ale běžný automobil určený pro omezenou výrobu. Ostatně, podobné dvoumístné autíčko se spotřebou 1 l/100 km už Volkswagen ukazoval před pár lety. Nyní ředitel společnosti Martin Winterkorn prohlásil, že plastikovo-magnesiový minivůz s motorem o obsahu 300 ccm a maximální rychlostí 120 km/h se skutečně bude do roku 2010 vyrábět.

Škoda bude vyrábět dieselové motory

Týdeník Ekonom přinesl zajímavou informaci o tom, že automobilka bude možná vyrábět dieselové motory. Je tedy vidět jasné směřování automobilek k úspornějším, ekologicky přijatelnějším řešením. Škoda dosud v celé své historii diesely nikdy nevyráběla. Nové motory by se mohly objevit už v příštích modelech a . Část výroby pak poslouží také značkám a , dost možná přijde i dieselová verze modelu .

automix

Volkswagen chystá útok na spotřebu

Německý se chystá ještě více angažovat v bolasti vozů s nízkou spotřebou. Kromě toho, že připravuje přímou konkurenci pro Smart ForTwo, chystá také následníka modelu Fox, který má být malým ekonomickým automobilem se spotřebou kolem tří litrů na 100 km. Do výroby se měl dostat během následujících 30 měsíců. Kromě toho se proslýchá, že VW začne také s výrobou modelů a .

Volkswagen se chce zbavit ropy

Německá automobilka Volkswagen vydala plán vývoje pohonu svých automobilů pro následující dekádu. Cílem je zcela se zbavit závislosti na ropě. Fosilní paliva nicméně v krátko- a střednědobém výhledu zůstanou i nadále hlavním zdrojem energie, takže je nutné je využít co nejšetrněji. K tomu mají automobilce Volkswagen pomoci nové technologie přímého vstřikování benzínu (TSI), turbo-diesely (TDI) a dvojité převodovky (DSG). Tyto moderní spalovací motory budou také kombinovány s elektrickými motory v nových hybridních automobilech. Dieselové motory budou navíc vylepšeny o technologii BlueTec licencovanou od značky Mercedes.

Volkswagen Nanospyder

Některé nápady jsou fantastické a některé ještě fantastičtější. Volkswagen Nanospyder patří do té druhé kategorie. Další účastník soutěže L.A. Design Challenge jakoby pocházel z velmi daleké budoucnosti. Jeho autory je designérský tým Audi, konkrétně Patrick Faulwetter, Daniel Simon a Ian Hunter.
Volkswagen Nanospyder je automobil, který je možné skládat, rozkládat a znovu skládat na mikroskopické úrovni. Jeho koncept vychází z toho, že v roce 2015 vyhlásí Ministerstvo dopravy požadavek, že veškeré automobily musí být 100% recyklovatelné. Navíc, aby všechna auta šla s dobou, jejich maximální životnost bude pět let.

Volkswagen představel vysokoteplotní palivový článek

Výzkumníci německé automobilky představili první vysokoteplotní (high-temperature fuel cell – HTFC) určený do osobních vozidel. Měl by být méně ekologicky závadný a účinnější nežli klasický nízkoteplotní palivový článek. Běžné nízkoteplotní palivové články pracují za teploty kolem 81°C, zatímco vysokoteplotní palivové články pracují za teploty 120°C. Navíc jsou levnější, menší, lehčí a stabilnější než nízkoteplotní palivové články. Volkswagen očekává, že nové palivové články by mohly být v praxi v osobních automobilech využívány kolem roku .