Vactrain

Čína zkouší vlak s rychlostí 2900 km/h

Čínští vědci z univerzity Jiao Tong představili koncept magnetického rychlovlaku (maglev) schopného dosáhnout bezmála trojnásobné rychlosti zvuku. Vědecký bulvár? V žádném případě. Číňané chtějí pouze přivést k životu více než 100 let starou myšlenku vlaků pohybujících se v tunelech s odsátým vzduchem.

Leo Express

LEO Express vydává dluhopisy s pevným výnosem 7,5 % ročně

, soukromý železniční dopravce, vydá dne 12. prosince 2012 dluhopisy v objemu až 550 milionů korun. „Chceme, aby se lidé mohli podílet na našem úspěšném a perspektivním podnikání,” říká Leoš Novotný, zakladatel a generální ředitel společnosti. Dluhopisy s jednokorunovým nominálem budou splatné za pět let a ponesou pevný úrok ve výši 7,5 procenta p.a.

železnice Kabina strojvedoucího v lokomotivě 714.8

Czech Raildays 2012: Ve Vítkovicích pokračují přestavby lokomotiv na CNG

Jedním z prvních vystavovatelů, na kterého jste mohli při vstupu na veletrh drážní techniky Czech Raildays 2012 narazit, byla společnost Vítkovice Doprava, a.s. Ta se na železničním veletrhu prezentuje v posledních ročnících svými  lokomotivami. Připomeňme, že v roce 2010 spatřil světlo světa prototyp o výkonu 250 kW zkompletovaný na bázi přestavby dvounápravové lokomotivy řady 703.8.

rychlovlaky - čínský CRH-3

Rychlovlaky a vysokorychlostní tratě v ČR – mají budoucnost?

Rádi byste se po naší krásné malé republice proháněli v pohodlných, čistých a rychlých vlacích? Tedy nejlépe „rychlovlacích“? My také. Ale zatím to nejde. Stát sice postupně začíná pouštět na železnici konkurenci, ale jen velmi, velmi opatrně. se pere o první volná „místa“ a nám už mezitím pěkných pár let mažou med koleb huby ohledně . Dnes, když ekonomika země údajně narazila na dno, průmysl se propadl, stavba dálnic se zadrhává a konečně vychází na jevo jejich předraženost, zároveň vyplouvají na světlo megalomanské plány na propojení ČR s plánovanou celoevropskou sítí vysokorychlostní železnice.