Vláda České republiky a Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP chtějí trvale podporovat konkurenceschopnost českého automobilového průmyslu.
foto: Škoda
Vláda ČR a Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP společně podepsaly zásadní dokument k posílení budoucí perspektivy českého automobilového průmyslu. Ústředními tématy Memoranda jsou elektromobilita, autonomní řízení a digitalizace.
Tato tři stěžejní témata jsou definována i ve Strategii 2025 společnosti Škoda Auto jako klíčové oblasti budoucích aktivit podniku. Škoda Auto se jako člen sdružení AutoSAP aktivně podílela na tvorbě Memoranda o budoucnosti automobilového průmyslu i souvisejícího Akčního plánu.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier proto následně připojil svůj podpis k deklaraci, vyjadřující podporu úspěšné implementaci závazků obsažených v Memorandu a Akčním plánu.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier memorandum o budoucnosti domácího automobilového průmyslu vítá: „Tímto Memorandem vysíláme zřetelný signál, že společně pracujeme na řešeních mobility budoucnosti. Politická reprezentace, Sdružení automobilového průmyslu i hospodářský sektor podporou digitalizace, elektromobilů, nabíjecí infrastruktury i testů autonomních vozidel v reálných podmínkách společně vytváří předpoklady pro další pokračování úspěšného kurzu českého automobilového průmyslu,“ dodává Maier.
Škoda Auto stanovila ve své Strategii 2025 oblasti elektromobility, autonomního řízení a digitalizace za centrální sféry svých aktivit pro nadcházející roky.
Jako člen Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP se společnost Škoda Auto, spolu s dalšími partnery z řad firem i institucí, výraznou měrou podílela na tvorbě Memoranda a Akčního plánu.
Již v únoru automobilka pozvala do svého sídla v Mladé Boleslavi řadu vysoce postavených představitelů politického a hospodářského života i odborů, aby při kolokviu pořádaném Sdružením automobilového průmyslu AutoSAP diskutovali o důležitých otázkách a šancích pro budoucnost tuzemského automobilového průmyslu.
Dnes podepsané Memorandum bezprostředně vychází z diskuzí a závěrů tohoto kolokvia. Nyní začíná fáze konkrétní realizace Memoranda.
Dohoda zahrnuje Akční plán zahrnující celkem 25 opatření, týkajících se stěžejních témat, jakými jsou elektromobilita, autonomní řízení a digitalizace a zahrnuje také průřezová témata jako podpora vzdělávání nebo výzkumu a vývoje.
Tyto nové sféry obchodní činnosti skýtají pro český automobilový průmysl velký potenciál. Aby jej bylo možné beze zbytku vyčerpat a úspěšně zvládnout nadcházející transformační procesy, byla dohodnuta konkrétní opatření:
Autonomnímu řízení bude poskytnuta podpora prostřednictvím cílených podpůrných programů pro výzkum a vývoj. Akční plán například dále stanoví, že bude umožněno testování autonomních vozidel za reálných podmínek a na zkušebních tratích.
Navíc se Vláda ČR a sdružení AutoSAP dohodly na podpoře a vývoji vozů s alternativními pohony, zejména elektromobilů. K tomu patří mimo jiné výstavba nabíjecí infrastruktury pro elektromobily na území České republiky.
Navíc má být podporována oblast digitalizace. Cílem je mimo jiné zajistit pokrytí dopravních cest vysokorychlostním připojením k internetu.
Tři stěžejní témata (elektromobilita, autonomní řízení a digitalizace), která jsou důležitá pro úspěšný trvale udržitelný rozvoj České republiky jako automobilové lokality a zajištění dlouhodobé zaměstnanosti v odvětví, mají být i nadále rozvíjena. Koncem roku 2018 proběhne vyhodnocení dílčích výsledků opatření obsažených v Akčním plánu.
Automobilový průmysl je důležitým pilířem české ekonomiky. K tvorbě hrubého domácího produktu země přispívá devíti procenty a přímo či nepřímo zaměstnává přibližně 400 000 lidí a je tak jedním z nejvýznamnějších zaměstnavatelů, navíc s rostoucí tendencí.
Na automobilový průmysl připadá 25 % veškerého českého exportu. Přibližně dvě třetiny všech osobních vozů vyrobených v České republice sjely letošním roce z výrobních linek společnosti Škoda Auto. Tradiční česká značka je největším výrobcem motorových vozidel v zemi a celosvětově působí na více než 100 trzích.
ČEZko spotřebuje 900 tun uranu ročně
ČEZko spotřebuje 900 tun uranu ročně 😉
ekonomika.idnes.cz/diamo-lithium-tezba-rozhovor-tomas-rychtarik-fol-/ekonomika.aspx?c=A171011_357126_ekonomika_rts
Vrtěti lithiem – podívejte se na
Vrtěti lithiem – podívejte se na fakta
seznam.cz/zpravy/clanek/vrteti-lithiem-kampan-ovladly-emoce-a-dezinformace-podivejte-se-na-fakta-38314
autonomni rizeni by mohlo fungovat ve vlade… jinak jak je to
autonomni rizeni by mohlo fungovat ve vlade… jinak jak je to stou novou linkou trolejbusu na kraji Prahy?
Je docela usmevne, kdo to schvalil… predstava ze natahuju draty navic, kdyz elekrobusy sou a dobijeni muze probihat na zastavkach nebo konecnych BUSu.
Tak uvidime jak dlouho to bude fungovat…
Pán slíbil kožich – už to slovo hřeje. 🙂
Pán slíbil kožich – už to slovo hřeje. 🙂
OT: v Pekingu jezdi 1000 elektrickych autobusu a do roku 2020
OT: v Pekingu jezdi 1000 elektrickych autobusu a do roku 2020 jich ma byt 10.000, tedy celych 60%. Tomu se rika delat hrebiky s hlavickou. Ne takove placani do vody a zverejnovat memoranda.
Uber začal v Dubaji nabízet převoz pomocí elektromobilů
Uber začal v Dubaji nabízet převoz pomocí elektromobilů Tesla Model S a X. UberONE spojil s lokální taxi službou Dubai Taxi a dohromady mají k dispozici přes 350 elektromobilů Tesla 😉
connect.zive.cz/bleskovky/uber-zacal-vdubaji-nabizet-prevoz-pomoci-elektromobilu-tesla-model-sa-x/sc-321-a-189937/default.aspx
To je spíš průser. Dotovaná pracovní místa
To je spíš průser. Dotovaná pracovní místa seberou
poslední lidi z malých firem bez podpory. Už teď nejsou lidi a po tomto zásahu se akorát tak prohloubí. Dotace do vývoje ve firmě Robert Bosch přinesla 1 mil Kč na pracovníka celkem 400 mil v čudu. Za státní peníze se zajistí aby se nic nevyvíjelo. Brávo, brávo. Vymyslela SKODA AUTO!!!!!!
Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP je díky
Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP je díky prezidentovi Bohdan Wojnar automaticky zaujata ropnou lobby VW Škoda …
media.skoda-auto.com/cs/Pages/Board-of-Management.aspx
… před volbami? politické gesto vlády ČSSD se souhlasem ANO ??
seznam.cz/zpravy/clanek/rodi-se-dohoda-cssd-s-babisem-predvolebni-stret-chovanec-versus-faltynek-38240
Pročpak vláda neuzavírá dohody o ELEKTROMOBILISMU s kompetentní ASOCIACÍ ELEKTROMOBILOVÉHO PRŮMYSLU ??
asep.cz/
NA NĚĚĚĚĚĚ !!!
youtube.com/watch?v=5f0-nQLHHM4
ti kluci se k sobě moc nemají, sledujete postoj jejich těla
ti kluci se k sobě moc nemají, sledujete postoj jejich těla ?
Nejlepší elauto na hraní, co jste kdy viděli. Cenou
Nejlepší elauto na hraní, co jste kdy viděli. Cenou StreetDrone opravdu překvapí
technet.idnes.cz/streetdrone-one-elektromobil-renault-twizy-fm6-/tec_technika.aspx?c=A171010_173440_tec_technika_nyv
Renault Twizy přepracovaný tak, že v základním setu
Renault Twizy přepracovaný tak, že v základním setu navíc obsahuje počítač Nvidia Drive PX2 osazený 4TB SSD úložištěm, 6x HD kamera, Doplňkově ho můžete osadit i lidary, radary, dalšími kamerami, 4G komunikačním modulem nebo třeba GPS přijímačem 🙂 Sakra to je ale nabušený Twizy :))
technet.idnes.cz/streetdrone-one-elektromobil-renault-twizy-fm6-/tec_technika.aspx?c=A171010_173440_tec_technika_nyv
Komentář analytika společnosti Tesla na Morgan
Komentář analytika společnosti Tesla na Morgan Stanley
Cenový cíl společnosti Tesla se zvýšil z 317 na 379 dolarů
Analytik společnosti Morgan Stanley Adam Jonas a tým ve firmě předpovídají, že do roku 2040 celosvětově vzrostou elektrické vozy o více než 520 milionů vozidel a dodává
thefly.com/landingPageNews.php?id=2620591
Jak nás vláda učí, Memorandem nezarmoutíš, ale ani nic
Jak nás vláda učí, Memorandem nezarmoutíš, ale ani nic neslíbíš…..
Telička se rozešel s ANO a udělal dobře
Telička se rozešel s ANO a udělal dobře 🙂
novinky.cz/domaci/451593-telicka-se-rozesel-s-ano.html
Dnes Středa 11. října má Svátek má Andrej
Dnes Středa 11. října má Svátek má Andrej :))))
seznam.cz/
Podporu pro nakup EV obcanum zatim nedaji. Asi az bude nejake
Podporu pro nakup EV obcanum zatim nedaji. Asi az bude nejake Skoda EV. Do te doby budu jezdit Leafem I. Snad to bude az prijde Tesla 3.