Mercedes-Benz EQV: luxusní elektrický van s 90kWh baterií a dojezdem 405 km
Koncept EQV odhalila společnost Mercedes-Benz Vans už na ženevské Motor Show v březnu 2019. Svou premiéru nyní slaví také sériová verze v podobě Mercedes-Benz EQV.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Koncept EQV odhalila společnost Mercedes-Benz Vans už na ženevské Motor Show v březnu 2019. Svou premiéru nyní slaví také sériová verze v podobě Mercedes-Benz EQV.
Automobilka General Motors nabídne CNG a LPG verze svých užitkových vozů Chevrolet Express a GMC Savana už koncem tohoto roku. V hledáčku jsou především firemní zákazníci a podnikatelé.
Mladou společnost Bright Automotive založil John E. Waters, jeden ze spolutvůrců elektromobilu EV1 v General Motors. Se svou novou firmou se však namísto osobních automobilů zaměřil na vývoj plug-in hybridního nákladního auta, kterému dal chytré jméno „Bright Idea“. Van je zaměřen čistě na fleetové zákazníky. Uveze až 910 kg nákladu při průměrné spotřebě 2,3 l/100 km. Právě tohle číslo (v americkém podání krásně kulatých 100 MPG) je však hlavním kamenem úrazu. I samotný výrobce totiž upozorňuje, že tahle hodnota „se může měnit“. To znamená, že spotřeba 2,3 l/100 km je skutečně ideální stav. ve skutečnosti to může být klidně třeba dvakrát víc.
Faktem je, že pro snížení spotřeby udělala automobilka maximum, může se pochlubit aerodynamickým koeficientem 0,30, pneumatikami s nízkým odporem, odlehčenou konstrukcí a dalšímí vychytávkami. Až 80 km ujede vůz údajně čistě na baterie, pak ho můžete připojit do zásuvky. Výroba vanu nicméně ještě nezačala, automobilka momentálně (nadějně) jedná s americkým ministerstvem energetiky o půjčce 450 mil. dolarů na rozjezd výroby.
Podle magazínu MotorAuthority se Ford přidá k automobilkám Chrysler a General Motors a na Detroitském autosalonu představí vlastní elektrické vozy. V případě GM to bude slavný Chevy Volt, Chrysler zase chystá hned trojici elektromobilů, Ford podle dostupných informací odhalí nebo alespoň bude informovat o několika elektrických vozech. Předně to bude elektrický van postavený nejspíš na evropském modelu Ford Transit Connect (viz. dřívější info), který bude určený pro firemní zákazníky a do prodeje půjde v roce 2010. Ve stejném roce bude v prodeji v USA také benzinová verze. V roce 2011 pak má být uveden na trh elektrický sedan, který nejspíš bude založen na nové generaci globálního modelu Ford Focus. Jsme navýsost zvědaví, co si Ford do Detroitu připraví, protože zatím, narozdíl od konkurence, toho v oblasti alternativních paliv, či spíše konkrétnější elektřiny, mnoho nepředvedl. Naposledy to byl nový Ford Fusion Hybrid.
Koncem roku 2008 by měla být v Británii k dispozici elektrická verze oblíbeného užitkového vanu Ford Transit Connect.