Koncept EQV odhalila společnost Mercedes-Benz Vans už na ženevské Motor Show v březnu 2019. Svou premiéru nyní slaví také sériová verze v podobě Mercedes-Benz EQV.
foto: Mercedes-Benz
Nejmladší člen rodiny Mercedes EQ – jako první plně elektrické prémiové MPV od Mercedes-Benz – kombinuje bezemisní přepravu s úchvatnými jízdními vlastnostmi, vysokou funkcionalitou a výrazným designem. Veřejnosti bude Mercedes-Benz EQV poprvé představeno na letošním IAA (od 12. do 22. září).
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon Ženeva 2019: Mercedes-Benz Vans Koncept EQV – první prémiové, plně elektrické MPV
Elektrická pohonná jednotka (eATS) se v Mercedes-Benz EQV nachází na přední nápravě pod dynamicky vyhlížející čelní maskou s přístupem k zásuvce pro dobíjení v předním nárazníku. Má špičkový výkon až 150 kW.
Elektromotor, převodovka s pevným převodem, chladicí systém a elektronika tvoří integrovaný a kompaktní celek. Energie je dodávána lithium-iontovou baterií pod podlahou vozidla, jejíž nízká a centrální poloha má pozitivní vliv na řízení EQV.
Maximální rychlost 160 km/h zajišťuje, že se do svého cíle dostanete rychle i mimo městské prostředí. V základní výbavě je Mercedes-Benz EQV vybaveno vodou chlazenou palubní nabíječkou (OBC) s výkonem 11 kW, vhodnou jak k domácímu AC nabíjení, tak na nabíjení na veřejných nabíječkách.
Baterie s využitelnou kapacitou 90 kWh poskytuje maximální dojezd 405 km (předběžné údaje). Instalace baterie v prostoru pod podlahou znamená, že vnitřní prostor vozidla nedoznal změn a plně elektrické MPV od Mercedes-Benz splňuje nejnáročnější požadavky na funkčnost a variabilitu a je vhodné pro širokou škálu využití.
Inteligentní MBUX v EQV
Úprava systému MBUX pro EQ je skutečným mistrovským kouskem. Na desetipalcovém displeji s vysokým rozlišením slouží dlaždice „EQ“ jako centrální přístupový bod ke všem specifickým zobrazením a nastavením, jako například stav nabíjení, čas odjezdu, popřípadě znázornění spotřeby.
Displej navíc může být využíván k nastavení navigace, funkce Mercedes me Charge, nebo jízdních módů. Podle tiskové zprávy „silnou stránkou MBUX“ má být inteligentní hlasové ovládání aktivované slovy „Hej Mercedesi“, jímž lze ovládat navigaci, telefon, hudbu, počasí, stejně jako další funkce pro pohodlí, jako klimatizaci nebo osvětlení.
Maximální dojezd díky inteligentní rekuperaci a jízdním nastavením
Při brzdění je kinetická energie přeměňována na elektrickou energii a dále využívaná k nabíjení vysokonapěťové baterie (rekuperace). Řidič má na tento proces zásadní vliv, protože je schopen rekuperaci regulovat použitím pádel pod volantem, přičemž při využití nejvyššího stupně rekuperace lze vůz ovládat jediným pedálem, protože při brzdném efektu rekuperace je brzda téměř zbytečná.
Stupeň rekuperace „D Auto“ odráží inteligenci EQV, protože automaticky aktivovaný ECO Asistent řidiči napomáhá k dosažení maximální možné jízdní efektivity. Kombinuje data z navigace, asistenta rozpoznávání dopravního značení a informace získané díky inteligentním bezpečnostním asistenčním systémům (radar a kamera) a úroveň rekuperace sám upravuje.
V kombinaci s navigací optimalizovanou pro EQ se aktivní monitorování dojezdu postará o to, aby řidič bezpečně dosáhl svého cíle i v případě, že mine nabíjecí stanici. K dispozici má i jízdní nastavení E+, které upravuje funkce vozu pro dosažení maximálního možného dojezdu.
Všechny členy rodiny EQ spojuje neotřelý designový jazyk. Tím nejvýraznějším je černý panel na masce chladiče se stříbrnými lamelami, stejně jako čistý boční profil s osmnáctipalcovými koly tak typickými pro řadu EQ, které vozu dodávají dynamický vzhled i ve chvíli, kdy stojí.
Specifikace Mercedes-Benz EQV
Spotřeba elektřiny: 27,0 kWh/100km (předběžná informace)
Dojezd: 405 km (předběžná informace)
Doba dobíjení na Wallboxu nebo veřejné nabíjecí stanici (AC, 11 kW): 100% < 10h
Doba dobíjení na nabíjecí stanici s rychlodobíjením: 10-80% SOC < 45 min.
Pohon: přední náprava
Výkon: 150 kW
Točivý moment: 362 Nm
Maximální rychlost: 160 km/h
Kapacita instalovaných baterií: 100 kWh
Využitelná kapacita baterií: 90 kWh
Rozvor: 3200 mm
Nákladový prostor (v závislosti na výbavě): 1030 l
Celková hmotnost: 3500 kg
zas jen vlhký sny, ani netřeba číst 🙂
zas jen vlhký sny, ani netřeba číst 🙂
Navivace, jíž lze ovládat … počasí…
Jakapak je na to
Navivace, jíž lze ovládat … počasí…
Jakapak je na to zkratka? WC?
Co to je navivace?
Co to je navivace?
nad moderními systémy v autech se totiž dnes už avivuje 🙂
nad moderními systémy v autech se totiž dnes už avivuje 🙂
Chtelo by to jeste pridat trochu vetsi kapacitu baterek na
Chtelo by to jeste pridat trochu vetsi kapacitu baterek na takto velke auto,kolem 150kWh a vice.
Přesně.
Přesně.
Přesně tyhle dodávky jezdí 1000km denně běžně 🙂
Přesně tyhle dodávky jezdí 1000km denně běžně 🙂
nutně nemusí. Třeba jako shuttle letiště – hotel nebo
nutně nemusí. Třeba jako shuttle letiště – hotel nebo taxi ideální. Ten dojezd je rozumný, bude to v reálu kolem 300km a to není špatné. Na dálnici to bude spotřebové peklo stejně jako každé EV zvláště kolem 130km/h…
To byla ironie….
To byla ironie….
No jiste. Aby uz ted cenove bestialne drahe auto bylo jeste
No jiste. Aby uz ted cenove bestialne drahe auto bylo jeste drazsi.
Treba 300kWh. A pak si to koupite? To bude lidofka.
Treba 300kWh. A pak si to koupite? To bude lidofka.
Lidofka neni zadny elektromobil, vse je predrazeny kram, ktery
Lidofka neni zadny elektromobil, vse je predrazeny kram, ktery se ekonomicky nevyplati oproti spalovaci verzi ani jeden model-)
Auto ma aku 90KWh, prumerna spotreba je 27KWh.Dojezd 405Km .Tad y nam neco nehraje.Takze pri dalnicni rychlosti 130km spotreba kolem 32KWh nebo spise vice s touto krabici. Z Prahy kousek za Rozvadov a tam potreba nabijet. Realny dojezd 250km, po meste o neco vice.
A nedej boze,abyste jeli smesnou maximalkou 160Km/h, to na ten Rozvadov ani nedojete.-)
Má aku 100 kWh, 90 využitelných. Spotřeba je uváděna
Má aku 100 kWh, 90 využitelných. Spotřeba je uváděna reálná, dojezd dle NEDC.
lži, Model S se jako taxík vyplatil už mnoha taxikářům,
lži, Model S se jako taxík vyplatil už mnoha taxikářům, takže za ušetřené peníze si mohli koupit další Teslu dle nákladů oproti fosilním šmejdům 🙂
a fosilní auta udávají spotřebu třeba 6 litrů, ale ve městě je to 10… asi stejná logika pro neznalé a hloupé lidi, co vidí vše jednostranně, tedy trolly, podřadné to bytosti lidstva 🙂
Spíš potkám jako taxi hybridní Toyotu než Teslu S. Asi ti
Spíš potkám jako taxi hybridní Toyotu než Teslu S. Asi ti taxikáři, co je proivozují, neumí počítat. Měli by se poradit s tebou 🙂
Jenjo, zalez radši zase zpátky do té své zemljanky 🙂
Na všech cestách, kde jsem byl jsem viděl Tesel taxíků
Na všech cestách, kde jsem byl jsem viděl Tesel taxíků tak do deseti, ovšem třeba hybridní aurise ty rozhazovali plnými hrstmi
Kolik je v ČR taxíků Tesel? Prosím přesné konkrétní
Kolik je v ČR taxíků Tesel? Prosím přesné konkrétní číslo.
Děkuji
Ono teslaxikareni spis bylo popularni tam, kde byl po ruce
Ono teslaxikareni spis bylo popularni tam, kde byl po ruce supercharger v dobe, kdy nabijeni bylo komplet zadarmo (takze taxik s nulovymi naklady). Treba Amstr. U nas se ta doba ponekud prosvihla.
Aha, no já si pamatuju taxi Tesla S v Paříži, ale to byla
Aha, no já si pamatuju taxi Tesla S v Paříži, ale to byla spíš turistická atrakce
V praze snad nekdo jezdil Uber s pujcenou od Trendparku. A pak
V praze snad nekdo jezdil Uber s pujcenou od Trendparku. A pak Tesl1cka a jeste jedno, pokud se daji pocitat za taxik.
Ono ani Uber není úplně taxi
Ono ani Uber není úplně taxi
Vídal jsem myslím červenou Teslu S jako Taxi, občas
Vídal jsem myslím červenou Teslu S jako Taxi, občas nabíjel zadarmo u Václaváku v nadzemním parkovišti. Dlouho jsem ji neviděl, byla to spíš taková atrakce. Spoustě taxikářům by dával větší smysl PHEV v ceně kolem 1 mil a dojezdem na baterii 150 km s nabíjením CCS. Dojezd 50 km a nabíjení 2,5 hod přes Mennekes je na Taxi blbost.
Bývala jedna. Teď už myslím 0.
Bývala jedna. Teď už myslím 0.
Lojziku, nezahravej si s tou maximální rychlostí…
Lojziku, nezahravej si s tou maximální rychlostí…
Hm, že by dodávka na rozvoz baterek?
Hm, že by dodávka na rozvoz baterek?
Tesla Roadster má 200kWh s dojezdem 1000 km a je malý,
Tesla Roadster má 200kWh s dojezdem 1000 km a je malý, takže no problem pro Teslu, pro ostatní je to samo problém, bo nechtějí, to by měli alespoň nabíječky po světě…. prostě fosilní teroristi, co plánují naše životy, no 🙂
https://is.gd/8dcDeZ
Jojo, dodávku naprat baterkama, co třeba doložnost,
Jojo, dodávku naprat baterkama, co třeba doložnost, obsaditelnost, promyšleno, než se začalo křičet, nebo tyhle parametry jsou druhotné?
Takže Tesla Roadster je větší pro pasažéry než všechny
Takže Tesla Roadster je větší pro pasažéry než všechny podobné sporťáky, přesto vyšší dojezd, proto tento opak neporušuje tvou „logiku“? 🙂
Je vidět, že toho o bateriích moc nevíš, používáš jen fráze nevzdělaných, méněcenných trollů, tak ze sebe nedělej vola 🙂
Evidentně vím o základních vlastnostech užitkových
Evidentně vím o základních vlastnostech užitkových vozidel víc než vy.
Takže než začnete s vyprávěním o volech a trollech, tak juk do zrcadla děkuji 🙂
Třítunovej sporťák 😀 😀 😀
To dostává „trhač asfaltu“
Třítunovej sporťák 😀 😀 😀
To dostává „trhač asfaltu“ úplně nový význam 🙂
LŽEŠ, samozřejmě, jako obvykle, podřadný trolle a
LŽEŠ, samozřejmě, jako obvykle, podřadný trolle a méněcenný člověče 🙂
btw, má nejlepší zrychlení ze všech sériových vozů (kterých se vyrobí více než 1), která jsou i třeba 10x dražší 🙂
má 2 tuny, jako obvyklé, výkonné auto
Má prd a co mít bude, to se uvidí až/jestli někdy bude
Má prd a co mít bude, to se uvidí až/jestli někdy bude existovat jinde, než na poslintaném papíře nebo v modelu s baterkou z vibrátoru.
Chápu, že nad ním honíš, ale každý nesdílí tvoji deviaci.
jo a přesně s tímto autem vyženeme ty fosilní teroristy
jo a přesně s tímto autem vyženeme ty fosilní teroristy ze silnic 😀
až tu budeme mít za deset let jedno v republice někde v garáži s desítkou jiných drahých aut, tak si řekneme, jooo, ještě, že máme toho Elona 😀
Tesla staví nesmyslná a nepraktická auta, to je celé.
Tesla staví nesmyslná a nepraktická auta, to je celé. Drahá, obrovská přiblblá auta, sedany v dnešní době může mít jako základ své nabídky jen debil a roadster je hovadina na druhou, nejsou to žádná eko auta která změní svět, jen hloupá snobácká machrovina úplně k hovnu. Elon je jen egoista a frajírek, který si jen dokazuje, že udělá auto které ve zrychlení pokoří všechny a že umí některé věci co jiná auta ne, ale z reálného pohledu je to naprosto stupidní, za cenu roadsteru a z jeho baterky by mohly být čtyři běžná EV, to jen dokazuje, že je to jen jeho PR a ukájení ega, levná malá EV která by vyklidila města od toho fosilního smradu vůbec neplánuje vyrábět, chápeš to ty honzo????
a proto ovládají své segmenty trhu, troubo? 🙂
a proto ovládají své segmenty trhu, troubo? 🙂
no ovládají pěkny hov.. ovládají max. segment EV nebo
no ovládají pěkny hov.. ovládají max. segment EV nebo sedanů, protože ty už nikdo nevyrábí 😀 už ani číňan sedany nechce 😀
A proto Němci nelení a udělaj pro Číňany cokoliv. Třeba
A proto Němci nelení a udělaj pro Číňany cokoliv. Třeba obludu Mercedes sedana z SUV nebo prodlouženou limuzínu z BMW M3, BMW 5 i Mercedesu E. Hehehe:))))
Víš úplný houno a ještě se s tím chlubíš.
https://gearjunkie.com/vision-mercedes-maybach-ultimate-luxury-suv
https://www.autorevue.cz/na-cinsky-trh-miri-prodlouzene-bmw-3-s-paketem-m-performance
https://www.autorevue.cz/bmw-predstavila-novou-prodlouzenou-verzi-rady-5-urcena-je-pro-cinsky-trh
https://www.autorevue.cz/take-mercedes-benz-tridy-e-se-dockal-prodlouzeni-pro-cinsky-trh
Kde zůstal ten nadhled? Úsměvné kolika lidem v malé
Kde zůstal ten nadhled? Úsměvné kolika lidem v malé české zemicce leží Tesla s Elonem v žaludku…
Co se to sem zase dáváš za srachky ty fóbickej fašoune?!?
Co se to sem zase dáváš za srachky ty fóbickej fašoune?!?