EIT InnoEnergy chce v Evropě 100 GWh baterií do roku 2030
EIT InnoEnergy uvádí na trh společnost Repono, celoevropský projekt zaměřený na vlastnictví a provoz velkých systémů skladování energie (ESS).
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
EIT InnoEnergy uvádí na trh společnost Repono, celoevropský projekt zaměřený na vlastnictví a provoz velkých systémů skladování energie (ESS).
Jihoaustralská Tesla baterie o kapacitě 129 MWh se víc než osvědčila. Elon Musk v nedávném konferenčním hovoru naznačil, že se nejspíš chystá něco ještě mnohem většího.
S rostoucím počtem elektromobilů na silnicích vyvstává otázka, co dělat s použitými lithium-iontovými bateriemi. Jednou z reálných možností, jak dále využívat pro elektromobil už nevyhovující baterie, je vytvořit z nich stacionární zásobárny elektrické energie. Přesně touto cestou se chce vydat i japonská automobilka Nissan.
Jezdit v automobilu, který do ovzduší nevypouští žádné škodlivé emise, je jistě chvályhodné. K úplné spokojenosti se však musí tyto automobily nejen ekologicky vyrábět, ale také pohánět „zelenou“ energií. Právě toho si je vědoma automobilka Nissan, která prostřednictvím své společnosti 4R Energy pracuje na kombinaci solárního nabíjecího systému s vysokokapacitními lithium-iontovými bateriemi.
Německý koncern Daimler se po vzoru Nissanu, Mitsubishi a dalších automobilek z Japonska rychle přizpůsobuje současnému trendu směřujícímu k elektromobilům. Nedávno se rozhodl ve spolupráci s RWE vystavět v Berlíně infrastrukturu dobíjecích stanic v rámci projekt „e-mobility Berlin“. Nyní ve spolupráci s Technologickým institutem v Karlsruhe zahájil projekt „e-drive Project House“. O co jde? Daimler AG a institut spojí síly v oblasti výzkumu a vývoje. Vědátoři a studenti z univerzity se připojí k inženýrům z Daimleru, aby společnými silami komplexně řešili problém elektrického pohonu, a to ze všech úhlů. Půjde o řídí elektroniku a software, samotné elektromotory, samozřejmě i skladování energie a prostě všechno, co se pojí s elektrickým pohonem automobilů. Daimler samozřejmě doufá, že se mu tak podaří urychlit vývoj dostupných elektromobilů (poněvadž nejspíš vidí, že konkurence – zejména dvě japonské automobilky zmíněné v úvodu) jsou daleko před ním a mají našlápnuto k velmi dobrým výsledkům. Spojení akademické půdy a praxe má samozřejmě řadu výhod. Jak upozorňují redaktoři magazínu Autobloggreen, vědátoři často v oblasti praktického využití svých vynálezů „nevidí“ tak daleko, zde se proto uplatní zpětná vazba od lidí, kteří se zabývají především praxí. Společně pak mohou stvořit věci, které budou nejen praktické, ale i moderní a snadno dostupné. Ke spolupráci byly přizvány také další výzkumné instituce a podniky, takže časem by z toho snad mohlo něco opravdu kloudného vzniknout. Ostatně, v době ekonomické krize je investice do vzdělání, výzkumu a vývoje to nejlepší, co může firma udělat.