Štítek: silniční síť
Švédové připravují elektrické silnice
Švédská průmyslová skupina Volvo Group a Švédská správa dopravy připravují pilotní projekt „elektrické silnice“. Švédové plánují na krátký testovací úsek silnice zabudovat systémy pro bezdrátové dobíjení elektrických vozidel. Cílem projektu je otestovat životaschopnost technologie bezdrátového dobíjení v běžném provozu.
Více než 70 % svodidel na českých silnicích pochází z produkce ostravské Nové huti
ArcelorMittal Ostrava se na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně prezentoval prostřednictvím silničních svodidel. Od roku 2003 se v ostravské huti vyrobilo 5600 kilometrů svodidel, což by stačilo na cestu z Ostravy do Madridu. Mittal je také hrdý na to, že více než 70 % svodidel, která chrání řidiče na českých silnicích, pocházejí právě z jeho produkce.
Galileo, evropský systém navigace, bude sídlit v Praze
Galileo se má stát konkurencí pro americký navigační systém GPS. Jeho vybudování zajistí společně státy Evropské unie. Dlouhé měsíce probíhala diplomatická jednání o tom kde bude mít Galileo hlavní sídlo. Tím byla nakonec zvolena včera Praha.
První solární dálnice vyroste v Itálii
Itálie je zemí, která si může kromě mnoha jiných připsat i prvenství ve výstavbě dálnic. Tamní „autostrada“ A8 vedoucí z Milána k jezerům Como a Maggiore byla dokončena už v roce 1926. Nyní se Itálie bude moct pochlubit další novinkou. Dálnice A18 spojující sicilská města Messina a Gela bude první na světě, která využije solární energii.
Británie miluje elektromobily, přemýšlí o nich 7 milionů řidičů
Britský Královský automobilistický klub (RAC) provedl průzkum mezi zhruba 1000 domácích motoristů. Hlavní otázka zněla: Přemýšleli byste o nebo plánujete pořízení elektromobilu během příštích pěti let? Pětina odpovědla Ano, přemýšlel bych o něm nebo Ano, plánuji pořídit. V Británii je dnes 33,8 milionu řidičů, z toho pětina je zhruba 6,75 milionu. Už před časem britská vláda ohlásila finanční podporu všem, kdo projeví zájem o koupi elektromobilu. Vzápětí se v Británii začal prodávat elektromobil Citroen C1. Ředitel nadace RAC Stephen Glaister však upozorňuje, že existuje nebezpečí uspěchání celého procesu. „Vláda aktivně prosazuje pořízení elektromobilů dlouho předtím, než je mohou výrobci masově nabídnout,“ řekl. „RAC plně podporuje představení ekologických automobilů. Ale elektromobily nejsou krátkodobé řešení. Co by měla vláda nyní dělat je zlepšovat silniční síť a podporovat automobilky ve vylepšování současných technologií. To znamená zvyšovat kapacitu silnic pro snížení poplatků a emisí oxidu ohličitého, zaměřit se produkci čistších benzinových a dieselových motorů a výrobu menších a lehčích automobilů.“ Vskutku?!