Britský Královský automobilistický klub (RAC) provedl průzkum mezi zhruba 1000 domácích motoristů. Hlavní otázka zněla: Přemýšleli byste o nebo plánujete pořízení elektromobilu během příštích pěti let? Pětina odpovědla Ano, přemýšlel bych o něm nebo Ano, plánuji pořídit. V Británii je dnes 33,8 milionu řidičů, z toho pětina je zhruba 6,75 milionu. Už před časem britská vláda ohlásila finanční podporu všem, kdo projeví zájem o koupi elektromobilu. Vzápětí se v Británii začal prodávat elektromobil Citroen C1. Ředitel nadace RAC Stephen Glaister však upozorňuje, že existuje nebezpečí uspěchání celého procesu. „Vláda aktivně prosazuje pořízení elektromobilů dlouho předtím, než je mohou výrobci masově nabídnout,“ řekl. „RAC plně podporuje představení ekologických automobilů. Ale elektromobily nejsou krátkodobé řešení. Co by měla vláda nyní dělat je zlepšovat silniční síť a podporovat automobilky ve vylepšování současných technologií. To znamená zvyšovat kapacitu silnic pro snížení poplatků a emisí oxidu ohličitého, zaměřit se produkci čistších benzinových a dieselových motorů a výrobu menších a lehčích automobilů.“ Vskutku?!
24 Comments on “Británie miluje elektromobily, přemýšlí o nich 7 milionů řidičů”
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Bydlím na venkově, takže
Bydlím na venkově, takže dvě auta. Až doslouží, tak bych je rád obměnil: Jedno rodinné, tedy větší a bezpečené a s větším dojezdem. Nejspíš tedy hybrid. Druhé maličké – třeba i tříkolka, s dojezdem 100 km (ale i po snížení kapacity baterií). Jsem ochoten zaplatit o něco více, ale přehnané ceny zase ne… Tak doufám, že už v příštím roce se něco takového objeví. Ale to jsem asi velký optimista.
Vidíte, my shodou
Vidíte, my shodou okolností stavíme tříkolku s dojezdem kolem 100km a v budoucnu plánovanou „mobilní dobíječkou“ na bázi Stirlingova motoru. S plně recyklovatelnou samonosnou karoserií z konopnolněného kompozitu a prodejní cenou optimálně 99.999,- tak ještě rok vydržte:)
mám clio 1.2 r.v.91 EHK
mám clio 1.2 r.v.91 EHK č.83.01 B(S 2) co to číslo znamená
čo to má spoločné s
čo to má spoločné s článkom?
1kwp se pohybuje od 120tis
1kwp se pohybuje od 120tis do 135tis.
Podle toho jaka firma to dela.
Za dobu sve zivotnosti se solarni instalace zaplati min.3x.
Ten C1 sa dodáva aj s
Ten C1 sa dodáva aj s ľavostranným riadením?
Přímo u výrobce jsme se
Přímo u výrobce jsme se dozvěděli, že elektromobil momentáln prochází evropským typovým schvalovacím řízením aby bylo možné jej uvést také v kontinentální Evropě. Pokud auto bude schváleno, bude k dispozici verze s řízením vlevo. Kdy to bude, to už nám bohužel zástupci společnosti nebyli schopni sdělit.
Nech je to v blízkej
Nech je to v blízkej budúcnosti
To platilo před pěti lety.
To platilo před pěti lety. Dnes už jsou elektromobily reálná alternativa. Také o koupi elektromobilu uvažuji a věřím, že i v našich podmínkách se dočkám do dvou let.
Také bych do toho šel! Na
Také bych do toho šel! Na kodrcání do práce, nákup, pojíždění ve městě atd. ideální záležitost. Plus nasypat na střechu fotovoltaiku a mé svědomí bude chrochtat blahem. Otázkou jsou bohužel pořizovací ceny:(.
Zdravím,
na střechu mého
Zdravím,
na střechu mého RD mi „nasypou“ fotovoltaiku do 1 měsíce, 4 kw, a elektromobil taktéž plánuji 🙂 Je to nad slunce jasné… Jen škoda, že to mnoha lidem zapaluje po starém způsobu.
Na kolik vyjde celá
Na kolik vyjde celá investice?
Pořizovací ceny se v
Pořizovací ceny se v současné době pohybují jistě výš, než by se mohlo většině z nás líbit, nicméně právě masové rozšíření jak domácích solárních elektráren, tak elektromobilů by mělo přinést postupné snížení cen. V současné době se cena domácí fotovoltaické elektrárny s výkonem asi 4 kW se pohybuje kolem půl milionu Kč, ceny připravovaných elektromobilů jako Mitsubishi i MiEV se pohybují zhruba v obdobné rovině. již dostupný elektromobil Citroen C1 ev’ie stojí 16 850 liber, v pčepočtu tedy asi 505 000 Kč.
Co bude drive, slepice nebo
Co bude drive, slepice nebo vejce? Nejdrive klesne cena a pak se elektromobily rozsiri nebo naopak? Preci nemuze fungovat ani jedno. Troufnu si tvrdit, ze jediny zpusob, jak dojit k masovemu nasazeni elektromobilu je plugin hybrid. Predcasne nasazeni elektromobilu, pred vyresenim problemu s cenou a dojezdem (nebo alespon dobijeci infrastrukturou) muze cele elektromobilove myslence jen uskodit.
podmínka dostupné
podmínka dostupné dobíjecí infrastruktury zcela určitě je klíčová. dobře to vědí např. v Amsterdamu
To je urcite dobre, ale
To je urcite dobre, ale zdaleka to nestaci a je to prace na dlouha leta. Ano, tech, kteri by si koupili 2. auto do rodiny, se kerym nemohou vyjet mimo mesto par je. Ovsem tech, kteri by si koupil 2. auto do rodiny, se kerym nemohou vyjet mimo mesto za cenu, ktera je stejna s jejich plnohodnotnym rodinnym vozem uz je o poznani mene. Proto myslim, ze jedina schudna cesta jak srazit cenu elektromobilu jsou paradoxne plug-in hybridy. Jak uz se mylil Lenin, z feudalizmu rovnou do socialzmu skocit nejde 🙂 .
Váš problém se slepicí a
Váš problém se slepicí a vejsem má v tomto případě velice dobře zaběhané řešení, a to i bez mezičlánků. Drahou technologii si prostě pár lidí koupí („early-adopters“), těch, kteří peníze neřeší a chtějí to vyzkoušet. Tím cena trochu klesne, takže si to může koupit ještě víc lidí, a tím zase klesne cena, a tak dále. Výborně je to vidět například na počítačových komponentách – špickové grafické karty se prodávají za cenu přes 10000, a přesto si je někteří lidé koupí, i když vědí, že za rok bude ta samá karta za 3000. A díky tomu může cena klesat, a stejně to bude s elektromobily, i bez hybridů.
To ma dva hacky. Za hlavne)
To ma dva hacky. Za hlavne) infrastuktura. Nejde jen o samostatny vyrobek, ale zaroven potrebujete novou infrastukturu. Kdyz to prevedu na vas priklad, tak kdyz si koupite drazsi kartu nemusite nejdriv pockat az a jestli vubec, k vam zavedou novou elektrickou sit, bez ktere to nebude fungovat nebo neresite problem, ze vam novy notebook dale nez 50km od domova nefunguje. Prave pluginhybrid je reseni, ktere odstaruje vystavbu nove infrastuktury bez zdlouhaveho cekani na „early-adopters“. To resi to vajecne dilema.
Za mene hlavne) experimentatoru, kteri riskuji nemalou cast uspor je vsude zatracene malo. Pak je velke nebezpeci zklamani – ze experimentatoru bude malo, anebo jeste horsi, bude jich hodne, ale po zkusenostech zjisti, ze to auto bez vybudovane infrastuktury ma velmi omezene pouziti. Pak by mohl nasledovat pokles poptavky, krachy vyrobcu a to by poskodilo myslenku elektromobilu na dlouha leta. Prijit s necim drive nez jsou podminky muze byt stejne smrtici, jako zaostavat.
Myslím si, že
Myslím si, že infrastuktura může vznikat postupně, jak se bude trh s elektromobily rozvíjet. Pokud se jich v celé čtvrti nabíjí pět, nezpůsobí to tak velký nápor na elektrickou síť, aby bylo nutné ji jinak dimenzovat – to bude nutné, až jich bude v té čtvrti pět tisíc a každou noc se budou dobíjet všechny.
A pokud bude možné za začátku „tankovat“ jen doma, a jezdit s tím jen do práce a zpět – tak ať. Stejně to zezačátku bude brané jedině druhé auto do rodiny a koupí si to jen fandové jako hračku. A časem, až se to rozšíří i mezi ostatní, tak už infrastruktura bude.
Nebo myslíte, že klasická benzínová auta se zaváděla tak, že nejprve vznikla po celém světe hustá síť čerpacích stanic, a pak teprve se řeklo „OK, tak teď už můžeme ty stroje konečně začít vymýšlet a vyrábět“?
I na bohatem zapade se druhe
I na bohatem zapade se druhe auto do rodiny kupuje male a levne. Ale i to, v pripade potreby, dojede stejne daleko jako bezny rodinny vuz. Prvni elektromobily, tak jak dnes vidime, budou nejmene 2-3x tak drahe nez dnesni mestska vozidla, ale pri tom nebudou moci vytahnout paty z mesta. Ano, par fandu si to koupi, ale ti nezpusobi masovou poptavku, ktera je nezbytna pro zlevneni technologii a rozsireni infrastruktury.
Srovnani s benzinem je zavadejici. Uz jen proto, ze kdyz vam dojde, nemusite na dotankovani cekat pul dne. Uz v zacatcich automobilizmu bylo ve vesnickych konzumech k dostani neco, co se dalo pouzit jako palivo – petrolej do lamp, rostlinny olej a jine. Elektrinu proste do kanystru nenalejete. Bez infrastruktury se nepohnete. A k rozvoji celoevropske infrastruktury vcetne venkova a odlehlejsich oblasti jsou nezbytne plugin hyhridy. Ciste elektromobily jsou ponekud predcasne a mohou paradoxne myslence elektrickeho pohonu spise uskodit. Prave v okamziku, kdy vsichni ti nadseni Londynane budou konfrontovani se skutecnou cenou a soucasne praktickymi tezkostmi pri provozu plynoucimi z omezeneho dojezdu, dlouheho dobijeni, nizke zivotnosti baterii a nedostatecne infrastruktury.
Víceméně mi připadá,
Víceméně mi připadá, že jen opakujete argumenty, které jsem Vám už vyvrátil.
> Elektrinu proste do kanystru nenalejete.
> Bez infrastruktury se nepohnete.
Viz předchozí příspěvek – pro základní nebo nouzovou potřebu je stávající struktura (zásuvka 380V v garáži) dostatečná a původní srovnání tedy vidím jako adekvátní. Dokonce bych řekl, že k té zásuvce se dostanete dnes snadněji, než kdysi k lavhi petroleje v konzumu.
> Ano, par fandu si to koupi,
> ale ti nezpusobi masovou poptávku
Viz před-předchozí příspěvek. Nezpůsobí masovou poptávku, ale malé oživení. Tím se dosáhne malého snížení ceny, které maličko zvýší dostupnost, zase se trošku zvýší poptávka, atd.
Jo opakujeme, protoze za 1)
Jo opakujeme, protoze za 1) podcenujete vyznam infrastruktury a vubec sirsich dopadu do spolecnosti. To neni jen novy vyrobek, to je mnohem vic. Zasuvka nic neresi dokud je realny dojez elektromobilu 100km dobijeci doba hodiny. A to ovsem pri cene vozu vyssi nez bezny rodinny vuz s dojezdem prakticky bez omezeni. A za 2) podcenujete otazku psychologie. Elektromobil je neco hrube noveho. Treba kolik lidi by si koupilo ojety elektromobil – tj. kolik lidi veri, ze baterie bude plne funkci jeste po 10ti letech a ze svuj novy drahy EM jeste nekdy prodaji? To je jenom jedna z nejasnych praktickych otazek, kterych je cela rada a ty teprve rozhodnou o rychlosti prechodu k EM.
Nicmene ono to stejne nakonec bude tak, ze vzniknou male mestske elektromobily. Budou drahe, provozne s problemy a bude se jich kupovat omezene mnostvi. Jeste vyrazne mene, nez dnes treba Smartu. Dokud neprijdou plugin hybridy, ktere umozni masovou vyrobu, pokles cen a vybudovani infrastruktury a tim i zpetne masovy nastup EM. Ja mam jenom obavu, aby predcasny nastup EM nezbrzdil tumo myslenku na dlouha leta jak se to stalo treba hybridum.
Nebo vy otázku psychologie
Nebo vy otázku psychologie a infrastruktury přeceňujete. Psychologicky může klidně neco nového také přitahovat pozornost a zájem, nejen odrazovat. Infrastruktura je z jednoho pohledu chybějící, z druhého dostatečná.
Jsou to prostě všechno jen spekulace – vy na to máte pohled elektro-pesimistický, já elektro-optimistický. Dohadovat se, který je ten správny je nesmysl, protože dnes není správný ani jeden – a který bude správný v budoucnu ukáže až budoucnost. Přeji vám, aby to byl ten můj pohled, a abyste si mohl i vy koupit elektromobil už za dva roky 🙂
🙂 Ani nevite jak rad bych
🙂 Ani nevite jak rad bych se mylil. Bohuzel jsem si jisty, ze za 2 roky to nebude.