Štítek: materiály
BMW chce snížit cenu výroby uhlíkových vláken o 90 %
Podle magazínu Bloomberg je BMW blízko tomu, aby výrobu uhlíkových vláken (CFRP) až o 90 %. Díky tomu by se tento pokročilý materiál mohl stát konkurenceschopný klasické oceli.
Tesla chce těžit nerosty pouze v Americe
Americká automobilka Tesla Motors sune dále vpřed svůj plán na výstavbu obří továrny na lithium-iontové baterie. Veškeré nerosty, které v ní bude zpracovávat, chce těžit „doma“ v USA. Kromě toho chystá i nové distribuční centrum.
Be.e – elektrický skútr vyrobený z rostlin
Elektrické auto vyrobené z konopí bohužel nejspíš ještě dlouho nevznikne. Ale odvážní se nevzdávají. V Nizozemsku zkoušejí vyrábět z konopí a lnu elektroskútr Be.e.
Kestrel EV – elektrické auto vyrobené z konopí
Bylo nebylo, v kanadském Calgary ještě donedávna fungovala společnost Motive Industries. Přišla s geniálním nápadem: vyrobit elektrické auto z konopí. Elektromobil Kestrel EV se nakonec nepodařilo realizovat, ale nápad zaujal řadu lidí na celém světě.
BMW i: karbonová revoluce se blíží
Lehká konstrukce a bezpečnost si neodporují. Naopak: kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů v konceptu LifeDrive připravovaného elektromobilu BMW i3 při nárazových testech v některých oblastech dokonce překonává dosavadní ocelové konstrukce.
Nissan odlehčí autům, bude je vyrábět z vysokopevnostní oceli
Společnost Nissan Motor oznámila, že chce v budoucnu více využívat pokročilou vysokopevnostní ocel (AHSS). Vyrábět z ní chce až 25 % součástí pro své nové modely (měřeno podle hmotnosti). Ve velkém začne pokročilou vysokopevnostní ocel využívat v roce 2017 v rámci jedné ze svých iniciativ, jejichž cílem je snížit celkovou hmotnost vozů.
Autosalon Ženeva 2013: Peugeot 208 HYbrid FE
Společnosti Peugeot a Total, které se již dlouhé roky věnují zlepšování energetických výkonů automobilů, znovu spojily své inovační síly nad projektem Peugeot 208 HYbrid FE. Cílem bylo vytvořit vůz nabízející skutečné potěšení z řízení (zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8 vteřin) a vykazující současně nízké emise CO2 (49 g/km).
Hypergravitace pomáhá vyrábět nové typy materiálů
Snižování hmotnosti je směr, kterým se dnes ubírá nejen automobilový průmysl. Obrovský potenciál má také v řadě dalších oborů. Evropská vesmírná agentura ESA podporuje výzkum nových slitin a nanotechnologií s potenciálem snížit až o 45 % hmotnost turbín pro letectví a energetiku.
Budoucnost automobilového průmyslu závisí na nových materiálech
Automobilový průmysl je odvětvím, které dnes a denně ovlivňuje naše životy. Největší chemická společnost na světě BASF dlouhodobě investuje do výroby materiálů a řešení, která mají umožnit rozvoj elektromobilů coby ekologicky výrazně šetrnější alternativy ke klasickým automobilům.
Milujete vůni nového auta? Pozor, je toxická!
První usednutí do nového auta na vás zapůsobí všemi smysly. Kromě jiného i čichem. Věděli jste ale, že ta příjemná vůně zbrusu nového auta je ve skutečnosti toxická? Interiér auta totiž obsahuje lepidla, pěny, plasty a další materiály, ze kterých se neustále uvolňují těkavé organické sloučeniny (VOC).
Rozhovor: s Romanem Havláskem o recyklaci Škodovek a elektromobilitě
Co se stane se současnou Škodou Fabia potom, co doslouží? Kam jdou jednotlivé součástky jako nádrž, katalyzátor, motor, co se s nimi stane, jak jsou zpracovány dál nebo jak je s nimi naloženo? Nejen na tyto nepříjemné otázky odpovídal Roman Havlásek, vedoucí servisních služeb automobilky Škoda Auto.