Nanomateriály a nanotechnologie jsou, zdá se, jedním z klíčových směrů (viz. nanogenerátory), které v budoucnu umožní masovější rozšíření automobilů na elektrický/alternativní pohon.
Už několik společností vyrábí své baterie s pomocí nanočástic. Nejnovějším přírustkem do party je spoečnost Decktron/Nanoexa, která vyrábí lithium-iontové baterie. Nový nanokrystalický materiál vyvinutý v této firmy má umožnit výrobu li-ion baterií o výkonu až 3 kW/kg.
Nová generace lithium-iontových baterií vyrobených pomocí nanotechnologií by mohla výrazným způsobem rozšířit možnosti dnešních hybridních automobilů a elektromobilů.
2 Comments on “Nanotechnologie v bateriích”
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Co to je za kravinu udávat
Co to je za kravinu udávat kapacitu ve Wattech???
Není to kravina, byl
Není to kravina, byl uveden výkon baterií a správně ve watech, tedy kW. To znamená, že vozidlo osazené dejme tomu baterií o hmotnosti 100 kg může být osazeno motorem o jmenovitém výkonu 100kW a plně se využije výhod elektropohonu. Motor se dá, narozdíl od motoru na benzín opakovaně a i více, než 3x přetížit, ten benzínový pouze jednou!!Čili: výše nastíněné vozidlo vyrazí jako blesk třeba na křižovatce, při předjíždění či do kopce. Chápeme?
KDO NEJEL NA ELEKTRIKU? NEPOCHOPÍ
predseda@elektromobily.org