Praha nakoupí 140 hybridních autobusů za 2 mld. Kč
DPP plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů, na jejich dodavatele vyhlásil veřejnou zakázku. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v souladu s dlouhodobou …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
DPP plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů, na jejich dodavatele vyhlásil veřejnou zakázku. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v souladu s dlouhodobou …
Londýn chystá novou linku pro elektrobusy a nově se připojuje také Stockholm. Na tamní lince číslo 73 budou jezdit hybridní autobusy Volvo. Ty už jezdí například také v německém Hamburku.
Na „plynařské“ konferenci Autosympo 2013 nemohli chybět ani zástupci v tuzemsku vyráběných autobusů. Domácí společnost SOR Libchavy zastoupená Ing. Černým započala výrobu CNG autobusů v roce 2001 ve spolupráci s firmou Ekobus a od r. 2005 si konstruuje SOR plynové autobusy sám.
Britský dopravce Lothian Buses operující především v Edinburghu a v okolí Midlothianu během loňského roku uzavřel spolupráci s Volvo Buses a dosud úspěšné partnerství se chystají Skotové upevnit. Na základě spokojenosti s provozem 10 hybridních autobusů Volvo 7900, které vozí cestující od počátku tohoto roku, se dopravce rozhodl nakoupit jich dalších 20.
Volvo dosud prodávalo své hybridní autobusy v kontraktech po několika kusech, maximálně po desítkách. Zakázky v (severní i jižní) Americe však dostávají úplně jiný rozměr – do kanadského Quebecu má dorazit 475 hybridů Volvo. Předmětem nové smlouvy s kolumbijskou Bogotou je dodávka dokonce 200 hybridních vozidel Volvo 7900.
Dopravce AAR bus + bahn ze švýcarského městečka Aarau si pořídil hned 13 hybridních autobusů Volvo 7900. Rozhodl se tak po dvouletém zkušebním provozu jediného vozidla Volvo Hybrid, kdy se testovala spotřeba paliva, schopnost provozu v souladu jízdními řády, pohodlí cestujících a hluková a emisní zátěž.
Hybridní autobusy Volvo začínají sklízet úspěchy. Po nepříliš přesvědčivém prodejním výsledku z minulých let přišla obří zakázka hybridů pro Quebec. Nyní míří úsporné hybridy švédské automobilky v hojném počtu i do evropských států.
V minulém příspěvku o amerických školních autobusech jsme se dozvěděli o novém hybridním vozidle pro školáky ve Phoenixu. Šetrně se však jezdí do školy už i na severovýchodě USA.
Když se řekne “školní autobus”, snad každému se vybaví typicky žluté školní autobusy, které lze vidět ve Spojených státech. Tradičních, ale neekologických vozů s burácejícím dieselovým motorem produkujícím klasickou kouřovou clonu z výfukových zplodin, však ubývá. Nahrazují je hybridy.
Švédská automobilka Volvo má objednávku na 475 hybridních autobusů pro kanadskou provincii Quebec. První dodávky autobusů mají začít v roce 2014. Firma zatím vyrobila 1600 těchto strojů po celém světě. Zakázka pro Kanadu proto hraje zcela zásadní roli pro další rozvoj tohoto byznysu.
Systém veřejné dopravy je jedním z klíčových faktorů fungování každého většího města. Rostoucí počet obyvatel přináší i vyšší počet pasažérů, které je nutné každý den převážet z místa na místo. Otázkou tak zůstává čím? Jedním z možných řešení by mohl být monstrózní autobus s hybridním pohonem v současnosti testovaný v německých Drážďanech.