Volvo dosud prodávalo své hybridní autobusy v kontraktech po několika kusech, maximálně po desítkách. Zakázky v (severní i jižní) Americe však dostávají úplně jiný rozměr – do kanadského Quebecu má dorazit 475 hybridů Volvo. Předmětem nové smlouvy s kolumbijskou Bogotou je dodávka dokonce 200 hybridních vozidel Volvo 7900.
foto: Volvo
Autobusy tam budou jezdit v rámci integrovaného dopravního systému TransMilênio, který v pátém nejlidnatějším městě Ameriky zahrnuje jedenáct linek. „Díky této akvizici město Bogota aktivně vstoupí do světa elektromobility a zároveň tak vyjadřuje zájem o provozování udržitelné městské hromadné dopravy, a to jak z ekonomického, tak z ekologického pohledu“, tvrdí Luis Carlos Pimenta, prezident společnosti Volvo Bus Latin America.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volvo prodalo dalších 13 hybridních autobusů do Švýcarska
Celkem 156 vozidel zamíří do služeb dopravce Consorcio Express, zbylých 44 pak získá GMovil. Část hybridů, které zasáhnou do provozu v Bogotě od prosince letošního roku, bude využívána v systému TransMilênio na dálkových linkách a další část se objeví především v městském provozu.
Ve městě s téměř sedmi miliony obyvatel si objednali velmi netradiční uspořádání dveří. Na pravé straně vozu budou dveře se schůdky a na levé straně dveře se vstupem na úrovni podlahy, které umožní bezbariérový nástup a výstup.
Podvozky se budou konstruovat v brazilské Curitibě, kde Volvo provozuje svůj závod od června roku 2012, a dohoda také obsahuje dvanáctiletou garanci životnosti baterií a pětiletou servisní smlouvu.
Na závěr tradičně připomeňme, že hybridní autobusy Volvo spotřebují až o 39 procent méně paliva a produkují o 39 procent méně oxidu uhličitého než běžné naftové autobusy a vydávají o 50 procent méně prachových částic a oxidů dusíku.
Při rozjezdu z klidu až do rychlosti 20 km/h pohání Volvo 7900 výhradně elektřina. Při vyšších rychlostech autobus dostane dodatečnou energii z čtyřválcového dieselového motoru na bionaftu. Energie vznikající při brzdění motorem je uložena v bateriích a používá se pro napájení elektromotoru a pomocných systémů.
O něčem takovém si tady
O něčem takovém si tady můžeme nechat jen zdát. Díky bohu za to, že se naši dopravci zajímají alespoň o CNG, popřípadě, že zkouší elektrobusy. Na kousky od Volva to zatím nevypadá.