V Drážďanech bude jezdit nejdelší hybridní autobus na světě

Systém je jedním z klíčových faktorů fungování každého většího města. Rostoucí počet obyvatel přináší i vyšší počet pasažérů, které je nutné každý den převážet z místa na místo. Otázkou tak zůstává čím? Jedním z možných řešení by mohl být monstrózní autobus s v současnosti testovaný v německých Drážďanech.

Flexibilita, nízké náklady, vysoká přepravní kapacita, jízdní komfort. To jsou hlavní přednosti Autotramu Extra Grand.
foto: gizmodo.com.au

Autotram Extra Grand byl navržen a postaven institutem dopravy Fraunhofer, drážďanskou Technickou univerzitou a mnoha dalšími. Vůz v sobě kombinuje kapacitní výhody s jednoduchou manévrovatelností běžného autobusu.

Třicetimetrový kolos nabídne svezení až 256 pasažérům. Ovšem navzdory své obrovské délce se může snadno pohybovat po rušných cestách, neboť autobus se díky patentované technologii řízení chová podobně jako běžný dvanáctimetrový . Další výhodou pak je, že k řízení Autotramu nepotřebuje profesionální řidič žádnou další speciální licenci, ale vystačí mu jeho současné oprávnění.

O pohon autobusu se stará , kterému přizvukuje i . Ten umí autobus také rozjet v čistě elektrickém režimu, i když deklarovaných osm kilometrů není žádná velká sláva.

„Do autobusu Autotram Extra Grand bylo investováno mnoho našeho know-how. Díky patentovanému víceosému systému řízení čtyř náprav je zajištěna snadná manévrovatelnost a vysoká stabilita. Je ovšem ještě nutné ověřit si chování autobusu v běžných podmínkách městské hromadné ,“ řekl Matthias Klinger, ředitel Fraunhofer Institute for Transportation.

Klinger také dodal, že projekt vzbudil velký zájem představitelů měst z celého světa. Podle něho je budování například nových tramvajových tratí, včetně nezbytné , velmi nákladnou záležitostí dosahující částky až 10 miliónů eur na kilometr. Použití velkokapacitních autobusů je tak mnohem levnější a variabilnější variantou.

Autobus Autotram Extra Grand v současné době prochází posledními zatěžkávacími zkouškami ve speciálních testovacích zařízeních. Jeho ostrý debut v reálných podmínkách drážďanských ulic je naplánován na říjen.

thelocal.de

One Comment on “V Drážďanech bude jezdit nejdelší hybridní autobus na světě”

Napsat komentář