Štítek: Havaj
Dron natočil, jak Tesla zásobuje havajský ostrov elektřinou
Tesla sice vyloženě reklamy netočí, ale to neznamená, že neumí dělat dechberoucí videa. Kombinace solární elektrárny a baterií Powerpack na havajském ostrově Kauai si o to přímo říkala.
Tesla dodala na Havaj obří baterii o kapacitě 52 MWh, chce zachránit jih Austrálie
O tom jak výhodná jsou průmyslová úložiště Tesla Powerpack pro ostrovy už jsme psali. Tesla aktuálně dodala svou druhou největší instalaci, 52 MWh, na havajský ostrov Kauai. A chystá se do Austrálie.
Prahu čeká v roce 2066 výrazné oteplení vlivem klimatických změn
Vědci z University of Hawaii zjišťovali, kdy se bude v různých městech po celém světě měnit podnebí vlivem působení emisí skleníkových plynů. Výsledky studie publikované v časopise Nature ukazují, že jako první začnou v roce 2020 pociťovat výraznější odklony od současných průměrných teplot a ročních srážek v indonéském Manokwari, které je domovem téměř 300 tisíc lidí.
Havaj prodlužuje podporu elektromobilů
Kromě federální dotace $7500 lze v USA na nákup elektromobilu v jednotlivých státech získat i státní dotace. Například na Havaji je to až $4500 na samotné elektrické auto, plus dalších $500 na dobíjecí stanici. Původně měl program končit v dubnu, ale tamní vláda se rozhodla jej podpořit dalšími penězi až do 1. listopadu 2012.
Na Havaji jezdí američtí vojáci v autech na vodík
Havaj je z 95 % závislý na fosilních palivech. Ostrovní americký stát se nicméně v posledních letech snaží této závislosti postupně zbavovat. Vzhledem k tomu, že na ostrovech se nachází také důležitá základna americké armády, je jasné, že ani jí se tato cesta nevyhne.
Nissan a další výrobci elektromobilů se hrnou na Havaj
Americký stát Havaj se na venek tváří jako tichomořský ráj. Uvnitř malého ostrovního státečku ale bují mnoho problémů. Kromě mnoha jiných problémů se Havaj potýká s vysokými cenami elektřiny, nedostatečně rozvinutou silniční sítí a obrovským množstvím aut. I to jsou důvody, proč si na poklidné místo brousí zuby výrobci elektromobilů jako Nissan a Coda.
General Motors vyzkouší vodík na Havaji
První komplexní vodíková infrastruktura ve Spojených státech vyroste ve státu Havaj. Ten se v poslední době maximálně snaží oprostit od závislosti na fosilních palivech a naopak se zaměřit na obnovitelné zdroje.
Na Havaji se budou vyrábět malé elektromobily
Jihokorejská společnost CT&T se rozhodla na Havaji vybudovat továrnu na elektromobily za $200 mil. Bude vyrábět malá dvoumístná elektrická auta a zaměstná na 400 lidí.
Havaj bude mít Nissan Leaf jako první
Japonská automobilka Nissan si americký stát Havaj zvolila jako jeden z prvních regionů, kde představí svůj elektromobil Nissan Leaf. Havaj se chce stát se příkladem pro zbytek světa v oblasti ekologie a udržitelné mobility.
Havaj chce tlačit elektrická auta
Havaj je posledním, 50. státem USA. Se svým milionem obyvatel žijících uprostřed Pacifiku je jednou z oblastí, která je nejsilněji závislá na fosilních palivech, nejvíce na ropě. V současné době po ostrově jezdí 181 elektromobilů. V blízké budoucnosti má číslo stoupnout na 10 000. pokračování…
Better Place předvedli stanici pro výměnu baterií elektromobilů
V japonské Jokohamě společnost Project Better Place před několika dny předvedla svou první stanici pro výměnu baterií elektromobilů. Prototyp zařízení, které je umístěno ve stánku podobném automatické myčce automobilů, dokáže vyměnit baterii během jedné minuty a deseti sekund. „Viděli jsme, že v naší dílně to může být i 40 sekund,“ komentoval představení Shai Agassi, zakladatel Better Place. Stanice pro výměnu baterií mají doplňovat klasické dobíjecí stanice a společně tak vytvářet plnohodnotnou infrastrukturu pro elektromobily. „Cílem je učinit výměnu baterií rychlejší než je naplnění nádrže,“ dodal Agassi pro magazín Wired. Výměnné stanice dokáží pracovat s celou řadou typů baterií a elektromobilů. V Japonsku byla předvedena výměna na elektromobilech Renault, Subaru a Mitsubishi. Ekonomicky bude systém fungovat tak, že majitelé elektromobilů si od Project Better Place baterie pronajmou a budou platit pravidelný měsíční poplatek, podobně jako u mobilních telefonů. Problémů je však hned několik. Dva přední výrobci elektromobilů se mimo mikrofon redaktorům Wiredu svěřili, že podle nich se výměnné stanice nikdy neujmou. Baterie jsou klíčovou součástí elektromobilu a vyměnit je by bylo pro majitele auta stejně nesmyslné jako měnit motor když vám dojde benzin. Navíc by byla třeba vysoká míra standardizace samotných elektromobilů, k čemuž se samozřejmě výrobci nemají. V Better Place však vládne optimismus. Do roku 2011 chtějí mít v Izraeli 150 000 dobíjecích stanic a 100 stanic pro výměnu baterií. Náklady jsou zhruba 200 milionů dolarů. Prozatím stojí 17 dobíječek v Tel Avivu, výměnná stanice zatím žádná. Podobné plány pak má firma pro Dánsko, Havaj a řadu dalších států a měst. Podívejte se na video!
Hawaii a Better Place vybudují infrastrukturu pro elektromobily
Ostrovní stát Havaj nedávno povinně zavedl solární ohřívače vody jako součást svého plánu na trvale udržitelný rozvoj. Aktuálně se dohodl s firmou Project Better Place podnikatele Shai Agassiho na rozvoji infrastruktury pro dobíjení elektromobilů. Stát Havaj společně s Havajskou elektrickou společností plánují vybudovat dopravní systém založený na elektromobilech, k čemuž bude samozřejmě potřeba síť chytrých dobíječek, případně míst, kde bude možné baterie vyměnit. Těchto míst mají být po celém státě tisíce, budou internetově propojené. „Vždycky jsme věděli, že Havaj je perfektní model, typický řidič tu jezdí pomalu a usmívá se,“ řekl Shai Agassi magazínu listu New York Times. Není bez zajímavosti, že na to jak malý je Havajský trh (1,2 milionu automobilů, z toho 70 – 120 000 se každý rok vymění), jsou náklady na energie samozřejmě velmi vysoké – podobně jako u jiných ostrovních států. Řidiči na ostrově málokdy podnikají cesty delší než 160 km, takže elektromobily jsou jasná volba. Elektřinu pro dobíjecí stanice budou poskytovat především obnovitelné zdroje – solární elektrárny, větrné turbíny.