V japonské Jokohamě společnost Project Better Place před několika dny předvedla svou první stanici pro výměnu baterií elektromobilů. Prototyp zařízení, které je umístěno ve stánku podobném automatické myčce automobilů, dokáže vyměnit baterii během jedné minuty a deseti sekund. „Viděli jsme, že v naší dílně to může být i 40 sekund,“ komentoval představení Shai Agassi, zakladatel Better Place. Stanice pro výměnu baterií mají doplňovat klasické dobíjecí stanice a společně tak vytvářet plnohodnotnou infrastrukturu pro elektromobily. „Cílem je učinit výměnu baterií rychlejší než je naplnění nádrže,“ dodal Agassi pro magazín Wired. Výměnné stanice dokáží pracovat s celou řadou typů baterií a elektromobilů. V Japonsku byla předvedena výměna na elektromobilech Renault, Subaru a Mitsubishi. Ekonomicky bude systém fungovat tak, že majitelé elektromobilů si od Project Better Place baterie pronajmou a budou platit pravidelný měsíční poplatek, podobně jako u mobilních telefonů. Problémů je však hned několik. Dva přední výrobci elektromobilů se mimo mikrofon redaktorům Wiredu svěřili, že podle nich se výměnné stanice nikdy neujmou. Baterie jsou klíčovou součástí elektromobilu a vyměnit je by bylo pro majitele auta stejně nesmyslné jako měnit motor když vám dojde benzin. Navíc by byla třeba vysoká míra standardizace samotných elektromobilů, k čemuž se samozřejmě výrobci nemají. V Better Place však vládne optimismus. Do roku 2011 chtějí mít v Izraeli 150 000 dobíjecích stanic a 100 stanic pro výměnu baterií. Náklady jsou zhruba 200 milionů dolarů. Prozatím stojí 17 dobíječek v Tel Avivu, výměnná stanice zatím žádná. Podobné plány pak má firma pro Dánsko, Havaj a řadu dalších států a měst. Podívejte se na video!
6 Comments on “Better Place předvedli stanici pro výměnu baterií elektromobilů”
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Tankovanie elektrolytu je u
Tankovanie elektrolytu je u akumulátorov vlastne nabíjanie. „Míňajúci sa“ elektrolyt (H2O + H2SO4) sa nacháza v monočlánkoch, a tam za jeho pomoci len prebieha reakcia produkujúca energiu. A keďtak by bolo potrebné vymeniť aj elektródy. Funguje to totiž tak, že zinková a medená elektróda za pomoci elektrolytu reagujú. Keď zreagujú celé (koniec životnosti batérie), už nie sú z Cu a Zn, ale sú to produkty reakcie (myslím že ZnO a CuSo4). Preto je výhodnejšie kúpiť nový monočlánok.
To není tak špatný
To není tak špatný nápad. Myslíte, že by to bylo možné?
Tak proč netankovat
Tak proč netankovat elektrolyt 🙂
Asi zalezi na tom, aky je to
Asi zalezi na tom, aky je to elektrolyt.Do normalnych baterii staci doliat vodu, ale este som nepocul, ze by niekto doplnal elektrolyt do Nimh baterii.
Ale staćí, ak do vybitej
Ale staćí, ak do vybitej olovenej batérie dolejete vodu, aby sa nabila?
Zavisi, ako je vybita. Ak
Zavisi, ako je vybita. Ak nie velmi, tak to staci. Ak je viec, tak sa da rychlo dobit na nabijacke-samozrejme vodu tam treba doliat. Ak je velmi, tak sa musi nabijat velmi pomaly. Ak je extremne vybita, tak ju treba vymenit.