Tesla sice vyloženě reklamy netočí, ale to neznamená, že neumí dělat dechberoucí videa. Kombinace solární elektrárny a baterií Powerpack na havajském ostrově Kauai si o to přímo říkala.
foto: Electrek.co
Na havajském ostrově Kauai instalovala Tesla svou zatím druhou největší baterii o kapacitě 52 MWh. Skládá se z 272 modulů Powerpack a je doplněna o solární elektrárnu o výkonu 18 MW (55 000 solárních panelů).
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla postavila v Kalifornii obří 80MWh baterii
Díky této solární elektrárně a bateriím ušetří Havajané ročně 7,5 milionů litrů nafty. Cena za celé řešení byla navíc nižší, než kolik by stála obdobná fosilní elektrárna.
Fosilní zdroje to mají, zdá se, definitivně spočítané. Kombinaci solárních/větrných zdrojů a baterií už dnes nedokáží konkurovat, a to nejen na slunné Havaji, ale i ve stále větším počtu dalších regionů světa.
paráda, ještě kolem větrníky a supr, ostrov nesmrdící
paráda, ještě kolem větrníky a supr, ostrov nesmrdící přírodě
No to je hnus.
Takhle zničit kus krajiny.
No to je hnus.
Takhle zničit kus krajiny.
Ten ostrov má rozlohu 1430 km^2, za tu ušetřenou naftu to
Ten ostrov má rozlohu 1430 km^2, za tu ušetřenou naftu to stojí!
Nechci být šťoura, ale to nechají ty baterie takhle volně
Nechci být šťoura, ale to nechají ty baterie takhle volně venku? Jak to mají zabezpečené proti povětrnosti? Zrovna na Havaji bývá počasí docela extrémní.
Kazdy z velkych ostrovu ma jine klima.Asi to budou mit
Kazdy z velkych ostrovu ma jine klima.Asi to budou mit vykoumane 🙂
Za tu cenu to bezesporu nějak ošetřené mají :).
Za tu cenu to bezesporu nějak ošetřené mají :).
Na Hawaji není počasí vůbec extrémní spíše naopak. To
Na Hawaji není počasí vůbec extrémní spíše naopak. To by jste s tou baterkou musel cestovat po ostrovech kde naleznete 5 klimatů, ale to se s těmito bateriemi neděje. Teplota je stále kolem přijemných 25 C, minimálně odhaduju tak 22 a max tak 30, občas deštík a pak duha 😀
Vlhkost není žádná zabijácká a klima je díky mase oceánu velmi příjemné. Strašně rychle se na to zvyká. Navíc baterky mají stejnej teplotní manadžemnt jako Tesly, které prokázali výdrž baterií ve všech klimatech.
Jedinej problém jsou občasné hurikány, ale to spíš odletí ta fotovoltaika než tězké baterky.
No nevím, fosilní elektrárna by zabrala větší
No nevím, fosilní elektrárna by zabrala větší (kompletně vybetonovanou) plochu a byla by i bez dýmu vidět na kilometry.
(+ km2 zničené půdy vybetonovanými silnicemi infrastrukury).
Tady je pod panely zachovaná vegetace a bez větších následků se to dá rozmontovat a odvézt. Zakryje to menší nerovnost terénu a z výšky to vypadá jako voda.
Dle mého názoru pro krajinu nejmenší zlo…
naprostý souhlas !!!
Temelín i Dukovany je hotová oáza
naprostý souhlas !!!
Temelín i Dukovany je hotová oáza uprostřed krajiny zničené obřími FVE
Tak máte názor. Lepší než kdyby vám to bylo jedno.
Tak máte názor. Lepší než kdyby vám to bylo jedno.
No jo, až to vytrhnou tak tam 100 let tráva neporoste
No jo, až to vytrhnou tak tam 100 let tráva neporoste :)))
Lepší bude tam nahnat hawajský bezdomovce aby 24 hodin šlapali na bicyglech s dynamem, ale musel by sem jim dát roubík a do zadku špunt aby nazamořili ovzduší CO2 a metanem :)))
Alebo sa to dá povedať aj tak, že vďaka Tesle a ich
Alebo sa to dá povedať aj tak, že vďaka Tesle a ich správnemu rozhodnutiu, nevypustia každý rok do vzduchu 19 600 ton fosílneho CO2 a ďalších sračiek, ktoré by inak spálením nafty vznikli
Hlavně ta nafta se musí navíc na Hawaj dovážet, ostatně
Hlavně ta nafta se musí navíc na Hawaj dovážet, ostatně jako všechno. Takhle stačí zrušit na ostrovech spalováky a podpořit EV a budou aspoň v něčem samostaný.
To nie je zlá idea. Stačí to povedať Elonovi, on to
To nie je zlá idea. Stačí to povedať Elonovi, on to vybaví s Havajskou vládou…
Nakoniec, nemuseli by tak jazdiť iba Tesly. To by zvládli aj súčasné EV.
Tesla má Honolulu hned 2 showroomy. Jediný co zbude bude
Tesla má Honolulu hned 2 showroomy. Jediný co zbude bude nutnost odvozu baterek k recyklaci.
Sem viděl nějakej dokument o tom jak z Bougainville na Papui nový Guinei odešli Australani protože si vybojovali nezávislost a tím pádem už přestali dodávky zřejmě dotovaný nafty s tím spojené. Pak s ropnou krizí už drahou naftu neměli a tak je napadlo, že můžou začít využívat to co jim padá ze stromů od nepaměti a nahradili naftu kokosovým olejem a můžou jezdit autama dál. Postavili si minirafinérie a začali pohánět ostrovní auta a generátory kokosovým palivem. Sice je to špinavé řešení, ale aspoň přešli na místní zdroje a z výfuku se jim line vůně kokosu. Taky produkujou olej na vaření a mejdlo.
Jedinou vadou je, že kokosový olej tuhne při 24 stupních a pak se musí míchat s naftou.
l.p. 2008
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6634221.stm
https://www.journeyman.tv/film/3446
Ako dočasné riešenie je to dobré, ale keby tam postavili
Ako dočasné riešenie je to dobré, ale keby tam postavili solárnu elektráren + powerpacky + EV, tak kokosový olej môžu vyvážať a ešte by aj vydělali 🙂
Som zvedavý, kedy už konečne niekoho napadne, že takto sa môže stať nezávislým. A pre ostrovy je to najlepšie riešenie.
Off
Můžu poprosit zdejší majitele elektromobilů o
Off
Můžu poprosit zdejší majitele elektromobilů o vyjádření?
Vybírám si elektromobil (Ion, iMiev, Fluence ZE, Fiat 500e, Leaf) a pomohly by mi Vaše zkušenosti:
1) jaký máte běžný dojezd
2) nabíjení nočním proudem – lze u Vašeho vozu využít zásuvku na noční proud? Tím je myšleno, že ve chvíli denního proudu bude zásuvka vypnuta a po najetí nočního proudu se automaticky začne dobíjet? Přijedu, píchnu se do zásuvky a nabíjení začne až když naskočí noční proud. Jde mi o praktické zkušenosti. Že se třeba nabíjení neprovede z důvodu, že na palubní desce bude svítit „byla připojena elektřina, chcete skutečně nabíjet?“ :-).
Děkuji
Copak dojezd a noční proud. O dojezdu už toho bylo napsáno
Copak dojezd a noční proud. O dojezdu už toho bylo napsáno hodně. Ale když chci elektromobil, do kterého se vejdou 2 dospělí, 3 autosedačky pro děti, kočárek a pár tašek?
V mém případě je to jednoduché. Vejít se 1 – 2 dospělí
V mém případě je to jednoduché. Vejít se 1 – 2 dospělí a jezdit s tím denně 70km „kolem komína“. Ale je pravda, že bych rád dojel do práce a zpět i za těch nejextrémnějších podmínek + postupná degradace baterie. A co je navíc, to je bonus 🙂
Leaf 24Kw při teplotě 0 až -10 asi do 100km, při extrému
Leaf 24Kw při teplotě 0 až -10 asi do 100km, při extrému trvale pod -10 a nutnosti více topení jsem odhadl něvo málo přes 80km. (počítám vždy s rezervou na rozdíl od zde některých dojížděčů do 3%, proto odhad) (ráno samo předehřátý, odpoledne ne). Nicméně vždy bude záležet na terenu, nekteří frajeři zde udávají neskutečná čísla, které mi pravdou vyjímečně po přepočtu taky vyskočí. Ale proč mi na stejné trase 40km bez ohledu ma míru provozu či rychlost vzniká za stejných teplot. podmínek rozdíl ve spotřebě energie i 3-4% jsem ani po roce nepřišel…
Fiat 500e – budeme se snažit dostat pod hrad Kámen a na sraz
Fiat 500e – budeme se snažit dostat pod hrad Kámen a na sraz – včera vybalovali další várku z kamionu, tak uvidíme. Auto je třeba vyzkoušet, protože ty parametry za ty prachy … ! Tepelné čerpadlo ihned topí nebo chladí, výkon motoru 83 kW (viděl jsem na display i 87, je to motokára), s baterií 24 kWh se blížíte 200 km dojezdu, 6,6 kW nabíječka standard. Podívejte se na mapy.cz na profil tratí: Žďár – Polička – Mohelnice – Olomouc (Olympia) a zpět Olomouc – Boskovice – Kunštát – Žďár. Obě trasy na jedno nabití (každou zvlášť) a je jasné, jak daleko auto dojede na normální silnici. Zpět to nebylo ani úplně nabité.
Ta nabíječka 6,6 je na 230V a vyšší ampéry, nebo
Ta nabíječka 6,6 je na 230V a vyšší ampéry, nebo 400V?
Trošku mě odrazuje nemožnost rychlonabíjení a „jenom“ dvoje dveře, ikdyž v 99% případů jezdíme 1-2osoby.
Děkuji
6,6 kW je buď z Mennekes typ 2 nebo pětikolíku (obojí
6,6 kW je buď z Mennekes typ 2 nebo pětikolíku (obojí jištěno 32A). Zásuvka 230V dá max. 16A (3,7 kW). Na pětikolíku nabíjí malinko rychleji než Nissan Leaf a e-NV200 (29-30A oproti 28A při 6,6 kW). Tímto a dobrým dojezdem snižuje nevýhodu absence rychlonajíjení. Je třeba to fakt vyzkoušet.
A jak je to s tou „podporou“ nočního proudu u 500e? Koukal
A jak je to s tou „podporou“ nočního proudu u 500e? Koukal jsem na nějaká videa a tam byl právě postup:
1) zastrčte do zásuvky
2) počkejte na diagnostiku
3) zastrčte do auta
Aby se nestalo, že zastrčím do zásuvky, kde v tu chvíli nic nebude, diagnostika se neprovede a nabíjení posléze taky ne ;-).
Tohle jsme zkoušeli na návštěvě – věděli jsme, kdy jde
Tohle jsme zkoušeli na návštěvě – věděli jsme, kdy jde NT, večer nastavili hodinu a přesně na minutu to seplo ve 2 hod v noci. Kámoš to šel zrovna zkontrolovat, abychom ráno odjeli, tak to viděl na vlastní oči bez zásahu.
Tak v tom prípade odporúčam Hyundai Ioniq Electric. A
Tak v tom prípade odporúčam Hyundai Ioniq Electric. A dokonca sa tam zmestia aj 3 autosedačky
https://autozurnal.ta3.com/hyundai-ioniq-drzo-hodil-rukavicu-superom
treba vyskúšať testovaciu jazdu, je zadarmo a určite nesklame 🙂
Zkuste popřemýšlet třeba i o Kia Soul EV.
Zkuste popřemýšlet třeba i o Kia Soul EV.
Ano, s Kiou jsme jeli Rallye Večerní Prahou a několikrát
Ano, s Kiou jsme jeli Rallye Večerní Prahou a několikrát přes ČR. Nakonec Kiu tady vzali jako předváděčku a plná spokojenost. To auto je velmi příjemné. Dobře rekuperuje jako Fiat 500e.
Mám Peugeot iOn už skoro 5 let.
1) v létě 110 – 130km, v
Mám Peugeot iOn už skoro 5 let.
1) v létě 110 – 130km, v zimě 80 – 100km
2) to bych neřešil přes auto, ale přes zásuvku, do které půjde proud, jen když bude NT.
Na běžné denní dojíždění je iOn ideální. Dá se pořídit za rozumnou cenu. Jako nevýhodu vidím, že nejde jednoduše na dálku vytopit/vychladit.
Ano, právě přes zásuvku to chci řešit, ale chci se
Ano, právě přes zásuvku to chci řešit, ale chci se ujistit, že je s tím auto „kompatibilní“ 🙂
Koukám právě na sauto.cz – je tam Mitsubishi, ikdyž je otázkou, proč za tak nízkou cenu, když je z těch 3 nejlepší :-).
Kolega Radovan (Peugeot iOn) spinaci hodiny pouziva a nemá s
Kolega Radovan (Peugeot iOn) spinaci hodiny pouziva a nemá s tim zadny problém.
Co se taky Mitsubishi, myslim si, ze je to stále pomerne vysoka cena s ohledem na stari a najezd auta.
Pokud byste mel vazny zajem o jedno z trojcat (Peuget iOn, Citron C-Zero, Mitsubishi iMiev), klidne se na me obratte a rad vam poradim (jak s vyberem vozu, tak i se zodpovezenim následných dotazu):
Cobra13@seznam.cz
Pokud Vám tohle auto vyhovuje velikostí, komfortem, dojezdem
Pokud Vám tohle auto vyhovuje velikostí, komfortem, dojezdem a cenou, tak myslím že to Mistubishi je dobrá volba. A myslím že i výbavou je na tom lépe než Peugeot nebo Citroen. Mě osobně ale tento typ elektromobilu nevyhovuje, potřebuju něco většího a robustnějšího, a tak jsem si nakonec vybral Toyotu RAV4 EV.
Muzu vam nabidnout muj Peugeot Ion rok 09/2013 najeto ca. 6000
Muzu vam nabidnout muj Peugeot Ion rok 09/2013 najeto ca. 6000 km. Dovoz z Francie. Jezdim uz malo, koupil jsem Leaf.
Cena je 270.000 Kc. jedina vec je, ze je na nemeckych SPZ. Papiry na prepis do CR by mely byt OK.
Mate zajem? Napiste leodendula@volny.cz
Severni Cechy.
Nevim, jestli je to jenom nahoda nebo se za tim příspěvkem
Nevim, jestli je to jenom nahoda nebo se za tim příspěvkem skryva kolega, se kterym jsem včera resil naprosto stejnou věc. Chce si poridit EV a doporucil jsem mu vyse zminene vozy.
1) Vlastním Peugeot iOn (16kWh) a mam s nim dojezd jako kluci, co mají Leaf (24kWh) – nevim cim to, zda skutecne jezdim s tak lehkou nohou nebo ma moje auto oproti leafu tolik prvku, ze ma mensi odpor vzduchu, mensi spotřebu (napr. kola s nizkym valivym odporem), atd.
Ale zpatky k věci – auto ma stari přes 4,5 roku, zivotnost baterie je 87% (kupovano před 14 mesici, kdy byla zivotnost baterky 89%). Za rok jsem s autem najel přes 20 tis km a dojezd se pohybuje mezi 80-150km (rekord 156km).
150 km v lete s lehkou nohou. Po dalnici, když ficim mezi 100-139km/h, tak dojezd klesne na 100-110km (ale je to hodne o citu, neboť moje zena když s tim autem jede po dalnici, tak jede 90km/h, je schovana za kamionem a ma stejny dojezd, coz je zvlastni, neboť když jsem sam zkousel jet za kamionem, tak jsem mel tak malou spotřebu, ze bych mel dojezd po dalnici něco mezi 140-150km).
V zime je dojezd nizky – 80km a vice (v zavislosti na intenzite topeni + baterky jsou studene), neboť auto nemá zaizolovane topeni a dochazi ke styku s vnejsim prostredim a diky tomu roste spotřeba při topeni + dlouho trva nez zacne v aute foukat skutecne teply vzduch.
Rad bych podotkl, ze do vyse zmineneho dojezdu nezapočítávám rezervu (která je udajne az 20km, cemuz se mi moc nechce verit, sam jsem jel na rezervu max 6km a myslim si, ze je tam cca tech 10km, vic ne).
2) Ano. Staci si poridit zásuvku s casovym spinacem a jakmile zacne do zásuvky / do auta tect proud, na nic se nepta a jednoduse nabiji
Děkuji za vyčerpávající informaci.
A je to náhoda :-).
Děkuji za vyčerpávající informaci.
A je to náhoda :-).
Jak se dá změřit kapacita akumulátorů v iOnu? Kdo to
Jak se dá změřit kapacita akumulátorů v iOnu? Kdo to umí? A nebude náhodou na srazu 8.7. v Sedlec-Prčice?
Kapacita baterek se meri přes diagnostiku, která je bohužel
Kapacita baterek se meri přes diagnostiku, která je bohužel pomerne draha, proto si to vždy kolega (který mi to meri) pujci a jednou za pul roku baterky změříme (je to otázka ani ne minuty a mame výsledky). Docela smutne je, ze original servis Peugeot tomu ani z pulku nerozumi tolik, co bezny uživatel iOna + neumi zmerit kapacitu baterky a občas s tim autem delaji skutecne psi kusy, proto jsem s origos servisem skončil.
Bohuzel tou dobou budu na Slovensku (s plne nalozenym ionem a 4 lidmi na palube).
Ale pokud byste se objevil nekdy v Brne / Olomouci / Ove nebo na nejake EV akci v těchto koncinach, verim, ze se domluvime a dokážeme zjistit kapacitu i Vasich akumulatoru.
Kontakt na me je uvedeny v jinem prispevku, tak klidne pak napiste email a domluvime se 🙂
podobne pre Leaf je aplikacia
podobne pre Leaf je aplikacia LeafSpy
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Turbo3.Leaf_Spy_Pro
Nevidim tu spomenutu aplikaciu EVBatMon na Android (pre
Nevidim tu spomenutu aplikaciu EVBatMon na Android (pre iMiev/Ion/c-zero). Pomocou tejto aplikacie a bluetooth OBD2 konektora sa da lahko pozriet info o baterii. Napr. aku ma aktualnu kapacitu (opotrebovanie).
aplikacia EVBatMon
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.EvPositive.EvBatMon_iMiEV
bluetooth OBD2 konektor:
http://www.sunnysoft.sk/zbozi/167PCI-068/automobilova-diagnosticka-jednotka-pro-obd-ii-s-bluetooth-ekv-elm-327-pro-android-a-windows-phone.html
Pouzivam to stale (mam Citroen C-Zero), ked som ho isiel kupit, prve bolo, ze som si to tam pripojil a pozrel sa v akom stave je bateria.
Sakryš, ten OBD2 konektor je nějak levný, to fakt funguje?
Sakryš, ten OBD2 konektor je nějak levný, to fakt funguje? To bych do toho hned šel. Protože Kiwi ho svého času pořizoval za 3 tisíce v českých. A i tady na Ostravsku ho kolega má za podobný peníz.
Jasne, ze to funguje :). Niekedy aplikacia najde pripojeny
Jasne, ze to funguje :). Niekedy aplikacia najde pripojeny bluetooth obd2 adapter az na druhy krat, ale to je v pohode. Treba PRO verziu aplikacie aby bolo vidno aj udaje o baterke (okolo 15 eur).
Este sa moze stat, ze ak kupite nejaky velmi lacny obd2 adapter tak to nemusi ist, ale konkretne s tym, co som dal do linku, mi to funguje.
A funguje Vám to i s aplikací CanIon? Ono moc důvěry ten
A funguje Vám to i s aplikací CanIon? Ono moc důvěry ten modul nebudí, že to bude fungovat s elektrovozy. Měl jsem půjčený tento podobný typ a tento fungoval
http://www.ebay.com/itm/ScanTool-426101-OBDLink-MX-Bluetooth-Professional-OBD-II-Scan-Tool-for-Andro/182597712351?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid%3D888007%26algo%3DDISC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D41375%26meid%3D325c753f89cf4bb5bdb7d89107ad9279%26pid%3D100009%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D232354458248
ovšem byl jsem upozorněn, že jeho levnější „čínsky“ klon, který vypadá uplně stejně není kompatibilní s hybridy a elektrovozy.
Takže je to sázka do loterie. Jinak funguje jak s EVbatMon for imiev tak i s CanIon. Mám i originál USB verzi od OBDLink
https://www.tipa.eu/cz/obdlink-sx-diagnostika-cz-program-touchscan/d-126979/
jenže tenhle se mi nepodařilo rozchodit s iOnem. S koncernovými auty to chodí normálně.
Někteří prodejci na ebayi co nabízejí „originální“ OBDLink MX vyslověně upozorňují, „NOT COMPATIBLE with electric and hybrid vehicles“ ale je otázka, jestli je tím myšlena hardwarová nekompatibilita a nebo nekompatibilita s tím dodávaným softwarem na CD, protože s tím softwarem TouchScan nebo OBDlink pro tablet, s tím to opravdu na iOnu nešlo.
ja mam skusenost len s EVBatMon a OBD2 adapterom, ktory som
ja mam skusenost len s EVBatMon a OBD2 adapterom, ktory som dal do linku. Vedel som, ze vsetky obd2 adaptery nefunguju s novymi autami (udajne aj kvoli nedostatocnej rychlosti lacnejsich adapterov). Jeden som teda kupil a vyskusal. A nahodou to fungovalo :).
Tento adapter mi fungoval aj s Nissanom Leaf a aplikaciou LeafSpy.
Názor:Hrubé orientační měření. Kdyby člověk věděl
Názor:Hrubé orientační měření. Kdyby člověk věděl ztráty v nabiječce, tak by se to dalo dopočítat / změřit přes zásuvkový měřič spotřeby .
Elektromobil Vybít na 0 kdy to vypme BMS a při nabíjení mit do okruhu vložený měřič spotřeby.
Jenže nemálo důležitý je stav jednotlivých článků Akumulátoru .
Poptat Na tel. lince Peugeot 800 760 760
http://www.peugeot.cz
http://www.citroen.cz/citroen-vy/kontaktujte-nas.html
http://www.mitsubishi-motors.cz/kontakt.xhtml
Určitě přijeď na sraz 8. a 9. července do Sedlec –
Určitě přijeď na sraz 8. a 9. července do Sedlec – Prčice nebo už raději na Oslavné nabíjení 7. července v 16 hod do Kámena u Pacova, odkud pak pojedeme na sraz. Budeš moci vyzkoušet větší množství elektromobilů a hlavně si o nich popovídat. Každý má své výhody. I já dnes váhám, co pořídit přitom vyzkoušeno kolem desítky elektromobilů, najeto eauty kolem 20ti tisíc po ČR.
Narážíte asi na eGolfovy anomálie. Ano, slyšel jsem o
Narážíte asi na eGolfovy anomálie. Ano, slyšel jsem o tom, ale prakticky nevyzkoušeno. Snad poradí eLuky, eGolfa má a denně používá.
nabíjanie BEV nie je primárne spojené s tarifom – pri
nabíjanie BEV nie je primárne spojené s tarifom – pri prechode sa elektrina nemení, mení sa tarifikácia, aká cena sa účtuje za kWh(odinu).
to, o čom píše auto je vecou nastavení. aj na spalovacom aute sa do nádrže napustí palivo až vo chvíli, keď stisnete ventil, hoci na stojane už vidno Ba95, 1.16€.
Nedokáží konkurovat? Nebo nastavili dotace tak, že nelze
Nedokáží konkurovat? Nebo nastavili dotace tak, že nelze díky nim konkurovat?
Jako Tesle 1* za to že neco mění, 5! tomu kdo psal článek, zase jenom propaganda žvásty…
Myslím, že zrovna tady jste dost vedle. Na tenhle ostrov se
Myslím, že zrovna tady jste dost vedle. Na tenhle ostrov se fosilní palivo musí dovážet v množství zrovna ne malém, aby se pak mohlo v podstatě vyhodit komínem. A taky proč si čudit na tak pěkném místě pod nos.
+1 Tak urcite tam nejake dotace byly a co je spatneho dat
+1 Tak urcite tam nejake dotace byly a co je spatneho dat prachy z rozpoctu na zdravi planety a lidi? Na valky v zalivu (kvuli rope) sly tisice miliard a stale proudi dal..
Dotovány jsou i fosilní zdroje, podle některých studií v
Dotovány jsou i fosilní zdroje, podle některých studií v mnohem výraznějším měřítku, než obnovitelné.