Volkswagen představil elektrickou dodávku eT!
Automobilka Volkswagen spojila své síly s Deutsche Post a Uměleckou univerzitou v Braunschweigu. Společně se rozhodli zamyslet nad užitkovým autem budoucnosti. Výsledkem je elektromobil pojmenovaný eT!
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Automobilka Volkswagen spojila své síly s Deutsche Post a Uměleckou univerzitou v Braunschweigu. Společně se rozhodli zamyslet nad užitkovým autem budoucnosti. Výsledkem je elektromobil pojmenovaný eT!
Elektromobil Honda Fit EV zažil debut ve své finální verzi na autosalonu v Los Angeles. Elektrické auto s dojezdem ve městě až 197 km a kombinovaných 120 km bude zákazníkům v USA k dispozici od léta 2012.
Čína se stala největším automobilovým trhem na světě. Zároveň se ale její mnohamilionová města duší smogem, podobně jako ČR v posledních dnech. I letmá zpráva o tom, že Říše středu bude nadále výrazně podporovat rozvoj elektromobility proto vyvolala razantní nárůst ceny akcií domácí automobilky BYD.
Tesla Motors, mladá americká automobilka miliardáře Elona Muska, má ambice stát se obdobou značek Ford či General Motors budoucnosti. Má k tomu setsakra dobře nakročeno a věří jí dokonce i Bob Lutz, bývalý šéf GM. Podle magazínu TechCrunch firma už dnes připravuje elektromobil za $30 000.
Světová motorkářká sešlost v Miláně jménem EICMA hostí každý rok přes 500 000 dychytivých návštěvníků. A to je akra cenné publikum. Tak proč jim neukázat kromě jednostopvých strojů i něco s více než dvěma koly? K odvážnému kroku se rozhodla italská společnost Belumbry z Říma se svým novým malým autem DANY.
Jednu světovou premiéru automobilky Toyota na domácím autosalonu v Tokyu jsme odhalili už včera. Je jí Prius c, hybridní hatchback. Toyota má ale v rukávu další trumfy. Auto na vodík FCV-R, malý elektromobil FT-EV III a další.
V diskusi o elektromobilitě často padá argument, že masivnější nástup elektromobilů by přivodil kolaps energetické rozvodné sítě. Jenže už velmi jednoduchý výpočet ukáže, že tomu tak není. Podívejme se na kalkulaci v dopravně nejhustěji obsluhovaném regionu – v Praze.
A je to tu, další podivnosti z autosalonu v Tokyu, který propukne už za dva týdny. Už jsme prověřili automobilky Mazda, Suzuki i Nissan, teď je na řadě Daihatsu. V Tokyu představí čtyři koncepty a osm produkčních modelů.
Španělská automobilka Seat určitě nepatří mezi značky, o kterých by bylo v souvislosti s alternativním pohonem slyšet. Před časem slibovala hybridy, instalovala solární panely na své továrny, ale teprve nyní přichází s konkrétními modely: elektromobilem Altea XL Electric Ecomotive a plug-in hybridem Seat Leon TwinDrive Ecomotive.
‚Věřím, že Tesla to zvládne,‘ prohlásil nedávno v rozhovoru Bob Lutz, bývalý vysoký manažer General Motors. O pravdivosti jeho slov svědčí i to, že Tesla Motors má nejspíš dohodu o další, intenzivnější spolupráci s Daimlerem. Díky té by mohlo vzniknout plně elektrické Bčko.
Automobilismus se od svých počátků vyvinul tak, že dnešní auto již nelze se svými předchůdci srovnávat. V současnosti jsme svědky kvalitativní změny ohromného dosahu: s postupným rozvojem plastů se můžeme v budoucnosti nadít toho, že z kovu bude pouze základní konstrukce vozu.
Na autosalon v Tokyu si obvykle domácí automobilky schovávají to nejzajímavější – a nejpodivnější zároveň. Suzuki představí malé auto do města Regina s hmotností 730 kg, elektromobil Q, plug-in hybrid Swift EV Hybrid a také dva elektroskútry.
Autosalon v Tokyu už je za dveřmi a Nissan bude na místě – narozdíl třeba od autosalonu v Ženevě. Jednou z hlavních prezentovaných novinek bude už třetí generace elektromobilu příhodně pojmenovaného PIVO. PIVO 3 už daleko více připomíná elektrické auto, které by mohlo jednou vyjet na silnice – spíš než původní generace představené v roce 2005 a 2007.
Brány autosalonu v Tokyu se otevřou už za méně než měsíc. Můžeme se těšit na záplavu elektromobilů, hybridů i plug-in hybridů. Jedním z nich bude i lehké nákladní auto Hino Dutro automobilky Hino Motors. Ta představí i koncept lehkého nákladního elektromobilu.
Čínská automobilka BYD, ve které vlastní 10% podíl americký finanční magnát Warren Buffett, začala 26. října v jihočínském Šen-čenu (Shenzhen) prodávat elektromobil e6 prvním soukromým zákazníkům. Prodeji předcházel pilotní program spuštěný v této metropoli, v jehož rámci jezdí 50 elektromobilů e6 jako vozidla taxislužby.