Hybrid.cz obrázky Čína Peking zácpa

Prodej aut v Číně a Indii rapidně stoupá

Čína se nedávno stala největším automobilovým trhem světa, když předběhla Spojené státy americké. A prodej aut tam neustále roste. V březnu meziročně vyskočil o 55,8% na rekordních 1 735 100 kusů. To je téměř o třičtvrtě víc, než v USA. Není divu, že snad každá automobilka na světě chce z čínského (a potažmo asijského) trhu urvat kus pro sebe.

foto: allgoodphotos.blogspot.com

Honda Insight Sports Modulo Concept

Honda Insight Sports Modulo – hybrid na ostrý spôsob

netreba predstavovať. Auto nižšej strednej triedy doplnené o hybridný systém IMA postačujúce bežnému zákazníkovi teraz prešlo ostrým ladením karoséria a čiastočne aj interiéru. Pre informáciu, Sports Modulo je firma, ktorá toto auto upravila. Sústreďuje sa na športové úpravy vozidiel , ako S2000, , alebo Civic Type-R. Čo sa ale na Insighte vlastne zmenilo?  

Honda Insight Sports Modulo Concept Honda Insight Sports Modulo Concept Honda Insight Sports Modulo Concept
Tata Nano Europa

Tata Indica – první vážný elektromobil pro Evropu?

Slovo vážný zde patří samozřejmě do uvozovek, protože vážných zájemců je více, hned za se hlásí , ale třeba také . ale letos využila jak mohla. Předně, představila evropskou verzi svého (s přídomkem Europa), který bude splňovat všechny evropské bezpečnostní normy. , šéf Tata Motors, prohlásil, že v bude Tata Nano v prodeji už od 23. března. Zároveň řekl, že zájem o nejlevnější automobil světa je už nyní zřejmý i v dalších rozvojových zemích. Evropská verze automobilu bude dlouhá 3,29 m a široká 1,58 s rozvorem 2,28 m. O pohon se bude starat sportovní tříválec s pětistupňovou automatickou převodovkou a posilovačem. Emise by měly být výrazně pod hodnotou 100 g/km.

Výrazně lepší parametry s ohledem na ekologii má nabídnout Tata Indica Vista EV čili první od Tata. Uveze čtyři lidi, má dostatečný zavazadlový prostor a dojezd až 200 km při zrychlení z 0 na 60 km/h pod 10 sekund. Tata ve svém elektromobilu využívá pokročilé „SuperPolymer“ kanadské společnosti Electrovaya a taktéž kanadský elektromotor od TM4. Už teď testuje vozy v , nedávno koupila 50% ve společnosti Miljø Greeland/Innovasjon, která jí pomáhá s jejich vývojem. Tata Indica EV se v Norsku začne prodávat už během letošního září, postupně by se pak měla dostat i do a zbytku . Prodávat se bude také v , kde vláda brzy hodlá zavést zvýhodnění pro ekologické automobily.
Tata Indica Vista EV

Audi up!

Jak vypadá nový ekologický vůz Audi?

Magazín Autoexpress.co.uk přinesl svou vizi nového, malého městského ekologického automobilu značky Audi. Ten má být založen na podvozku konceptu Volkswagen up! (nikoliv, jak se dříve spekulovalo, nedávno představeného Audi A1). Stejný podvozek se pak má stát základem pro nové vozy Seat a Škoda. Nové malé Audi se údajně má stát konkurencí pro ty nejvyšší modely vozů Ford Ka a Fiat 500. Jako motor má být využit 600ccm dvouválec, buďto diesel nebo benzinový. Předpokládaná spotřeba se pohybuje na hodnotě 3 l/100 km s emisemi pod 100 g/km. Plus Audi údajně přemýšlí také o silnější, 1,2l tříválcové verzi. A kromě toho se připravuje také jako elektromobil. Audi navíc údajně pracuje také na ekologičtější verzi Audi A2, protože mezi modely Audi A1 a Audi A3 zeje dosud propast. Spekuluje se o tom, že Audi A2 by také mohl být elektromobil. První modely Volkswagen up! mají jít do prodeje už v roce 2010, zatímco nové malé vozy Audi až o dva roky později.

Toyota předběhla GM

Co se čekalo už nějakou dobu je tady. Japonská automobilka Toyota předběhla v prodejích americkou automobilku , platící všeobecně za největšího výrobce automobilů na světě. Jedná se však o období prvních tří měsíců roku 2007. Zatímco GM prodali 2,26 milionu nových automobilů, téměř o milion více, totiž 2,35 milionu nových vozů.