Světová premiéra v Los Angeles: Nový e-Golf s dojezdem až 300 km

Volkswagen představil ve světové premiéře na autosalonu v Los Angeles nejnovější generaci elektromobilu e-Golf. Vozidlo s nulovými emisemi nabízí v porovnání s předchůdcem vyšší výkon, delší dojezd a progresivní výbavu.

Nový elektromobil Volkswagen e-Golf má o 50 % delší dojezd. Sériově nabízí také nový informační a zábavní systém s 9,2“ displejem a ovládáním gesty.
foto: Volkswagen

Nejdůležitější je prodloužení dojezdu. Volkswagen e-Golf dokáže na jedno nabití akumulátorů dojet v reálném provozu v závislosti na jízdním stylu, použití klimatizace a dalších periférií přes 200 km a dle normy NEDC dosahuje jeho dojezd hodnoty až 300 kilometrů – jeho akční rádius se tím zvětšil o 50 %.

Pětidvéřový e-Golf se tak poprvé stává první volbou pro motoristy, kteří chtějí dát najevo svůj postoj velmi kvalitním vozidlem s nulovými emisemi. Volkswagen e-Golf modelového roku 2017 používá nové lithium-iontové akumulátory, jejichž kapacita byla zvýšena z 24,2 kWh na 35,8 kWh.

Na rychlonabíjecí stanici (stejnosměrný proud/40 kW) lze akumulátory nabít na 80 procent jejich kapacity během jedné hodiny. Při nabíjení přes noc nebo během práce, po připojení k nástěnné nabíječce (střídavý proud/7,2 kW), je 100% stavu nabití akumulátoru dosaženo za méně než šest hodin.

Elektrická energie je přeměňována v akceleraci ještě suverénněji než dosud. Elektromotor dosahuje nyní nejvyššího výkonu 100 kW, což je o 15 kW více než u první verze modelu e-Golf. Zároveň vzrostl maximální točivý moment elektromotoru z 270 N.m na 290 N.m.

Průměrná spotřeba elektrické energie v kombinovaném cyklu EU je u modelu e-Golf 12,7 kWh/100 km. Lokální emise jsou nulové. Volkswagen e-Golf modelového roku 2017 se může pochlubit také vylepšenými provozními vlastnostmi.

Elektrický Golf s nulovými emisemi zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy a jeho nejvyšší rychlost vzrostla na 150 km/h.

Volkswagen představil před pouhým týdnem velkou modernizaci modelové řady Golf. Všechny důležité novinky přebírá také nejnovější verze modelu e-Golf – včetně upravené přední a zadní partie s nově koncipovanými předními a zadními světlomety.

Konektivita a interaktivita

Další novinkou ve výbavě modelu e-Golf je digitální panel sdružených přístrojů Active Info Display. Tento elektromobil značky Volkswagen je navíc prvním elektricky poháněným vozem na světě, který je vybaven informačním a zábavním systémem „Discover Pro“, jehož funkce může řidič ovládat gesty.

foto: Volkswagen

Volkswagen e-Golf bude opět dodáván s internetovými službami „e-Remote“ (mj. zahájení/ukončení nabíjení akumulátoru a zapnutí/vypnutí nezávislé klimatizace), „Guide & Inform“ a nově také se službou „Security & Service“ (zavolá pomoc při nehodě, diagnostika vozu, atd.), jakož i s rozhraním pro chytré telefony „App-Connect“.

S modelovým rokem 2017 rozšiřuje Volkswagen také nabídku asistenčních systémů pro model e-Golf. Zákazníci si tak mohou nyní objednat také asistenta pro jízdu v dopravní koloně (částečně autonomní jízda rychlostí až 60 km/h), rozpoznávání chodců pro systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a asistenta pro stav nouze (funkce automatického zastavení vozidla, např. při bezvědomí řidiče).

tisková zpráva

79 Comments on “Světová premiéra v Los Angeles: Nový e-Golf s dojezdem až 300 km”

  1. Využitelná kapacita je
    Využitelná kapacita je tých 35 kWh ? Je to pre mňa moc dôležitá informácia pretože podla NEDEC to má 300 km dojazd čo je len o 20 km menej ako Ioniq ktorý má 280 km a to má len 28 kWh akumulátor využiteľnej energie. EGolf má asi horší ar koeficient a najhoršie je že pri diaľničnej 120 bude na tom EGolf asi ešte horšie
    Kto sa vie k tomu vyjadriť ?
    Je aplikácia ktorá vie vyrátať dojazd keď zadáme potrebné informácie ?

  2. Abych nepsal (zase jen) o
    Abych nepsal (zase jen) o Leafovi. 🙂 E-Golf pěkný, pěkný dojezd, uvidíme cenu… ale západoněmečtí soudruzi pořád nepochopili, že navigace se dává úplně nahoru, co nejblíž k zornému poli řidiče, a výdechy ventilace se dávají na boky nebo prostě někam jinam. Ne nadarmo nabízejí některé automobilky head up dipleje. Pohled dolů na utopenou navigaci může být nejdůležitějším okamžikem v životě člověka, mnohdy však bohužel posledním. A elektromobilisté mi potvrdí, že při řízení EV řidič na displej kouká mnohem častěji než u spalováku (protože prostě musí). V tom je hodně pozadu bohužel i Leaf. ;-/

      1. To už je lepší, ovšem
        To už je lepší, ovšem taková navigace se nedá ovládat přímo na displeji. Předpokládám, že u e-Golfu se ovládá pomocí nějakého otočného ovladače nebo touchpadu na středové konzole, což taky nemusí být na škodu. Škoda, že to není ještě kousek výš, tj. nad volantem. Tam koukám úplně nejčastěji – na digitální tachometr a ukazatel okamžitého výkonu.

          1. No, asi je to dost
            No, asi je to dost individuální, ale já ovládám navigaci za jízdy docela často – například ruční přiblížení nebo oddálení (pokud nevyhovuje to přiblížení, co si sama navigace automaticky nastaví) nebo posun mapy – cílem je zejména u neznámé trasy připravit se v předstihu na to, co přijde. Zažil jsem už coby spolujezdec situaci, kdy to řidič EV neudělal a skončili jsme díky tomu špatným odbočením ve velké objížďce, která u EV může skončit nedojetím, naštěstí k tomu nedošlo, ale dojeli jsme na „elektrické páry“. Jasně, chyba člověka, ale právě takovým chybám se bráním právě ručním ovládáním navigace.

            Jinak omlouvám se, ovládání gesty je uvedeno v článku, jen jsem si neuvědomil, že ten informační a zábavní systém „Discover Pro“, jehož funkce může řidič ovládat gesty je mimo jiné i o navigaci.

              1. Souhlasím s Vámi, že
                Souhlasím s Vámi, že upgrade z 60Ah na 94Ah nemá význam, ten výkonový rozdíl za ty peníze nestojí.
                Jen doufejte, že k tomu budoucímu retrofitu z 60Ah na 120Ah Vám dodají i novou 3 fázovou palubní nabíječku (u retrofitu na 94Ah zůstává původní), protože nabíjet 1 fázově 40kWh už je spíše k zlosti.

                1. Netřeba. Tou dobou budu
                  Netřeba. Tou dobou budu mít v garáži buď 32 A 1 fáze (tedy cca 7 kW) a to už není k zlosti, to celkem jde. Nebo přemýšlím o koupi rozsekané Zoe z Británie. Když se zadaří, dají se koupit do 500 liber. Přičemž mají baterii (to nikdo nevyndavá) a hlavně mají chameleon nabíječku 43 kW, kterou lze vyndat a upravit jako externí nabíječku.

                2. Tak asi máme jinou
                  Tak asi máme jinou představu o pohodlnosti a rychlosti nabíjení. 🙂 Mě i těch 11 kW na 30 kWh přijde stále pomalé. A mít 7 kW na 40 kWh baterku by bylo pro mě peklo.
                  Jinak s tou externí DC nabíječkou po domácku vyrobenou si myslím, že si to malujete narůžovo. Pokud použijete AC/DC měniče ze Zoe, tak Vás čeká ještě nelehký úkol a to je komunikace. Oproti Typ 2, kde je použit protokol SAE J1772-2001 a není problém sehnat kontroler (SmartEVSE či OpenEVSE), tak DC chargery CCS používají HomePlug GreenPHY protokol (CHAdeMO zase používá Can-bus). Zatím jsem nenašel „ready-to-use“ kontroler, který by někdo prodával koncovým zákazníkům a který by šel jen tak volně koupit (včetně SW). Firmy, co vyrábí DC chargery, tak zase neprodávají zvlášť kontroler koncovým uživatelům.
                  Jak toto chcete řešit? Budete si ho programovat? Jen upozorňuji, že v autě si nabíjení řídí BSM, který je dělán pouze pro konkrétní typ vozu a rozhodně neumí komunikovat s dalším BSM, pokud byste ho chtěl „vykuchat“ ze Zoe spolu s měničem a nějakým způsobem ho použít v externím DC wallboxu.
                  Pokud bych chtěl obejít pomalou palubní nabíječku a strašně nutně chtěl nabíjet DC, tak bych si už radši koupil přenosný DC měnič. Ale to je zatím taková raketa, že já si to určitě odpustím.

                3. Uvidíme. Je to plán do
                  Uvidíme. Je to plán do budoucna, rád se v tom vrtám. Mě těch 7 kW stačí, navíc kousek mám rychlonabíječku od ČEZu. Podle stávajícího způsobu používání mi to bude naprosto stačit, to máte za hodinu cca 50 km dojezdu.

                  Navíc kdo ví, co bude za 5 a více let, třeba někdo bude nabízet něco úplně jiného.

                4. Kdyby byly DC
                  Kdyby byly DC rychlonabíječky všude, tak by mi pomalá palubní nabíječka nevadila. Doma je mi to fuk, tam to auto nabiju přes noc i ze zásuvky. Ale když někam přijedu, kde je jen AC wallbox, tak i těch 11 kW mi přijde hrozně pomalých. Za hodinu nenabiju ani těch 100 km…

                5. Ano, to záleží, kam
                  Ano, to záleží, kam jezdíte. Já jezdím trasy, kde jsou všude buď rychlonabíječky nebo mi to vydá i na zpáteční cestu.

        1. vyse usetrenych financi je
          vyse usetrenych financi je snad dana vicero faktory, nekdo rocne projezdi 100€ a nekdo treba 20000€, takze „3-5000 €“ je vpodstate nesmysl, ktery mozna tak plati pro tvoje najezdy a rekneme poruchovost neporuchovost tebou rizenych aut

          ja treba rocne 1000€ neprojedu ani na palivu, nemuzu danou sumu rocne tedy ani usetrit

          1. suhlas. EV nie je pre
            suhlas. EV nie je pre bežneho človeka iba o ekonomii. ja si to kupim aj keby to malo byt stratove, ale nemoze to byt stratove prilis.

            Dnes mam ročne vydavky na auto v EUR: 840 PHM + 200 servis + 100 poistka. Poruchu som mal za 7 rokov jednu za 190 Eur (teda cca 30 Eur ročne). Auto ma za 7 rokov stalo 23000 aj s kupnou cenou noveho !!!
            Ma to 132koni a skutočna radosť jazdit. Nech ratam ako ratam, EV nižšej strednej (LEAF) sa mi neoplati.

            Ale chcem ho a kupim hned ako bude mat 40kWh baterku a budem na tom primerane stratovy.

                1. presne tak, 15000 km rocne
                  presne tak, 15000 km rocne je asi normalne. Vo vypocte som zostatkovu hodnotu schvalne neuvadzal, lebo auto zatial nepredavam. Naklady na rok budu dalej dramaticky klesat. Ze sa mi vyplati mat auto proti taxiku pri 15.000km snad nepotrebuje dalsie vysvetlovanie.

                  Stale tvrdim ze si dalsie auto kupim na 100% EV, ale musi to byt stratove proti autu nizsej strednej primerane. Co sa vdaka dotacii uz blizi a mozno o rok uz bude nieco objednane

              1. Jelikoz patrim take k lidem
                Jelikoz patrim take k lidem s malym najezdem (cca 10.000 km rocne), coz bude radove podobne jako predrecnik, tak by me fakt zajimalo, za kolik se da sehnat taxi, navic jeste s urcitou davkou spolehlivosti, ze mi bude za rozumnou cenu k dispozidi vzdy kdyz nekam potrebuji. Osobne neznam nadsence, ktery by vozil byt sve kamarady pod 20 Kc/km, to je cca 200.000 Kc rocne, presahnout 200.000 Kc v nakladech na auto nizsi stredni tridy je celkem umeni.

                Kdyz koupim auto za 500.000 Kc, po 5 letech ho prodam za 150.000 -> 70.000 Kc/rok ztrata hodnoty, prumerne 15.000 Kc/rok za pojistky, 10.000 Kc za servis a rekneme prumerne 20.000 Kc/rok za drobne nezarucni opravy opravy a/nebo spoluucast na havarii a 5.000 za drobnosti, jako prezouvani, myti, kapalinu do ostrikovacu … rekneme, ze jezdim za 10 litru bezninu na 100 km, pri dnesnich cenach priblizne 30.000 Kc/rok, dohromady 150.000 Kc/rok, i v pripade pomerne pesimistickeho vypoctu mi vlastnictvi auta vychazi o 1/4 levneji nez taxi. Realne jsem na tom jeste lepe, ale pro ucely teto debaty budu predpokladat, ze jsem mel zatim jen stesti a/nebo kupuji auta u kterych je mensi ztrata hodnoty.

                Jinak se omlouvam za dlouhy OT komentar, ale na ty reci o tom komu se nevyplati mit auto zacinam byt alergicky. Kdybych chtel byt jizlivy, tak reknu, ze majitelum Nissanu Leaf a dalsich kratkodojezdovych EV se nevyplati mit auto, protoze to kratke poskakovani „kolem komina“ mohou lehce absolvovat i na kole nebo v mhd.

                1. Ale no tak. To nebylo
                  Ale no tak. To nebylo myšleno zle. Mě se taky nevyplatí si kupovat i3 a přesto ji mám. A stejně tak se mi nevyplatí kupovat S-max, který najede zhruba 5000 km ročně. Ale mám ho kvůli dvojčatům. Ano, trochu jsem to nadsadil, při nájezdu kolem 10000 km se auto vyplatí. Láme se to někde kolem 5000 km a i pak by asi byl výhodnější nějaký carsharing, pokud jste ve velkém městě.

              2. a v cem bude taxik (vetsinou
                a v cem bude taxik (vetsinou diesel) lepsi? tento argument se da s trochou vule pouzit na beznem foru kde se resi ciste jen provozni naklady a spis jen pro lidi co rocne ujedou tak par set km, urcite ne tisice km, ale tady na hybridu kde se elektromobily tlaci vetsinou z jinych duvodu?

                ja jezdim jen delsi trasy a vetsinou auto pekne nalozene, v cem je tam tedy lepsi taxik? ze za podobnou cestu co bezne jezdim bych taxikari vysolil treba 5-6 tisic (o cems pochybuju, bude se muset vracet zpet takze to bude urcite vetsi palka, takze bude na celej den zabranej, tim ze by tam byl navic ten taxikar, asi by jiz bylo potreba nejake MPV) a ze by byl na celej den dany taxikar mimo?, rocne najezdim 10-12 tisic km z cehos tak 90% jsou trasy cca 350km, takze kdys ted rocne projedu castku okolo 22-25 tisic, tak s taxikem bych za ten samej rok zaplatil cca 10x tolik, tedy okolo 220-250 tisic, v cem je to jako lepsi reseni ten taxik?

                1. no a proto me zatim staci
                  no a proto me zatim staci jedno hybridni auto, nemusim mit navic jeste elektromobil kterej by v mem pripade rocne najezdil sotva tisic km a utratil bych za nej zbytecne penize

                2. Jasně, no problemo. Já ho
                  Jasně, no problemo. Já ho mám protože jsem ho chtěl. Ne protože bych ho potřeboval, nebo to bylo ekonomicky výhodný.

                3. v mem pripade by takovej
                  v mem pripade by takovej elektromobil byl dokonce ekologicky extremne nevyhodnej, aneb by to bylo vyrobene auto co by vlastne skoro nejezdilo, je tedy mnohem lepsi takove auto ani nevyrobit, zase si nenalhavam ze vyrobva baterii pro EV je nejak ekologoicka, tam je tolik skodlivych latek as hruza

                4. To by mi ovšem muselo jít
                  To by mi ovšem muselo jít primárně o světovou ekologii. A to mne tedy opravdu nejde.

        2. No pri mem najezdu cca 20
          No pri mem najezdu cca 20 000km rocne mi vychazi uspora cca 30 000 kc rocne, coz se nevyplati. (hlavne ta uspora je hodne hypoteticka, protoze k leafovi bych potreboval bud druhe auto, nebo si musel auto pravidelne pujcovat coz by tu potencialni uspou vice nez zkompenzovalo a navic to bylo extremne nekomfortni, o faktu, ze zatim nemam kde dobijet ani nemluve)

            1. No to je naprosto vyjimecny
              No to je naprosto vyjimecny pripad, ono jezdit v prumeru kazdy den (vcetne svatku apod) cestu delsi nez je dojezd toho auta neni zrovna standardni provoz (coz dokazuji najezdy bazarovek).
              Pak je tako otazka jak dlouho to auto s takovym najezdem vydrzi?
              Kdyz bych to vzal s porovnani s moji C4 tak na 50 000 rocne bych byl na:
              – 75 000 nafta, +25 000 elektrina, uspora za servis se pozere s drazsi pojitkou (holt auto za dvojnasobnou cenu)
              tj 50 000 rocne ve prospech leafu, dle rozdilu v cene se srovna v C4 po cca 6-8 letech (podle toho jak moc levne se podari leaf koupit).

              Jinak brzdove desticky za 300 Euro na 50 000km? Co mate za auto? Ja jsem menil prvni sadu desticek po 110 000km a to jeste jen kvuli tomu, ze mi kvuli malo brzdeni zrezly zadni kotouce a poskodily desticku…

              1. Dražší pojistka se mi
                Dražší pojistka se mi nezdá. Překvapivě jsou pojistky na tohle auto docela snesitelné. Já mám havarijko na i3 za 13500 ročně. To mi nepřijde zas tak moc. Ano, není to GAP. Ten by stál asi další 4000. Ale jinak souhlas. Podle mého to vyjde skoro tak nějak šul nul, pokud nemáte extrémní nájezd.

                1. Jaké máte parametry
                  Jaké máte parametry pojistky? To je včetně povinného ručení? Na klasická auta ve flotile máme tak nízké pojistné, že nám to tu všichni závidí. Ale na i3 jsem se nedostal zaboha pod 19 tisíc. Když kouknu do parametrů, tak mám toto:
                  PC vozidla: 987 500,- Kč bez DPH
                  Povinné ručení limity 100/100
                  HAV 0%, min. 2000,-
                  bez pojištění skel
                  bez GAPu
                  pojistné celkem 19964,-
                  Levnější pojistné mám jen díky Allianz, která dodává pojištění pro BMW FS. A jen díky tomu, že BMW FS první dva roky platí pojistné, tak jsem si vzal od nich úvěr.

                2. No jo, to bude tím, že
                  No jo, to bude tím, že moje pojistná částka bez DPH je o skoro 400 tisíc nižší 🙂

          1. super správa 🙂
            Zoe má

            super správa 🙂

            Zoe má naozaj paktické riešenie EV vdaka chameleonu. To ze znížili výkon z 43kW na 22kW mi vôbec nevadí, lebo cez 20kW by som asi aj tak nevedel využiť, ale vraj to pomohlo v spolahlivosti tejto nabijačky, čo je pri francúzoch dosť dôležité.

            Dojazd 200km už nebude problém ani v zime (predhrev garáž). Maximálny dojazd za dobrých podmienok s lahkou nohou bude hodne nad 300km. Ešte aby to samotné auto stálo za kúpu, lebo ak je to malá nepraktická krabička na behanie po meste tak si radšej počkám na Leafa s rovnakou technikou. Uvidíme, hned sa idem nahlásiť na predvádzaciu jazdu 🙂
            Potrebujem auto pre dvoch mladých a jedno dieta (2 roky) čo by Zoe ešte ako-tak mohlo splniť….lyže pôjdu na strechu 🙂

      1. Viděl jste u Zoe kufr a
        Viděl jste u Zoe kufr a zadní sedadla? Ano, má dojezd, má 3f. nabíjení, ale za 35.000Eur???

        EDIT:
        Případným zájemcům o Zoe doporučuji přečíst si test Zoe 1.díl a test Zoe 2.díl od p.Burkoviče.

        Píše tam sice, že velikost kufru je srovnatelná s Leafem (o čem bych si dovolil pochybovat), ale především o sezení na zadních sedadlech, srovnatelném s iOnem. V 2.díle pak o tom, že Zoe nemá vyhřívaný volant ani sedadla, což jsou věci, které podle mých zkušeností byly pro mě v zimních měsících dost často otázkou dojetí versus nedojetí. A je jedno, jestli má baterka 24kWh nebo 40kWh. Ta silnější zúží okruh destinací na hranici dojezdu, ale i u 40kWh někde dojezd končí a pokud v té oblasti není vhodná nabíječka, tak se právě ten vyhřívaný volant a sedadlo náramně hodí. Do takových -2st.C to úplně stačí spolu s ofukem předního skla – když je nejhůř a člověk nechce skončit na laně nebo se sepjatýma rukama u nejbližšího domu. 🙂

        1. Souhlasím, ne pro každého
          Souhlasím, ne pro každého je Leaf použitelný. Chtěl jsem tím jen říct, že já osobně už budu mít místo věčného čekání naježděno mraky elektrických km. 🙂

          Jinak Leaf mi oproti druhému autu v rodině (Toyota Corolla Verso) ušetřil od ledna 2013 už cca 274.000Kč.

            1. Pokud Vám ta C4-ka
              Pokud Vám ta C4-ka ušetřila 700.000, tak jste ji musel mít novou skoro zadarmo. Ovšem v případě Leafa Visia 24kWh v Auto In Pardubice už jste se dostal do záporných hodnot, konkrétně mínus 130.100. 😉 Tedy samozřejmě pokud se bavíme o nových autech. Taky bych mohl říct, že jsem mohl ušetřit těch 700k, kdybych dál jezdil benzíňákem. Ovšem to bych byl o těch 274k stejně lehčí. 🙂

              Jinak když už jsme u toho nadšenectví… Ten, kdo dá za Leafa 700k, je nadšenec. Ten, kdo si schovává „do polštáře“ 35-40k Eur, je realista a rozumný investor. Nějak nechápu. Prostě ne že bych se snažil tlačit EV za každou cenu, ale EV s baterkou 50kW za 500k, jak tu někdo zmiňoval, to je fakt na nekonečné čekání a na dlouho mimo realitu.

                1. Ano, je pravda, že u nás v
                  Ano, je pravda, že u nás v tom do značné míry hrálo roli to, že jsme potřebovali druhé auto. A ejhle, ono se z něj stalo první auto. 🙂

                2. LEAF se da poridit od 300
                  LEAF se da poridit od 300 tis.kc cca 3-4r stary s najezdem do 50tis/km

                3. No na sauto vidim
                  No na sauto vidim nejlevnejsi leaf za 400 a to 5 let stary…
                  Jinak ano, bazarovky jsou prekvapive mnohem levnejsi nez nove auto, ale nevim cos tim uplne chtel rict…

                4. Ne každý chce kupovat
                  Ne každý chce kupovat ojetý EV, když si může levněji koupit nového spalováka s např. 5 letou zárukou.
                  A když už si chce koupit ojetinu, tak si může koupit i ojetý spalovák.
                  Srovnávejte srovnatelné – nové s novým, ojeté s ojetým. Ne nového spalováka s ojetou elektrikou.

      1. To bude do roka. Dnes novy
        To bude do roka. Dnes novy 30kWh Leaf na slovensku stoji 30.000 a minus dotacia je za 25.000. Ak si vybavis zlavu 10% tak mas novy za 22.000 Eur.
        Teda jazdenka pod 20.000 pojde este v 1. polke roka 2017.

        Ak ti staci 30kWh baterka, ja by som za nove 2000eur priplatil a siel do nissanu hned.

          1. Našiel som v Nissane (Nové
            Našiel som v Nissane (Nové Zámky) jednu pre teba 🙂

            NISSAN LEAF
            PÔVODNÁ 34 260,- €
            Aktuálna cena 27 800,- €
            ACENTA 30KWH + SOLAR PANEL + HEADLAMP WASHER
            Rok výroby 2016
            najazdené 0 km

            ….ešte zjdenaj cenu na 22.000 a veľa šřastných km.

            Inak je sila kam ceny padanú. Našiel som 24kWh verzie aj za 23.000 Eur, teda po št. dotacii za 18.000 a nikto nebrani zjednavař dalej. Priamo v nissane. To auto ma 6000km, teda komu stači taka baterka nie je o čom.

            Ja si počkám na 40kWh baterku a cenu pod 30.000 ako som už vravel.
            Vedim to na necelý rok 🙂

    1. Vytápění+klimatizaci lze
      Vytápění+klimatizaci lze nastavit na čas u E-Golfa. Vypozoroval jsem, že cca půl hodiny před nastaveným odjezdem spustí auto klimatizační jednotku a vytopí-vychladí auto na požadovanou teplotu. Tuto funkci lze nastavit-omezit na možnost jen ze zásuvky, nebo i z baterie. E-Golf má mimo jiné v kastlíku před spolujezdcem slot na sim kartu. Auto funguje jako „velký telefón“, umí telefonovat a např.umí číst smsky. U E-Golfa rv 2014 jsem neobjevil možnost připojení na Internet.

      K vzdálenému ovládání funkcí auta může sloužit aplikace Car-Net e-Remote, která je zatím dostupná pro iOS a Android. Aplikace zobrazuje aktuální stav auta, tedy úroveň nabití baterií a teoretický dojezd, kdykoli zjistí polohu vozu, a umožní například na dálku ovládat nabíjení nebo zapnout klimatizaci či vytápění vozu.
      Zdroj: http://auto.idnes.cz/volkswagen-e-golf-a-golf-gte-prvni-jizda-fca-/automoto.aspx?c=A140318_195825_automoto_vok

      Recenze na tuto aplikaci Car-Net najdete na jiných stránkách. Aplikace není dle mého dobře softwarově odladěna pro všechny telefóny, tablety.
      Doufejme, že na tom pracují a s novou verzí auta přijde i lepší aplikace Car-Net.

      1. To je mozne ale o rok to
        To je mozne ale o rok to bude nezmyselna cena, lebo za tu cenu budu dostupnejsie auta s podstatne vacsim dojazdom.

        Podla mna este tak dve iteracie golfu a bude mat baterku nad 50kWh co uz bude pouzitelne. Zatial je to iba lepsia EV hracka, co bude o dva roky vypadat ako uplna hlupost.

Napsat komentář