Řada automobilových společností už nějaký čas veřejně prezentuje své globální cíle na poli hybridních a elektrických automobilů. Nyní přišla řada i na japonské Subaru, aby ukázalo své ambice v tomto segmentu. Automobilka oficiálně oznámila uvedení svého hybridního modelu v roce 2013.
Automobilka Subaru měla původně v úmyslu uvést na trh svůj první hybridní model už před šesti lety, ale nakonec z plánů sešlo. I když technické specifikace a design nových hybridních modelů jsou dnes pouze spekulacemi, předpokládá se, že nový hybrid bude vycházet z hybridního konceptu Subaru Hybrid Tourer, představeného světu v roce 2009.
Hybridní koncept Subaru Tourer byl vybaven přeplňovaným 2.0l motorem s přímým vstřikováním a bezestupňovou převodovkou CVT Lineartronic. Navíc byla každá náprava poháněna vlastním elektromotorem. Některé zdroje však spekulují, že nové hybridní Subaru možná bude obsahovat také některé znaky modelů Impreza a Legacy.
Ať už mají pravdu nebo ne, jasné je, že se automobilka Subaru snaží naplnit své cíle vedoucí ke zvýšení celosvětového prodeje o 37 % do roku 2016. Ve stejném roce chce japonská automobilka v Číně ztrojnásobit prodeje svých vozů na 180 000 kusů.
Dalšími aspekty strategie jsou úsporná opatření a cíl stát se lídrem v oblasti bezpečnosti. Žádné podrobnosti ohledně způsobu snižování nákladů nebyly zveřejněny, ale Subaru chce dosáhnout minimální úspory 20 %. Dá se však očekávat, že hlavním úsporným faktorem bude úzká spolupráce s Toyotou.