Ačkoliv malá auta do města (tzv. „kei cars“) jsou v Japonsku jedním z nejprodávanějších segmentů, společnosti Fuji Heavy Industries a její značce Subaru se v něm příliš nedaří. V roce 2012 s ním chce nadobro skoncovat, čímž nejspíš skoncuje i s elektromobilem Subaru Stella EV.
Kdy přesně se výroba elektromobilu Subaru Stella zastaví zatím není jisté. Pravděpodobně někdy v roce 2012, spolu s dalšími malými auty. Auto samotné nebylo příliš úspěšné. Fuji jej začalo prodávat v červenci 2009, a to jen firmám a lokálním vládám. Cílem bylo prodat 400 kusů do března 2011. Zda se to podaří, to zatím nevíme.
Elektromobily Pininfarina B0 Bluecar a Subaru Stella jdou do výroby
Stella EV se vyrábí v továrně Ota v prefektuře Gunma. Stojí ¥4,73 millionu. Pro srovnání, Mitsubishi i MiEV, který se prodává taktéž od července 2009, stojí ¥3 980 000, tedy výrazně méně. A vypadá výrazně lépe. Na obě auta lze navíc dostat vládní dotaci ¥1 140 000, čímž cena iMiEVu spadne v přepočtu na asi 600 000 Kč.
Pro srovnání, u nás se iMiEV přejmenovaný na Citroen C-Zero prodává za 750 000 Kč (29 559 euro).
Ale zpět k Fuji Heavy Industries. Automobilka by ráda už delší dobu vypustila na trh plug-in hybrid, auto do zásuvky. Hledá proto oporu ve svém největším akcionáři, automobilce Toyota. Taky vidíte ten rozpor?
Ostatně, byla to právě Toyota, která nařídila Fuji uzavřít továrnu na výrobu malých aut. Místo toho jí bude dodávat svá vlastní malá auta, která vyrábí pod značkou Daihatsu.