Magazín Flotila provedl výzkum a u osmdesáti správců vozových parků zjišťoval, zda-li čeští fleetmanažeři sledují spotřebu svých vozů, podle čeho vybírají firemní automobily a jestli aktuálně přemýšlejí o přechodu na alternativní paliva.
foto: Hybrid.cz
Průzkum proběhl na osmdesáti oslovených fleetových manažerů s vozovým parkem čítajícím od 5 do 500 aut. Výsledky jasně ukázaly, že rozhodujícím parametrem při výběru firemního automobilu je v českém prostředí poněkud překvapivě jeho značka.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Indianapolis: první město s plně elektrickou flotilou
„V závěsu za značkou se vcelku logicky drží parametr ceny vozu a s větším odstupem posléze jeho hospodárnost, bezpečnost a náklady na servis. Téměř na konci žebříčku se umístil parametr spolehlivosti vozu a až na posledním místě se u našich fleetmanažerů objevuje zmínka o šetrnosti automobilu k životnímu prostředí,” říká Michal Žďárský, šéfredaktor Flotily, magazínu pro správce firemních autoparků.
Spotřeba pod dohledem
Společně s dotazem na preference při výběru byla respondentům položena i otázku, zda-li a jak sledují spotřebu svých vozů, a jak se snaží snižovat výdaje na pohonné hmoty. Kladnou odpověď na sledování spotřeby ve své firmě nám poskytlo 56 z osmdesáti respondentů.
Zbylých 24 oslovených spotřebu vozů ve svém provozu nesleduje vůbec. Z průzkumu též vyplynulo, že spotřebu u svých vozů vcelku logicky nesledují spíše firmy s malým či středně velkým vozovým parkem.
Co se týče způsobu sledování, v drtivé většině je ve firmách zaváděn GPS monitoring s následnými výstupy. V menšině se u respondentů objevuje využívání systému Fuelomat či prosté sledování a vyhodnocování tankování z palivových karet.
Pouze 10 % z oslovených firem pořádá pro své řidiče pravidelná školení a přednášky o šetrné jízdě a jejích pravidlech.
Vede LPG a CNG
Poslední dotaz směřoval na využití alternativních paliv, ať již využíváním hybridních modelů, elektromobilů či pohonů LPG či CNG. Přesně polovina, tedy 40 respondentů, odpovědělo na otázku, zda se touto problematikou ve své firmě vůbec zabývali, kladně.
Velká většina z nich navíc myšlenku zavedení takových vozů do autoparku rovnou zavrhla, ať již z důvodů velké vstupní investice nebo z důvodů málo rozšířené sítě dobíjecích či plnících stanic.
Pouze 22,5 % z oslovených se pro provoz zmíněných vozů využívající alternativní paliva opravdu rozhodlo a do svého provozu je zahrnulo. Nejvíce takových vozů disponuje pohonem na LPG, v těsném závěsu se drží vozy schopné spalovat zemní plyn, o kterých dle reakcí fleetmanažerů přemýšlí stále více firem.
Tak to je opravdu hodně
Tak to je opravdu hodně zakomplexovaný pohled na věc.
A přesně proto je náš
A přesně proto je náš stát ekonomicky tam kde je.
Co je to za manažera fleetflotil, když nesleduje v první řadě parametry jako, spotřeba, spolehlivost a náklady?
Hlavně, že se sleduje „není to ta a ta značka, ten a ten typ auta“.
Práce páni „manažeři“ není o tom přijít do práce bavorákem (značku si soudruh může dosadit dle osobní preference) udělat kafíčko a zařvat na podřízené kdo nemaká má padáka…
Holt, v ČR se vedoucí pozice dává jenom a pouze na základě brácha na bráchu, na „západě“ musí kromě příbuzenství i něco umět, jinak se tam přidělují pozice aby něco nekur…li (na západě příbuzé dostane novou pozici bez rozhodování, u nás bohužel tam kde může myslet)