Škoda má dílnu budoucnosti pro nové technologie

Škoda posiluje svou schopnost inovovat a svou vývojovou kompetenci na poli digitalizace vybudováním Digital Labu v Praze. V této inovativní ideové dílně budou kreativní týmy zkoumat a vyvíjet nové obchodní modely.

Mladoboleslavský automobilka Škoda se snaží konečně trochu omladit a přiblížit současné generaci. Nedávno například u příležitosti začátku tamní výroby modelu Škoda Kodiaq přejmenovala Kvasiny na Qasiny.
foto: Škoda

Cílem je přitom ještě silnější zapojení digitálních technologií do dosavadní hlavní činnosti automobilky Škoda a vývoj inovativních řešení, souvisejících s konektivitou a mobilitou.

S moderními službami pro individuální mobilitu chce Škoda vstoupit do nových oblastí podnikání. Pilotní fáze budování Digital Labu bude trvat do konce roku 2016. Poté zahájí Digital Lab svou práci jakožto samostatná obchodní jednotka společnosti Škoda Auto.

Nedávno přitom Škoda ohlásila také posílení na poli sociálních médií. Aktuálně tak například pracuje na zásadní modernizaci komunikačního konceptu svého YouTube kanálu.

„Vývoj nových digitálních technologií a řešení má pro budoucí rozvoj značky Škoda klíčový význam,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

„S naším Digital Labem se připravujeme na novou éru. Digitalizace, konektivita a nové služby, související s mobilitou, patří mezí základní pilíře Strategie 2025. Naším cílem je vyvíjet pro naše zákazníky zcela nová řešení mobility. Jádrem naší nabídky ale i nadále zůstává automobil. To v budoucnosti doplníme o služby, díky nimž bude život v každodenním provozu jednodušší, efektivnější, pohodlnější a bezpečnější. Škoda se tak z čistého výrobce automobilů stane dodavatelem mobility,“ dodává Bernhard Maier.

Inovativní služby, související s konektivitou a mobilitou, se budou značnou měrou podílet na obratu společnosti. Předpoklady pro to budou vytvořeny ve Škoda Digital Labu. Zde bude možné rychle generovat, odzkoušet a připravit pro uvedení na trh různé nápady a řešení.

Škoda Digital Lab bude nové metody a formy práce vyvíjet i ve spolupráci s externími partnery. Důležitá v této souvislosti bude mimo jiné rychlost, přizpůsobivost a flexibilita.

Zkušenosti z Digital Labu pak budou přeneseny do podnikové kultury společnosti Škoda Auto. V důsledku zásadních změn v automobilovém průmyslu se automobilka otevře požadavkům moderní průmyslové kultury.

„Chceme vysílat signály pro mobilitu budoucnosti – směrem ven i směrem dovnitř,“ zdůrazňuje Andre Wehner, vedoucí rozvoje podniku a digitalizace společnosti Škoda Auto.

„Digital Lab vytváří předpoklady pro schopnost společnosti Škoda Auto inovovat a propojí automobily s digitálním světem,“ dodává Wehner.

Velký důraz je přitom kladen na kooperaci s jinými dílnami budoucnosti v rámci koncernu Volkswagen. Škoda Digital Lab tak bude úzce spolupracovat s odděleními koncernu i jednotlivých značek, které jsou zodpovědné za digitalizaci. Výměnu zkušeností a její výsledky tak bude využívat celý koncern Volkswagen.

Ve Škoda Digital Labu budou kreativní mozky z nejrůznějších oblastí, nezávisle na značce samé, podobně jako v inkubátoru nebo vývojovém centru vyvíjet myšlenky a řešení, které pak česká automobilka bude moci realizovat v praxi.

„S Digital Labem se Škoda vydává na novou cestu ve vývoji produktů a služeb. Rozhodující bude optimálně propojit osvědčené pracovní postupy automobilového průmyslu s požadavky mladého digitálního světa,“ říká Wehner.

Škoda Digital Lab v současné době prochází pilotní fází. Česká automobilka přitom pracuje ve strategickém partnerství s několika vývojářskými firmami. Odborníci Škoda Auto tedy vyvíjí nové technologie a nová řešení společně s partnery z vývojářských firem.

Jako možná sídla Digital Labu si Škoda vytipovala tři pulzující pražské čtvrti, známé svým kreativním prostředím. Česká metropole kromě toho také skýtá výhodu v tom, že není příliš vzdálená od sídla společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi a předních technologických společností v zemi.

Harmonogram rozjezdu Digital Labu počítá s tím, že dílna budoucnosti zahájí svou činnost v roce 2017 jako samostatná obchodní jednotka společnosti Škoda Auto.

tisková zpráva

16 Comments on “Škoda má dílnu budoucnosti pro nové technologie”

  1. Úmyslné poškození
    Úmyslné poškození dopravní značky je tresný čin se sazbou 3-6 let!!!

    Už na ně nějakej dobrák podal trestní oznámení? 🙂
    Koho za to ze Škodofky zavřou? Nejspíš to vodnese nějaká uklízečka.
    Nebo dle zákona zakážou Škodofce činnost :))))
    http://www.cspsd.cz/190-poskozeni-dopravnich-znacek-prestupek-i-trestny-cin

    Trestný čin – zákon č. 40/2009 Sb.:

    § 276

    Poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení

    (1) Kdo úmyslně poškodí obecně prospěšné zařízení nebo ohrozí jeho provoz nebo

    využívání, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti.

    (2) Odnětím svobody na jeden rok až šest let nebo peněžitým trestem bude pachatel

    potrestán,

    a) zničí-li, odstraní-li nebo učiní-li neupotřebitelným obecně prospěšné zařízení,

    b) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 poruchu provozu obecně prospěšného zařízení,

    nebo

    c) způsobí-li takovým činem značnou škodu.

    (3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,

    a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 nebo 2 písm. a) škodu velkého rozsahu, nebo

    b) spáchá-li takový čin za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu.

    § 277

      1. Možná to neznamená, ale
        Možná to neznamená, ale na 100% to tak vyznívá 😀

        Btw k čemu je jim dílna nějakejch novejch technologií, když v koncernu hrajou druhý housle a jedinou inovaci, kterou jim párkaři z Vlčího hradu dovolej je škrabka na auto??? :)))
        Nejnověší technologie má vždycky jako 1. VW a Audi a až teprve ostaní vazalové, samozřejme po pořádném okriplení. Na prémiové součastky musej zapomenout a když náhodou uspějou i s tím málem co maj k dipozici, tak okamžitě přijde befel z centrály na ještě větší zkriplení. Viz úspěch 1. Superbu na Passat podvozku a následná stavba 2. gen na směšně malé platformě Oktáfky :)) To jsem se moh potrhat smíchy, ale zároveň mi bylo konstruktérů a dizajnérů nesmírně líto >:-(((
        Asi jako když uzenáři musej dodat do supermarketů lahodné buřty bez masa…

  2. Mohl bych reagovat pod
    Mohl bych reagovat pod jednotlivými příspěvky, ale abych to tu nezahltil, tak to napíšu najednou:

    Tomiq (bez ověření), Po, 2016-10-24 21:25
    …část rozporcovaného medvěda z peněz na reklamu zbyla i pro pana Horčíka.

    No a co jako? Není to jediná reklama na Hybrid.cz, je viditelně označená jako tisková zpráva a nakonec i redakce Hybrid.cz musí z něčeho žít… mimo jiné i proto, abychom si tu i my mohli zdarma a bez omezení psát v diskuzích, co koho napadne. Nebo byste chtěli, aby byl Hybrid.cz po vzoru dTest, kde je vždycky volně dostupná anotace nějakého článku a k přečtení si ho musíte zaplatit?

    Radovan, Po, 2016-10-24 18:11
    Taky se Vám v tom textu nepodařilo objevit elektromobil?

    Není to jediná zpráva na Hybrid.cz, kde se nepíše vyloženě o elektromobilu, ale třeba o nových technologiích z oblasti IT a mobility, zaváděné do aut, třebas do klasických.

    PaRi, Po, 2016-10-24 20:26
    U Muska (i jinde) vylepšují kolikátou generaci elektromobilů, o který v Quasinách snad ještě ani neslyšeli.

    Čí je to chyba, že Škodovka nedělá EV? Je to chyba Škodovky samotné? Nebo koncernu, že jí to nedovolí? Můžete „na to vzít jed“, že v Kvasinách o EV určitě slyšeli a nejen slyšeli. Jenže jim to není nic platné. Nechtěl bych být v roli vývojáře, který by chtěl dělat třeba zrovna EV, ale má svázané ruce a nezbývá mu než držet lajnu podle onoho známého „koho chleba jíš…“. Anebo samozřejmě může odejít – třebas nakonec i k Muskovi, že?

    PaRi, Po, 2016-10-24 20:26
    Jsem zdrcen tím, kolik nadaných lidí promrhá svá nejlepší léta vymýšlením fíglů, jak ostatním prodat ještě více ‚toaletního papíru‘.

    Samozřejmě z Vašeho i mého pohledu elektromobilisty to tak vypadá, ovšem na druhé straně spalováky neskončí dneska nebo zítra a než k tomu dojde, tak dnešní mladí budou mít možná vnoučata nebo dokonce pravnoučata. Bude to prostě dlouhý proces. A v tom případě není sebemenší důvod, proč by se mělo rezignovat na zdokonalování spalováků – aby jezdily s menší spotřebou, měly nižší emise, aby měly konektivitu, ovládání hlasem, gesty, robotické řízení apod. Prostě všechno, co my tak rádi vidíme a očekáváme od EV.

    A k samotné existenci Škoda Digital Labu – buďme rádi, že chytré české hlavy mají o důvod víc zůstat v ČR a neutíkat do zahraničí. A v podstatě buďme rádi, že tu Škodovka je a nezanikla jako spousta jiných domácích firem. I když je to pod taktovkou „nenáviděného“ VW. Škodovka dává spoustě našich lidí práci (ať už přímo, nebo prostřednictvím dodavatelů) a její výsledky jsou dost vidět nejen doma, ale i v zahraničí. Nebýt takových firem, tak bychom mohli taky skončit jako doplňovači zboží v Tescu. Jenže kdo by tam co kupoval, když by se tu nic nevyrábělo a tedy by nebylo za co nakupovat?

  3. Idnes nás již půl roku
    Idnes nás již půl roku masíruje seriózními články o tom, jak je Kodiaq skvělý, jak ho Škodovka nechce ukázat, ale špiónům se ho podařilo vyfotit… Jak Škodovka nechce nic říct, ale nám se podařilo zjistit… Jak ho chudáci nestíhají vyrábět, jaký je zájem…
    A to vše drze, jako zprávy bez označení „komerční sdělení“.
    Teď koukám, že část rozporcovaného medvěda z peněz na reklamu zbyla i pro pana Horčíka.

  4. Nejlepší patent na Škodě
    Nejlepší patent na Škodě je škrabka! Sorry pánové technici, ale ve 21.století škrábat led ručně? To jako neexistuje vyhřívané sklo? To jako nejde nastavit, aby se půl hodiny před odjezdem samo ohřálo? To jako nejde ovládat na dálku klimatizaci abych sedal do vyhřátého, nebo vyhlazeného auta?
    Jak náročné je odzkoušet a připravit pro uvedení na trh řešení, kdy místo škrabky použiju telefon a třeba je sms, nebo aplikaci?

    1. Jako výsledek mi to
      Jako výsledek mi to přejmenování na Quasiny přijde dost slabý. U Muska (i jinde) vylepšují kolikátou generaci elektromobilů, o který v Quasinách snad ještě ani neslyšeli.

      Jsem zdrcen tím, kolik nadaných lidí promrhá svá nejlepší léta vymýšlením fíglů, jak ostatním prodat ještě více ‚toaletního papíru‘.

Napsat komentář