Škoda zahajuje SUV ofenzívu modelem Kodiaq

Škoda zahajuje svou velkou SUV ofenzívu s modelem Škoda Kodiaq. Všestranné SUV s patřičnými outdoorovými schopnostmi je dlouhé 4,70 m. Na trhu bude začátkem roku 2017.

Při zahájení prodeje modelu ŠKODA KODIAQ na počátku roku 2017 mohou zákaznici volit mezi pěti pohonnými jednotkami – dvěma motory TDI a třemi motory TSI. Časem přibude nejspíš také plug-in hybrid verze.
foto: Škoda

  • Škoda Kodiaq je pro značku dalším milníkem
  • Škoda přenáší svůj expresivní designový jazyk do segmentu vozů SUV
  • Největší zavazadlový prostor mezi konkurenty
  • Součástí výbavy jsou posuvná zadní sedadla, na přání třetí řada sedadel
  • Nejnovější technologie infotainmentu, konektivity a asistenčních systémů
  • Tři agregáty TSI a dva motory TDI, na přání adaptivní podvozek DCC a režim Off-road pro varianty 4×4

Škoda Auto vstupuje s modelem Škoda Kodiaq do nového, celosvětově rychle rostoucího segmentu – do třídy velkých SUV. Touto ofenzívou chce automobilka oslovit nové skupiny zákazníků, zvýšit své tržní podíly a posílit svou pozici na světových trzích.

Škoda Kodiaq nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě. Dalším nadstandardním prvkem výbavy v tomto segmentu je i volitelná třetí řada sedadel. Na trh bude model uveden počátkem roku 2017.

Škoda Kodiaq ukazuje současné postavení značky a zároveň odkrývá budoucnost inovativních technologií a moderních řešení konektivity, mezi které patří mobilní on-line služby pro detailní informace a nejvyšší bezpečnost.

Nový designový jazyk do segmentu SUV

Už na první pohled je KODIAQ typickým vozem mladoboleslavské automobilky: má osobitý charakter, výrazný vzhled a nový designový jazyk značky s ním vstupuje do segmentu SUV. V každodenním životě nabízí všestranné schopnosti pro rodinu, volný čas a práci.

V pěti- i sedmimístné verzi nabízí Škoda Kodiaq dostatek prostoru pro všechny cestující a zavazadla. Pětimístný vůz má se svými až 2065 l největší zavazadlový prostor ve své třídě. Podélně posuvná zadní sedadla jsou součástí sériové výbavy. Sklon opěradel lze podle potřeby nastavovat.

Snadná obsluha, vysoká kvalita zpracování i Simply Clever prvky jsou hlavními charakteristickými rysy vozů mladoboleslavské automobilky. Škoda Kodiaq představuje nové inovativní nápady.

Jedním z nich je automaticky výsuvná plastová ochrana hran dveří, která zabraňuje poškození při otevírání dveří. Pro nejmladší pasažéry je ve voze elektrická dětská bezpečnostní pojistka a pro dlouhé jízdy Paket spánek se speciálními hlavovými opěrkami.

Na vrcholu segmentu: Konektivita

Infotainment vychází z druhé generace koncernové modulární stavebnice. Nabízí vysoce moderní funkce a rozhraní a je vybaven kapacitními dotykovými displeji. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WLAN-hotspot.

Pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení na bázi v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu. S ním mohou být pasažéři připojeni k internetu či posílat e-maily svými telefony a tablety.

Nové on-line mobilní služby značky Škoda odpovídají rychlostnímu standardu LTE a jsou rozdělené do dvou kategorií: On-line služby infotainmentu sloužící pro informace a navigaci a služby Care Connect, které pomáhají při poruchách a v nouzi.

auto Škoda Kodiaq SUV

foto: Škoda Auto

Tlačítko nouzového volání eCall, které v Evropě bude předepsaným standardem až od roku 2018, je součástí sériové výbavy v rámci služby Care Connect již dnes.

Další on-line služby fungují prostřednictvím aplikace Škoda Connect App. S nimi lze vůz na dálku kontrolovat, konfigurovat a najít pomocí chytrého telefonu.

Inteligentní propojení mezi vozem a chytrým telefonem dosahuje v modelu KODIAQ nové úrovně. Platforma SmartLink se standardy Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM a SmartGate je součástí volitelné nabídky k základnímu infotainment systému Swing.

Pro vyšší infotainment systémy je SmartLink součástí sériové výbavy. Phonebox s indukčním nabíjením připojuje chytrý telefon k anténě vozidla a současně jej bezdrátově nabíjí.

Spolehlivá pomoc: Asistenční systémy

Ve voze Škoda Kodiaq je k dispozici široká nabídka asistenčních systémů. Venkovní kamery Area View jsou novinkou pro značku Škoda a ukazují na palubním displeji několik pohledů na okolí vozu.

Pokud je za velkým SUV připojen přívěs, převezme při pomalém couvání řízení asistent pro jízdu s přívěsem. Novinkou je prediktivní ochrana chodců, která doplňuje systém Front Assist.

auto Škoda Kodiaq SUV

foto: Škoda Auto

Nová je rovněž funkce zabrzdění při zajíždění a couvání z parkovacího místa. Škoda Kodiaq samočinně zabrzdí, jakmile za sebou rozpozná překážku.

Pro model Škoda Kodiaq jsou k dispozici i další asistenční systémy. Udržují dostatečný odstup před následovanými vozidly, ulehčují řidiči přejíždění z pruhu do pruhu nebo ho naopak v jízdním pruhu udržují, upozorňují na důležité dopravní značky a asistují při parkování.

Síla a agilita: Motory a podvozek

Při zahájení prodeje modelu Škoda Kodiaq na počátku roku 2017 mohou zákaznici volit mezi pěti pohonnými jednotkami – dvěma motory TDI a třemi motory TSI.

Nejsilnějším benzinovým agregátem je motor 2,0 TSI, který svým výkonem 132 kW (180 k) dodává vozu dynamické jízdní vlastnosti a díky nově vyvinutému procesu spalování je úsporný podobně jako agregát s menším zdvihovým objemem.

Díky výraznému podílu vysokopevnostní oceli je karoserie modelu Škoda Kodiaq relativně lehká, což je dalším důležitým faktorem hospodárnosti vozu.

Přenos výkonu zajišťují různé technologie – šestistupňová manuální převodovka, převodovka DSG, pohon předních kol a pohon všech kol 4×4. Velké SUV z České republiky zvládá silnice všeho druhu komfortně a současně velmi agilně.

auto Škoda Kodiaq SUV

foto: Škoda Auto

Ještě atraktivnější je zážitek z jízdy, pokud má vůz ve výbavě volbu jízdního profilu Driving Mode Select a adaptivní podvozek DCC. S nimi lze v několika módech nastavit řízení, odezvu plynového pedálu, řazení převodovky DSG a funkci tlumičů.

Nová Škoda Kodiaq se i v těžším terénu cítí jako doma. Tam, kde silnice končí, podporuje řidiče vozu s pohonem 4×4 volitelný režim Off-road.

Stiskem tlačítka se všechny relevantní systémy – management motoru, asistenční systémy a elektronické podvozkové systémy ABS a ESC – samostatně přizpůsobí podmínkám v terénu. V případě, že je automobil vybaven DCC, lze nastavit i tlumiče.

tisková zpráva

61 Comments on “Škoda zahajuje SUV ofenzívu modelem Kodiaq”

  1. SUV je čistě
    SUV je čistě neekologická, neekonomická a nebezpečná módní záležitost.

    Má vyšší spotřebu a odpor vzduchu. Je zbytečně težší a má do města zbytečně masivnější a dražší kola. Má vysoké těžiště a tím pádem jde rychlejc přes střechu a pokud začně velká hmota SUV válet kotrmelce tak je u nich riziko smrtelného úrazu skoro 90% protože sloupky střechy se pod tou masivní váhou víc deformují. Už při obyčejném čelním nárazu je vidět jak taková auta vysoko vyskakují oproti obyčejným lehkým osobním autům. Ta páka vysokého těžište je při nárazu značná.

  2. Tohle je asi jedinna věc za
    Tohle je asi jedinna věc za které budu vděčný EU, ideálně 2x vyšší výpalné za SUV které jezdí po měste, zabere víc, parkovacích míst, více smradu a spotřeby, větší váha, větší pneu-víc gumoprachu v městě, nehledě nasptřebu při akceleraci hromady 2t hnojovozků.
    KDysi taky krásně někdo napsal důvod proč SUV, protože nuflík na to má a sousdka to má taky tak já…a tom to celé, už jsem se xkrát přesvědčil.
    Nehldě na to že nejčastěji u míst u vchodů pro elektro káry stajá zásadně SUV idiota, málo kdy tam najdete stát smart, zakrslý fiat ci jiné auto normálních lidí…

    A nejvtipnější na tom je že už i shadewagen dostal povolení u nás dělat SUV, protože východní trhy…to je asi nejvíc komická věc na tom všem.

      1. Příspěvěk jsem četl
        Příspěvěk jsem četl znova asi 5x a nikde jsem o tesle nenašel stopy.
        Zmínuji max hybrida, což je pro východní blok jedinná reálná možnost eaut.
        A i kdyby, vzhledem k počtu v ČR modelů S a jejich ceně je to detail.
        Zato SUV ve stylu BMWx5 jsou k vidění stovky denně a díky chcíplo ojetiná z DE jich stále přibývá.
        A díky parkovacímu podzemnímu fleku v malém městě cca 30tis obyvatel které dne cca 10 let to vidím denně. Je tam 140 míst takže se majitelé moc nemění, spíš vozový park a jde to poslední 5 let vidět, zatímco s řádně dlouhým kombíkem se ten flek vypořádá s tlustým SUV do všech stran ne, a jde vidět jak idioti ta auta odřeli snad ze všech možných úhlů…ale je pravda že ta auta mají většinou hovádka.
        Několik 2-5 strarých Peugeot partnerů které taky malé nejsou žádný problém nemají.
        Nejhlědě na dement s SUV rakví kteří sejmuli už 2x deštové trubky.To že si nevšimli té rány o kovové tyčky o rakev co určuje max výšku…o tom raději pomlčím 😀
        Soráč za chyby a slohovku.

  3. Skoda je snad uz uplne
    Skoda je snad uz uplne posledni v ostatni konkurenci znacek co prisla se svym SUV. Videl jsem auto v Zeneve,je docela pekne.Nicmene zaspali hodne let,totalne jim uz davno ujel vlak. A to nemluvim uz vubec o EV. Redaktor chce provokovat..a dari se mu to..Dost smesny clanek na Hybridu..

  4. Nejdříve jsem si myslel,
    Nejdříve jsem si myslel, že elektromobilisti přehánějí a čmoudy odsuzují už z principu. Týden v Leafu a teď 2 přejezdy Vysočinou přes Vystrkov Smartem a přestávám chápat, že ještě někdo jezdí v tom smradu. Jo, a když se mi na paty pověsí třeba Oktávka, sešlápnu v kopci Smartíka a světla za mnou mizí v dáli. Připadám si jak na motokáře ale bez kraválu. Prostě zábava a ticho.

  5. Mohli jsme Vám prodat
    Mohli jsme Vám prodat nádherné rodinné vozidlo na baterky. ALE MY JSME SI ŘEKLI NE! Když SUV, tak PRO VŠECHNY!

    Škoda dále spinká a nabízí nám kromě skoro 5metrové dvoutunové obludy do města také kravál, smrad a jedy, kamkoliv to dojede. A to hned na 5 způsobů: Tři agregáty TSI a dva motory TDI, na přání adaptivní podvozek DCC a režim Off-road pro varianty 4×4. Dokonce už i s automatickou převodovkou na přání. Protože trh to tak určitě chce. Tedy takové ty malé odbarvené blondýnky metr šedesát vzrůstu a namachrovaní blbečci v kšiltovce. Úžasné…..

      1. Ale ne. Jen jsem mezi tím
        Ale ne. Jen jsem mezi tím zda se mám smát nebo brečet zvolil první variantu. Obsadíte-li SUV 4 lidmi po 80 kg plus malou bagáží k tomu, máte ty 2 tuny doma. Ostatně passat f dyzlu f kombiku f tdičku f metle na hlinach je další takové městské zvěrstvo vzhledem k váze a velikosti, protože většinou s tím jezdí po městě 2 typy lidí:
        – manažeři v jedné osobě v těch nejnovějších
        – namachrovaní mladíčci v kšiltovce v těch nejstarších.

            1. pisu „mestska e-auticka
              pisu „mestska e-auticka (ion, eUp)“

              Citroen c1: 800, ion: 1120 (140%)
              Up: 929, eUp: 1214 (130%)

              Uznavam, uplne 150 to neni…

              EDIT: kdyz vezmu eGolf 1520 a zakladni Golf 1205, tak jsem na tech 130% taky. Samozrejme s nejvetsim motorem to vyjde lip.

              EDIT2: Kdyz uz resime stejnou vybavu, tak bychom EV meli pripocitat ekvivalent baterkove hmotnosti pro stejny dojezd, ne? :))

              1. jen něco k zamyšlení.
                Na

                jen něco k zamyšlení.

                Na rozpohybování 1 t fosilního auta potřebujete 100% energie.
                Na rozpohybování 1,3 t elektroauta potřebujete 130% energie.

                Při brždění se však u elektroauta vrátí část (20% ?) energie zpět rekuperací.

                Výhoda nižší hmotnosti u fosila z části mizí, proto bych váhu nebral tak tragicky.

  6. na FOSÍLII ŠÁDE na tomhle
    na FOSÍLII ŠÁDE na tomhle serveru zvysoka SRRRRme stejně tak na jejícho bouleslavskýho šéfa nazdarfile co NEBYL SCHOPEN dotlačit prdel PODPOŘIT NABÍJEČKU VYSTRKOV !!

    youtube.com/watch?v=8jmgmzbLQ7Q

    A místo toho bere mzdu za produkci dalších a dalších RAKADÍZLŮ co otravujou na ulici další a další DĚTI!!

  7. Se mi libí jak to tady
    Se mi libí jak to tady komentujete, mám stejný pohled. Jak to ale že nás není víc a pořád se tolik prodává těchto nenažraných oblud.. kdyby je aspoň začali dělat elektro.. technologie už na to dneska jsou viz v praxi tesla.. to je fakt k zblití taková politika.. 🙁

  8. Velká SUV jsou zbytečnost,
    Velká SUV jsou zbytečnost, nejsme v Africe. Pro rodinu stačí kombi.Nerozumím oblibě SUV. Velké,těžké, větší spotřeba. Proč? Výrobní nesmysl a větší spotřeba přírodních surovin. Větší bezpečnost? Opět nesmysl. Jsem malý bezvýznamný človíček a potřebuji se zviditelnit. To bude asi pravda. A rada na závěr, co se začít chovat k naší planetě více šetrně.

        1. Ve škodovce to svého času
          Ve škodovce to svého času opravdu udělali. Ale podle mých informací s dvacítkou aut, která nikdy nedali do pořádného testovacího provozu, prostě nic. Takže žádná poptávka ani nemohla být. Je zvláštní, že pan Marušinec v Superbelu jezdí stále a přestavby škodovek od EVC group také. Asi to bude něčím jiným….

    1. V principe mate pravdu.
      Len

      V principe mate pravdu.
      Len tou bezpecnostou by som si dovolil nesuhlasit.
      Ktore auto je najbezpecnejsie? Velke a tazke. Predstavte si stret Audi Q7 a Fiat 500. Oba maju 5 hviezdiciek Euro NCAP. Ako to asi dopadne?
      Aj preto preferuju mamicky SUV-cka pre vozenie svojich ratolesti.

      1. Zdravím, to je extrém, to
        Zdravím, to je extrém, to se pak dostaneme na diskusi a co třeba SUV a kamion, jak to asi dopadne. Hlavní příčina všech nehod je HOVADO, které jezdí bezohledně a rychle. A SUV to nezachrání. A nezapomeňte, že všechny testy jsou v 50 km rychlosti. Při 100 a víc km/h se po nárazu utrhnou orgány a je jedno jaké máte auto. To je fyzika.

          1. Nedá mě to nepřidat něco
            Nedá mě to nepřidat něco ze svých zkušeností ( několik let autoklempíř) deformační zóny jsou pěkná věc, ale fungují jen při určitých rychlostech a úhlech, důležitá je pevnost celého auta, sedaček atd. , když vezmu např. Peugeot 206 a trefím v 90km/h strom, je auto doslova vejpů a máte malou šanci vyváznout ve zdraví. Vezměte Range Rover Vogue trefíte ve 110 strom přerazíte ho, za ním ještě jeden a jdete lehce potlučení domů. Obojí viděno na vlastní oči a mohl bych tak pokračovat dál viděl jsem dost bouraček a velká těžká auta byla na tom vždy líp, naopak nejhůře vétšinou malá levná auta. Nemusí to platit vždy, tohle je má zkušenost z praxe. Nicméně nic to nemění na tom že SUV do města vhodná nejsou , v dnešní době nejsou dokonce vhodná ani do terénu, ale jen si uvědomte, že všichni nebydlí ve městě a mám pár kamarádů kteří by z Oktávkou možná dva měsíce v roce domů nezajeli (bláto, sníh) a prostě potřebují jezdit i do města, nebo potřebují tahat těžký vlek atd. Takže nedělejte ze všech fifleny, frajery, a hovada, není to tak. Určitě tu nikdo není rád, když většina nazývá majitele EV podobně a klepou si na čelo. Jen pro info. jezdim Toyotou Carina 1,6, přítelkyně má Yarise TS 1,5 a ještě vlastním Land Rover SIIA 88 r.v. 66. Šetřím na EV, na konci roku se uvidí až doběhne spoření co koupím.

            1. Oni si o to klepání na
              Oni si o to klepání na čelo majitelé EV říkají,protože oni jsou podle nich ti nejlepší,nejekologičtější a nejchytřejší na celém světě a rádi prezentují právě jen to,co se jim hodí do krámu.Hitler měl taky pravdu,ale jen svojí,stejně tak jako oni mají jen svojí pravdu.

              1. Problém je v tom Honzo, že
                Problém je v tom Honzo, že majitelé EV mají obvykle nepřenositelnou zkušenost ve stylu Kdo jednou zkusí, už navždy musí. Divil by jste se, kolik zapřisáhlých petrolheadů už jsme na akcích APEL (Asociace pro elektromobilitu, dříve občanské sdružení elektromobily) svezli a otočili své dřívejší názory o 180 stupňů. Výjimkou jsou jen ti, kteří do toho elektrického krámu odmítli třeba jen vlézt, aby se nezpronevěřili spalovacím vozům :-). Takže my si budeme dále říkat své zkušenosti a Vy si můžete klidně klepat na čelo. Ale řečeno s Cimrmanem je to tak jediné, co se s tím dá dělat.

                1. Jenže je tu jedno
                  Jenže je tu jedno jenže,mě se to netýká a vím přesně co obnáší jedno i druhé,já si na čelo neklepu,na čelo by si měl poklepat Váš předseda,špatně jste to pochopil,jen nemám rád,když je někde nějaká totalita a když někdo někoho v naftovém autě nazývá prdožroutem,čmoudem a podobně….protože spaluji naftu v autě euro 3/5 000km ročně,ale zároveň mučím v kopcovitém městě malý stařičký elektromobil 5000km ročně s konstrukčně nejstaršími bateriemi v naší sluneční soustavě a mám to jako hobby.Nejsem nikde organizovaný,protože jsem narazil jen na aroganci a povýšenost.Navrch jakékoliv motorové přibližovadlo je moje hobby.Moje auto vzbuzovalo posměch jak ze strany majitelů spalováků,tak ze strany organizovaných EV.Uplně největší sranda je,když s kolegou v elektrostopě a jako elektrikář s elektrikářem spravujeme před panelákem stávkující benzíňák.

                2. Mohu Vás potěšit, od
                  Mohu Vás potěšit, od soboty máme v APELu nového předsedu 🙂

      2. Vidíte, jak je někdy tzv.
        Vidíte, jak je někdy tzv. selský rozum zavádějící. Velké auto je prý lepší, protože když se střetne s malým, je ve výhodě. Ale to zcela pomíjíte situace, kdy auto havaruje bez střetu s jiným vozem. Potom je těžké (deformační zóna, které není větší než třeba u kombi, musí pohltit více energie a má s tím problém) a k převracení náchylné SUV spíše horší volbou. A také pomíjíte situace, kdy by jste se v malém autě, díky jeho obratností a menší energií, střetu vyhnul, zatímco ve velkém těžkopádném boural. Takže si vyberete jeden typ havárie, kde je SUV ve výhodě, a zcela vypustíte jiné, kde je to naopak. Těžko pak dospějete ke správnému rozhodnutí.

    2. no to bohužel není tak
      no to bohužel není tak docela pravda. Velká a pevná SUV jsou už skoro na české tankodromy nutností a nejspíš i budou. Jestli ste si všimli, silnice 3,2 a dokonce i 1 třídy jsou v katastrofálním stavu a dlouho ještě budou protože prachy na ně nebudou protože se budou upřednostnovat dálnice 😉

        1. Největší
          Největší znečišťovatelé jsou u nás uhelné elektrárny a globálně jsou to námořní dopravní lodě,je jich asi 7,dopravují i lithium ponořené do petroleje,které se na tom podílejí víc,než veškerá auta,nákladní,osobní,vlaky a vše co se hýbe na zeměkouli,ropa se používá na uplně všechno a jen opravdu pár procent,ne víc než 10 se používá ke spalování v osobní dopravě,u mě tedy 50/50.Jde také o to,jakou ekologickou stopu po sobě kdo zanechá,někdo mlátí hubou a jezdí po obchoďákách teslou,kupuje elektroniku z číny,někdo pěstuje stromy,hraje si s dětmi…

          1. No to je sice hezké,
            No to je sice hezké, nicméně zaoceánské lodě neřeším, jsme v ČR. A elektrárny postupně mizí, případně dostávají další filtrace a technologie pro lepší spalování. Kdežto doprava mi čmoudí pod nos kamkoliv se pohnu. Takže řeším prvotně to, co mohu ovlivnit a začínám u sebe.

            1. I doprava dostává další
              I doprava dostává další a další filtry,avie,ikarusy,přetížené tatry 111 už na silnici neexistují a jestli je potřeba,napíšu to znovu,že u nás největší znečišťovatelé jsou elektrárny na fosilní paliva a globálně,tedy i nás se to týká,jsou to zaoceánské lodě,globálně platí i před vašimi okny,k oceánu s přístavem a loděmi s obřím černým komínem je to z Prahy kousek.Nejneekologičtější je doprava letecká.Taky z Prahy kousek a hned na každém konci jedno letiště. Nevim o tom,že by se nějaká elektrárna na uhlí zrovna zavírala a elektromobily jako takové prostě netahají svůj vyfuk sebou.Lithium se taky vozí naložené v petroleji a největší blábol,co jsem kdy slyšel od pana Vegra je ten,že lithium je obyčejná mořská sůl,tedy solíme lithiem. Jinak v autě mám olověné baterky a počkám si na superkapacitory,váhou, velikostí i kapacitou se už prý vyrovnají lionkám,cykly nabíjení téměř neomezené, cenou se na váhu vyrovnají zlatu.Snad dočasně.

              1. Pane Honzo, drobné
                Pane Honzo, drobné doporučení – za interpunkčními znaménky se VŽDY dělá mezera.
                Ta zdrcnutina kterou nám předkládáte, se nedá číst, ať by byl obsah sebe přínosnější 🙁
                Jen v této diskusi máte pět příspěvků a všechny trpí stejným nešvarem.
                Schválně jsem si jeden váš příspěvek vykopíroval a dal do Wordu – co myslíte, že se ukázalo?

                (asi dostanu přes hubu; velká omluva za drzost)

Napsat komentář