Škoda Auto se vrací ke kořenům, na Eurobiku 2019 představí elektrický moped Klement s dojezdem 62 km

redakce - 30 Srpen 2019

Škoda se poprvé představí na mezinárodním cyklistickém veletrhu EUROBIKE, který se bude konat od 4. do 7. září ve Friedrichshafenu.Plně elektrický jednostopý koncept značky Škoda v sobě spojuje jednoduché ovládání, nejnovější techniku a puristický design.

Plně elektrický jednostopý koncept značky Škoda v sobě spojuje jednoduché ovládání, nejnovější techniku a puristický design.
foto: Škoda

Koncept Klement na svém stánku představí partner automobilky Škoda, firma BFO Mobility. Tímto exponátem, který bude představen na veletrhu EUROBIKE, se značka Škoda vrací na počátky vlastní historie: Před 124 lety začal podnik pod vedením svých zakladatelů Václava Laurina a Václava Klementa s výrobou jízdních kol.

Škoda se letos poprvé účastní cyklistického veletrhu EUROBIKE, kde představí elektrický jednostopý koncept Klement pro udržitelnou mikromobilitu ve městě. K jeho vývoji si Škoda přizvala odborníky z firmy BFO Mobility.

Výsledkem je zcela nový druh vozidla na pomezí elektrokola a motocyklu. Na veletrhu EUROBIKE se crossover Klement představí na stánku BFO v hale A1 (od 4. do 7. září). Klement přesvědčí především ve velkoměstech a v hustém provozu svou snadnou ovladatelností a usnadní tak například každodenní dojíždění do práce.

Škoda Klement

Škoda Klement
foto: Škoda Auto

Jednostopý koncept s plně elektrickým pohonem má futuristický hliníkový rám, odpružení kol zajišťují jednostranná kyvná ramena. Klement se obejde bez viditelných páček a kabelů, nohy si řidič položí na pevné stupačky.

Ty jsou umístěny tam, kde se u elektrokol nachází pedálové ústrojí. Koncept zrychluje a brzdí stejně jako oblíbené hoverboardy naklápěním stupaček. Přenesením váhy na přední část stupaček, koncept Klement, s motorem v náboji kola, začne akcelerovat.

Nakloněním stupaček dozadu se na předním kole aktivuje hydraulická brzda s ABS, na zadním kole pak rekuperační brzda. Motor, umístěný v náboji zadního kola, má výkon až 4 kW a zrychluje až na 45 km/h.

Škoda Klement

Škoda Klement
foto: Škoda Auto

Obě lithium- iontové baterie mají po 52 článcích a jejich celková kapacita činí 1250 Wh – což stačí pro dojezd až 62 kilometrů. Lze je snadno vyjmout a nabít ze zásuvky, za jízdy se dobíjejí rekuperací. S hmotností kolem 25 kilogramů je Klement dobře ovladatelný za jakékoli situace.

EUROBIKE je nejdůležitějším cyklistickým veletrhem na světě. Prezentují se zde inovace a nové trendy. Veletrh se koná ve Friedrichshafenu, jeho haly budou letos pro odborníky otevřené od 4. do 6. září, pro veřejnost pak 7. září.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Jezisi, to je tak strasne hnusny.

---

Svet je prilis komplikovane misto pro jeden typ pohonu.

Slabé slová :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Volkswagen Vižn 1989 ;))))

https://vtm.zive.cz/clanky/jak-si-volkswagen-pred-30-lety-predstavoval-auto-dneska-koncept-futura-ledacos-trefil/sc-870-a-200027/default.aspx

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE
*Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /Bob-an /Vondrak /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /rs /Teslalicker

Má někdo na EV box na tažný. Jezdí s tím? Nebo aspoň jezdí s držákem na kola na tažným?
O kolik to zvyšuje spotřebu? Popřípadě porovnání s rakvy na střechu.

---

Jan Pavel
FVE 8,8kw + 2kw poly a hybrid.
EV čekatel
Plán e-golf jaro 2020

Obrázek uživatele M.Krupka

No pěkné milá Škodovko. Na snižování flotilových emisí mi to přijde málo.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: Nové informace o ID.3 ve videu od Bjørna

ID.3 | porovnání s e-Golfem
Délka: 4270 mm | 4270 mm
Výška: 1530 mm | 1450 mm
Rozvor: 2765 mm | 2631 mm
Kufr: 390 litrů | 341 litrů
Chlazení baterie: aktivní kapalinové | vzduchem
Výkon: 204 hp/310 Nm | 136 hp/290 Nm
Rychlost: 0-100 7,5 s; max 160 km/h | 0-100 9,6 s; max 150 km/h
Baterie a dojezd: 58 kWh/420 km WLTP | 35,8 kWh/300 km NEDC
Nabíjení: 100 kW DC/11 kW AC* | 40 kW DC, 7,2 kW AC
Cena: pod 330 000 NOK (1,1 mil. Kč) | 269 900 NOK (900 tisíc Kč)
Další: kamery pro 360° pohled; tažné jen pro kola; obří HUD

*pouze pro 58 kWh, jinak 50 kW/7,2 kW pro 48 kWh a 125 kW/11 kW pro 77 kWh

Osobně až na tu vyšší než očekávanou cenu mi to přijde luxusní, hlavně ten HUD vypadá skvostně. Co ale nechápu je ta zkriplená verze se základním dojezdem. Jako 50 kW nabíjení u auta, co půjde na trh v roce 2021? To tam asi někdo upadl na hlavičku.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Díky za info. Nějak se mi nezdá HUD přes "celé" přední sklo, skutečnost bude asi stejná, jako že ID3 bude stát tolik co diesel verze Golfu :) Cenová politika současné doby je taková, že model s nejmenším dojezdem stojí skoro stejně co verze s větším dojezdem a ta nejvyšší verze bude odhadem o dalších 30% dražší, takže žádná výzva pro Teslu se nekoná, naopak Tesla bude moci zdražit aby dohnala VW :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele honza.t

AUFBAU VON WINDRÄDERN: Für diesen Job braucht man Nerven aus Stahl
https://www.youtube.com/watch?v=Oyli9AIkjnA

Obrázek uživatele honza.t

ČESKÝ VODÍK s UHLÍ
Ostravě – při výrobě čistého vodíkového paliva se využije odpad vznikající při zpracování koksu, který se pak většinou spaluje a zatěžuje životní prostředí.
http://www.prumyslovaekologie.cz/Dokument/105661/moravskoslezsky-kraj-se-dohodl-s-ostravskou-koksovnou-na-vyrobe-vodiku-pro-verejne-autobusy.aspx

Moravskoslezský kraj vsází na vodíkovou dopravu. Měla by přinést čistší vzduch
Vodík by měl v Moravskoslezském kraji pohánět desítky autobusů a tři vlaky. Kraj se rozhodl vsadit na alternativní pohon s úmyslem dosáhnout čistšího ovzduší. V Ostravě taky vznikne vodíková plnicí stanice, kterou z většiny zaplatí evropská dotace.
https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2773742-moravskoslezsky-kraj-vsazi-na-vodikovou-dopravu-mela-prinest-cistsi-vzduch

Obrázek uživatele Kuk

Je to Z uhlí ne S!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

To je to nejmenší. Když jsem se na jednáních ptal, jak dlouho bude ten odpad k dispozici, tak mi nikdo neodpověděl. Protože hutě mají nového vlastníka, jinou indickou rodinu. Jeden čas hrozilo, že zavřou úplně.
Nebude odpad, nebude vodík, ale budou ho potřebovat ty vlaky i ty autobusy.
Proč se bojím? Protože pořád tady máme výrobu čistého vodíku jako produktu, ne odpadu, v Moravských chemických závodech, dnes Borsodchem, který mj. dělá vodík i pro ten experimentální autobus a plničku v Neratovicích, tak se dost bojím, že to je jen takový úhybný ropácký manévr. Jak do budoucna dělat draze z fosilu v chemičce vodík, hezky vydělávat a chlubit se, že jezdíme čistě.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Vždyť z toho teče jen voda co se dá pít :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tedy kdyz se rekne moped, tak to vzdy melo slapky jako na kole. Dle mne je to e-moto. Kolik za tu cenu lze koupit fosilnich Babet?

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

OT: Avia končí se sériovou výrobou konvenčních náklaďáků. Budou elektrické

https://www.novinky.cz/auto/clanek/avia-konci-se-seriovou-vyrobou-konvencnich-nakladaku-budou-elektricke-40294868

Obrázek uživatele Radovan

Tak s touhle zprávou se potýkáme už třetí rok, na vývoji elektrické Avie se měla VŠB-TUO podílet už loni od jara, předloni se to domlouvalo. Nakonec to vypadá na skládačku z dovezených komponent s logem Avia na kapotě. Firma prozřela po návštěvě Číny když zjistila, že taková auta tam už dávno jezdí a Číňan měl jedinou otázku - kolik jich chcete měsíčně dodat a jak budete platit. O prodeji komponent zájem neměl, jen hotová auta. Pak hledali dále...

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Seat taky nakoupil 4000 ks JAC iEV 7 a da tan jen logo Seat :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Možná proto že VW je spoluvlastník :), takže to jsou jeho auta.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: WV zlevňuje e-Golf v Německu o 4000 € a v dalších několika státech též. U nás bychom se tak měli dostat pod 900 tisíc.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Radovan

Tak ještě 4 litry euro k tomu a už to bude cenově odpovídající velikosti a užitku, +-800 tisíc max.. A eUP by měl taky spadnout ke 400 tisícům s DPH. Obě auta jsou předražená o 200 tisíc ve srovnání s konkurencí.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Na autoforu pisou ze v DE s dotaci je egolf levnejsi nez 2.0 TDI a ze stejne ho tam nikdo nekupuje. Podle me je duvod ten ze tam je drahy proud.

kdys se pravne vybere, teda vlastne nakonfiguruje, je drazsi to TDI i bez dotace pro egolfa

o tom jak se kteremu z nich vede v prodejich netusim, a rekl bych ze to netusi ani na autoforu a proste jen neco napsaly aby se to libilo jejich publiku :)

Obrázek uživatele Kuk

Na autoforu taky psaly že všechny elektromotory v Tesla Semi jsou vlastně diferenciály a že v Norsku jsou kvůli elektroautům blackouty a lidi si nemaj kde nabíjet... Samý zaručený zprávy od odborníků na slovo vzatých. :-)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Já tedy moc té konkurence nevidím a už vůbec ne levnější. Pokud vezmeme BEV s prodeji v Evropě v průměru alespoň 1000 ks měsíčně (pod 30 kusů denně se totiž nic nedá považovat za konkurenci ať to stojí kolik chce), tak zde máme 8 BEV. Pokud dáme pryč auta nad 1,2 milionu, zbude nám jich 5:
E-Golf a proti němu Zoe, Leaf, i3, Kona, přičemž Zoe a i3 jsou o 20 cm kratší, tedy o třídu níž a tak zbývá jen Leaf 40 kWh od 950 tisíc a Kona 40 kWh za 900 tisíc. Proti tomu mi přijde e-Golf za 900 tisíc v pohodě.
I když s vámi v podstatě souhlasím, tak skutečnost je dost tragická. Za 400k se prodává na sAuto 4letý eUp s 28000 km. Stále je ve mě ale malé zrnko naděje, že se za 12 dní ukáže, jak jsem se mýlil a CitigoE bude opravdu za 450 tisíc a zahýbe to celým (nebo minimálně bazarovým) trhem. Jsem připraven se tu pak veřejně omluvit Volkswagenu/Škodě za mé jízlivé nevěřícné příspěvky :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

i3 je možná kratší než Golf, ale rozhodně bych ji nepasoval o třídu níž, minimálně na předních sedadlech je tam místa o poznání víc. Ale jinak souhlasím, že oproti konkurenci cenově e-Golf nevybočuje. Největší cenový úlet je pro mě právě to Zoe, na tom autě je vidět jak se všude šetřilo (což platí pro Renault obecně) a ani technologicky to auto nenabízí nic zásadního, kromě kapacity baterie je to hluboký podprůměr, proto je pro mě stále nepochopitelné, jak to mohlo být do příchodu TM3 nejprodávanější EV v Evropě.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ofiko u nás je i3 v kategorii "Malé" a e-Golf "Nižší střední" a je od 1 043 900, takže to také není o 200 tisíc levnější konkurence.
Co se týče prodejů Zoe, tak to říkám už hodně dlouho - prodá se naprosto všechno, co se automobilky uráčí vyrobit bez ohledu na cenu (pokud to není nějaký naprostý úlet) a to i přesto, že se vám prodejci často snaží vnutit "lepší" a levnější spalovák.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Radovan

Francie mohutně dotovala a dotuje nákupy elektromobilů slevami na ceně, což byl v kombinaci s pouhým pronájmem baterie donedávna důvod, proč auto nebylo k dispozici na většině trhů EU a EHS, domácí trh ho spolehlivě vyluxoval.
Jak jsem popsal ve svém testu staršího ZOE s menší baterií a bez rychlonabíjení, velikostně se dá prakticky srovnávat s trojčaty.
Co se velké ceny elektrik VW týče, pak je to zejména ve srovnání se spalovacími verzemi téhož vozu v maximální výbavě a výkonu, tam jsou hodně nadsazeny.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

eUP (ten so uvádíte) byl včera koupen a nový majitel je nadšen. Je jich ale na prodej víc, tak další zájemci o něj nepřijdou. Bohužel ani koruna slevy se nekonala.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Myslím, že drtivá většina chlapů je nadšená, když si koupí auto :-D
To ale nic nemění na riziku, že když ukážou za 2 týdny ve Frankfurtu CitigoE pod 500k, tak majiteli eUpu rázem klesne hodnota auta tak o 100 tisíc.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Myslim ze budou sklamani ti co ty bazarova auta nekoupi, budou hned prodana a nove upy a citiga mozna budou mezi 500-600 tis. Ale uz jsou prakticky prodana do Norska a car sharingovym spolecnistem, na volny prodej jich bude malo.

Jsem na to zvědav, spousta lidí prorokuje cenu ID3 890 tis., Citygo 600 tis., Vision IV 1.1 mil. tedy žádná změna a lidi zase upadnou do letargie.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Cena ID.3 už je známá, ta první verze 58 kWh se středním dojezdem má v Norsku základní cenu 330 000 NOK (pro srovnání TM3 SR+ tam stojí 367 000 NOK), takže u nás cena vychází zhruba na 1,05 milionu s DPH. Někde okolo 800 tisíc Kč bude základní verze 45 kWh. Což je pěkných 10 kWh navíc proti e-Golfu za cenu o 100 tisíc nižší, ale zase na to počkáme až na rok 2021.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Tohle se těžko odhaduje, výbava dělá klidně 200 tis., tedy stačí dát jeden dobře vybavený model za 950 tis. a je cena úplně jinde, než by někdo čekal.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Budeme doufat, automobilky hresi na to ,ze se ty el. Vozy prodavaji i za ty prevrstene ceny.

Bohužel v jiných státech mají jednak dotace a jednak 600 tis. je 5-8 průměrných platů, což je u nás 20 platů, to je opravdu masivní rozdíl.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele spetak

Takže pokud to bude někde smět jezdit, tak určitě ne na chodníku ani cyklostezkách. Možná po silnici ? Tedy pouze s ŘP a s výbavou jako malý motocykl ? Možná se upraví zákony.
Dojezd 62 km. Dobrý. Ale většina kolařů za jednodenní výlet ujede víc. Takže plánovat postatně lépe a více než při jízdě s malobaterkáčem. Ten už dnes za deset minut dobije takřka kdekoliv na dojetí domů. Ale tenhle vehikl bych nechtěl pár kolimetrů tlačit pěšky. No třeba se na tom dá jet jako na kolobrndě.
Ale abych nebyl jen negáč - dobře že něco dělají, ono se to vystříbří.

A kde jsou moje blatníky ???

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

To bylo první, co mně napadlo :-) Asi jsem příliš praktický člověk a často na elektrokole jezdím, na rozdíl od škodovkářů ve vývoji…..

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

asi nechapete duvod tohoto "kola", to neni neco co by si porizovali lidi na jezdeni, to je jen designove cviceni lidi z vyvoje Skodovky, kteri si k tomu proste odskocili na par dni pri vyvoji aut Skodovky a zaplnili tim nejake PR nekde v mediich, nepocita se s tim ze si to budou lidi kupovat jako elektrokola, vyrobi se par kousku za nesmyslnou cenu, venuje se to darem par lidem kteri tomu dodaji dalsi PR v mezidobi nastupu elektromobility a tim to +- znasne, bude to zajimavej zberatelskej artefakt, nic vic a nic min :)

kdyby chteli neco co se bude prodavat jako doplnek treba ke Skodovkam, objednaji si nekde v Cine elektricke kolobezky u nektere z firem ktere se zabyvaji prave kolobezkama ktere porizuji firmy pro sdileni, hodi na to barvy a logo Skoda, a prodaji za troj az petinasobek dovozni ceny do CR :)

Obrázek uživatele Radovan

Čili je to něco jako dizajnový stojánek na tužky s reklamním logem. Jenom pojízdný :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Kolo pěkný, jen mi nepřijde úplně vhodné nazvat ho podle Gottwalda.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Jo, jo, Václav Klement Gottwald. Nejdřív dělal jízní kola motorky a auta a pak se dal na politiku. To byla chyba. Laurel mu to taky nikdy neodpustil a Hardy jak by smet. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele PaRi

A co teprve David Harleyson!

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

:-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Možná je tím myšleno, že ten nás vyšel taky hodně draho.... :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil