Škoda Auto sází při výrobě komponentů, náhradních dílů a nářadí na 3D tisk. Česká automobilka využívá takzvané 3D farmy a v oblasti výroby a logistiky se tímto způsobem zaměřuje na větší flexibilitu a efektivitu.
Svaz průmyslu a dopravy České republiky udělil ocenění za projekt „Flexibilnější díky 3D farmám“, který patří v České republice k pěti nejinovativnějším námětům v oblasti Průmyslu 4.0 z loňského roku.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky, zdůrazňuje: „Pomocí 3D tisku vyrábíme komponenty a nářadí ve společnosti Škoda Auto rychleji, efektivněji a s nižšími náklady. Plně tak využíváme technologie z oblasti Průmyslu 4.0. Touto cestou realizujeme svůj program „FORCE – Future Factory“ a dále urychlujeme digitalizaci našich výrobních závodů. Proto jsem opravdu hrdý na to, že náš projekt „Flexibilnější díky 3D farmám“ společnosti Škoda Auto patří v České republice k pěti nejlepším inovativním námětům v oblasti Průmyslu 4.0.“
Škoda Auto používá metodu 3D tisku například při výrobě prototypů v pilotní hale. Dále se 3D tisk z plastu uplatňuje zejména v útvarech údržby ve výrobě vozů. Automobilka navíc používá tuto technologii v útvaru Centrálního technického servisu, například při výrobě nářadí a náhradních dílů nebo při zkouškách nových materiálů. Technologie 3D tisku má nejčastější využití při výrobě jednoho kusu nebo malých sérií.
Vysoká flexibilita
V současnosti umožňuje v oblasti Výroby a logistiky společnosti Škoda Auto používat aditivní (přídatnou) metodu celkem 50 kusů 3D tiskáren, které jsou v rámci pracovní skupiny 3D tisku propojeny prostřednictvím speciální sítě. Největší „3D farma“, což je skupina deseti tiskáren, se nachází ve svařovně hlavního závodu v Mladé Boleslavi. Tato technologie umožňuje flexibilně vyrábět potřebné nářadí nebo provádět opravy.. Výrazně se tím zkracuje dodací lhůta pro potřebné nářadí a náhradní díly a odpadá nutnost pořizovat si je do zásoby. Tištěné díly se zakládají v databázi a lze je kdykoliv dodatečně vytisknout či příslušným způsobem upravit.
Technologii je možné používat mnoha způsoby
Začátkem dubna 2020 se v počátcích koronavirové pandemie ukázalo, jak mnohostranně je možné používat techniku 3D tisku: v Technickém vývoji, ve firemním útvaru Škoda Akademie i ve výrobě v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách vyrobila Škoda Auto během dvou měsíců 1400 ochranných štítů pro své zaměstnance a pracovníky různých neziskových organizací.
Výzvy českého auto průmyslu? | se Zdeňkem Petzlem AutoSAP
https://www.youtube.com/watch?v=0EfXY6wIuBM
Pohledova kvalita vytisku celkem hruza na PR.
Ve Skodovce vytiskli Autopilota a kdyz ho posadili za volant, tak se moc neosvedcil.
Skoda bude za chvili tisknou cely auta. A co na to Elon Tleskac Musk?
co to plácáš za sračky prosimtě, přečteš si alespon po sobě co napíšeš??
Nebude protože výrobní náklady a rychlost výroby .
Skoda tak za 10 let bude premyslet o odlevani casti podvozku. V Cezku se pak budou placat po ramenou jakou neudelali diru do sveta.
No pokud budou změny ve Škoda Auto postupovat dosavadním tempem ,tak spíše budou za chvíli potřebovat nějaký záchranný balíček od vlády.
tj tende šáde píár báj redakce je tak nudný… 😉 jako je faktem že lidé si sem spíš už chodí něco napsat než přečíst, ale tak proč ten vztah neposunout ještě o level výše že 😉 🙂 😀