Téměř 2 000 MWh odebrané energie na více než 520 dobíjecích bodech zaznamenala veřejná dobíjecí síť E.ON Drive v České republice v uplynulém roce. Řidiči tak odebrali o 65 % více energie než v roce 2022 a počet veřejných dobíjecích bodů se zvýšil meziročně o 43 %. Rostl počet ultrarychlých dobíjecích bodů, kterých v síti E.ON Drive přibylo v uplynulém roce 23 a řidiči navíc mohli využít i dvě dobíječky o výkonech 400 kW – nejvýkonnější stanice v Česku. Nejvíce energie odebrali řidiči v ultrarychlých dobíjecích hubech v Rozvadově, ve Vystrkově a v Lovosicích.
„Máme za sebou rekordní rok, co se týče výstavby dobíjecích stanic. Jen v uplynulém roce se nám podařilo vybudovat 176 dobíjecích bodů, což bylo nejvíce v historii. Aktuálně tak máme více než 520 dobíjecích bodů na více než 265 stojanech. Vedle toho jsme modernizovali řadu našich dřívějších lokalit a osadili je silnějšími a výkonnějšími dobíječkami včetně dvou těch nejvýkonnějších, které v Česku řidiči najdou. Rostoucí veřejná dobíjecí infrastruktura ruku v ruce s rostoucím počtem elektromobilů na našich silnicích se pak samozřejmě odráží také na vyšší spotřebě a využití našich dobíječek,“ vysvětluje Martin Klíma, jednatel společnosti E.ON Drive Infrastructure, která má v rámci E.ONu výstavbu a správu veřejné sítě na starost. A dodává ještě jednu zajímavou statistiku, že vozy, které na stanicích E.ON Drive dobíjely nejčastěji, byly Škoda Enyaq, Volkswagen ID.4 a KIA eNiro.
Nejčastěji dobíjeli řidiči na pražském Zličíně
Celkem řidiči v dobíjecí síti E.ON Drive provedli v uplynulém roce téměř 90 000 dobití. Nejčastějšími způsoby dobití přitom bylo použití RFID čipů nebo karet vydaných poskytovateli. Ty použili při dobíjení uživatelé v 86 % případů. Přes aplikaci dobíjeli řidiči v 8,6 % procentech případů a jednorázový způsob dobíjení přes platební bránu nebo kartu byl využit v 5,4 % případů.
Z pohledu počtu dobití byla nejvytíženější lokalitou dvojice 50 kW dobíjecích stanic u Hypermarketu Globus v Praze Zličíně. Tam řidiči dobíjeli ve více než 4 100 případech. Následovaly pak Vystrkov u Humpolce s Rozvadovem, kde se dobíjelo na obou místech více než 3 200krát.
Nejvíce energie odebrali uživatelé na dobíječkách v Rozvadově
Co se týče objemu odebrané energie, tak v síti E.ON Drive v Česku dominují dobíjecí huby s ultrarychlými dobíječkami u páteřních tahů – Rozvadov, Vystrkov a Sulejovice u Lovosic. Vůbec nejvíce energie dobili řidiči v Rozvadově, kde využívají dvě dobíječky s výkony 175 kW a 150 kW a odebrali více než 112 MWh elektrické energie.
Na druhém místě je pak lokalita Vystrkova u Humpolce se zhruba 102 MWh odebrané elektrické energie a třetí pak Sulejovice u Lovosic, kde řidiči dobili přes 90 MWh elektrické energie. Zajímavostí je i využití jedné AC dobíjecí stanice s výkonem 22 kW u supermarketu Terno v Českých Budějovicích, která se s ročním odběrem přes 42,2 kWh umístila na 9. místě mezi všemi lokalitami sítě E.ON Drive v Česku podle objemu odebrané energie.
„Dlouhodobě byl naší nevytíženější lokalitou Vystrkov u Humpolce, ale na spotřebě energie se tam podepsalo částečné omezení provozu na přelomu léta a podzimu, kdy jsme tuto lokalitu kompletně modernizovali a předělali na ultrarychlý dobíjecí hub se čtyřmi stojany o celkovém instalovaném výkonu 1050 kW a možností dobíjení na stanicích s výkony 400 kW, 300 kW a dvakrát 175 kW až pro šest automobilů najednou,“ popisuje Martin Klíma.
„I v tomto roce pak máme v plánu dál rozšiřovat a modernizovat naši dobíjecí síť a zařazovat do ní především stanice s vyššími výkony, které jsou aktuálně trendem. Vedle nově budovaných lokalit se tak na vylepšení mohou těšit naši zákazníci i u těch stávajících a zavedených. Ještě více se chceme v tomto roce zaměřit také na kvalitu dobíjecích míst. Zlepšit například přístupnost stanic, instalovat více platebních terminálů a další prvky,“ doplňuje Martin Klíma.
V letošním roce se mohou těšit řidiči na výstavbu ultrarychlých dobíjecích stanic především podél hlavních dopravních tepen. Na jaře by měly začít stavební práce v Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Brně, Praze, Olomouci. Další místa budou následovat v průběhu roku. Ve všech lokalitách budou instalovány stanice o výkonech 300 kW a více s možností platby pomocí platebního terminálu.
zdroj: tisková zpráva
Může E.ON nějak vysvětlit, proč není na Vystrkově alespoň zásuvka Mennekes typ 2 (skutečných 22 kW)? Nepotřebuji pokaždé nabíjet ultrafast! Ani na DC mi EV nevezme více než 50 kW! Takže jsou ty ceny pro mě nesmyslné. A když tam chce někdo být delší dobu třeba na jídlo, tak stejně nepotřebuje pokaždé UFC. Byl jsem u otevření Vystrkova a dnes už tam nemám co dělat!
Na benzince MOL Mikulášov sever Herálec je pry 22kW nabijecka. Je kousek od Humpolce. molplugee.cz/cz/nabijecky
Vysvětlete:
„odebrané energie na více než 520 dobíjecích bodech“
„počet veřejných dobíjecích bodů se zvýšil meziročně o 43 %“
24.1.2023 „dobití na více než 450 dobíjecích bodech“
hxxps://www.hybrid.cz/vyuziti-site-e-on-drive-mezirocne-vzrostlo-na-dvojnasobek/
A věděli jste, že v ČR je přes 50 tisíc výdejních pistolí pohonných hmot?
Poukazuju na absurditu používání metriky dobíjecích bodů.
V nadpisu je počet stanic a v celém článku není jediná zmínka o počtu stanic, takže vůbec nemáme tušení, jen další nic neříkající číslo 265 stojanů.
Na stojan je to něco přes 20 kWh za den, tedy zhruba jedno auto denně a při zisku 5 Kč/kWh je to stovka na den, což se štěstím pokryje náklady na připojení, místo a servis a ve výsledku vydělá méně, než kdyby tam postavili automat na kondomy.