Shell investuje 1,5 mld. do výrobce baterií Sonnen, kde část vlastní i ČEZ

Jan Horčík - 24 Květen 2018

V polovině roku 2015 překvapivě vstoupil ČEZ do německé společnosti sonnen vyrábějící domácí baterie. Teď ho následuje nizozemský ropný gigant Shell.domácí baterie Sonnen jsou doma hlavně v Německu, ale nově také v Austrálii a USA.

Domácí baterie firmy sonnen jsou doma hlavně v Německu, ale nově také v Austrálii a USA.
foto: sonnen

Už i velkým ropným společnostem začíná být jasné, že doba se mění. Shell začal na svých čerpacích stanicích stavět nabíječky, koupil síť nabíjecích stanic NewMotion a angažuje se v projektu Ionity.

Teď přichází další důležitá investice. Celkem €60 mil. vložila nizozemská společnost do německého výrobce domácích bateriových úložišť sonnen. Už v roce 2016 investovala do stejné firmy i česká elektrárenská společnost .

Součástí této investice je také úzká spolupráce mezi sonnen a novou divizí Shell Energies. Ta se bude týkat inovativních energetických řešení, nabíjení elektromobilů a poskytování síťových služeb.

Zpět na HybridPřidat komentář

off

Proč je od Tesly moudré dát přednost výrobě drazších M3
https://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2018/05/24/why-tesla-is-smart-to-prioritize-premium-versions-of-the-model-3/#61887d793877

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože ty za nejlevnější cenu, co radujícím se bláznům slibovali, ještě hodně dlouho ani náhodou se ziskem nezvládnou, teď letí cena surovin na baterky rychle nahoru, a klesat pod nynější úroveň začne nejdřív za 5 let, jestli se podaří otevřít množství nových dolů.

Totalni OT, ale vhodne vlakno tu neni
Dalsi detaily k smrtaku autonomniho Uberu - technet.cz
Problem nebyl v senzorech, ale v tom, ze zakazali bezpecnostni mechanizmy auta samotneho i jejich vlastniho softu a misto toho spolehali na "dohlizitele".

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Diletanti, už když se to stalo tak od toho výrobce autopilota dával ruce pryč a říkal jejich senzory vše registrovali a mohli zasáhnout, ale že o všem co se dělo rozhodoval UBER.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Smutne je, ze je to (alespon podle znamych informaci) pres kopirak situace Tesla AP a staticke prekazky v jizdni draze - naprosto stejne se kvuli falesnym poplachum pred nimi nebrzdi a spoleha se na dohlizitele (ridice).
EDIT: mluvim o technicke strance veci, ne o pravni odpovednosti.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Pokud je mi známo, tak Tesla alepoň vydává nějaké zvuky, když už nic. Tedy nevím, jestli zvuky může řidič vypnout. To by bylo hloupé, ale byla by to odpovědnost řidiče.

---

hariprasad

..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale houby. Je to princip VŠECH radarů a mají to tak všechna auta, která radar používají. Při jízdě autem máte strašné množství odrazů od všeho možného - naprostá většina jich je od mantinelů, lávek přes dálnici apod., ty jsou ale pro adaptivní tempomat k ničemu, takže se uvažují pouze odrazy, které se vůči auta moc rychle nepohybují (tj. sami jsou pohyblivé, tj. auta, kterým se snaží tempomat přizpůsobit rychlost).

Počítat i se stacionárními odrazy není reálné, protože takovou výpočetní sílu prostě k dispozici nemáte (roste *exponenciálně* s počtem hledaných cílů a nyní se v těch nejlepších systémech sleduje max 128). Ten problém, který má radar řešit, řeší dobře: vidět jiná auta a přizpůsobit jim rychlost. Úkolem systému není zabrátit řidiči-idiotovi jet proti zdi.

A opět: mají to tak všechna auta s radary, nejen Tesla.

Pokud je to opravdu az takhle spatne (priznavam, surova data z automobiloveho radaru jsem nevidel), tak mi Muskova myslenka postavit plnou autonomii jen na kamerach a radaru prijde jeste silenejsi, nez mi prisla doted...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Ono spíš záleží na kvalitě vstupních dat, respektive na hrubosti rastru. A opět je to kompromis. Pro výpočty v reálném čase je třeba velmi výkonný hardware. Z lidaru vám třeba leze buď dvourozměrný (používají lepší automatické vysavače) nebo třírozměrný (výrazně výpočetně náročnější na zpracování, používají auta) „vytečkovaný“ rastr. V podstatě takový tečkový model okolí. Kdybyste to bez předbarvení ukázal člověku, vůbec nic z toho nevykouká. Tohle musí počítač zpracovat tak, že to neuronová síť porovná s databází známých objektů a přiřadí pravděpodobnost, s jakou si je jistá u daných objektů. Tohle se v podstatě provede u všech vstupů a následně ještě probíhá korelace všech výstupů z jednotlivých systémů a vynesení finálního verdiktu s nějakou pravděpodobností. Asi si dovedete představit, že tohle dělat v reálném čase bylo ještě donedávna (pár let) doménou superpočítačů...

Mluvime o radaru, ne lidaru. Takze ta data spis budou jednorozmerna - nekolik casu drvani odrazu. V lepsim pripade bude kuzel rozdeleny na nekolik kvadrantu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Ano, v tom případě je nutné masivně zapojit ty kamery, což asi taky není zrovna sranda. Tam budou zřejmě probíhat výpočty pomocí paralaxe, podobná technologie, jako když vytváříte 3D model z kalibrovaného fotoaparátu a více fotografií, akorát v reálném čase a z videa... To také není zrovna hračka.

Obrázek uživatele Michelin

Odkud mate tuhle informaci?

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Priznam se, ze nevim, nekde to probehlo (temer urcite to neni ofiko informace primo od Tesly).
Ale jaky jiny rozumny duvod muze byt pro to nebrzdit pred obrovskym kusem zeleza (nakladak) nez ze velke kusy zeleza (tabule?) zpusobuji falesne poplachy a dupani na brzdu v nevhodnou chvili?

EDIT: kdyz jsme programovali autonomni auticka, bezpecne zastaveni pred prekazkou byla jedna z prvnich veci k napsani (i v malych rychlostech, co se pouzivaly).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

No ja tedy nevim, ale kdyz mam pusteneho autopilota, tak zabrzdi pred kazdou vetsi prekazkou dost spolehlive.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Tak ja neocekavam, ze to nefunguje nikdy. To by bylo jeste smutnejsi.
Ale v posledni dobe bylo tolik pripadu (hasici, svodidla, dodavka, sloup...), ze za nejake situace (psalo se o tom, ze jeden z pripadu muze byt kdyz auto prede mnou uhne do vedlejsiho pruhu a najednou se pred senzory zjevi staticka prekazka) to proste nebrzdi.
Kazdopadne ja bych asi odvahu to zkusit (at uz s vlastnim nebo pujcenym) nemel a na tu brzdu bych dupnul...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

To neni zadna odvaha. Na adaptivni tempomat (coz je to stejne) jezdim casto, a kdyz si nastavite velky odstup od auta pred vami mate casu reagovat dost. Jeste jsem, ale nemusel. Spis jsem ho vypnul, kdyz reagoval prehnane on viz. muj popis nize.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Josef

Osobně tipuji, že problém bude v různých druzích materiálu. Třeba plast není na některých typech radarů vůbec vidět. Lidar má zase problém s průhlednými a lesklými materiály, nebo naopak světlo silně pohlcujícími.

Kdyz v nicem jinem, tak minimalne v tom hasicskem nakladaku muselo byt kovu (viditelneho pro radar) dost.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Zřejmě odraz vypadal podobně jako radarový šotek a elektronika ho vyřadila...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dávat život svých dětí v sázku nespolehlivému systému? Nedávno v Rakousku se český řidič zabil a uhořel, údajně autopilot opět nezvládbul zúžení.

Obrázek uživatele Michelin

Nikdo tu nepsal o tom, ze na nej bezne jezdim, ale kdyz ho nahodou na chvili pustim reaguje na prekazky predemnou dobre, stejne jako adaptivni tempomat coz je to same a ten vyuzivam vice. To se spis stane, ze obcas pribrzdi zbytecne, treba kdyz ma pocit, ze auto predemnou ve vedlejsim pruhu chce prejet do toho meho a on proste jen trochu vleze na delici caru, protoze je to vohnout.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Link?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trochu to domotal člověk, který mi volal, když jsem byl na dovolené . Německý řidič ve Švýcarsku. Už se o tom ani moc nepíše, začíná to být standardní nehoda Tesly - jedeš na autopilot, nabouráš a uhoříš.

https : //auto.idnes.cz/tesla-pozar-svycarsko-haseni-dj5-/automoto.aspx?c=A180515_130752_automoto_fdv

Aha já vědel, že v tom máš totální bordel.
Moc nepíše? Tady se to objevilo nejmíň 3x. Německý šéf slovenské firmy rozmašíroval auto při rychlosti 150-200 km ve Švýcarsku kde je maximálka 120km!!! A co si čekal, že z toho vyleze s utrženým knoflíčkem a zavolá Brundehildě, že dorazí pozdě na večeři? :)))

A kde si vzal tu kravinu, že nehodu způsobil autopilot, když se o tom nikde nepíše? Hejkáš tady bludy jak zpovykaná pavlačová bába a ještě jim sám věříš. Podívej se na statistiku požárů spalováků a jdi si radši koupit pořádnej hasičák :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

Jj
S autopilotem by se mu to nestalo, protoze ten dodrzuje maximalni povolenou rychlost.

---

To Tesla dává křídla. 73tis. elektrizujících km.

Navíc.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se samozřejmě s benziňákem nestává.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stává, přitom počtu není divu a taky není potřeba 12 tun vody na uhašení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

HELE VÝCVIK FOSÍLIJÍ NA AUTO.CZ :))))

Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku? A jak je to s jejich účinností?

auto.cz/elektromobil-jake-jsou-vyhody-a-nevyhody-121938

Cha cha cha, podvodnickej VW Folcvágen Gruppensex dal příkaz, tak se masmédia najednou místo pouštění ropácký hrůzy snažej školit pomatenou lůzu o výhodách EV aby to aspoň někdo kupoval. Najednou je z nich elektroagitka :))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak pořád daleko lepší než ta média, která šířila předčasnou propagandu Tesly o revolučním samořízení, kvůli čemuž teď umírají jejich zblblí zákazníci jak překvapené ovce na porážce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to je blbost umírali pouze blbci a volové co nedodržovali pravidla TESLY ;)

Který si před každým použitím autopilota odklikli.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a UBER to posral :))

technet.idnes.cz/uber-samoridici-auto-nehoda-vysetrovani-ff2-/tec_technika.aspx?c=A180524_181042_tec_technika_pka

Vobčas se jdi taky projít ať ti z těch zpráv nezešedivěj vlásky :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Coming 2024: The Tesla TB
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=1mCPpWn2Dog

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele honza.t

eJantarová cesta 2018
Termín akce eJantarová cesta 2018 je sobota - neděle 26.-27. května 2018.

http://www.hybrid.cz/pozvanka-elektromobilni-tour-ejantarova-cesta-2018

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je lepší tam jet na čumendu na elektromobily v sobotu odpoledne nebo v neděli dopoledne?

Obrázek uživatele honza.t

Sobota dopoledne v Centru bezpečné jízdy na firmě LIBROS. Start bude od 8:00 do 10:00 hodin.
Další ročník eJantarová cesta Tentokrát bude startovat z
Ostravy, v areálu bude připraveno nabíjení elektromobilů, aby mohli vyjet
,,plní". Potom trasa povede mimo dálnici, přes Olomouc až do Muzea tvarůžků
v Lošticích. Odpoledne je setkání na Bouzově, kde bude v parku před hradem
od 13:00 do 18:00 setkání s veřejností. Nabíjení je už natrvalo připraveno
na hotelu Bouzov a další připravím v parku. Večer je pro registrované
zajištěn večerní program s občerstvením a pro nejrychlejší i ubytování.
Ráno ??? bude další setkání s veřejností u aut v parku a kolem poledne ukončení
akce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sobota odpoledne je setkání na Bouzově v parku před hradem od 13:00 do 18:00 setkání s veřejností takže se těším díky :)

Určitě v sobotu odpoledne

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Ideální by bylo, kdyby Shell investoval do HE3DY :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Chcete Shell zlikvidovat?

Nejlépe oboje :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter