Robotické taxíky Waymo vyrážejí na silnice - už bez řidiče!

Jan Horčík - 08 Listopad 2017

Po létajících taxíkách od Uberu tu dnes máme ještě jednu přelomovou zprávu. Waymo spouští ostré testy svých robotických taxíků v ulicích měst.auto robotické autonomní taxi vůz Chrysler

Po dlouhých osmi letech vývoje, který začal robotizací hybridů Toyota a Lexus a pokračoval malými robotickými vajíčky nesoucími ještě značku Google se revoluční systém autonomních vozů taxi proměnil ve Waymo a vyráží na silnice. Už od poloviny listopadu bude možné si ve vybraných oblastech zavolat plně robotické taxi.

Až dosud byl u testovacích vozů Waymo brázdících americké silnice vždy na sedadle řidiče přítomen testovací řidič. Pro jistotu. Teď už tam nebude.

Ačkoliv auta se budou řídit sama, zaměstnanec ve voze bude i nadále přítomen - jen už nebude sedět na sedadle řidiče. Prozatím tyto robotické taxíky budou dostupné v oblasti města Phoenix, kde Waymo dlouhodobě svá auta testuje.

Waymo chce postupně rozšiřovat oblast, kde budou auta dostupná a zároveň navyšovat jejich počet. Od roku 2009 už robotická auta Google najezdila přes 5,6 milionu autonomních kilometrů ve 20 amerických městech.

Na soukromé testovací dráze zase Google zkoušel přes 20 000 individuálních scénářů, které by na silnici mohly nastat. K tomu je navíc třeba pokročilé simulace, ve kterých robotická auta Google najezdila 16,5 milionu kilometrů každý den!

Waymo buduje své virtuální řidiče tak, aby šlo o vůbec nejzkušenější řidiče na silnicích. Navíc jsou všechna robotická auta Waymo vybavena záložními bezpečnostními systémy.

Waymo, společnost spadající do holdingu Alphabet, v který se nedávno proměnil Google, má s autonomním řízením velké plány. Chce kompletně překopat svět osobní i nákladní dopravy a logistiky, a to zejména díky konceptu sdílení (nedávno Google investoval miliardu dolarů do společnosti Lyft, konkurence Uberu).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Francouzský autonomní taxíky Navya už začnou za chvíli vyrábět a taxikářům a Chechtákovi rupne žilka :)))
http://navya.tech/en/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jo, hlavně se těším na tu žilku u Chechty! :D To zase bude chtít vidět důkazy, že ty auta skutečně jezdí. A že na planetě Zemi. ;)

Samořiditelný autobus v LV měl nehodu hned 2 hodiny po zahájení provozu.
Nabořil do něj náklaďák kterej přehlíd, že couvá, takže asi to nebyla chyba robota.

https://ekonomika.idnes.cz/autonomni-autobus-nehoda-las-vegas-duf-/eko-doprava.aspx?c=A171109_153251_eko-doprava_div

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele ozana

Bylo to jinak
"K nehodě by ale podle cestujících nedošlo, kdyby autobus jednoduše couvnul."

Zastavil, ale měl i couvnout, když do něj tirák při svém couvání do oblouku najížděl.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zajímavé, díky za upřesnění.

V jednom videu AP Tesly při náhle skrumáži včas zastaví a hned po zastavení ještě trochu popojede dopŕedu, aby uhnul špatně dobržďujícímu autu za ním, ale ješte stále neťukne do auta před ním. Pokud tomu tak opravdu bylo, tak tedy kloubouk dolů.
Autoři kódu pro busík maj další námět pro vylepšení na pár dlouhejch večerů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele ozana

A možná stačilo jen zatroubit, aby si kamioňák všiml.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Dalsi ukazka, ze Google/Waymo je napred, troubeni pridavali uz pred rokem :) (prvni odkaz z vyhledavace)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tohle je myslím jedna z vůbec nejdůležitějších zpráv, co jsem teď četl.

Je to super konečně to přichází.

Ono se to totiž prosadí úplně samo. Protože lidi brzo zjistí že se nemusí dohadovat s řidičem, že je to doveze v klidu kam potřebují. Prostě jednodušší lepší bezpečnější.

Jo to půjde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lepší by bylo přivolat si auto mobilem. Zajet si sám kam potřebuji a jednoduše vystoupit bez starosti o auto. Alespoň do doby než to vychytají na 100%.
Nebo sedět pro jistotu na místě řidiče a dávat pozor, jestli to dává pozor.

Je to pecka asi je vsem jasne jak to bude vypadat za 10 let.

ze ten nastup bude rychly je nepochybne. ale za 10 let to fakt nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super věc, a nejvíc mě na tom těší, že díky tomu nakonec zkrachuje i ten otrokářskej kolonizátor Uber.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

az zvladnu nejak sňah, ľadoborec, dieru v zemi, mrhotanie, a lakte v zácpe na záchode, chybne a neúplné značenie obmedzenia rýchlosti, bude trolling takych áut vďačné sústo pre kde koho kto sa bude chcieť baviť. taká tesla stále nevie vyriešiť adaptívny tempomat v nórskej zime, a skrátka im tie autá spomaľujú, a aj ázijsky bjork nýmand sa preto dožaduje aj neadaptívneho tempomatu, aby to riešil.

tieto sytémy nie su také za aké sa vydávajú, bez pozičného systému, mapy, a virtuálnych koľajníc sú úplne v perďeli a ani len necúvnu.
čo nakoniec aj sám dr. wayne a spol priznáva.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a co teprve ,když si počítač co řídí to auto začné psát esemesky s jiným počítačem co řídí jné auto.... :-))

Obrázek uživatele Josef

Ano ano, husté sněžení a zasněžené silnice tu máme v podstatě pořád. Tedy asi 10 dní z těch 365 v roce. Tedy 10 dní budu muset řídit manuálně. Asi si to půjdu hodit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

počkat a co ta uvolněná lešenářská trubka? jak někde jinde psal prozíravý rýpal že to autopilot nedá :-)))

Chtěl bych vidět toho prosíravího trolla jak tu trubku uvidí on v mrtvém úhlu.
A nebo jak ji nezaregistrujte člověk v 130 km rychlosti, kdy jak známo se lidské vidění zúží.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosí... pardon prozíravý troll si vymýšlí kde co proč by to jít nemělo. Ale zase to nebude zásadnější problém, potřebujete jenom definovat jak rychle a na jak daleko to má tu trubku najít, on to někdo stejně pak naprogramuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

honit ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kdy dorazí do čr i do malých měst a cena? doufám že to bude levnější než taxi i než carsharing

PS- pro prozíravého rýpala - nikde se o řidiči nepíše,jen o zaměstnanci google co bude asi vydávat účtenky eet :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak do ČR to dorazí skoro naposled na světě po roce 2030, protože tu objektivně sněží a extrémně často prší, a je u nás v podstatě nejlepší levná veřejná doprava na celé planetě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No s tou VHD, máte trochu pravdu, ale je to jak kde. Některé kraje se projevují jako totálně neschopné, jinde je to ucházející, byť by bylo co zlepšovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to vim naprosto přesně, bude to kolem roku 2090.
Stat to bude jenom dvasta tisice korun a cena za jizdu bude enem paděsiat korun českych, soudruhu veľitely.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Článek obsahuje poněkud nepřesné údaje.
Ve vozidle bude přítomen řidič a bude zodpovídat za řízení vozidla.

odkud to mate?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ma ze své hlavy aby nebyl za idiota když tady půl roku vypisuje že je robotické řízení nesmysl a že nikdy nebude. Tak je to kacířství a je třeba za takové řeči veřejně upálit na hranici.

Nevyřešil by to odpustek? Hromada odpustků?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter