Chrysler a Waymo ukázali své robotické minivany Chrysler Pacifica

Google před pár dny oznámil založení společnosti Waymo, která bude komercializovat její robotické řízení. Teď Google a Chrysler představili také podobu prvních 100 svých robotických aut Chrysler Pacifica.

Tohle je finální podoba stovky robotických aut společnosti Waymo, což jsou přestavěné plug-in hybridy Chrysler Pacifica Hybrid
foto: Waymo

První stovka robotických aut společnosti Waymo jsou plug-in hybridy Chrysler Pacifica Hybrid vybavené 16kWh baterií a schopné ujet asi 50 km čistě na elektřinu. Jejich finální podoba byla odhalena právě nyní. Senzory pro robotické řízení instaluje samotné Waymo.

Waymo robotické auto Chrysler Pacifica Hybrid

foto: Waymo

Auto s nimi ovšem připomíná přerostlou hračku z budoucnosti. Zejména černý „majáček“ v podobě LiDARu hodně vyčuhuje, ale i přídavné senzory na přídi a vzadu na střeše jsou nepříjemně viditelné. Celkově se Google/Waymo zjevně vůbec nesnažili nové senzory jakkoliv hlouběji integrovat.

robotické auto Waymo Chrysler Pacifica Hybrid

Robotické auto Waymo – Chrysler Pacifica Hybrid – pohled shora
foto: Waymo
tisková zpráva

8 Comments on “Chrysler a Waymo ukázali své robotické minivany Chrysler Pacifica”

  1. auto zastane ked sa mu ten
    auto zastane ked sa mu ten majak zaserie od snehu ?
    a co namraza ? opticky lom ho neoslepne, ale ukaze mu znacne skreslene udaje. bude stat ustrachane v kute pri dopravnej spicke vo velkomeste ? kde rozhodujuce je mam agresivnu volu a extremnu predvidavost sprvkami specialnej tolerancie site danej situacii ?
    bude trvale stat na krizovatke, lebo pri zelenej nebude nikdy dost mesta na jej uplne prejdenie ? lebo auta z lava a tlacia si kolonu v ramci ocnej telepatie …

      1. uverim az to pridu testovat
        uverim az to pridu testovat do bratislavy, ked idu vsetci z prace 😀
        pri poľadovici, mrznucom daždi so snehom, neviditeľných značeniach a nervóznych vodičoch a precpatých križovatkách kde sa stojí horšie než v indii a semafór je iba návrh, lebo diera v zemi niekomu urvala koleso a improvizovane sa to rôzne obchádza a rieši hlavne koli stojacim trolejbusom bo namraza odpalila vodiace tyce a cast prichadzajucich to cez povodne viditelnu dvojitu ciaru otaca, ved nakoniec aj tak nikomu nie je jasne kde to tie ciary boli vlastne namalovane.

        1. To je bohužel fakt.
          To je bohužel fakt. Násobený děsivě zaostalou MHD. Ostrava je v MHD dost na špici mezi českými městy, takže když jsem přijel před 2 lety poprvé do Bratislavy, dost jsem nechápal. Nejhorší je, že těmi auty spousta lidí jezdit musí, protože se do MHD ve špičkách nemá šanci vlézt. A to stojí kloubové autobusy pošinutí se v zácpách i po 2-3 na zastávce a lidí kolem je jak na prvního máje v průvodu. Nezávidím Bratislavě, moc řešení tam podle mne nemají.

Napsat komentář