Audi si jde pro záchranu do Chorvatska, na nové R8 chce spolupracovat s Rimac Automobili

Chorvatská společnost Rimac Automobili se etablovala v oblasti hyperluxusních elektromobilů. Pro rady si k ní teď chodí celý automobilový svět.

Audi R8 V10 Performance Quattro. Už v letech 2023-24 má přijít na trh plně elektrická verze Audi RS e-tron.
foto: Audi

Není to tak dávno, co Porsche koupilo 10% podíl v chorvatské automobilce Rimac. Rok na to jsme psali, že Hyundai investuje 80 mil. eur do chorvatské automobilky Rimac.

Značka Rimac se stala synonymem pro evropskou elektromobilní kvalitu (za ne zrovna nízkou cenu). Naproti tomu Audi v elektromobilitě stále tak trochu tápe, čehož důkazem je model Audi e-tron a jeho chystaná levnější verze. Nebo třeba elektrická koloběžka.

Už v květnu se předseda značky audi Bram Schot veřejně tázal, zda nové Audi R8 bude potřebovat spalovací motor. Podle magazínu CAR ho potřebovat nebude a vymění ho za čtyři elektromotory a baterii od Rimacu.

O Rimacu už se ostatně šušká, že spolupracuje se značkami Bugatti a Lamborghini, které také patří do stáje Volkswagen. Je otázka, zda by byly schopny přijít s kvalitním elektropohonem. CAR dokonce spekuluje o ceně nového elektrického Audi R8, která by mohla začínat pod €200 000 (asi 7 milionů korun).

Ctěný čtenář si v této souvislosti bezesporu vzpomene na roky 2013 až 2015, kdy Audi střídavě ohlašovalo a rušilo elektromobil Audi R8 e-tron. Dokonce se ukázal na autosalonu Ženeva 2015, ale nakonec se po autě slehla zem.

39 Comments on “Audi si jde pro záchranu do Chorvatska, na nové R8 chce spolupracovat s Rimac Automobili”

      1. co je na tom tak pokrokového na el. motoru ty moulo? 😀 to
        co je na tom tak pokrokového na el. motoru ty moulo? 😀 to auto je tak pokrokové, že je víc v servisu než na silnici

        to je asi tak jako kdyby u notebooku za 100 tis. vypadávala písmenka klávesnice, i kdyby takový počítač měl nejlepší systém na světě tak to bude pořád šit

        1. na elektromotoru? ten klidný pohodlný výkon přeci ftáku
          na elektromotoru? ten klidný pohodlný výkon přeci ftáku uotvíráku 🙂 Kerý prase se v dnešní době má ještě slát přepáleným servisováním spalovacích autopopelnic, viš jakej to je vopruz poslouchat fkáře debilní hluk vibrace a zasrrr automatickou převodovku??

          Jen ta škodovácká zkulvenina 7DSG vyžaduje každých 30.000km 6tácůfpldeli jinak se ti zasele ta korupční technologije póvlu minulýho století ;)))

          https://www.automatickeprevodovkypraha.cz/skoda.html

          Ty snad ještě šmátráš šautrpáku?? :)))))

          1. no já myslel, že každé EV má elektromotor 😀 i ten e-tron
            no já myslel, že každé EV má elektromotor 😀 i ten e-tron ale tak asi ne no 😀 asi mi něco uniklo 😀

            a servis škodovky srovnávat s Teslou to už je fakt úlet 😀 za cenu Tesly si můžu nakoupit škodovky asi tak na 40 let dopředu 😀 a ještě mi zbyde i na ten servis 😀

            1. za cenu Tesly že si můžeš nakoupit škodovky asi tak na 40
              za cenu Tesly že si můžeš nakoupit škodovky asi tak na 40 let dopředu ?????
              a to sis vycucal z kerýho prstu? Hele počítej TMX je za +/- 2,5 mega fcajku. Šádepopelnice v podobným komfortu sice neexistuje, ale řekněme že ten hnusný kodydžek fautomatu 7dsg alespon no 200kiloprdů aby ten tank trochu jel mas za slusnych 1,5 + 0,5 nalitých sraček na 200kkm než se ti podělá motor 😉 Furt stím musís se vobjednavat do servisu prvních pár let sice zdarma ale i tak do toho za tech 10-15 let nasypeš 0,5 mega spíš se toho krámu dřív zbavíš někde fáčkách páč takovýho blbce co by ti za to dal slušný šlupky jinde než fpražský díře nenapálíš 😉

              No ruku na srdce čezký soudluhu stojí to za ty nervy kravál a vopruz?? pokud ovšem nevotročíš pro tu germánskou autodebilku to je jasný, potom vítězí korupce a zaprodanost… když jsi tedy chudý čecháček a nemáš hotovost na americkou teslu ;))))))))))))

              https://kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

                1. a co bys tam ty joudo krom už vyměněných poloos chtěl
                  a co bys tam ty joudo krom už vyměněných poloos chtěl jako dělat? dolejvat štávu do vostřikovače?? :))

          1. Našel jsem údaje za německý trh. Je to největší trh s
            Našel jsem údaje za německý trh. Je to největší trh s auty v Evropě. Ale zase je trochu „pokřivený“ tím, že jsou to patrioti a Tesla tam moc na odbyt nešla, až teď model 3.

            No a tam je vidět, že tesla model X za 2018 cca. 652 ks, za 01-06/2019 318 ks, takže to zhruba sedí.

            Audi eTron za 01-06/2019 1782 ks a je celkově 7.nejprodávanější elektromobil na německém trhu za toto období. Mimochodem, první je Renault Zoe s 5551 ks a druhá Tesla 3 s 5352 ks a na třetím místě BMW i3 s 4278 ks.

            V 2017 se prodalo 1090 ks modelu X a 2241 modelu S od Tesly, rok potom jenom těch 652 a 1248.

            Takže v Německu je vodět pokles modelu S a X, jak přichází konkurence, jednak model 3 a jednak ostatní výrobci.

            Zdroje:
            https://www.best-selling-cars.com/germany/2018-germany-best-selling-electric-car-brands-and-models/
            https://www.best-selling-cars.com/germany/2018-germany-best-selling-electric-car-brands-and-models/
            https://www.best-selling-cars.com/germany/latest-germany-best-selling-electric-car-brands-and-models/

      1. Páni, tomu říkám pořádný kopec nadhledu mít takovou
        Páni, tomu říkám pořádný kopec nadhledu mít takovou radost z toho, že evropská automobilka má prodeje s jedním konkrétním modelem v některých státech Evropy o něco vyšší než americká automobilka s druhým konkrétním modelem, mnohem dražším a jak tvrdíte v luxusu neporovnatelným.
        Úplně jste nám otevřel oči, bez těch vašich smysluplných příspěvků bychom byli ztraceni 🙂

        1. No u vás nadhled není vůbec možné čekat. Vy tady
          No u vás nadhled není vůbec možné čekat. Vy tady řešíte čísla celosvětová, já jsem evropan já řeším to co se týká evropy protože co jezdí v americe je celkem bezvýznamné 😀 chápete to?

          Nebo snad sledujete celosvětové prodeje všech amerických automobilek? Vsadím se že ne. Tak tu nedělejte důležitého americké automobilky vyrábí miliony aut a co se prodá v evropě? nula nula nic, bezvýznamná čísla a to stejné bude u tesly, první měsíce tisíce kusů, dneska pár stovek 😀 pokud se budeme bavit v takegorii SUV tak už model X ani do evropy dovážet nemusí 😀

  1. Audi začíná po 10ti letech znova :))))
    Okénko do

    Audi začíná po 10ti letech znova :))))

    Okénko do historie:
    6. 10. 2009
    Hrozba z koncernu před 10ti lety:
    Bacha Teslo, Audi ti natrhne prdel!

    WATCH OUT, TESLA, AUDI’S E-TRON IS COMING
    https://www.wired.com/2009/10/audi-etron/

    Proč je VW koncern k smíchu? Uběhlo už 10 let a oni ještě ani pořádně nezačali! Jediný co mezitím opravdu stihly byl Dízlgejt. Tesla Roadster je někde u Marsu a o starém Audi e-tron na základě R8 dneska nikdo neví že vůbec existovalo! Dokonce i nynější CEO jeho existenci raději zamlčel, když uváděli e-trona loni v Americe jako svoje vůbec „první“ elektroauto :)))

    Mimochodem Audi to tehdá nedalo ani když na tom autě pracoval i zakladatel Tesly Eberhad.

    1. The Audi R8 e-tron demonstrates how emotional and dynamic
      The Audi R8 e-tron demonstrates how emotional and dynamic electric mobility can be. Its two electric motors, supplied with energy by a large 48.6 kWh battery, develop 280 kW (380 hp) along with 820 Nm (604.80 lb-ft) of torque. They accelerate the high-performance sports car from 0 to 100 km/h (62.14 mph) in 4.2 seconds and to a governed top speed of 200 km/h (124.27 mph). The battery charge is good for an operating range of 215 kilometers (133.59 miles). Through the R8 e-tron, Audi has acquired extensive expertise that will benefit its electrified production models.

      2012
      prezentace a technické detaily
      https://www.youtube.com/watch?v=yg6GZuQ65gc
      testovací jízda prototypu
      https://www.youtube.com/watch?v=59KvaR73DUc
      R8 krouhá Ring
      celý kolo z kokpitu za 8:09:09
      hustej moment na 0:58
      https://www.youtube.com/watch?v=4MuljUpKX14
      https://www.youtube.com/watch?v=JQqhOvUNiq0
      už tehdá tomu dělali falešný bzučení pro petrolheady
      https://www.youtube.com/watch?v=RUmdWCp0diw
      2013
      https://www.youtube.com/watch?v=ODmsJqebmDo
      2014
      https://www.youtube.com/watch?v=X9GF3nlyteM&t=67s
      2015
      předvedení v žENEVĚ
      https://www.youtube.com/watch?v=GQSZU1DeMdg
      2016
      https://www.youtube.com/watch?v=jutYkPhBa_I

      Ani Iron man tomu nepomohl
      https://www.youtube.com/watch?v=eKFtjHDp9rM

    1. No vaše zaslepenost je směšná 😀 u audi si určitě rvou
      No vaše zaslepenost je směšná 😀 u audi si určitě rvou vlasy, že neměli před deseti lety elektrické R8 😀 vyrábět něco, co nikdo nechce, kdy na to není žádná nabíječka atd. opravdu smysluplné vyhození peněz by byl vývoj takového nesmyslu 😀

      ty vaše cesty do pravěku jsou fakt k smíchu 😀 kdyby jste tu psal alespoň o opravdových dinosaurech tak to bude někoho možná zajímat, tohle je jen otravný spam, plácání do vody, co by kdyby

      Tesla roadster se sice vyráběl už asi před deseti lety ale já to nikdy na silnici neviděl, stejně tak jako nejspíš neuvidím v nejbližší době ani ten nový roadster 😀 pojďme se tu bavit o něčem daleko reálnějším, co bude na našich silnicích daleko běžnější a to bude např. to R8 nebo audi e-tron GT

      za tu dobu co se Tesla lopotí s vývojem a neúspěšně napodobuje výrobu velkých automobilek, Audi vydělalo asi tak 100 miliard 😀 a ted má na to, investovat do startupu jako rimac

      rimac tyto investice potřebuje jako sůl, audi zase potřebuje rychle technologii a toto je daleko levnější a rychlejší cesta než vyvíjet vlastní, je to naprosto běžné investovat do startupu a dělá to milý pane i Tesla, představte si to a řekl bych že mnohem častěji než jiné automobilky

  2. To je nadpis panečku 😀 nevím proč, ale pořád mám pocit,
    To je nadpis panečku 😀 nevím proč, ale pořád mám pocit, že tu někdo nemá VW mezi oblíbenci 😀

    Audi tápe se svým e-tronem, musím se smát 😀
    Dyť se vůbec neprodává že? 😀

    co by ostatní automobilky za takové tápání dali 😀

      1. tak spíš mi řekněte které automobilky mají takto velké
        tak spíš mi řekněte které automobilky mají takto velké a luxusní SUV?

        hlavně nepište Tesla X prosím, píšu luxusní SUV 😀

        žádné takové SUV na trhu není, možná mercedes, ale to nevím zda se již prodává

        1. Kazdy, kdo jezdi v elektromobilu nebo elektromobilite rozumi,
          Kazdy, kdo jezdi v elektromobilu nebo elektromobilite rozumi, vi, ze eTron je tragedie. Velika spotreba, temer neexistujici nabijecky 150kW, baterie do ktere zatyka voda, zoufale male moznosti v dodavkach baterii. Jednoduse kupa problemu najednou a to je na tom to nejhorsi pro znacku Audi, tu dokonalou, tradicni automobilku, ktera mela Tesle ukazat, jak se delaji auta. Jsou k smichu. Kupte si eTron a za mesic zjistite, ze to byla nejvetsi chyba vaseho zivota. Zjistite to pri prvni ceste na dovolenou, kde uvidite nabijet Tesly na nabijeckach 150kW se sesti stojany a vy s eTronem budete cekat frontu na evropske nabijecce a po hodine cekani budete nabijet tretinovym vykonem nez Tesly. To je moje zkusenost pri cestovani elektromobilem po Evrope 😉

          1. kolik km jste ujel v e-tronu? dle vašeho textu si troufnu
            kolik km jste ujel v e-tronu? dle vašeho textu si troufnu tvrdit, že v tom autě jste ani neseděl

            vaše důvody jsou k smíchu, nevím jesli někdo řeší dodávky baterii do automobilek, řekl bych že každého zajímá kdy dostane auto co si vybral a v tom je audi asi tak o dva roky rychlejší než Tesla a výpis závad je snůška drbů které se objevují na internetu, v reálu žádný takový problém majitel nepocítí, max jedna návštěva servisu, známý byl s Teslou jen s klikama šestkrát během 14 měsíců v servisu, že to rezne jako stará stodvacítka už ani neřeší a to je to auto za asi 2,2 mil jako ojetina, katastrofa

            má zkušennost při cestování po evropě je ta, že na evropských nabíječkách smrdí Tesly tak dlouho, že by dva až tři běžné EV dávno byly pryč

Napsat komentář