Podle magazínu just-auto.com vyrobí range extender (rozšiřovač dojezdu, tedy malý spalovací motor) pro elektromobily, resp. sériové hybridy BMW i3, společnost Kymco. Taiwanská firma dlouhodobě působí jako dodavatel pro motocyklovou divizi značky BMW.
foto: BMW
Kymco je asijský výrobce skútrů a čtyřkolek. Od roku 2008 vyrábí taiwanské Kymco s továrnami v Číně a Indonésii motory pro motocykl BMW G450X. Právě zkušenosti se sestavováním malých spalovacích motorů se pro výrobu range extenderu hodí.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW má už stovky předobjednávek na elektromobil i3
Range extender, tedy malý dvouválcový benzinový spalovací motor, má rozšířit dojezd městského elektromobilu BMW i3 z asi 120-150 km na jedno nabití až na 350 km. V praxi se tak z elektromobilu stane sériový hybrid.
Rozšíření dojezdu má však u BMW i3 fungovat skutečně pouze jako “záloha” v případě nenadálých událostí či potřeb. Zároveň bude nejspíš fungovat také jako psychologický prvek, který by měl pomoct odbourat strach případných zákazníků z toho, že je jejich elektrické auto nechá někde “viset”.
BMW má díky dlouhodobým testům elektromobilů Mini E a BMW Active E potvrzeno, že naprostá většina uživatelů auto v Evropě denně neujede více než 80 km.
3000 EUR
3000 EUR
Jen jsem zvědav,jaký bude
Jen jsem zvědav,jaký bude rozdíl v ceně auta s extenderem a bez něj. Elektrocentrála 3kW se totiž dá koupit do 15 tis.
3kW ale není 24kW
3kW ale není 24kW