První recenze Renault Twizy: jediný elektromobil, který stojí za koupi!

Britský magazín Autocar.co.uk měl k dispozici první téměř finální verzi městského elektrického vozítka . Podivuhodná věcička, která se dostala až do počítačové The Sims, má u veřejnosti obrovský ohlas. Britský recenzent prohlašuje, že jedině tenhle by si kdy koupil.

Renault Twizy vypadá sice jako pojízdná nádrž na delfíny, ale řídí se skvěle! Zblízka jsme si ho prohlédli před dvěma lety na autosalonu v Ženevě
foto: Hybrid.cz

Od doby, kdy spustil na elektromobil Twizy rezervace, přesáhla poptávka čtyřnásobně zájem o jiná této značky včetně kontroverzního Zoe Z.E. které se nelíbilo francouzským rodičům.

Na Renault ohlásil, že malé elektrické vozítko do města bude stát 6999 euro.

Renault Twizy je vozítko – těžko psát „“ necelé dva metry dlouhé a metr široké. Nemá posilovač, Vepředu i vzadu jsou velmi tenké pneumatiky.

Ačkoliv má čtyři kola, ze všeho nejvíc Twizy připomíná zastřešený BMW C1. Má ale klasický pedál plynu a brzdy jako jiná auta.

se bude prodávat v několika výkonových verzích. Recenzent Colin Goodwin měl k dispozici pro prototyp modelu o výkonu 20 koní s max. rychlostí 80 km/h. je 100 km. Hmotnost vozítka je 450 kg včetně .

neměl zatím k dispozici ani dveře. Prodejní verze jimi ale samozřejmě vybavena bude. Goodwin si pochvaloval především svižné zrychlení a to, že Twizy drží v zatáčkách. To je dáno skutečností, že 100kg baterie jsou umístěné vzadu dole.

Krása Renault Twizy podle magazínu Autocar.co.uk spočívá v jeho jednoduchosti. Nehraje si na plnohodnotné elektrické , ani jím nechce být. Je pro popojíždění po městě. Prý je to jediný , který by si Colin Goodwin kdy koupil – prostě proto, že je zábavný.

10 Comments on “První recenze Renault Twizy: jediný elektromobil, který stojí za koupi!”

  1. Měl jsem možnost
    Měl jsem možnost vyzkoušet přes deset rúzných kusů a vždy se ukázalo, že toto vozidlo rekuperuje pouze GRAFICKY a na displeji. Jinak při spuštění pedálu jede stále dále a ve skutečnosti nerekuperuje.To je největší nedostatek, který jsem zatím zjistil. S uzavřením a topením bych si poradil.

      1. Jezdím elektromobily již
        Jezdím elektromobily již přes třicet let a vyzkoušel jsem již kde co..Proto se svěřuji s tím, co jsem měl možnost poznat a zde nejsem spokojen. Těch deset kusů od stejného auta právě pro tuto vlastnost. Vím, jak má auto rekuperovat a samozřejmě bych nechtěl, aby v dokonalém autě, za které elektromobil považuji cokoli cukalo.
        Je to moje práce a poslání. Nechcete jet s námi na ecartec: Mám volné lístky, stačí se přihlásit na našem webu sdružení.
        ekolo@seznam.cz

      1. Vzhledem k tomu,že se pry
        Vzhledem k tomu,že se pry prodej Renaultu Twizy opzdilo a bude aktualni až na podzim 2012,a pokud předpokladana cena tohoto MĚSTSKEHO VOZITKA bude kolem uvažovanych 150000kč,tak by to byla bomba.Take mne vrta hlavou jak je u tohoto vozitka zajištěna nezcizitelnost,tak aktualni v ČR.Jinak si osobně myslim,že je to ohromny skok v nabidce pro menšinu tělesně postiženych v ČR,kde si nepamatuji,že by existoval el.invalidni vozik s ochranou proti nepřiznivemu počasi.Každopadně Twizi je zdařilym vozitkem s vice než možnym prodejnim uspěchem pro širokou běžnou lidskou veřejnost.Už aby byl na trhu nabidek.

        1. Proč jen pro invalidy?
          Proč jen pro invalidy? Bydlím 10 km od metra a kdybych měl práci v centru, taky bych o tom takovém autě uvažoval, pokud by tedy cena bez dotací byla skutečně těch 7000 Euro.

          Radši bych ale měl dvě sedadla vedle sebe a trochu více deformačních zón okolo sebe. Pravda – nějaké topení a zamykání bych v autě rád měl. I tak by to ale ode mne byla investice s nejasnou návratností, protože bych si musel za dalších 200+ tisíc koupit ještě druhé auto na cesty na chatu či dovolenou.

          Ale to auto je důkazem, že jednoúčelová elektroauta pro krátké cesty jsou lepší cestou vpřed, než stavět auta snažící se konkurovat klasickým autům za cenu třikrát vyšší, než srovnatelné auto se spalovacím motorem (viz Volt/Ampera).

Napsat komentář