Britský magazín Autocar.co.uk měl k dispozici první téměř finální verzi městského elektrického vozítka Renault Twizy. Podivuhodná věcička, která se dostala až do počítačové hry The Sims, má u veřejnosti obrovský ohlas. Britský recenzent prohlašuje, že jedině tenhle elektromobil by si kdy koupil.
foto: Hybrid.cz
Od doby, kdy Renault spustil na elektromobil Twizy rezervace, přesáhla poptávka čtyřnásobně zájem o jiná elektrická auta této značky včetně kontroverzního Zoe Z.E. které se nelíbilo francouzským rodičům.
Na autosalonu v Ženevě Renault ohlásil, že malé elektrické vozítko do města bude stát 6999 euro.
Renault Twizy je vozítko – těžko psát „auto“ necelé dva metry dlouhé a metr široké. Nemá posilovač, Vepředu i vzadu jsou velmi tenké pneumatiky.
Ačkoliv má čtyři kola, ze všeho nejvíc Twizy připomíná zastřešený skútr BMW C1. Má ale klasický pedál plynu a brzdy jako jiná auta.
Renault se hrne do elektromobilů, potvrdil Kangoo
Elektromobil se bude prodávat v několika výkonových verzích. Recenzent Colin Goodwin měl k dispozici pro test prototyp modelu o výkonu 20 koní s max. rychlostí 80 km/h. Dojezd je 100 km. Hmotnost vozítka je 450 kg včetně baterií.
Prototyp neměl zatím k dispozici ani dveře. Prodejní verze jimi ale samozřejmě vybavena bude. Goodwin si pochvaloval především svižné zrychlení a to, že Twizy drží v zatáčkách. To je dáno skutečností, že 100kg baterie jsou umístěné vzadu dole.
Krása Renault Twizy podle magazínu Autocar.co.uk spočívá v jeho jednoduchosti. Nehraje si na plnohodnotné elektrické auto, ani jím nechce být. Je pro popojíždění po městě. Prý je to jediný elektromobil, který by si Colin Goodwin kdy koupil – prostě proto, že je zábavný.
Měl jsem možnost
Měl jsem možnost vyzkoušet přes deset rúzných kusů a vždy se ukázalo, že toto vozidlo rekuperuje pouze GRAFICKY a na displeji. Jinak při spuštění pedálu jede stále dále a ve skutečnosti nerekuperuje.To je největší nedostatek, který jsem zatím zjistil. S uzavřením a topením bych si poradil.
Přes deset rŮzných kusů
Přes deset rŮzných kusů stejného modelu auta?
Vy byste chtěl aby auto po puštění pedálu plynu okamžitě rekuperovalo? To by s cestujícími tedy pěkně cuklo, asi jako šlápnutí na brzdu…
Jezdím elektromobily již
Jezdím elektromobily již přes třicet let a vyzkoušel jsem již kde co..Proto se svěřuji s tím, co jsem měl možnost poznat a zde nejsem spokojen. Těch deset kusů od stejného auta právě pro tuto vlastnost. Vím, jak má auto rekuperovat a samozřejmě bych nechtěl, aby v dokonalém autě, za které elektromobil považuji cokoli cukalo.
Je to moje práce a poslání. Nechcete jet s námi na ecartec: Mám volné lístky, stačí se přihlásit na našem webu sdružení.
ekolo@seznam.cz
V povodnej anglickej
V povodnej anglickej informacii je vidiet z obrazku ze ma jedno sedadlo vpredu a druhe za nim. To zadne sedadlo je sklapacie cize po sklopeni je to priestor na veci.
Ano, opravdu, je tam takový
Ano, opravdu, je tam takový stísněný prostor, z těch fotek je to špatně vidět, i když jsou detailní, např. tady:
thoughtsofanordinaryman
Ale na youtube ukazuje, jak se vzadu sedí:
youtube
a dieta dam zatial do
a dieta dam zatial do mraznicky nez sa vratim po okruhu mestom ?
Ne! Vy si koupíte jiné
Ne! Vy si koupíte jiné auto. Toto si koupím já na dojíždění k zákazníkům po městě.
Vzhledem k tomu,že se pry
Vzhledem k tomu,že se pry prodej Renaultu Twizy opzdilo a bude aktualni až na podzim 2012,a pokud předpokladana cena tohoto MĚSTSKEHO VOZITKA bude kolem uvažovanych 150000kč,tak by to byla bomba.Take mne vrta hlavou jak je u tohoto vozitka zajištěna nezcizitelnost,tak aktualni v ČR.Jinak si osobně myslim,že je to ohromny skok v nabidce pro menšinu tělesně postiženych v ČR,kde si nepamatuji,že by existoval el.invalidni vozik s ochranou proti nepřiznivemu počasi.Každopadně Twizi je zdařilym vozitkem s vice než možnym prodejnim uspěchem pro širokou běžnou lidskou veřejnost.Už aby byl na trhu nabidek.
Proč jen pro invalidy?
Proč jen pro invalidy? Bydlím 10 km od metra a kdybych měl práci v centru, taky bych o tom takovém autě uvažoval, pokud by tedy cena bez dotací byla skutečně těch 7000 Euro.
Radši bych ale měl dvě sedadla vedle sebe a trochu více deformačních zón okolo sebe. Pravda – nějaké topení a zamykání bych v autě rád měl. I tak by to ale ode mne byla investice s nejasnou návratností, protože bych si musel za dalších 200+ tisíc koupit ještě druhé auto na cesty na chatu či dovolenou.
Ale to auto je důkazem, že jednoúčelová elektroauta pro krátké cesty jsou lepší cestou vpřed, než stavět auta snažící se konkurovat klasickým autům za cenu třikrát vyšší, než srovnatelné auto se spalovacím motorem (viz Volt/Ampera).
Vypadá to velice slibně,
Vypadá to velice slibně, do města za tu cenu perfektní, akorát nechat to někde stát bych si nedovolil. Bez garáže se o tom uvažovat nedá. Ale vypadá to, že je to jen pro 1 osobu, že?