Plán Tesly na privatizaci zamítnut, zůstane veřejně obchodovatelnou společností; investovat chtěl i Volkswagen

Elon Musk potvrdil, že Tesla i nadále zůstane veřejně obchodovatelnou společností. Plány na privatizaci šly k ledu.

Výroba elektromobilů Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla Model 3 a v budoucnu také , Tesla Roadster, Tesla Semi a dalších, zůstane i nadále pod veřejnou kontrolou.
foto: Tesla

Elon Musk aktuálně na blogu Tely potvrdil, že firma nadále zůstane na burze. S možností privatizace přitom technologický vizionář koketoval asi tři týdny.

Podle Muska většina současných akcionářů Tesly věří, že firmě bude lépe na burze. Navíc by řada institucionálních investorů měla s investicí do veřejně neobchodovatelné společnosti problémy.

Privatizace by navíc znamenala obrovské časové i pracovní vytížení navíc. To si nyní Tesla nemůže dovolit, musí se soustředit na navyšování výroby elektromobilu Tesla Model 3 a vytvoření zisku.

Po zralé úvaze se Elon Musk setkal s dozorčí radou, které sdělil, že od plánu na privatizaci ustupuje. Rada tento záměr schválila.

Mezi investory, kteří měli zájem na privatizaci Tesly, byl podle Wall Street Journal mimo jiné i Volkswagen a americký technologický investiční fond Silver Lake Partners. Ten má či měl podíly mimo jiné ve firmách jako Skype, GoDaddy, Alibaba, Symantec a dalších.

27 Comments on “Plán Tesly na privatizaci zamítnut, zůstane veřejně obchodovatelnou společností; investovat chtěl i Volkswagen”

    1. Od roku 2010 je každý, kdo kupuje kvalifikované elektrické
      Od roku 2010 je každý, kdo kupuje kvalifikované elektrické vozidlo, včetně každého nového modelu Tesla, nárok na federální daňový úvěr ve výši 7500 USD. Tento daňový úvěr začíná postupně ukončit, jakmile výrobce v USA prodal 200 000 kvalifikovaných vozidel

      Minulý měsíc prodal Tesla 200.000-cí takové vozidlo a od té doby jsme slyšeli od některých zákazníků, kteří se ptají, jak postupně vyprší daňový kredit. Následující federální částky daně z příjmů jsou k dispozici každému, kdo si koupí nový model Tesla Model S, Model X nebo Model 3:

      Federální daňový kredit U dodaných vozidel
      $7,500 31. prosince 2018 nebo před ní
      $3,750 Od 1. do 30. června 2019
      $1,875 Od 1. července do 31. prosince 2019

      Zatímco daňový úvěr bude existovat v nějaké podobě do konce roku 2019, ti, kteří chtějí plný dluhopis 7500 dolarů, budou muset do konce letošního roku převzít své vozidlo. Nezapomeňte, že vaše způsobilost k úhradě daně z příjmů závisí na vaší osobní daňové situaci. Doporučujeme vám, abyste si poradili s daňovým odborníkem.

        1. asi bude problém význam v češtině a to, že englišani
          asi bude problém význam v češtině a to, že englišani nemaj tolik slov, tak holt používají ty co mají. Inu a medyja u nás místo správného překladu do češtiny používají strojový překlad a ještě jsou ústy šéfredaktora natolik drzí, že své překlady považují za pupek světa a prohlašují je za normální ve smyslu většinové. A ÚJČ pak nestíhá kroutit hlavou a když se mu ukroutila, tak se zevnitř ozvali zm.di kteří obhajují posun jazyka k primitivismu a nutnosti si domýšlet co asi tak žvanil měl na mysli.

            1. Starou belu: „Kolik slov má angličtina. Přesný údaj nikdo
              Starou belu: „Kolik slov má angličtina. Přesný údaj nikdo nezná. Nicméně s určitostí víme, že nejrozsáhlejší soudobý anglický slovník Oxford English Dictionary obsahuje neuvěřitelných 300 000 hlavních hesel a spolu se složeninami a odvozeninami pak dokonce 620 000 různých slovních tvarů.“

      1. Nepoužívá Horčíku. Rozhodně ne v
        Nepoužívá Horčíku. Rozhodně ne v češtině.
        slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/privatizace-privatisace
        Jak píší – v češtině jde o převod majetku STÁTU do vlastnictví nestátních subjektů! Je to možná smutné, ale ještě pořád je rozdíl ve významu slov mezi jazykem českým a anglickým. Ale máš právo a bohužel i prostředek (tento server) proti spisovnému jazyku bojovat. Jen aby to neskončilo posunkovou řečí.

      1. Jak odvolaji? Elon se rozhodnul, že to pro firmu a investory
        Jak odvolaji? Elon se rozhodnul, že to pro firmu a investory není dobrá volba a na valné hromadě mu to schválili. Restrukturalizace už proběhla. Maximálně by měli přijmout COO, aby ulehčili Elonovi, ale jeho odvoláním akorát srazí cenu firmy dolů a zpomalí jejich růst.

  1. off
    Fáma
    Do Tesly prý udajně chtěla vstoupit kromě

    off

    Fáma
    Do Tesly prý udajně chtěla vstoupit kromě arabskejch ropáků i dízlgejtová VW Folcvágen Gruppensex mafie :)))

    This makes sense now…

    „According to sources involved in the take-private deal who talked to the Wall Street Journal, banks and advisors put a deal together that involved Volkswagen and Silver Lake:

    “By Wednesday evening, they had a presentation for Mr. Musk, proposing a roster of deep-pocketed investors, including Volkswagen and Silver Lake itself, that had agreed to contribute as much as $30 billion, people familiar with the matter said.”

    Musk reportedly didn’t like the deal as he believed it would give Volkswagen too much influence over Tesla.

    He also didn’t like that many retail and institutional investors would be pushed out.“

    1. čisto hypoteticky – čo bráni VW postupne skúpiť akcie
      čisto hypoteticky – čo bráni VW postupne skúpiť akcie Tesly v takom objeme, aby mali rozhodujúci vplyv na valnom?

      napadajú ma len dva dvôvody:
      – trvalo by to oveľa oveľa dlhšie, ako proste „len“ vstúpiť do hry naraz ako investor
      – 51% možno ani nie je k dispozícii na predaj prakticky bez ohľadu na cenu

      Ale inak to možno už dávno robia, možno cez nastrčené tretie strany, pekne potichu hostile takeover.
      K tomu sedeli aj tie shortárske snahy. Predsa len sa lepšie kupuje za 250, ako 380/kus.

      Ok, tak som si zakonšpiroval, a môžem sa vrátiť k niečomu produktívnejšiemu.

      1. Otazka je, proc by „hostile takeover“ delali (krome nejakeho
        Otazka je, proc by „hostile takeover“ delali (krome nejakeho osobniho motivu/touhy po pomste za kdo vi co).
        Zadnou zazracnou technologii by neziskali (mozna nejake patenty?), nabijeci sit musi stejne stavet v ramci dieselgate vyrovnani, baterkarny jsou az na jednu jen na papire a „cool effect“ je ze znacky na znacku neprenositelny.

        Proste prijde mi, ze tech 30mld se da vyuzit lip.

        1. presne kvoli tomu cool effectu.
          veď im nikto nekáže Teslu

          presne kvoli tomu cool effectu.
          veď im nikto nekáže Teslu ako značku rozpustiť, naopak by si ju ponechali tak, ako si ponechali všetky ostatné značky, ktoré patria pod grupu, vrátane Škody, nie?

          možno nie všetkým, ale mnohým zákazníkom bude jedno, či je Tesla samostatná, alebo súčasťou nejakej grupy, hlavne keď to je Tesla.

          potom tiež kvôli PR – môžu sa tváriť, akí sú strašne zelení.

          a ešte kvoli potenciálu.
          povedal by som, že keď sa využijú nejaké synergie (voľné výrobné kapacity VW, ak nejaké majú, distribučná a dodavateľská sieť, atd), a zmenia cenovú politiku (S, X, aj TM3 môžu byť kľudne aj drahšie, než aktuálne sú, a na dopyte sa to až tak masívne neprejaví), tak sa do plusu môžu dostať pomerne rýchlo.

          Že by to bolo v rozpore so súčasnou filozofiou firmy, je druhá vec.

Napsat komentář