Ostrava a Moravskoslezský kraj podporují elektromobilitu

Moravskoslezský kraj a město Ostrava se nedávno podpisem memoranda o spolupráci se Skupinou ČEZ oficiálně připojily k projektu Elektromobilita. Cílem je podpořit rozvoj této formy dopravy na severu Moravy.

Slavnostní předání elektromobilů Peugeot iOn zástupcům Moravskoslezského kraje a města Ostrava
foto: ČEZ

Slavnostní podepsání memoranda doprovázelo předání elektromobilů Peugeot iOn novým partnerům projektu. Moravskoslezský kraj získal dva vozy, město Ostrava jeden vůz. Rozvoj elektromobility je jedním z příspěvků ke zlepšení ovzduší v jinak vysoce znečištěném Moravskoslezském kraji.

V prostorách krajského úřadu Moravskoslezského kraje došlo k podpisu memoranda o spolupráci v oblasti rozvoje elektromobility mezi skupinou ČEZ a dvěma novými partnery: Moravskoslezským krajem a městem Ostrava.

Podpisu se zúčastnil Miroslav Novák, hejtman Moravskoslezského kraje, primátor Ostravy Petr Kajnar, a Pavel Cyrani, ředitel divize strategie energetické společnosti ČEZ. „Čistší, zelenou dopravu se v rámci projektu Elektromobilita ČEZ snažíme rozvíjet po celé republice. Moravskoslezský kraj je vůbec prvním krajem, který se do projektu zapojil jako celek,“ upřesňuje význam podpisu memoranda Pavel Cyrani.

Pro severomoravský region má elektromobilita zásadní význam. „Může významně přispět ke zlepšení kvality ovzduší v celém kraji a tím i životních podmínek občanů. Plně podporujeme rozvoj elektromobility v našem regionu. Jde o dopravu budoucnosti,“ dodává Miroslav Novák, hejtman Moravskoslezského kraje.

Na severu Moravy už několik elektromobilů jezdí. Využívají je například technici ČEZ Měření. Dobíjet tyto vozy lze mimo jiné i u dvou ostravských veřejných dobíjecích stanic. V rámci spolupráce Skupiny ČEZ s Moravskoslezským krajem byla dnes uvedena do provozu nová dobíjecí stanice umístěná přímo před krajským úřadem.

Elektromobily představují zajímavou alternativu pro budoucnost. Budou-li úspěšné, mohou bezesporu přispět ke zlepšení životního prostředí nejen v našem regionu. Jsme rádi, že můžeme jeden vůz vyzkoušet,“ potvrzuje zájem na rozvoji ekologicky šetrné dopravy také Petr Kajnar, primátor města Ostravy, který pro město převzal jeden elektromobil. Ten budou používat městští úředníci jako běžný služební vůz.

V Moravskoslezském kraji jezdí tedy další tři elektromobily. Brzy přibudou další. V letošním roce totiž přijde na český trh řada nových modelů vozů využívajících k pohonu elektrickou energii.

V průběhu příštích dvou let bude do ČR uvedeno až 15 modelů elektromobilů od předních světových automobilek. Parametry vozidel se postupně zlepšují a jejich cena přitom klesá. Společnost tento způsob dopravy, který je šetrný k životnímu prostředí i lidem, plně podporuje. Dnes podepsané memorandum je toho důkazem. Zároveň připravujeme komplexní řešení pro uživatele elektromobilů, které bude zahrnovat veřejné, domácí či firemní dobíjení a další služby. Rádi bychom tyto služby představili ještě letos,“ uvádí Pavel Cyrani, ředitel divize strategie energetické společnosti ČEZ.

tisková zpráva

5 Comments on “Ostrava a Moravskoslezský kraj podporují elektromobilitu”

  1. V tomto případě bych
    V tomto případě bych nechal kartu v autě, ale měnit karty za platbu mobilem jak tady někdo navrhuje by znamenalo, že bych u sebe všude musel tahat mobil. Jelikož se spíše závisloti na nošení mobilu snažím zbavit, tak by to pro mě nebyla přijatelná alternativa.
    Začal jsem si uvědomovat hodnotu svobody a preferuji možnost nedělit se s Velkým bratrem o informace každém mém kroku/výletu.
    Osobně raději nosím trochu papírové hotovosti v nejhorším případě jednu standardní platební kartu.

  2. NEchapu proc kazdy podporuje
    NEchapu proc kazdy podporuje karty. Ty snad byli v kurzu pred 10 lety, ale dneska, je uz snad zbytecny mit at uz u sebe, nebo v aute (stejne to clovek porad hleda a ztraci) milion karet do obchodu, do knihovny, na tramvaj, na vlak, na urad, na vstup do prace, na platbu, nebo identifikaci cehokoli…

    Je spousta moznosti jak platit bez toho aniz by mel clovek cokoli u sebe. Nebo lze vyuzit to co ma clovek u sebe temer porad, napr. mobil. nebo jinou kartu.

    Nebo pouzit vygenerovany kod z online registrace pres internet a ten zadat na ciselniku u nabijecky. Je urcite mnoho jednodussich zpusobu nez pitoma karta.

    Je rozhodne lepsi prijet nabit auto, zaplatit a odjet, nez prijet k nabijecce a resit jestli uz od tehle spolecnosti, ktera provozuje tuhle nabijecku mam kartu, nebo jeste ne. Jak si udelam registraci kolik za to budu platit atd.

    V republice je CEZ, EON, PRE, co jeste treba Plynarny uz taky nabizeji proud, a co obchodaky? TESCO, GLOBUS, LIDL, to jako chcete mit od kazde kartu, na to aby jste si u nich v budoucnu az tam budou nabijecky, mohl nabit auto?
    To je fakt system na 2 veci …. Dekuji nechci.

  3. To si dělají srandu ne?
    To si dělají srandu ne? Podpora v podání ČEZu je na hlavu a spíše je to zabiják.
    stačí selský rozum a člověk si spočítá že ty jejich nabíječky se nemůžou skoro nikomu vyplatit.
    Nevýhody : vysoký paušální poplatek za používání a hlavně nutnost udělat kartu! Zase další kartu? Člověk už má v peněžence milion jiných karet. Jako kdyby neexistovali jiné daleko jednodušší způsoby placení?

    1. Jak se zbavit karet?
      Jak se zbavit karet? Jednoduše.
      Nejlepší by bylo, kdyby nás očipovali jako prasata. Pak by i Velký bratr věděl kam chodíš, kdy a kde pracuješ, co kupuješ, kdy spíš, s kým se stýkáš a mnoho dalších informací, které by potřeboval vědět. Bylo by to jednodušší, než neustále upravovat čtečky na karty, které lidé nosí neustále u sebe.

    2. Co se týká paušálního
      Co se týká paušálního poplatku, tak máte pravdu, cena za něj se vyplatí až při velkém (obrovském) nájezdu kilometrů.

      Ale co se týká placení, kartou se platí na terminálu, nemusí se s ní nikam jinam chodit, je určená pouze pro platbu na terminálu nabíjecí stanice, takže proč si jí vůbec dávat do peněženky, když jí můžete s klidem nechat ve vozidle?

Napsat komentář